بهترین کرم‌ مرطوب کننده صورت برای پوست های چرب

مراقبت از یک پوست چرب همیشه آسان نیست. پوست چرب باید به آرامی توسط کرم‌های مخصوصی که تولید سبوم را تنظیم می‌کنند آبرسانی شود. کوچکترین غفلت شما و استفاده از کرم‌های نامناسب و سنگین و همچنین لایه‌برداری بیش از حد کار را سخت‌تر می‌کند. و پوست در واکنش براق‌تر و چرب‌تر می‌شود. 

مطمئن باشید با استفاده از یک روتین مناسب می‌توانید پوستی زیبا و با چربی مناسب داشته باشید. ما در این راه به شما کمک می‎کنیم تا با این نوع پوست آشنا شوید و بتوانید مرطوب کننده‌ی مناسب پوست خود را تهیه کنید. 

پوست چرب از کجا می‌آید؟

همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از پوست وجود دارد، برخی به طور طبیعی دارای پوست خشک هستند و برخی دیگر دارای پوست چرب یا مختلط (یعنی خشک بودن پوست روی گونه‌ها و چرب بودن در ناحیه‌ی T که شامل پیشانی، بینی و چانه می‌شود). هر نوع پوست نیاز به مراقبت ویژه‌ایی دارد، که به مشکلات آن پاسخ می‌دهد. اما وضعیت پوست شما می‌تواند بسته به فصل، آب و هوا، شرایط زندگی متفاوت باشد. استرس، مصرف دخانیات، استفاده از لوازم آرایشی نامناسب و تغییرات هورمونی می‌تواند بر کیفیت پوست شما تاثیر بگذارد.

پوست‌های چرب معمولا به دوره‌ی بلوغ نسبت داده می‌شوند. اما زنان بالغ نیز شرایط مشابهی را برای این نوع پوست تجربه می‌کنند. بارداری، قبل از یائسگی یا عدم تعادل هورمونی نیز می‌تواند نوع پوست را به چرب شدن تغییر دهد. به طور مشخص پوست چرب از تولید بیش از حد سبوم (یک ماده‌ی روغنی که توسط غدد چربی ترشح می‌شود) ناشی می‌شود. البته باید بدانیم که وجود سبوم در سطح پوست برای حفظ هیدراتاسیون پوست و حفظ ماندگاری و جوان بودن پوست طبیعی و ضروری است. مشکل زمانی بروز می‌دهد که غده‌های چربی شروع به تولید سبوم اضافی می‌کنند. 

نتیجه چیزی است که شما می‌بینید: پوست براق می‌شود، وجود چربی اضافی در سطح پوست، منافذ پوست باز می‌شوند و بوجود آمدن آکنه و جوش‌های زیرپوستی همه از عوامل تولید سبوم اضافی است. آرایش شما به خوبی حفظ نمی‌شود و علیرغم تلاش شما برای حفظ آن بعد از مدت کوتاهی براقی پوست شما باعث از بین رفتن آرایش می‌شود. بنابراین انتخاب محصولات خاص و مخصوص این نوع پوست برای یک روتین روزانه به شدت توصیه می‌شود. 

معرفی بهترین ضدآفتاب برای پوست‌های آکنه دار و حساس

انتخاب بهترین مرطوب کننده برای پوست‌های چرب

همه‌ی انواع پوست احتیاج به آب‌رسانی دارد. پوست خشک، ترکیبی و چرب هر روز به طور طبیعی آب از دست می‌دهند. خصوصا از را تعریق، بنابراین این آب از دست رفته باید جبران شود. نوشیدن به میزان کافی آب می‌تواند کمک بزرگی باشد، اما این آب از دست رفته در سطح پوست نیز باید بوسیله‌ی کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان مناسب تغذیه شود. 

ژل کرم آبرسان سین‌بیونیم 


ژل کرم آبرسان سین‌بیونیم

اطلاعات بیشتر و خرید

این ژل‌کرم دارای خاصیت آبرسانی به پوست چرب می‌باشد. و قادر است که چربی پوست شما را به طور کامل کنترل کند. باعث شفافیت و جوانی پوست شما می‌شود. این کرم سرشار از هالورونیک اسید می‌باشد. توانایی آبرسانی عمقی پوست شما را دارد. در ترکیبات این کرم از جلبک قرمز که خاصیت مرطوب کنندگی را دارد استفاده شده. و همچنین این کرم سرشار از ویتامین E، کمپلس پرو-بی3 (تقویت کننده‌ی سدهای دفاعی پوست)، هیالورونات سدیم( شفاف کننده و حجم دهنده‌ی پوست) می‌باشد. 

کرم آبرسان گارنیه

کرم آبرسان گارنیه

اطلاعات بیشتر و خرید

کرم مرطوب کننده‌ی گارنیه دارای بافتی بسیار سبک است. که به‌سرعت جذب پوست شده و بواسطه‌ی هالونیک اسید موجود در خود باعث حفظ رطوبت طبیعی پوست ‌می‌شود. اصلا نگران نباشید این کرم هیچ ردی از چربی بر روی پوست شما باقی نمی‌گذارد و با بافت سبک و ژل مانندی که دارد به سرعت جذب پوست می‌شود. حاوی آنتی‌اکسیدان انار و امله است که از پوست در برابر آسیب‌های بیرونی مراقبت می‌کند. همچنین به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان چروک‌های ریز سطح پوست را از بین می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این کرم می‌توان به کمک در ایجاد ظاهری زنده و شاداب و همچنین پوستی درخشان اشاره کرد. این کرم ساخت کشور فرانسه است و با حجم 50میلی‌لیتر گزینه‌ی مناسبی برای پوست‌های چرب می‌باشد.

کرم ژل مرطوب کننده‌ی پایوت
کرم ژل مرطوب کننده‌ی پایوت


اطلاعات بیشتر و خرید

یک کرم آبرسان بی‌نظیر و فوق‌العاده که می‌تواند رطوبت پوست شما تا 24 ساعت بعد از استفاده کاملا حفظ کند. این کرم درواقع راهی است برای جلوگیری از پیری پوست و به کمک این کرم می‌تواند روند پیری و چین و چروک خود را تا سالها به تعویق بیاندازید. فاقد چربی می‌باشدو به سرعت جذب پوست می‌شود. از مواد تشکیل دهنده این کرم می‌توان به کراتین موجود در آن اشاره کرد که از شل شدن و افتادگی پوست شما جلوگیری می‌کند. ویتامین Cموجود در آن از پوست شما در برابر آلودگی‌های محیطی و صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محیط محافظت می‌کند و همچنین روند پیری پوست را کاهش می‌دهد. این کرم دارای مقادیر زیادی ویتامین Eنیز می‌باشد که در درخشش و زیبایی پوست شما سهم قابل توجهی را داراست. 

کرم مرطوب کننده‌ی رنگی ACM

کرم ژل مرطوب کننده‌ی پایوت

اطلاعات بیشتر و خرید

این کرم مرطوب کننده رنگی است و برای آن دسته از افرادی که می‌خواد در طول روز از کرم‌پودر استفاده نکنند به شدت توصیه کی‌شود. بواسطه‌ی این کرم می‌توانید در طول روز از داشتن یک پوست کاملا مات و زیبا بهره ببرید که البته در کنار این ویژگی این کرم به جمع کردن منافذ پوست کمک می‌کند. و رطوبت مورد نیاز پوست شما را کاملا تامین می‌کند. حجم این کرم 40میلی لیتر است و ساخت کشور فرانسه می‌باشد.

کرم مرطوب کننده‌ی الارو


کرم مرطوب کننده‌ی الارو

اطلاعات بیشتر و خرید

کرم مرطوب کننده‌ی الارو با بافت سبکی که دارد. گزینه‌ی مناسبی برای پوست‌های مستعد آکنه می‌باشد. از ویژگی‌های خوب این محصول فاقد پارابن بودن آن است. همچنین این کرم به خوبی چربی پوست شما را کنترل کرده و جلوه‌ایی مات و زیبا به پوست شما می‌دهد. ساخت کشور فرانسه می‌باشد و حجم آن 40میلی‌لیتر است.

ژل شوینده‌ی صورت اس وی آر

ژل شوینده‌ی صورت اس وی آر


اطلاعات بیشتر و خرید

این ژل شستشو مخصوص پوست‌های چرب و آکنه‌دار می‌باشد. بسیار سازگار با پوست چرب می‎باشد. دارای ترکیبات لایه‌برداری است که باعث از بین بردن جوش‌های سرسیاه و کوچکتر کردن منافذ باز پوست می‌شود. حجم این محصول 400میلی‌لیتر است و ساخت کشور فرانسه می‎‌باشد. این ژل شستشو می‌تواند گزینه‌ی مناسب برای افرادی که از چربی زیاد پوست خود رنج می‌برند باشد. 

ماسک و اسکراپ فریمن

ماسک و اسکراپ فریمن


اطلاعات بیشتر و خرید

فریمن یکی از معتبرترین و خوشنام‌ترین تولید کننده‌های ماسک و اسکراپ در دنیا است. در ساخت کلیه‌ی محصولات این شرکت از عصاره‌ی طبیعی میوه‌ها و گیاهان استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این ماسک برای تمیز کردن عمقی پوست خود استفاده کنید. به کمک این ماسک آلودگی‌های منافذ باز و همچنین سلول‌های مرده‌ی پوست  از بین می‌روند. این ماسک حاوی عصاره‌ی زغال چوب فعال، شکر سیاه، عصاره‌ی نارگیل، خاک‌رس، روغن اسطوخودوس.... می‌باشد. طرز استفاده از آن بسیار راحت است. کافی است مقداری از آن را روی پوست تمیز خود بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشوید و شاهد لطافت و نرمی پوست خود باشید. دقت کنید که هیچ‌گونه از ماسک صورتی را نباید در اطراف چشم‌ها استفاده کنید.

برس پاکسازی کیوت اسکین 

برس پاکسازی کیوت اسکین


اطلاعات بیشتر و خرید

این دستگاه  مجهز به سه براش مختلف است که برای پاکسازی، لایه‌برداری و شستشوی روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مزایای این دستگاه ضدآب بودن آن است و شما می‌توانید به راحتی از آن حتی در حمام نیز استفاده کنید. دارای دو سرعت مختلف است که یکی برای پوست‌های حساس و دیگری برای پوست‌های چرب و معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به آلودگی هوا و احتیاج روزانه‌ی پوست برای پاکسازی این دستگاه می‌تواند انتخاب بسیار عالی برای شما باشد.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

این سوالی است که اکثرا پرسیده می‌شود که تفاوت بین آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها چیست و کدامیک را برای استفاده باید در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید. برای جواب این سوال شما می‌توانید مواد تشکیل دهنده‌ی محصول مورد نظر را بخوانید. در ترکیب کرم‌های آبرسان از اسیدهالونیک،گلیسرین و همچنین اسید اوره استفاده شده است. کرم های آبرسان مانع از دست رفتن رطوبت موجود در سطح پوست می‌شوند. این کرم‌ها جاذب رطوبت از هوا و پوست هستند و رطوبت را در سطح پوست نگه می‌دارند. 

کرم‌های مرطوب‌کننده نقش یک حائل را در برابر پوست شما اجرا می‌کنند و باعث می‌شوند که پوست شما رطوبت خود را از دست ندهد. و در واقع یک نوع متعادل کننده برای حفظ رطوبت پوست شما هستند. 

علت جوش زدن در پوست‌ها چرب چیست؟

بی‌شک جواب این سوال این است که شما از آبرسان مناسب پوست خود استفاده نکرده‌اید. دقت کنید که استفاده از مرطوب کنند‌های سنگین می‌تواند باعث بروز جوش‌های زیر پوستی شود. بنابراین برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از جوش‌های زیر پوستی بهترین راه انتخاب یک آبرسان مناسب است.

چه کارهایی را برای یک پوست چرب باید انجام دهیم؟

  • اتخاذ یک سبک زندگی سالم بسیار ضروری است.  یک رژیم غذایی سالم که فاقد غداهای سرخ شده باشد. همچنین از خوردن بیش از حد قند، الکل، گوشت با طبع سرد خودداری کنید. و به یاد داشته باشید که به اندازه‎‌ی کافی آب بنوشید. 
  • پاک کردن پوست هر صبح و هر شب با مواد شوینده‌ی مناسب بسیار کمک کننده است در حذف چربی‌های اضافی. ما اغلب این تصور را داریم که هرچه شوینده قوی‌تر باشد نتیجه‌ی بهتری می‌گیریم در صورتی که این تصور کاملا غلط است و گاها نتیجه‌ی معکوسی را به همراه دارد و باعث تشنج در پوست شده و غدد چربی برای دفاع از خود شروع به تولید سبوم بیشتری می‌کنند. 
  • توصیه می‌شود هفته‌ایی یک بار برای تمیز کردن عمیق پوست، لایه برداری کنید. دقت کنید که از لایه‎‌بردارهای ملایم برای این کار استفاده کنید. 
  • انتخاب یک کرم مرطوب کننده‌ی روزانه بسیار مهم است. کرمی که انتخاب می‌کنید باید حتما مناسب پوست‌های چرب باشد و دارای بافت سبک باشد. می‌توانید از ژل‌های مرطوب کننده و یا اسپرهای آب مخصوص پوست چرب هم استفاده کنید. دقت کنید که هرچه‌قدر بافت کرم و یا اسکراپ و یا ژل مورد استفاده‌ی شما سبک‌تر باشد کمک بیشتری به پوشت شما می‌کند.
  • نکته‌ی پایانی

     اینکه پوست‌های چرب احتیاج به مراقبت ویژه‌ایی برای کنترل سبوم تولید شده در سطح خود هستند. کوچکترین غفلت ما باعث روند افزایشی چربی در این نوع پوست می‌شود. مسلما یک پوست همیشه براق و پر از جوش نمی‌تواند شاداب و زیبا به نظر برسد. در این مقاله به معرفی برخی از موارد ضروری برای پوست ‌های چرب پرداخته‌ایم و امیدواریم بتوانیم در این راه به شما کمک کنیم. این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
کرم مرطوب کننده و نرم کننده قیمت انواع کرم مرطوب کننده و نرم کننده