معرفی بهترین کرم دست برای پوست (خشک و حساس)

بهترین کرم دست برای پوست خشک

  • در طول روز چند بار از کرم و مرطوب کننده دست استفاده می‌‌کنید؟
  • بهترین کرم دست خارجی و ایرانی کدام است؟
  • بهترین کرم جوان کننده دست کدام است؟

ما در این مقاله از سایت چی بگیر می‌خواهیم از اهمیت استفاده از کرم دست برای پوست‌ خشک بگوییم. چنانچه پوست دست شما دچار خشکی و پوست پوست شدن می‌شود، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در پایان تعدادی از بهترین کرم‌ مرطوب کننده دست ایرانی و خارجی برای پوست خشک را برایتان معرفی خواهیم کرد.

دست‌ها یکی از اولین مکان هایی هستند که علائم پیری را نشان می‌دهند زیرا پوست نازک تر و ظریف‌تر از بقیه بدن است. روزانه بارها دست‌های خود را با مواد شوینده می‌‌شوییم و در طول روز به صورت مداوم از دست‌هایمان استفاده می‌کنیم، کیسه‌های خرید را حمل کرده، سبزی و مواد خوراکی را شسته و خورد می‌کنیم و سایر کارهای روزانه؛ بنابراین دست‌های ما به شدت در معرض آسیب قرار دارند.

اهمیت استفاده از بهترین کرم جوان کننده دست برای پوست خشک و معمولی

اگر به دست‌ افرادی که پا به سن گذاشته‌اند توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید که پوست دستا‌ن‌ آن‌ها در مقایسه پوست صورت و چهره‌شان بیشتر چروک شده و دچار پیری شده‌اند. از آنجایی که دست‌ ها بیشتر از سایر قسمت‌های بدن در معرض آسیب قرار دارند؛ استفاده مداوم از کرم‌های نرم و مرطوب کننده پوست دست خشک می‌توانند از دست‌های شما در مقابل پیری زودرس جلوگیری کنید.

همین امروز برای خرید کرم مناسب با پوست دستانتان اقدام کرده و سلامت و جوانی پوست دستان خود را جدی بگیرید. چنانچه به این مسئله بی‌اهمیت باشید، ضمن اینکه پوست دستانتان دچار خشکی و پیری می‌شوند، ممکن است دچار اگزما و حتی بیماری‌های پوستی نیز بشوید.

معرفی بهترین کرم جوان کننده دست ایرانی و خارجی

کرم نرم کننده اوسرین و اوره 10درصد ثمین مناسب پوست خشک و آسیب دیده حجم 100 میلی لیتر

کرم نرم کننده اوسریت و اوره ۱۰ درصد

این کرم نرم و مرطوب کننده تاثیر بسزایی در درمان پوست‌های خشک تا معمولی دارد و برای افرادی که سن بالا دارند و یا مبتلا به اگزمای دست، پسوریازس، ایکتیوز و سایر مشکلات پوستی هستند، مناسب بوده و به صورت تیوپی است.

کرم مرطوب کننده پوست خشک و معمولی سینره حجم 65 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده پوست خشک و معمولی سینره

از این کرم برای پوست دست و صورت می‌توانید استفاده کنید و حجم آن ۶۵ میلی‌لینر بوده و دوام طولانی دارد. این کرم با پوست‌های خشک و معمولی سازگار است و به صورت تیوپی است.

کرم دست کلیون مدل Multipurpose Cream حجم 100 میلی لیتر

کرم دست کلیون مدل Multipurpose Cream

مبدا تولید این کشور ایتالیا است و به جرئت می‌توانیم بگوییم که با تمامی پوست‌های خشک و معمولی سازگاری دارد. این کرم خاصیت نرم کنندگی، محافظت کنندگی پوست و مرطوب کنندگی داشته و از پیری زودرس دست‌های شما جلوگیری می‌کند.

کرم دست و صورت بیول مدل Rose Hip حجم 250 میلی لیتر

کرم دست و صورت بیول مدل Rose Hip

این کرم دست برای پوست‌های خشک، آسیب دیده و حساس مناسب است و دارای عصاره آووکادو و میوه غنی شده گل رز است و از پیری زودرس دست و ایجاد چروک جلوگیری کرده و جنس محفظه آن از پلاستیک بوده و حجم آن ۲۵۰ میلی‌لیتر است. این کرم دارای ویتامین‌های A، B1، E، C، B3 است.

کرم نرم کننده دست و صورت مای مدل آلوئه ورا حجم 200 میلی لیتر

کرم نرم کننده دست و صورت آلوئه ورا

اگر قصد خرید کرم نرم و مرطوب کننده برای دست را داشته و ایرانی بودن کالا جزء اولویت‌های شما است، این کرم به شدت برایتان مناسب است. میزان حجم آن ۲۰۰ میلی‌لیتر بوده و بهبود دهنده پوست‌های خشک ، آسیب دیده و معمولی ایت و محفظه‌ی کاسه‌ای و پلاستیکی دارد.

کرم مرطوب کننده و آبرسان دست و صورت لافارر مدل 03 مناسب پوست های خشک حجم 75 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده دست لافار یکی از بهترین کرم‌ دست است. این کرم خاصیت جوان کنندگی دارد و با آبرسانی عمقی به پوست دست از پیر شدن پوست جلوگیری می‌کند. در این کرم مرطوب کننده دست از عصاره بابونه، روغن بادام، روغن زیتون و گل همیشه بهار استفاده شده. که باعث می‌شوند پوست دست شما به مدت طولانی رطوبت خود را حفظ کرده و از خشک و چروک شدن پوست دست جلوگیری می‌کند. 

کرم مرطوب کننده دست گارنیه سری Intensive 7 Days مدل ALOE VERA حجم 100 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده دست گارنیه از تولیدات کشور فرانسه است و یک کرم دست خارجی باکیفیت است. این کرم حاوی عصاره آلوئه‌ورا است و خاصیت ترمیم کنندگی و بازسازی را دارد. اگر به دنبال یک کرم دست خوب و عالی هستید این کرم یک انتخاب عالی است. این کرم پوست شما را چرب نمی کند و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر قیمت کرم دست گارنیه را در نطر نگیرید یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی است. 

کرم مرطوب کننده گلیسولید حجم 250 میلی لیتر

اگر دارای پوست بسیار خشکی هستید که دائما در حال ترک خوردن است کرم کرم مرطوب کننده گلیسولید یکی از بهترین‌هاست. این کرم آلمانی ایت و به علت وجود گلیسرین موجود در خود قادر است به راحتی پوست شما را آبرسانی کند و باعث نرم شدن پوست دست شما می‌شود. گلیسرین بکار رفته در این کرم طبیعی است و در ساخت این کرم از مواد مصنوعی استفاده نشده است. 

کرم ضد چروک دست اُلی ژن حجم 100 میلی لیتر

کرم ضد چروک دست اُلی ژن یک کرم با برند ایرانی و بسیار باکفیت است. این کرم دست حاوی حاوی کلاژن ، آلانتویین و موم زنبور ضد خشکی و زبری ترمیم کننده پوست دست می‌باشد. 


کرم مرطوب کننده دست و ناخن نئودرم مدل Olive Dex حجم 150 میلی لیتر

کرم مرطوب کننده دست و ناخن نئودرم بسیار مناسب برای حفظ جوانی و شادابی پوست دست شما می‌باشد. حجم این کرم 150 میلی لیتر است و حاوی انواع ویتامین ها برای نرمی و لطافت پوست شما است. 

هنگام خرید کرم دست، این نکات را در نظر داشته باشید:

بهترین کرم برای پوست دست اسیب دیده

نکات و فاکتورهای مهمی وجود دارند که به هنگام خرید یک کرم دست خوب باید به آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید. ما این موارد مهم را برایتان شرح می‌دهیم که عبارت‌اند از:

توجه به مواد سازنده بهترین کرم برای پوست دست اسیب دیده

توجه داشته باشید که کرم مخصوص دستی که خریداری می‌کنید از چه متریالی ساخته شده است‌. به عنوان مثال میزان چربی کرم به چه مقدار است یا تا چند درصد خاصیت آبرسانی دارد؟ بسیاری از افراد دوست ندارد که دست آنها همیشه چرب باشد. بهترین کرم برای آنها کرم مرطوب کننده و آبرسان دست است. 

تاکید می‌کنیم که مناسب‌ترین کرم برای دست‌هایی که پوست خشک و آسیب دیده دارند، کرم‌هایی هستند که فاقد پارابن و مواد الکلی باشند تا موجب آسیب به دست‌های شما نشوند. به دنبال کرم دستی باشید که حاوی کره کاکائو، گلیسیرین، روغن آفتابگردان و روغن جوجوبا باشد. این مواد مانعی بر روی پوست ایجاد می‌کنند تا از از دست دادن آب جلوگیری شود. بهتر است از محصولات با عطر که سوزانده یا تحریک هستند اجتناب کنید.

ویتامین موجود در کرم دست  خاصیت
اسید هیالورونیککمک به حفظ رطوبت پوست، پوست را نرم و درخشان می کند.
اسید هیالورونیک یک ماده سبک وزن و غیر چرب است که حتی برای پوست های مستعد آکنه "ایمن" است.
ویتامین سی باعث کاهش لکه ها و تیرگی می شود که به طور مثبت بر بافت و ظاهر پوست تأثیر می گذارد.
اسیدهای چرب ضروری (روغن زیتون، آووکادو، روغن بادام و کره شی)باعث حفظ رطوبت پوست می شود. پوست را سالم و درخشان نگه می دارد.
گلیسیرین، گلیکول ها و پلیول هااین سه ماده از خانواده مرطوب‌کننده‌ها هستند - آنها باعث جذب رطوبت اضافی پوست می‌شوند.

حجم کرم مرطوب کننده دست

معمولا حجم کرم‌ها به روی بسته بندی آن‌ها ذکر می‌شود. اگر روزانه چند بار از کرم‌های دست استفاده می‌کنید، بهتر است که به هنگام خرید به فاکتور حجم کرم دقت داشته و متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

اگر به یک کرم برای حمل و استفاد روزانه در هر محلی نیاز دارید از یک کرم دست کم حجم استفاده کنید. بسته بندی کرم دست باید فشرده باشد تا بتوانید آن را همه جا حمل کنید.

بسته بندی کرم جوان کننده دست

برخی از کرم‌ ها بسته بندی تویپی داشته و برخی در قوطی‌هایی با ابعاد مناسب بسته بندی شده‌اند. به هنگام خرید باید دقت داشته باشید که بسته‌ بندی کرم کاملا پلمپ بوده و به هیچ عنوان باز نباشد. لازم به ذکر است که باید به تاریخ تولید و تاریخ انقضا کرم مخصوص دست‌های خشک نیز نهایت دقت را داشته باشید.

طریقه مصرف کرم دست 

برخی از کرم‌ های مخصوص دست محدودیت مصرف داشته. حتما باید طبق شیوه‌ای که عنوان شده است، مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از کرم‌های دست به گونه‌ای هستند که نباید بیشتر از چند بار استفاده شوند، پس توجه داشته باشید که با توجه به شیوه مصرف از کرم استفاده کنید. برای افرادی با پوست خشک بهتر است قبل از خواب یک لایه ضخیم از کرم دست استفاده کنند و دستکش پنبه ای بپوشید. این امر باعث می شود تا آبرسانی شدیدتر و طولانی‌تر شود.

خواص بهترین کرم برای دست

نه تنها صورت ما، بلکه دست های ما نیز با افزایش سن شروع به پیر شدن می کنند. چربی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. با گذشت زمان، پوست دست ما شروع به از بین رفتن می کند و ما شروع به دیدن آن چین و چروک روی دستان خود می کنیم. پوست دست ما در مقایسه با صورت ما غدد چربی کمی دارد و این بدان معناست که دست های ما به سرعت رطوبت خود را از دست می دهند.

بنابراین ایده خوبی است که روی کرم دستی که حاوی مواد مغذی و ضد پیری است سرمایه گذاری کنید. 

خوشبوترین کرم دست و صورت

برای برخی از افراد خوشبو و معطر بودن دستانشان اهمیت بسزایی داشته و از کرم‌هایی که دارای رایحه مطبوعی هستند، استقبال می‌کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، توصیه می‌کنیم که به رایحه و بوی کرم‌ دست دقت داشته و متناسب با سلیقه‌ خود بهترین‌ها را برگزینید. در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید کرم دست شما عطر قوی داشته باشد. اگر قصد دارید از آن در محل کار استفاده کنید، ممکن است کرم دست ملایم تری را بخواهید. 

شاید شما هم این سوالات را داشته باشید:

کرم دست خارجی بخریم یا ایرانی؟ بهترین کرم برای خشکی پوست دست

انتخاب کرم مرطوب کننده دست ایرانی و یا خارجی کاملا سلیقه‌ای بوده و بستگی به هزینه‌ای که قرار است برای خرید کرم مخصوص دست بکنید‌، دارد. معمولا قیمت کرم دست ایرانی به مراتب ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی است. لازم به ذکر است که ارزان قیمت بودن کرم‌ های ایرانی به منزله کارایی و مرغوبیت پایین این کرم‌ ها نیست و می‌توانیم بگوییم که برندهای معتبر و شناخته شده ایرانی وجود دارند که محصولات و کرم‌ های منحصر به فردی دارند. از معروف ترین برندهای کرم دست ایرانی و خارجی به موارد زیر می توانیم اشاره کنیم:

کرم دست ایرانی کرم دست خارجی 
کرم دست اوسرینکرم دست کلیون
کرم دست سینره کرم دست کیووی
کرم دست مایکرم نرم کننده دست  لورآل

آیا کرم دست قابلیت استفاده برای پوست صورت را دارد؟

به هیچ‌ عنوان کرمی را که مخصوص پوست دست است برای صورت خود استفاده نکنید. پوست صورت نازک‌تر از پوست دست بوده و کرم‌ های مخصص صورت متفاوت‌تر از کرم‌های دست هستند. البته لازم به ذکر است که برخی از کرم‌ها قابلیت استفاده برای دست و صورت را داشته و در این صورت استفاده از آن‌ها مانعی ندارد.

مناسب‌ترین زمان برای استفاده از کرم دست چه زمانی است؟

بهتر است که بلافاصله پس از شستشوی دست‌ های خود از کرم مرطوب کننده دست استفاده کنید. سعی کنید، که روزانه یک بار و یا به تعداد دفعات محدود از کرم مخصوص دست استفاده کنید، زیرا دست شما به این شرایط عادت کرده و در شرایط خشک و خشن بیشتر آسیب‌پذیر می‌شود. به هیچ عنوان در منازل خود به صورت مشترک از یک کرم دست استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست شما خشک و یا سایر افراد چرب باشد.

استفاده از کرم دست محدودیت فصلی دارد یا خیر؟

اگر دست‌های شما در تابستان دچار عرق  کردن مداوم می‌شود بهتر است که از کرم دست استفاده نکنید و یا از کرم‌هایی استفاده کنید که تنها خاصیت آبرسانی دارند.

سخن پایانی: 

در این مقاله از سایت چی بگیر برای افرادی که پوست دست آن‌ها خشک است، تعدادی از بهترین کرم‌های مرطوب کننده و جوان کننده را معرفی کردیم، همچنین گفتیم که برای خرید کرم مناسب دست برای پوست خشک و معمولی باید به چه فاکتورهایی دقت داشته باشید. حال می‌توانید برای خرید مناسب‌ترین کرم دست اقدام کرده و همواره دستانی نرم و لطیف داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.