اپیلیدی چیست؟ قیمت بهترین مارک اپیلیدی (براون، فلیپس...)

اپیلیدی چیست؟

اپیلاتور یا اپیلیدی یک دستگاه دستی است، شبیه به ریش تراش برقی. با این حال، به جای استفاده از تیغه برای کوتاه کردن مو، موها را با موچین‌ های سریع می‌چرخاند. اپیلاتور به جای اینکه موها را از سطح جدا کند یا از نور پالس شدید (IPL) استفاده کند، موها را از ریشه خارج می‌کند. علاوه بر این، به تدریج رشد و ضخامت موها را در طول زمان کاهش می‌دهد، و اگر می‌خواهید مزایای طولانی مدت داشته باشید، این یک روش ایده آل است.

خرید یک اپیلیدی کاملا واضح و ساده به‌­نظر می‌رسد، اما با توجه به وجود انواع اپیلیدی‌های مختلف موجود در بازار و ارائه‌ی ویژگی‌های متنوع برای هرکدامشان، باید اولین و مهم­ترین گزینه­‌های مد نظرتان مورد توجه قرار گیرد.

این را می­‌دانید که برای هر نوع اپیلیدی باید چه مقدار پول هزینه کنید و یا برای هر امکانات اضافه‌­ای که اپیلاتور در اختیارتان قرار می‌­دهد باید مقدار بیشتری پول صرف کنید، اما احتمالاً فکر کردن به این­‌ها باعث می­‌شود از موارد کلیدی و اصلی که در ابتدا به دنبال آن بودید چشم پوشی کنید.

برای انتخاب بهترین مارک اپیلیدی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

قیمت اپیلیدی:

بودجه یکی از مهمترین ملاحظات می‌باشد، بنابراین برای به­‌دست آوردن یک محصول با کیفیت خوب و کارآمد ، واقعاً خرج کردن زیاد نیاز است؟ بی‌شک این وسیله‌ایی است که می‌تواند چندین سال برای شما کارایی داشته باشد. بنابراین سعی کنید بودجه‌ی مناسبی را برای خرید یک اپیلاتور در نظر بگیرید. همچنین این وسیله با بدن شما ارتباط دارد به همبن دلیل باید از بین بهترین‌ها انتخاب شود.

تعداد موچین:

به­‌طور خلاصه، اپیلیدی به همان شیوه و مانند موچین دستی روزمره­‌ی شما کار می­‌کنند، اما می‌توانند خیلی سریع موهای شما را به­‌طور همزمان بکشند. بنابراین، هرچه موچین­‌های اپیلیدی بیشتر باشد، سریعتر قادر خواهید بود مناطق بزرگتری را بپوشانید. به همین دلیل است که هنگام یک اپیلیدی باکیفیت، باید درمورد تعداد موچین برای استفاده­ی اپیلاتور در رابطه با هر کدام از قسمت­های بدنتان فکر کنید. سرهای موچین می تواند از 9/10 موچین (برای نواحی ظریف صورت) تا 72 موچین برای نواحی بزرگتر باشند. لازم به ذکر است که بگویم هرچه موچین­های اپیلیدی بیشتر باشد، درد بیشتری احساس می­شود اما چون سریعتر است، بدیهی است که اپیلاسیونتان مدت زمان کمتری طول می­کشد.

ضدآب بود اپیلاتور

تصمیم دیگر این است که آیا می­خواهید به­‌صورت خشک بدن خود را اپیلاسیون کنید یا ترجیح می­‌دهید اپیلاتوری داشته باشید که در حمام بتوانید از آن استفاده کنید؟بدیهی است اگر گزینه‌ مرطوب را می­‌خواهید، باید اپیلیدی بی سیم و قابل شارژ را انتخاب کنید.

مزایا اپیلیدی ضدآبمعایب اپیلیدی ضدآب
  • راحتی، در حمام به عنوان بخشی از کارهای روزمره­‌ی خود استفاده کنید. می­توانید از ژل حمام، کرم­‌ها و فوم­‌ها برای کم کردن درد و آرامش استفاده کنید.
  • کارایی کمتر، به­‌طور کلی، اپیلاتورها هنگام استفاده در حالت خشک کارآمدتر هستند، و همین­‌طور در حالت خشک اپیلاسیون هر منطقه سریع­تر پیش می­‌رود.
  • انعطاف پذیری، می توانید هم به‌­صورت خشک و هم مرطوب از این نوع اپیلاتور استفاده کنید.
  • شارژ کردن، لازم است به یاد داشته باشید که باتری­ها را شارژ کنید و احتمال اینکه شارژ باتری­ قبل از اتمام اپیلاسیون تمام شود وجود دارد.
  • بی سیم، به راحتی قابل استفاده در هر نقطه­‌ای است.
  • قیمت، مدل های اپیلیدی خشک معمولا ارزان تر هستند. در نتیجه برای داشتن یک اپیلاتور که بتوانید در حمام از آن استفاده کنید باید بیشتر هزینه کنید.

شکل ظاهری اپیلیدی:

اشکال و طرح­‌های مختلفی از اپیلاتور وجود دارد که باید از آن­ها بگوییم.

برخی از آن­ها سبک­تر و برخی سنگین­‌تر از سایرین هستند، برخی از آن­ها دارای دسته های نرم و یا دسته­‌های باریک­تری هستند. این واقعاً یک سلیقه­‌ی شخصی است اما این نکته را در نظر داشته باشید که می­‌خواهید از اپیلاتور برای چه چیزی استفاده کنید؟ اپیلاتوری را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید برای همه‌ی نقاط بدن از آن استفاده کنید. و در دست گرفتن آن راحت باشد.

معرفی بهترین مارک اپیلیدی

اپیلاتور فیلیپس مدل HP6423

اپیلاتور پاناسونیک مدل ES-ED70

اپیلاتور براون مدل 561-7به همراه پیرایشگر بانوان براون

یک دستگاه اپیلیدی بسیار کاربردی برای بانوان، جنس این دستگاه از استیل ضدزنگ است و دارای 40 عدد موچین می‌باشد. این اپیلیدی ضدآب است و قابلیت استفاده هم به صورت خشک و هم مرطوب را داراست. همچنین دارای 6 عدد سری مختلف است. در واقع سری صورت، بدن، بیکنی از هم جدا هستند. منبع تغذیه‌ی این دستگاه باطری قابل شارژ است و این دستگاه بی‌سیم می‌باشد. موکن مخصوص صورت، ماساژور، چراغ روشنایی و خط‌زن جزوء وسایل همراه این دستگاه هستند.

اپیلاتور براون سری Silk Epil 3 مدل 3170

قیمت اپیلیدی براون به نسبت نمونه‌ی قبلی کمتر است و مسلما به همان نسبت هم کارایی کمتری دارد. جنس موچین‌های این اپیلیدی از استیل ضدزنگ است و دارای 20 عدد موچین می‌باشد. این اپیلیدی ضدآب نیست و فقط به صورت خشک قابلیت استفاده را دارد. منبع تغذیه‌ی آن برق خانگی است و دارای یک سری می‌باشد. قابلیت تنظیم در دو حالت تند و کند را دارد. همچنین دارای چراغ روشنایی است. از اقلام همراه این دستگاه می‌توان به برس تمیز کننده و اداپتور برق اشاره کرد. البته این دستگاه در نوع خود کارایی بسیاری دارد و تعداد خیلی زیادی از خریداران این محصول را پیشنهاد داده‌اند.

اپیلاتور پاناسونیک مدل ES-WD71

اپیلیدی پاناسونیک که دارای 48 عدد موچین می‌باشد. قابلیت استفاده هم به صورت خشک و هم به صورت خیس را دارد. منبع تغذیه‌ی این دستگاه باطری قابل شارژ است و دارای سه سری جداگانه می‌باشد. وزن این اپیلیدی 180گرم است و یک کیف و برس تمیز کننده‌ی همراه می‌باشد.

اپیلاتور پاناسونیک مدل ES-WD72

اپیلاتور پاناسونیک ضدآب می‌باشد. دارای 48 عدد موچین است و منبع تغدیه‌ی آن باطری شارژی است. این اپیلیدی سه سری مجزا برای قسمت‌های مختلف بدن دارد. و یک سری فویلی-تریمر که برای کوتاه کردن موها از آن استفاده می‌شود.

اپیلاتور آی جیمی مدل GM-7003

در اولین نگاه زیبایی این دستگاه شما را جذب می‌کند. در واقع این دستگاه علاوه بر زیبایی قابلیت‌های دیگری هم دارد. این اپیلیدی ضدآب است و قابلیت استفاده به صورت خیس و خشک را دارد. علاوه بر این دارای 5 سری مجزا می‌باشد. سری ماساژور، سنگ‌پا، پاکسازی پوست .....، این دستگاه داری 48عدد موچین از جنس استیل ضدزنگ می‌باشد. دارای دو سرعت مختلف، چراغ روشنایی و قابلیت استفاده 90 دقیقه‌ایی بعد از 2 ساعت شارژ را دارد.

اپیلاتور فیلیپس مدل BRE275

این اپلیدی از برند محبوب فلیپس انتخاب شده است. یک دستگاه ساده اما پرقدرت می‌باشد. جنس موچین‌های این مدل از اپیلیدی فلیپس از استیل ضدزنگ است و منبع تغذیه‌ی آن برق خانگی می‌باشد. قابلیت ضدآب بودن را ندارد. اقلام همراه این دستگاه برس تمیزکننده و یک کیف می‌باشد.


در ادامه بخوانید : بهترین وسایل مورد نیاز برای اپیلاسیون در خانه

چرا باید از اپی لیدی استفاده کنیم؟

  • اپیلیدی‌ ها برای پوست‌های حساس مناسب هستند: در مقایسه با تیغ های دستی، اپیلاتورها روی پوست ملایم‌تر هستند. تیغ‌های دستی تیغه‌های تیز را روی پوست شما می‌کشند که می‌تواند باعث سوختگی و حساسیت پوست شود.
  • داشتن پوست صاف که ماندگاری بیشتری دارد: اپیلاسیون بوسیله اپیلیدی می‌تواند تا چهار هفته به شما پوست صاف بدهد. تیغ را کنار بگذارید و با خیال راحت از یک اپیلیدی استفاده کنید.
  • راحتی بیشتر در استفاده: هنگامی که از تیغ دستی یا کیت اپیلاسیون استفاده می‌کنید، باید از کرم‌ها، ژل‌ها و موم اصلاح استفاده کنید، که می‌تواند یک فرآیند نامرتب و چسبناک باشد. با دستگاه اپیلیدی، نیازی به این وسایل اضافی گران قیمت و بالقوه تحریک کننده پوست ندارید.
  • از بین بردن موهای بسیار ریز: اپیلیدی موها را از ریشه بیرون می‌کشد، و از آنجا که اپیلیدی‌ها می‌توانند موهای بسیار کوتاه (کمتر از یک میلی متر) را بردارند، لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید تا موهای شما رویش کند.
  • تنظیمات قابل تنظیم: اپیلاتورها دارای تنظیمات سرعت هستند که می‌توانید آنها را تنظیم کنید، و این به شما این امکان را می‌دهد تا بسته به میزان تحمل پوست در فرایند اپیلاسیون دستگاه خود را سفارشی کنید.
  • ایپلاتور رشد و ضخامت مو را کاهش می دهد: کشیدن مو از ریشه ضخامت موهای روییده را کاهش می‌دهد، بنابراین پس از چند جلسه، ممکن است متوجه رویش مجدد موهای ظریف و نرم تری شوید. همچنین رشد مجدد موها ممکن است بیشتر طول بکشد و نیاز مکرر به اپیلاسیون را کاهش دهد.
  • حذف موهای زائد دقیق: به لطف عمل موچین دقیق، اپیلاتور می‌تواند موهای ریز کوچک به اندازه یک دانه شن را از بین ببرد. بنابراین می‌توانید از صافی پوست خود لذت ببرید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

چه وسایلی همراه یک اپیلیدی است؟

  • اتصالات درپوش: بیشتر اپیلاتورها بسته به نوع قسمتی از بدن که شما اپیلاسیون می­‌کنید، یک یا چند درپوش یا سری دارند که به آن وصل می‌شوند. معمولاً یک سری منطقه حساس برای استفاده در زیر بغل و خط بیکینی وجود خواهد داشت و اگر اپیلاتور برای استفاده از صورت طراحی شده باشد، ممکن است درپوش صورت وجود داشته باشد.
  • سری ماساژی: این­ درپوش برای این استفاده می­‌شوند که بخشی از سری را بپوشانند تا تعداد موچین مورد استفاده کمتر شود. این امر باعث می شود اپیلاسیون برای این مناطق حساس کمتر دردناک باشد، در حالی که میزان دقت آن نیز تا حدی افزایش می‌­یابد.  برخی نیز دارای سرپوش ماساژ هستند. این­ها برای راحت­‌تر شدن روند کار طراحی شده‌­اند، از غلطک­‌هایی برای کمک به کشش و لرزش پوست در هنگام اپیلاسیون استفاده می­‌شود.
  • چراغ روشنایی: برخی از اپیلاتورها دارای یک چراغ  هستند که برای روشن کردن ناحیه‌ایی که می‌خواهید سریعا اپیلاسیون کنید استفاده می­‌شود تا با دقت بیشتری تمامی موها را اپیلاسیون کنید. این نور به شما کمک می­‌کند تا هرگونه موهای زبرتر یا کاملاً ریزی که در سطح پوست شما هست را ببینید به طوری که نیازی نباشد چندین بار قسمت های مختلف بدنتان را دوباره و دوباره اپیلاسیون کنید تا پوستتان کاملا صاف شود و موهای زائد را رفع کنید.

کاربرد سرهای مختلف اپیلیدی؟

بعضی از اپیلیدی های چند منظوره و دارای سرهای قابل تعویض مختلف با کاربردهای متنوع هستند. مانند برس تمیز کننده و براق کننده صورت. این قابلیت بسیار کاربردی است. و به شما برای داشتن یک پوست کاملا پاکسازی شده کمک می‌کند. برای مثال سری پاکسازی پوست به عنوان یک سری  اختیاری، این مزیت را دارد که علاوه بر اپیلاسیون، به پوست شما یک  لایه برداری عمیق و تمیز را هدیه می‌دهد.

بعضی از اپیلیدی یک برس جداگانه، به عنوان یک افزودنی اضافی دارند. اما  اپیلاتوری که دارای سر قابل تعویض است راحت­ترین گزینه مخصوصاً هنگام مسافرت است.

سرعت دوگانه در اپیلیدی ها:

تمامی اپیلاتورهای طراحی شده برای استفاده کامل از بدن، عملکردی با سرعت دوگانه دارند. کندتر برای اپیلاسیون ملایم نواحی حساس و سریعتر برای پوشش سریعتر و کارآمدتر در مناطق بزرگتر و با حساسیت کمتر. اپیلاتور صورت با استفاده از باتری دارای یک سرعت هستند.

بافر پا (سنگ پا) در اپلیدی چه کاربردی دارد؟

این قابلیت  یکی دیگر از کاربردهای مفید دیگر است. اگر می­‌خواهید از دستگاه خود بهترین استفاده را ببرید در هنگام خرید به این نکته توجه کنید. این سری بسیار کارآمد است و شما باید مراقب باشید که هنگام کار با آن­ها عصبانی نشوید، به آرامی و کم کم این پوسته­‌ها را جدا کنید.

اپیلیدی چندکاره بهتر است یا تک کاره؟

آیا می خواهید دستگاه شما بیش از یک عملکرد داشته باشد؟

طیف وسیعی از کارکردهای متنوع همراه با اپیلیدی‌های مختلف وجود دارد که آن­ها را به یک پیشنهاد جذاب­تر تبدیل می‌­کنند، این موارد بعدا با جزئیات بیشتر توضیح داده می­‌شود.

یکی از ویژگی­‌های رایج اضافه کردن یک ریش­‌تراش است، که با آن اپیلاتور یک هدف دوگانه دارد. یکی از مزایای این ویژگی عدم نیاز به نگه داشتن و شارژ 2 دستگاه و صرفه­‌جویی در فضا به­‌خصوص هنگام مسافرت است.

اگر تصمیم دارید اپیلیدی دوکاره (ریش تراش) را انتخاب کنید، مطمئن شوید که ریش تراش از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، و فقط یک سری بی‌­کیفیت و ساده برای اضافه کردن قیمت بیشتری به اپیلیدی از طرف شرکت سازنده نباشد. اپیلیدی پاناسونیک مدل ES-ED70 می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای این نمونه باشد.

قبل از خرید اپیلیدی تصمیم بگیرید برای چه کاری قصد خرید دارید؟

می­‌خواهید از اپیلاتور برای چه چیزی استفاده کنید؟ آیا می­‌خواهید فقط پاهای خود را اپیلاسیون کنید، یا قصد دارید از آن برای تمامی قسمت­‌های بدن شامل بازوها، زیر بغل، خط بیکینی و غیره استفاده کنید؟ 

به این دلیل این را می‌پرسیم که برخی از اپیلاتورهای ارزان­تر در بازار وجود دارند که فقط برای استفاده‌ی پاها توصیه می­‌شوند. بنابراین مراقب باشید و حتما جعبه را بررسی کنید تا مطمئن شوید اپیلاتوری که می­خرید در این دسته قرار نگرفته باشد.

اگر دارید برای اولین بار امتحان می­‌کنید، پاها انتخاب مناسبی برای شروع هستند زیرا ممکن است مقداری درد داشته باشد و حساسیت پاها نسبت به قسمت­های دیگر بدن کمتر است. یک گزینه­‌ی واقعا محبوب با قیمت مناسب، مدل 23Philips HP64 با قیمت مناسب خواهد بود. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این محصول داشته باشید می توانید بررسی کامل ما را بخوانید.

اگر می‌خواهید از اپیلیدی برای صورت استفاده کنید شما دو گزینه دارید:

  • شما می توانید اپیلیدی که مخصوص استفاده از صورت هستند خریداری کنید. این­ها معمولاً با باتری کار می­‌کنند که برای استفاده به صورت خشک و استفاده در سفر طراحی شده­‌اند. این نوع از اپیلیدی این مزیت را دارند که در هنگام دور بودن از منزل و حین سفر  قابل استفاده هستند. همچنین این نوع  برای زیر بغل و خط بیکینی نیز استفاده می‌شود. 
  • انتخاب دیگر می‌تواند یک اپیلاتور دارای دو سر مختلف  باشد که می‌توانید برای بدن و صورت از آن استفاده کنید. طیف گسترده ای از این نوع اپیلاتورها  با هر قیمتی در  بازار در دسترس است، که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

سخن آخر

همانطور که گفته شد معیارهای زیادی برای انتخاب یک اپیلاتور خوب وجود دارد. اپیلاتور یک دستگاه شخصی است که برای چندین سال می‌توانید از آن استفاده کنید، البته به شرط آنکه در هنگام خرید همه‌ی جوانب را بسنحید و دستگاهی مطابق با نیاز خود انتخاب کنید. تیم سایت چی‌بگیر امیدوار است با ارائه‌ی این مقاله توانسته باشد کمکی در این انتخاب به شما داشته باشد. در زیر به بررسی بهترین اپبلاتورهای موجود در بازار می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.