انتخاب بهترین و با دوام ترین برند مخلوط کن و میکسر

میکسر و خرد کن جزء اولین وسایل اساسی آشپزخانه هستند و تقریبا در هر آشپزخانه‌ای وجود آنها ضروری است. گاهی اوقات مدیریت آشپزخانه بدون آنها یک کابوس است. با گذشت سالها، پیشرفت‌های زیادی در تولید میکسر و خرد کن ایجاد شده است. اندازه آنها کوچکتر، وزن آنها سبک‌تر و استفاده از آ نها راحت‌تر شده است. با توجه به چیدمان آشپزخانه‌ها، تولیدکنندگان هم به دنبال طراحی متفاوت میکسرها هستند تا از نظر زیبایی‌شناسی هم جذاب باشند. بیایید به عواملی که قبل از خرید میکسرو خرد کن باید در نظر گرفته شوند نگاهی بیندازیم.

انواع میکسر و خرد کن ها

در این مقاله مباحث زیر را برای انتخاب یک میکسر خوب مطالعه می‌کنید.

  • انتخاب ولتاژ برق مناسب با دستگاه و سرعت مناسب
  • انواع تیغه‌های میکسر
  • تعداد لوازم جانبی همراه میکسر
  • ترجیح دادن یک برند و قیمت محصول
  •  ضمانت محصول

انواع میکسر و خرد کن ها

میکسر و خردکن‌ها به دو دسته میکسرهای ایستاده و میکسرهای سنتی تقسیم می‌شوند.

میکسر ایستاده

 میکسرهای ایستاده به اندازه کافی قدرتمند هستند تا مواد غذایی را مخلوط کند. اغلب از این نوع میکسرها برای همزدن خامه و ورز دادن خمیر استفاده می‌شود. میکسر ایستاده به ندرت در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بیشتر در نانوایی‌ها ، کارخانه‌های مواد غذایی و سایر صنایع غذایی  استفاده می‌شوند.

میکسرهای سنتی 

میکسرهای سنتی طراحی ساده‌تری دارند و از نظر اندازه جمع و جورتر هستند. این محصولات به طور منظم درخانه برای خرد کردن مواد غذایی به میزان کم استفاده می‌شوند. همانطور که قبلاً گفته شد، مجموعه متنوعی از میکسرهای سنتی با مارک‌های مختلف وجود دارد. با هم به بررسی تعدادی از محبوبترین و بهترین  میکسر و مخلوط کن خواهیم پرداخت.

مخلوط کن پاناسونیک MX-N800G

توان مصرفی 600 تا 800 وات
ظرفیت پارچ 1.5 تا 2 لیتر
جنس پارچ/ چنس بدنهشیشه/پلاستیک
تنظیمات سرعت دارد

این دستگاه میکسر مجهز به آسیاب شیشه‌ای، محافظ الکترونیکی و دارای درپوش مخلوط کن میانی است. دارای تنظیمات دو حالته‌ی سرعت می‌باشد. جنس تیغه‌ی این مخلوط کن از فلز ضدزنگ است. تنها نکته‌ی منفی این دستگاه این است که شما نمی‌توانید آن را در ماشین ظرفشویی بگذارید.

مخلوط کن بوش مدل MMB42G0B

مخلوط کن و میکسر بوش یکی از باکیفیت ترین دستگاه‌های میکسر موجود در بازار است. بوسیله‌ی این میکسر می‌توانید پوره، کوکتل، شیک،سوپ و سس تهیه کنید. جنس پارچ این میکسر از شیشه است و گنجایش آن سه تا چهار لیوان است. از نکات مثبت این دستگاه می‌توان به وزن سبک آن و قابلیت جابه‌جایی آسان دستگاه میکسر اشاره کرد. این دستگاه را می‌توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. 

مخلوط کن فیلیپس مدل HR3652/00

مخلوط کن فلیپس دارای موتور قدرتمند 1400 واتی است. در این مخلوط کن از تکنولوژی سه‌بعدی ProBlend استفاده شده است. که قادر است یک مخلوط بسیار یکنواخت با حفظ ویتامین‌های موجود را داشته باشید.تیغه‌ی این دستگاه از استیل ضدزنگ است و قابلیت خرد کردن یخ را نیز دارد. این دستگاه مجهز به چراغ LED و قابلیت جداسازی برای قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی را نیز دارد.

مخلوط کن فلر مدل1 BL900

مخلوط کن فلر با توان مصرفی 700 وات و ظرفیت پارچ 1.5 لیتر یکی از بهترین مخلوط کن های موجود در بازار است. جنس پارچ این مخلوط کن شیشه‌ایی است و جنس تیغه‌های آن از استیل ضدزنگ می‌باشد. این دستگاه دارای تنظیمات سرعت سه حالته است.

مخلوط کن بایترون مدل BGS-G700wh

مخلوط کن بایترون دارای تنظیمات سرعت 5 حالته است و عملکرد پالس را نیز پشتیبانی می‌کند. توان مصرفی این دستگاه 700 وات است. و شما می‌توانید قطعات قابل شستشوی آن را به راحتی در ماشین ظرفشویی قرار دهید. 

برای خرید یک میکسر خوب به چه نکاتی دقت کنیم؟

معیارهای انتخاب یک میکسر خوب

انتخاب ولتاژ برق و سرعت مناسب  برای یک میکسر خوب

انتخاب ولتاژ برق و سرعت مناسب برای دستگاه دو عامل مهمی هستند که باید هنگام خرید میکسر و خردکن‌ها در نظر بگیرید. میکسرهایی با 500 تا 750 وات برای استفاده در آشپزخانه ایده‌آل هستند. مطمئن باشید که دستگاهی با ولتاژ برق مناسب برای خرید انتخاب می‌کنید.

عامل مهم دیگر در زمان خرید میکسر وخردکن توجه به سرعت چرخش آنهاست، چرخش در دقیقهRPM)) محاسبه می‌شود. سرعت دستگاه، تعداد دفعات چرخش تیغه در یک دقیقه را نشان می‌دهد. میکسرهایی با سرعت 18000 دور در دقیقه برای استفاده در آشپزخانه مناسب هستند. همه میکسرها به شما این امکان را می‌دهند تا سرعت دستگاه را بر اساس نیازخود کنترل کنید. برای تنظیم سرعت میکسر یک کلید عقربه مانند یا دکمه اختصاصی وجود دارد. این کلید مخصوصا زمانی که بخواهید چیزی آبدار یا نیمه مایع را مخلوط کنید یا هم بزنید مفید است، چون به تنظیم سرعت روی کم و متوسط نیاز دارد.

انواع تیغه‌های میکسر

انواع تیغه‌های میکسر ​

تنوع  انواع تیغه‌های جانبی میکسر هم عامل مهم دیگری است. معمولا تیغه‌های مختلف، برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شوند. بعضی از تیغه‌ها برای آسیاب کردن مواد خشک و بعضی دیگر برای آسیاب کردن مواد مرطوب مناسب هستند. بعضی از میکسرها با  دو تیغه خارج از جعبه بسته‌بندی می‌شوند تا راحت‌تر در جای خود قرار داده شوند.

تیغه‌های میکسر عمدتا از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند و دارای درجه 300 هستند. این درجه به شما می گوید که این تیغه از ماندگاری و مقاومت در برابر خوردگی برخوردار است. تیغه‌های فولادی که دارای درجه 302 یا 304 هستند کربن کمتری در ساخت آنها استفاده شده که باعث عمر بیشتر آن تیغه می‌شود.

تعداد لوازم جانبی مختلف برای میکسر

تعداد لوازم جانبی مختلف برای میکسر

میکسرهایی را انتخاب کنید که دارای 3سری جداگانه هستند، با این کار می‌توانید از آنها برای مقاصد مختلف استفاده کنید. مثلا اگر برای آشپزی به چندین بار میکس کردن مواد نیاز دارید، داشتن سری‌های مختلف مفید است، چون دیگر نیازی به شستن مجدد آنها ندارید. مطمئن باشید که سری‌های شیشه‌ای دارای یک دسته پلاستیکی یا لاستیکی محکم برای گرفتن باشند. همچنین درهای آنها باید محکم و بادوام باشد تا راحت‌تر مورد استفاده قرار بگیرند.

 سری‌های شیشه‌ای جانبی در میکسرها ظرفیت‌های متفاوتی دارند و دارای تیغه2های قابل تعویض هستند. بعضی از میکسرها محفظه‌های بزرگتری برای مخلوط کردن مواد غذایی دارند، بنابراین می‌توانید در زمان استفاده از دستگاه سایر موادغذایی را یکی بعد از دیگری به داخل میکسر اضافه کنید. همچنین در بیشتر موارد یک مخزن آبمیوه‌گیری هم جزء لوازم جانبی وجود دارد که برای گرفتن آب میوه و سبزیجات مناسب است.

هنگام انتخاب میکسر و آسیاب، مطمئن باشید که همه لوازم جانبی و سری‌های مختلف میکسر، مکانیزم قفل ایمنی را دارند. این موضوع به این دلیل با اهمیت است که در زمان کار میکسر نیروی گریز از مرکز باعث کنده شدن سری‌ها نشود و در حین کار لازم نباشد سری‌ها را با دست نگه دارید. دقیقا به همین دلیل بعضی از آخرین مدل‌های غذاساز و میکسرها تا زمانی که لوازم  به درستی قفل نشوند کار نمی‌کنند.

بهترین برند میکسر خوب و مناسب‌ترین قیمت میکسر

بهترین برند میکسر خوب و مناسب‌ترین قیمت میکسر

بیشتر افراد در زمان خرید لوازم خانگی  نسبت به انتخاب یک برند خاص بسیار دقیق هستند. برندهای مختلف برای انتخاب وجود دارد. قیمت میکسرها به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد و همچنین به برند آن بستگی دارد. بعضی از برندها براساس ویژگی‌هایی که دریک محصول وجود دارد، قیمت گذاری می‌کنند. نهایتا انتخاب شما، باید براساس بودجه‌ای که قبلاً تصمیم گرفته‌اید باشد.

ضمانتنامه‌ی یک میکسر 

اغلب غذاسازها و میکسرها دارای ضمانت دو ساله هستند. اگر میکسر دچار ضربه یا ترک‌خوردگی شود، اکثر برندها بدلیل احتمال استفاده غیر صحیح از محصول ضمانتی ارائه نمی‌دهند. در طول دوران گارانتی محصولاتی مثل، میکسرو خردکن‌ها و کلا خانواده غذاسازها گارانتی فقط برای نقص‌های مربوط به تولید محصول، مثل نقص موتورها، تیغه‌ها و غیره تعلق می‌گیرد. 

اگر به دنبال جایگزینی برای میکسرو یا خردکن فعلی خود هستید، امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد. ما در اینجا لیستی از بهترین میکسرها را معرفی می‌کنیم و امیدواریم بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.