انواع دستگاه اسپرسوساز و معرفی بهترین برند(اسپرسوساز)

چطور بهترین اسپرسوساز را بخریم؟

آنچه مردم از یک دستگاه اسپرسوساز می‌خواهند متفاوت است به طوری که می‌توانید طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را در بازار پیدا کنید. به منظور یافتن دستگاهی که مناسب شما باشد، در این مقاله از چی بگیر برخی از فاکتورها و ویژگی‌های اصلی که باید برای خرید بهترین دستگاه اسپرسوساز مد نظر قرار دهید را بیان می‌کنیم.

انواع دستگاه اسپرسوساز

اسپرسوساز دستی

دستگاه‌های اسپرسو دستی که گاهی اوقات دستگاه‌های اسپرسوساز پیستونی نیز نامیده می‌شود. این دستگاه اسپرسوساز برای کار کردن به قدرت بدنی شما احتیاج دارد. شما باید مهارت لازم برای استفاده از آن را داشته باشید. برای درست کردن یک اسپرسوی خوب با آن باید تمرین کنید. متمایزترین نکته‌ای که در مورد این ماشین ها متوجه خواهید شد اهرم است- بعضی از آنها دارای طرح اهرم پیستون فنر و برخی دیگر دارای اهرم مستقیم هستند.

فواید اسپرسوساز دستیمعایب اسپرسوساز دستی
این نوع دستگاه اسپرسو، اسپرسوی با کیفیت و مزه عالی تولید می کند.

ممکن است استفاده از آن دشوار باشد.

شما کنترل بیشتری بر روند کار دارید.

برای متخصصان باتجربه توصیه می شود.

دستگاه اسپرسوساز نیمه‌ اتوماتیک

دستگاه‌های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک دارای پمپ برقی است که استفاده از آن را بسیار راحت‌تر از نمونه‌های دستی می‌کند. آنها ترکیبی از کنترلی را که مردم در ماشین‌های دستی دوست دارند و آسانی استفاده را که در انواع مختلف مدل‌های اتوماتیک مشاهده می‌کنید، به شما ارائه می‌دهند. آنها امروزه محبوب‌ترین نوع دستگاه اسپرسو در بازار هستند.

فواید اسپرسوساز نیمه اتوماتیکمعایب اسپرسوساز نیمه اتوماتیک
استفاده از این نوع اسپرسوساز راحت‌تر از نمونه دستی آن است.

استفاده از این نوع اسپرسوساز به راحتی اسپرسوساز تمام اتوماتیک نیست.

قیمت مناسب


اسپرسو ساز تمام اتوماتیک

علاوه بر پمپ الکترونیکی، سازندگان اسپرسوساز تمام اتوماتیک میزان و تحویل آب را در فرآیند ساخت اسپرسو نیز خودکار می‌کنند. در نتیجه، استفاده از آنها حتی از مدل‌های نیمه اتوماتیک راحت‌تر است. 

فواید اسپرسوساز تمام اتوماتیکمعایب اسپرسوساز تمام اتوماتیک
استفاده بسیار آسان

قیمت بالا


شما کنترل کمتری روی عطر و طعم خاص اسپرسو خود دارید.

در این مقاله از سایت چی‌بگیر متخصصان ما بهترین مارک اسپرسوساز را با اطلاعات کاملی از آنها برای شما آماده کرده‌اند. با ما همراه باشید:

معرفی بهترین دستگاه اسپرسوساز موجود در بازار

اسپرسوساز دلونگی مدل BCO420

ابعاد دستگاه اسپرسوساز دلونگی 370x320x280 و وزن آن 7.1 کیلوگرم است.در اینجا یک سری از مشخصات فنی را که برای این دستگاه در توضیحات آمده را  برای شما آورده‌ایم تا انتخاب برای شما راحت‌تر شود.

مجهز به سیستم کاپوچینوساز،فیلتر آب، قابلیت تولید کف شیر، آسیاب قهوه دارد، سیستم گرم کردن خودکار است. نوشیدنی‌هایی که با این دستگاه می‌توانید تهیه کنید آب جوش, اسپرسو, کافه لاته, کاپوچینو, قهوه‌ی فرانسه است. ظرفیت مخزن این دستگاه 1.2 لیتر است. می‌توان گفت این دستگاه یکی از بهترین و قدرتمندترین دستگاه‌های تولید اسپرسو می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی این دستگاه منحصر به فرد دارا بودن یک فیلتر دائمی در مخزن قهوه‌ی فرانسه آن است  که به‌راحتی می‌توان آن را با استفاده از دسته‌اش خارج کرد. البته ویژگی‌هایی خاص دیگری هم در این دستگاه وجود دارد که شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک بالا اطلاعات کامل این دستگاه را داشته باشید.

اسپرسوساز گوسونیک مدل Gem-867

جنس بدنه‌ی این دستگاه اسپرسوساز ترکیبی از فلز و پلاستیک است و ابعاد آن 250 × 300 × 340 میلی‌متر می‌باشد. این دستگاه دارای سیستم کاپوچینوساز، حالت آماده به کار، فیلتر آب، نشان‌گر سطح آب، قابل تنظیم برای غلظت قهوه، قابلیت تولید شیر، توانایی تولید کف خامه‌ایی برای کاپوچینو، درست کردن همزمان دو فنجان قهوه، قابلیت استفاده از پودر قهوه ..... را دارد.

اسپرسو ساز مباشی مدل ECM2010

اسپرسوساز مباشی یکی از بهترین دستگاهای تولید اسپرسو می‌باشد. از جمله نوشیدنی‌هایی که با این دستگاه می‌توانید تهیه کنید: اسپرسو، کافه لاته، موکا، کاپوچینو، ماکیاتو است. این دستگاه مجهز به سیستم کاپوچینوساز، فیلتر آب، نازل بخار، سیستم محافظت و کنترل از فشار بالا و حرارت زیاد است. همچنین قابلیت تولید کف شیر و استفاده از پودر قهوه را نیز دارد. دارای دو عددنازل قهوه می‌باشد و سیستم گرم کردن فنجان در آن فعال است. این دستگاه مجهز به نشانگر عقربه‌ایی دما است که کار با این دستگاه را بسیار آسان می‌کند. این دستگاه برای مصارف خانگی، محل کار، کافی‌شاپ‌ها ... بسیار مناسب است. سیستم قطع خودکار در این دستگاه فعال است که بعد از 29 دقیقه در صورت عدم کار با دستگاه خاموش می‌شود. به همراه این دستگاه فیلتر تک اسکوپ و دو اسکوپ، تمپر فلزی، دسته هد گروپ و دو عدد فنجان قهوه خوری سرامیکی، پیمانه و تمپر پلاستیکی به اضافه‌ی دفترچه‌ی راهنما داده می‌شود.

 اسپرسوساز نسپرسو مدل لاتیسیما وان

دستگاه قهوه‌ساز کپسولی نسپرسو یک اسپرسوساز زیبا و شکیل که می‌تواند به آشپزخانه‌ی شما زیبایی دو چندانی بدهد.  این دستگاه با سیستم جدید کاپوچینوساز و لاته ساز تولید شده است. ابعاد این دستگاه زیبا 380x190x360 میلی‌متر است و وزن آن 4.2 کیلوگرم می‌باشد. این دستگاه قابلیت تولید کف شیر را دارد و همچنین صفحه نمایش این دستگاه اسپرسوساز لمسی است. شما می توانید به کمک این دستگاه اسپرسو, کافه لاته کاپوچینو, لانگو را تهیه کنید. از جمله معایب این دستگاه می‌توان به نداشتن آسیاب قهوه و نازل بخار اشاره کرد.

اسپرسو ساز نوا مدل NCM-149EXPF

این دستگاه اسپرسوساز بسیار پرقدرت می‌باشد و گزینه‌ی خوبی برای افرادی است که می‌خواهند اسپرسوی حرفه‌ایی داشته باشند. این دستگاه همزمان دو فنجان اسپرسو تهیه می‌کند. توان مصرفی این دستگاه 1250 است. دستگاه اسپرسوساز نوا مجهز به خروجی بخار متحرک است و قابلیت تنظیم خودکار برای استفاده آسان‌تر را دارد. از دیگر مزایت‌های این دستگاه می توان به سیستم کاپوچینو ساز، فیلتر آب، تنظیم میزان غلظت قهوه، قابلیت تولید کف شیر، قابلیت تنظیم میزان بخار، امکان تنظیم فاصله‌ی لیوان و نازل، سیستم گرم کن فنجان، سیستم خاموشی خودکار، سیستم شستشوی خودکار....... دارد. 


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین آسیاب قهوه به همراه قیمت روز

نکات مهم که قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز باید بدانیم؟

معرفی انواع دستگاه اسپرسوساز

سهولت استفاده

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از دستگاهای اسپرسوساز موجود است. یک تفاوت عمده در استفاده از مدل‌های مختلف، طرز کار آنها است. اگر ماشینی می خواهید که بیشتر فرآیند آن خودکار باشد، به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. حتی می‌توانید مدل‌هایی پیدا کنید که با فشار دادن یک دکمه برخی از پیچیده‌ترین نوشیدنی‌های اسپرسو مانند کاپوچینو را تولید می‌کنند. اگر مهمترین اولویت شما راحتی است، به دنبال اسپرسوساز تمام اتوماتیک باشید. که دارای تنظیمات قابل برنامه‌ریزی است.

سهولت نظافت در اسپرسوساز

هرچه ویژگی‌ها و اجزای دستگاه شما بیشتر باشد، تمیز کردن آن سخت‌تر است و به مدت طولانی‌تری برای تمیزی آن نیاز دارید. قبل از خرید و انتخاب دستگاه اسپرسوساز راجبه تمیز کردن قطعات و روش تمیزی آن تحقیق کنید.

قیمت دستگاه اسپرسوساز

دامنه قیمت دستگاه‌های اسپرسوساز بسیار زیاد است. فاکتورهای زیادی وجود دارد که می‌تواند در هزینه‌ی این دستگاه تفاوت ایجاد کند. در برخی از مدل‌ها شما برای دوام و کیفیت بیشتر، هزینه می‌کنید. در برخی دیگر، هزینه بیشتر ممکن است به ویژگی‌های اضافی آن تعلق داشته باشد. بعضی اوقات هزینه سهولت استفاده را می‌پردازید. دقت کنید که در مدل‌های گران‌تر معمولاً چندین مورد از این‌ ویژگی‌ها با هم ترکیب می‌شود.

اگر علاقه خاصی به عطر و طعم اسپرسو خود دارید یک دستگاه اسپرسو با قیمت بالا را انتخاب کنید. در غیر این صورت می‌توانید از دستگاهای ساده‌تر و ارزان‌تر استفاده کنید. 

خدمات پس از فروش و گارانتی محصول

قبل از خرید دستگاه به خدمات پس از فروش آن دقت کنید. و دستگاهی را انتخاب کنید که پشتیبانی بعد از فروش داشته باشد. تا در صورت نیاز بتوانید به راحتی آن را تعمیر کنید.

اندازه‌ی مناسب اسپرسوساز

برخی از دستگاه‌های اسپرسو بسیار بزرگ هستند. اگر فضای آشپزخانه محدودی دارید و به سختی می‌توانید جایی را متناسب با آن پیدا کنید. بهتر است از نمونه‌های کوچکتر دستگاه غافل نشوید. بسیاری از مدل‌های بزرگتر به طور همزمان دو شات اسپرسو دارند یا دارای ویژگی‌های مفید دیگری هستند. در هر صورت با توجه به فضای آشپزخانه‌ی خود اقدام به خرید کنید.

ویژگی‌های اضافی دستگاه اسپرسوساز

  • آسیاب قهوه: نوشیدن قهوه‌ای که کاملاً تازه باشد، می‌تواند تفاوت زیادی در عطر و طعم ایجاد کند. داشتن آسیاب در دستگاه شما می‌تواند باعث راحتی و صرفه‌جویی در فضا شود. این ویژگی برای کسانی که فضای فضای محدودی دارند یا نمی‌خواهند آسیاب قهوه جداگانه بخرند عالی است.بهترین اسپرسوسازها مجهز به آسیاب قهوه هستند.
  • فیلتر آب: کیفیت آب در عطر و طعم کلی اسپرسو تأثیر می‌گذارد. با خرید دستگاه اسپرسو با فیلتر آب داخلی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هر نوع عطر و طعم اضافی آب بر نوشیدنی‌هایی که تهیه می‌کنید تأثیر نمی‌گذارد.
  • تنظیمات قابل برنامه ریزی: هنگامی که از طعم اسپرسوی خود مطمئن شدید، می‌توانید دستگاه را برنامه‌ریزی کرده و در آینده کار را برای خود راحت کنید. برخی از دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند تنظیمات برنامه را برای چند نفر برنامه‌ریزی کنید، بنابراین همه افراد خانواده میتوانند اسپرسوی مورد علاقه‌ی خود را داشته باشند.

چه چیزهایی می‌توانید با یک دستگاه اسپرسوساز تهیه کنید؟

شات اسپرسو: این همان مایعی است که از دستگاه خارج می‌شود. بسیاری از دوستداران اسپرسو نوشیدن آن را در حالت طبیعی ترجیح می‌دهند. یک شات اسپرسو حدودا دارای 30 میلی‌لیتر اسپرسو است.

ماکیاتو: همان شات اسپرسو شما، فقط روی آن کمی شیر جوشیده شده و فوم اضافه می‌شود.

کاپوچینو: کاپوچینو مثل است، ماکیاتو اما با شیر اضافی. کاپوچینو یکی از محبوب ترین روش های نوشیدن اسپرسو است و در صورت داشتن اسپرسو ساز، تهیه آن بسیار در خانه آسان است.

لاته: لاته شبیه کاپوچینو است.  اما شیر بیشتری دارد و فقط یک لایه نازک کف دارد.

موکا: موکا همون کاپوچینو است. اما شیر بیشتری دارد و شکلات به آن اضافه می‌شود.

این استانداردهای اصلی است، اما اگر می‌خواهید همیشه می‌توانید طبق سلیقه‌ی خود به اسپرسو خامه زده شده، طعم دهنده‌هایی مانند فندق و کارامل دلخواه اضافه کنید و حتی از جایگزین‌های شیر استفاده کنید ( اگرچه موادی مانند شیر سویا کف کمتری تولید می‌کند)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - محسن قنبری

متاسفانه من مجبور می شدم هر 3 ماه یکبار رسوب زدایی کنم دستگاه اسپرسوساز رو البته اولش بلد نبودم میبردم بیرون که خیلی سخت بود جابجایی تا اموزش دیدم و خودم رسوب زدایی کردم اگر خواستین از اینجا ببینید شما هم تا یاد بگیرید توی منزل این کار رو انجام بدین https://b2n.ir/f13751

5 بهمن 1400 - 16:38

پاسخ