میسلار واتر چیست؟ بهترین میسلار برای انواع پوست کدامند؟

میسلار واتر یا آب میسلار چیست؟

میسلار واتر ها نسل جدیدی از پاک کننده‌های صورت هستند. که خیلی زود جای پاک کننده‌های صابونی و قلیایی را گرفتند و محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان به خصوص خانم‌های فرانسوی پیدا کردند. اما قصد داریم بدانیم دلیل اصلی این محبوبیت چیست و آیا استفاده از انواع میسلار برای پوست مفید است یا خیر؟

میسلار یک پاک کننده ملایم که از میسل یا ذرات نفتی ساخته شده است. مواد شیمیایی مضر و حالت قلیایی ندارد و تمام ناخالصی‌های پوست را مانند آهنربا به خود جذب کرده و حتی منافذ پوست را پاکسازی می‌کند. بعد از استفاده نیازی به شستشو با آب نیز ندارد و طبق نظر محققان جایگزین مناسبی برای پاک کننده‌های صابونی و قلیایی است.

میسلار واتر چی خوبه؟

برخی می‌خواهند بدانند آیا واقعا به داشتن یک میسلار نیاز دارند یا خیر؟ چون خیلی از خانم‌ها اهل آرایش کردن نیستند پس گمان می‌کنند که پوست آن‌ها فقط با آب زدن تمیز می‌شود. اشتباهی که خیلی از آقایان نیز می‌کنند همین است. چون تمام ذراتی که در طول یک روز روی پوست ما جا خوش می‌کنند فقط از مواد آرایشی نمی‌آیند، بلکه ذرات گرد و غبار، آلودگی موجود در هوا حتی ذرات چربی و عرق چیزهایی هستند که روی پوست می‌مانند و متاسفانه تمام شب با تمام این آلودگی به رخت‌ خواب می‌رویم و پوست خود را بیمار می‌کنیم.

میسلار واتر یا آب میسلار چیست؟

مزایای میسلار واتر چیست؟

  • اولین مزیت میسلار واتر این است که بعد از استفاده نیازی به شستشو با آب ندارند و همین باعث محبوبیت بیشتر آن‌ها شده چرا که هم سختی آب روی پوست اثر منفی نمی‌گذارد و همین اینکه شب‌هایی که بی‌حوصله هستید می‌توانید حتی توی تخت‌ خواب صورت خود را پاک کنید. 
  • میسلار‌ واتر برای سفر و مناطقی که به آب دسترسی ندارید بسیار کاربردی هستند.
  • بعد از یک پیاده روی طولانی یا هر ورزش دیگری زمانی که در باشگاه یا بیرون از خانه هستید کمی از محلول را به پد بزنید و ذرات عرق و چربی را کاملا پاک کنید و بعد کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب را روی پوست تمیز خود بزنید.
  • در هنگام آرایش کردن اگر کمی از خط چشم را اشتباه کشیدید لازم نیست تمام آرایش را پاک کنید. می‌توانید به راحتی با پد آغشته به میسلار واتر آن قسمت را بدون اینکه اثری از آن بماند پاک کنید.
  • عمل پاک کنندگی میسلارها بسیار ملایم و با خاصیت مرطوب کنندگی همراه است و برای پوست‌های حساس نیز مناسب است.

معرفی بهترین مارک میسلار:

محلول پاک کننده آرایش صورت و چشم اسکین کد مدل MICELLAR WATER 1025 حجم 200 میلی لیتر

محلول پاک کننده آرایش ام ان دی میسلار واتر کد 113 حجم 200 میلی لیتر

محلول پاک کننده صورت میسلار واتر کلیون مدل Micellar Cleansing Water حجم 300 میلی لیتر

محلول پاک کننده شون مدل Antioxidant Micellar Water حجم 300 میلی‌لیتر

یک برند عالی در زمینه‌ی مواد بهداشتی و آرایشی شون است. میسلار واتر شون توانسته رضایت مشتری‌ها به خصوص خانم‌ها را جلب کند، با توجه به قیمت مناسب توصیه می‌شود. برخی ویژگی‌های میسلار واتر شون عبارتند از:

  • مناسب انواع پوست
  • PH سازگار با پوست
  • پاک کننده، آبرسان و ضدآلودگی
  • حفظ رطوبت طبیعی پوست و جلوگیری از خشک شدن شدید
  • حفاظت پوست در برابر پیری

آب پاک کننده آرایش گینو مدل میسلار حجم 200 میلی لیتر

برند گینو یک برند شناخته شده در محصولات پوستی است که محصولات با کیفیتی تا کنون ارائه داده است. برخی ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • پاک کننده کامل آرایش بدن نیاز به آبکشی
  • حاوی عصاره شکوفه گل لیلیوم سفید
  • مناسب انواع پوست و پوست‌های حساس
  • حاوی مقادیر فراوان آنتی اکسیدان به دلیل عصاره گل لیلیوم
  • آبرسان فوق العاده که بعد از استفاده پوست را شاداب می‌کند.

لوسیون پاک کننده آرایش چشم سینره حجم 120 میلی لیتر

لوسیون پاک کننده چشم سینره یکی دیگر از محصولات با کیفیت و قیمت مناسب این برند است. برخی ویژگی‌های مسیلار واتر سینره عبارتند از:

  • پاک کننده ملایم آرایش چشم و پوست حساس اطراف چشم
  • دارای عصاره شکوفه‌ی گیلاس
  • با خواص آنتی اکسیدانی، پوست حساس چشم را از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.
  • التیام بخش با حفظ رطوبت و طراوت پوست

میسلار واتر سینره یک برند ایرانی و بسیار باکیفیت است. اگر طرفدار استفاده از محصولات ایرانی و با قیمت مناسب هستید ما میسلار واتر سینره را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لوسیون پاک کننده آرایش سینره کد 01 حجم 150 میلی لیتر

میسلار واتر سینره مناسب برای انواع پوست است. این میسلار واتر همه‌ی نیاز شما را بعنوان یک پاک کننده برطرف می‌کند. در میسلار واتر سینره از عصاره‌ی مواد گیاهی استفاده شده است. میسلار واتر سینره برای کوچک کردن منافذ صورت استفاده می‌شود. و از ورود آلودگی به پوست جلوگیری می‌کند. همچنین برای تنظیم PHپوست می‌توانیم از این میسلار واتر اسفاده کنیم. 

  • مناسب برای انواع پوست
  • دارای خاصیت پاک کنندگی و تسکین دهندگی
  • کوچک کننده‌ی منافذ باز پوست
  • ایجاد شفافیت و لطافت پوست

محلول پاک کننده آرایش لافارر مدل 02 مناسب پوست های خشک و حساس حجم 250 میلی لیتر

محلول پاک کننده آرایش لافار نیز یکی از بهترین پاک کننده صورت است و از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد. این محلول نیاز به آبکشی ندارد. حجم آن 250 میلی لیتر است و مقدار کمی از آن به راحتی قادر است پوست شما را کاملا تمیز کند. 

محلول پاک کننده آرایش صورت نئودرم مدل 1112 حجم 200 میلی لیتر

اگر به دنبال یک پاک کننده آرایش باکیفیت و با قیمت مناسب هستید پاک کننده آرایش نئودرم یکی از بهترین انتخاب هاست. این آب میسلار با عصاره گلاب غنی شده و به آبرسانی پوست کمک فراوانی می‌کند. 


پاک کننده پوست بی یلندا سری Rose Care مدل Rose Micellar Water 3 in 1 حجم 500 میلی لیتر

این پاک کننده میسلار واتر نیز یکی دیگر از محصولات پیشنهادی است که علاوه بر پاک کردن کامل صورت باعث لطافت و شادابی پوست نیز می‌شود. برخی ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • پاک کننده ملایم و مناسب انواع پوست حتی پوست حساس
  • غنی سازی با استفاده از آب رز و اسید هیالورونیک با ترکیبات پیشرفته
  • آبرسان و لطافت بخش پوست

محلول پاک کننده آرایش چشم دو فاز مای مدل 01 حجم 150 میلی لیتر

به علت لطافت پوست اطراف چشم بهتر است حتما از پاک کنند ه مناسب برای پوست این ناحیه استفاده شود. پاک کننده آرایش مای یکی از بهترین پاک کننده های دوفاز است. 

حتی آرایش‌های چشم ضدآب نیز به راحتی با این پاک کننده پاک می‌شوند. بدون احساس سوزش و یا چربی اضافه.

محلول پاک کننده آرایش صورت دو فاز گارنیه مدل Besleyici حجم 400 میلی لیتر

محلول پاک کننده آرایش گارنیه ساخت کشور فرانسه است و از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. این محلول پاک کننده آبرسان و ضدآلودگی است. حجم آن 400 میلی لیتر است و با پوست‌های حساس سازگار می‌باشد. 

تونر پاک کننده آرایش لورآل مدل Age Perfect Refreshing حجم 200 میلی لیتر

تونیک پاک کننده آرایش لورآل غنی شده با ویتامین C وB5 است.که باعث شادابی و آبرسانی کامل به پوست می‌شود. اگر احساس می‌کنید مدتی است که بواسطه استفاده از محصولات نامناسب و یا آلودگی‌های محیطی پوست شما کدر و خسته است این تونیک کمک بزرگی به شما می‌کند. 

پاک کننده آرایش اوریاژ سری Micellar Water مدل Cranberry حجم 500 میلی لیتر

پاک کننده آرایش اوریاژ از برند معروف و محبوب فرانسویی اوریاژ است. کاربرد این محلول برای صورت و چشم است و خاصیت آبرسانی و شفافیت پوست را نیز دارد. حجم این محلول 500 میلی لیتر است. 

محلول پاک کننده صورت کدلی مدل Micellar cleansing water حجم 200 میلی لیتر

میسلار واتر کدلی پاک کننده‌ای مناسب صورت و هم دور چشم است، کدلی در این زمینه نیز مانند سایر محصولات آرایشی بسیار موفق بوده. برخی ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • حاوی عصاره انگور ارگانیک و بابونه ارگانیک
  • مرطوب کننده و التیام بخش
  • مناسب انواع پوست

چرا باید از میسلار واتر استفاده کنیم؟

پوستی که در زیر لایه‌های فراوان از کرم‌‌ها و محصولات آرایشی سنگین پنهان شده و انگار شخص ماسکی تقلبی به صورتش زده یا پوستی که به صورت طبیعی شفاف و شاداب و در یک کلمه سالم است؟ بسیاری از خانم‌ها بدون توجه به اینکه پوست صورت انسان تا چه اندازه حساس است، مدام لوازم آرایشی که گاها تقلبی و با کیفیت پایین نیز هستند را به صورت خود می‌زنند تا زیبایی را برای ساعتی خیلی کوتاه بخرند. اما من به شما می‌گویم اگر می‌خواهید زیبایی مهمان پوست شما شود، قبل از اینکه دست به کیف آرایشی بزنید یاد بگیرید پوست خود را سالم نگه دارید. یک پوست سالم نیازی به پنهان شدن در زیر مواد آرایشی را ندارد. 

پوست خود را پاکیزه نگه دارید!

شاید اولین راز زیبایی قبل از استفاده از هر ماسک و یا محصولات مراقبتی این است که پوست شما هر شب بعد از ساعت‌های طولانی که در معرض عوامل مختلف قرار گرفته پاکیزه و منافذ پوست از هر چربی و آلودگی پاک شود. در طول یک روز ذرات چربی، گرد و خاک، تعریق پوست و باقی مانده لوازم آرایشی روی سطح پوست می‌نشیند. تمام عواملی که پوست را بیمار می‌کند.

آیا آب میسلار برای همه نوع پوستی مناسب هستند؟

میسلار واتر چی خوبه؟

بله، در حقیقت چون این پاک کننده بسیار ملایم و فاقد الکل هستند برای همه نوع پوستی مناسب هستند.

توجه کنید این محصول چون از محصولات مراقبتی پوست است، از برندهای اصلی خریداری کنید. چند محصول موفق و پرطرفدار در این زمینه را باهم بررسی می‌کنیم تا هرکس مناسب نوع پوست خود بهترین محصول را انتخاب کند.

تفاوت آب میسلار با صابون وشوینده‌های دیگر پوست چیست؟

سال‌های زیادی همه از صابون‌ها برای پاک کردن و شستن پوست خود استفاده می‌کردند اما امروزه با اندکی مطالعه متوجه می‌شوید این شوینده‌ها اثرات منفی زیادی برای پوست دارند.

PH طبیعی پوست 5 تا 6.5 است. صابون این PH را بهم می‌زند و پوست را خشک می‌کند و چربی‌های طبیعی موجود در پوست را از بین می‌برد و پوست خشک را مستعد چروک می‌کند.

خیلی‌ها می‌گویند چون پوست بسیار چربی دارند ترجیح می‌دهند از صابون‌ها استفاده کنند، اما باید بدانید پوست وقتی خشک می‌شود شروع به ترشح چربی می‌کند تا این خشکی را جبران کند و در مرور زمان پوست شما چرب می‌شود.

آیا میسلار واتر می‌تواند آرایش سنگین را به طور کامل پاک کند؟

می‌خواهیم بدانیم پاک کنندگی میسلار واترها تا چه حد است؟ همانطور که در بالاتر بیان شد، یک میسلار واتر خوب قابلیت پاک کنندگی کامل یک آرایش کامل حتی کرم پودر و پنکک و همینطور پاک کردن تمام ناخالصی‌های سطح پوست را دارند اما میسلار واترها حاوی الکل و مواد صابونی قوی نیستند و اگر آرایش شما خیلی سنگین یا حاوی کرم پودرهای ضدآب باشد ممکن است کمی روی پوست بماند بنابراین در این صورت چندین بار پد آغشته به میسلار را به پوست خود بزنید یا از شوینده مخصوص پوست خود برای پاک کردن باقی آرایش استفاده کنید.

تفاوت میسلار واتر با تونر چیست؟

تونرها نیز از محصولات مراقبتی پوست هستند که طرفداران زیادی پیدا کردند اما میسلار را با تونرها اشتباه نگیرید چون کارایی‌های متفاوتی دارند. تونرها را بعد از اینکه پوست خود را با میسلار یا شوینده دیگر پاک کردید به پوست می‌زنید تا هم پوست را پاک‌تر کند و هم اینکه موادی مانند آنتی اکسیدان را به پوست برساند و PH آن را تنظیم کند. البته فراموش نکنید که تونرها جذب مرطوب کننده را بالا می‌برند و منافذ پوست را به شدت کاهش می‌دهند.

چه زمانی از میسلار واتر استفاده کنیم؟

میسلار واترها پاک کننده روزانه هستند که مهم‌ترین زمان استفاده از آن‌ها شب‌ها قبل از خواب است. وقتی بعد از یک روز کاری که پوست شما در معرض عوامل زیادی بوده پد آغشته به میسلار واتر را روی پوست خود می‌کشید از دیدن رنگ تیره‌ای که پد می‌گیرد و ناخالصی‌هایی که جذب کرده شگفت زده می‌شوید.

زمان دیگر استفاده از میسلار واتر صبح‌ها است که چربی و تعریق پوست را جذب می‌کند و پوست آماده‌ی ضد آفتاب می‌شود.

زمان دیگر قبل و بعد از ورزش است. بعد از ورزش کردن  پاک کردن پوست کمک زیادی در کوچک شدن منافذ پوست می‌کند. به یاد داشته باشید که هرگز هنگام ورزش با پوستی که مواد آرایشی یا ذرات چربی و... روی آن است ورزش نکنید چون این حالت موجب افزایش منافذ پوست که حالت ناخوشایندی به پوست می‌دهند، می‌شوید.

سخن آخر: فراموش نکنید همانطور که روزانه دستهایتان را از هر آلودگی پاک می‌کنید، پوست صورت نیز به همان اندازه آلوده و نیازمند پاکسازی است. پس هرگز با صورت آلوده به رخت خواب نروید و قبل از استفاده از ضد آفتاب و هرگونه لوازم آرایشی نخست صورت خود را پاکیزه کنید تا از منافذ پوست نیز راحت شوید. 

قطعا یک پوست سالم و زیبا بیشتر از پوست بیمار اما آرایش کرده می‌درخشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.