راهنمای خرید بهترین وان نوزاد/ قیمت روز انواع وان حمام نوزاد

بهترین وان برای نوزاد

هرچند بسیاری از والدین جوان می دانند که چطور  بهترین وان برای نوزاد را انتخاب کنند اما انتخاب یک نمونه ساده، که متناسب با فضای خانه و سلیقه شخصی شما باشد و همینطور امنیت کودک را هم در نظر بگیرد کار راحتی نیست. با توجه به این موضوع که امنیت کودک همیشه در اولویت قرار دارد، در این مقاله از سایت چی بگیر تلاش کردیم تمام نکات مربوط به انتخاب و خرید بهترین وان حمام نوزاد را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

وان نوزاد چی بخرم؟

ست وان حمام کودک یک ست کامل و کاربردی برای استفاده کودک شما می‌باشد. این ست با توجه به رنگبندی که دارد هم مناسب برای پسر بچه‌ها است و هم دختر بچه‌ها. با خرید این ست شما تمام اقلام مورد نیاز برای کودک خود را تهیه کرده‌اید لازم به ذکر است این ست قیمت مناسبی دارد. 

آسان شور کودک طرح گل، جنس رویه‌ی این استند از مخمل می‌باشد و با فوم بشیار نرم پر شده است. این آسان شور احتیاج به سرهمبندی ندارد و تاشو می‌باشد. از این استند می‌توانید داخل سینک و وان حمام استفاده کنید. برای نوزادان تازه متولد شده و تا 6 ماهه کاملا مناسب می‌باشد.

ست وان کودک هوم کت یک ست کامل برای راحتی والدین در هنگام حمام کردن کودک است. این ست دارای یک وان،کاسه‌ی آب، سطل آب، جاصابونی، توالت فرنگی، سطل بادبزنی، گیره و سه عدد رخت آویز است. جنس این ست زیبا از پلاستیک مرغوب می‌باشد و یک انتخاب خوب برای سیسمونی کودک شما است.

وان حمام تاشو کودک برای خانواده هایی که از مکشکل کمبود جا رنج می‌برند یک انتخاب عالی است. شما می‌توانید از این وان حمام حتی در مسافرت هم استفاده کنید. برای راحتی شما در این وان حمام کودک محل‌هایی برای نگهداری صابون، شامپو و دوش تعبیه شده است. این وان حمام باکیفیت را شما می‌توانید تا سه سالگی کودک خود استفاده کنید. 

آسان شور کودک ماستلا تاشو است. و جنس آن از پلاستیک می‌باشد. این آسان شور دارای رنگبندی صورتی و آبی است و برای سیسمونی یک انتخاب عالی می‌باشد. این آسان شور وزنی در حدود یک کیلو دارد که از جمله مزایای آن می‌باشد. 

وان حمام کودک بیبی جم از جنس پلاستیک است . دارای رنگبندی می‌باشد. جنس این وان حمام از پلاستیک بسیار مرغوب ساخته شده و شما با خیال راحت می‌توانید کودک خود را حمام کنید. 

آسان شور و وان حمام کودک سامر یکی دیگر از محصولات باکیفیت این لیست است. بسیار زیبا و کاربردی می‌باشد. با خرید این مجموعه شما هم وان حمام دارید و هم آسان شور. جنس آن از پلاستیک است و مناسب برای دختران و پسران می‌باشد. 

این وان حمام کودک پایه‌دار است و دارای تشک تعویض لبه و محفظه‌ی نگهدارنده جهت قرار دادن لوازم شستشو می‌باشد. بسیار محکم و قابل اطمینان است. از این وان می‌توانید تا یکسالگی کودک استفاده کنید.

برای خرید بهترین وان برای نوزاد به چه نکاتی دقت کنیم؟

وان نوزاد چی بخرم

سایز وان حمام کودک:

  •  یک وان نوزاد مخصوص بخرید تا شیرخوار شما بتواند در آن بنشیند.
  • وان‌ نوازد کوچک و اولیه که مخصوص کودکان هستند، معمولاً ازپلاستیک محکم ساخته شده و شکل شیب‌دار دارند و به کودک اجازه می‌دهند دقیقا مثل زمانی که روی صندلی ماشین نشسته، راحت باشد. بسیاری از این وان‌ ها برای راحتی کودک و جلوگیری از لغزش آنها، با فوم یا پارچه روکش شده‌اند.
  •  این وان‌ ها به این دلیل که نوزاد می‌تواند در زمان حمام به حالت نیمه نشسته در آنها استراحت کند مناسب هستند. گاهی ممکن است قد نوزاد زمانی که بزرگتر می‌شود از این وان‌ها بزرگتر شود و این زمان تعویض وان است.
  •  بعضی از این نوع وان‌ها داخل سینک شما قرار می‌گیرند. با این وجود، شما باید سینک خود را اندازه‌گیری کنید تا در صورت تمایل به خرید این وان‌ها، اندازه مناسب آن را تهیه کنید.

وان حمام کودک قابل تنظیم:

وان نوزادی را انتخاب کنید که با بزرگتر شدن کودک قابل تنظیم سایز باشد.

وان‌ حمام کودک از جنس پلاستیک محکم هستند. و یک قلاب قابل تنظیم با بند پارچه‌ای دارند و به کودکان 0-6 ماهه اجازه می‌دهند تا در طول حمام راحت داخل آنها بنشیند. زمانی که کودک بزرگتر شد و توانست به تنهایی بنشینند، می توانید قلاب را برای تبدیل شدن به وان مجزا از آن جدا کنید.

والدین اغلب این وان ها را دوست دارند، زیرا می‌توانند برای مدت طولانی از این نوع وان‌ استفاده کنند. کودکان بزرگتر بعد از اینکه بتوانند به تنهایی بنشینند به وان‌ های بزرگتر احتیاج دارند. 

برای استفاده از وان نوزاد داخل سینک ظرفشویی یا وان بزرگسالان یک بند قلاب دار انتخاب کنید.

برخی از وان حمام نوزاد دارای چارچوب‌هایی هستند که صفحات مشبک پلاستیکی یا پارچه‌ای روی آنها کشیده شده است و از نظر ظاهری شبیه صندلی فنری نوزادان هستند. فقط کافی ست آن را درون سینک یا وان گذاشته و کودک خود را بعد از پر شدن سینک یا وان در آن بنشانید و بشویید. 

هنگامی که کودک شما توانست به تنهایی بنشیند، می‌توانید او را در سینک یا وان بزرگسالان و بدون هیچ نوع محصول خاص، حمام کنید. توجه کنید که هر زمان کودک با آب ارتباط دارد حتی آب کم عمق، دائما باید کودک را زیر نظر داشته و از آنها غافل نشوید.

وان حمام کودک تاشو:

وان حمام تاشو نوزاد، این وان‌ ها تا شده و مجددا باز می‌شوند تا در سینک یا وان بزرگسالان مورد استفاده قرار بگیرند. آنها معمولاً از پلاستیک محکم ساخته شده‌اند، ونمونه‌هایی که برای سینک ساخته شده‌اند کمی کوچکتر از انواع دیگر هستند. 

 این نوع وان‌ کودک گاهی اوقات نشت می‌کنند، بنابراین عاقلانه است که در صورت امکان آنها را قبل از خرید آزمایش کنید.

اگر یک آپارتمان کوچک دارید و یا دائما با کودک خود سفر می‌کنید، وان‌ تاشو نوزاد برای شما ایده‌آل هستند.

وان کودک ایستاده:

وان‌های کودک زیادی در بازار وجود دارند که به حالت ایستاده هستند و کودک را در خود نگه می‌دارند و به شما کمک می‌کنند که هنگام استحمام کودک خود بایستید. در صورت استفاده صحیح، این وان ها می توانند برای والدینی که مشکلات کمردرد دارند یا برای مادرانی که جراحی سزارین داشته‌اند وانجام بعضی حرکات برای آنها دشوار است بسیار مناسب باشند. مادرانی که جراحی سزارین داشته‌اند و در دوران بهبود هستند باید از همسر، خویشاوندان یا دوست معتبری، در زمان حمام کودک کمک بگیرند.

برای یک حمام تجملاتی یک وان "آبگرم"(“spa” ) مدنظر داشته باشید.

این وان‌ ها دارای باطری‌های حباب ساز هستند که با ایجاد حباب حالت چرخشی به آب میدهند وفضایی شبیه به وان‌های جکوزی را ایجاد می‌کنند. بعضی هم دارای دوش‌های آبپاش هستند که می‌توانید از آن برای شستشوی کودک با آب تازه استفاده کنید.

 این نوع وان‌ حمام نوزاد نسبت به گزینه‌های دیگر گران‌تر هستند، ولی هیچ اثبات قطعی وجود ندارد که نوزادان این وان‌ها را بیشتر از ریختن آب روی بدنشان در حمام‌های معمولی دوست دارند.

چرا نباید از وان بادی کودک و صندلی حمام حلقه ایی استفاده کنیم؟

به دلیل نا ایمن بودن صندلی‌ حمام حلقه‌ای و وان‌ بادی از آنها استفاده نکنید.

صندلی‌های حلقه ای مخصوص حمام نوزاد، داخل وان بزرگسالان میروند و یک صندلی کوچک برای نشستن کودک در آنها وجود دارد، با یک حلقه پلاستیکی محکم که در بالا و اطراف شانه‌های آنها قرار گرفته تا در نشستن به کودکان کمک کنند. با این حال نوزادان می‌توانند از صندلی سر بخورند و سر آنها در ناحیه صندلی گیر کند. 

وان‌ بادی کودک هم ممکن است وقتی که در وان پر آب قرار بگیرند واژگون شوند. هر دوی این نوع صندلی ها خطر غرق شدن کودک شما در وان را افزایش می‌دهند.

ست وان نوزاد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

  • بسیاری از وان‌های حمام نوزاد به شکلی طراحی شده‌اند که برای بدن کوچک کودک مناسب باشند. این وان‌های حمام یک قلاب کشاله با کناره‌های بالا رونده قابل تنظیم دارند تا نوزادان لیز نخورند و از وان بیرون نیافتد. رویه‌ی پد دار آنها هم معمولاً از جنس پارچه یا فوم است و اطراف بدن نوزاد را در بر میگیرد. 
  • اگر کودک شما دندان دارد انتخاب شما وان کودک فوم‌دار است، مطمئن باشید که کودک پارچه یا فوم اطراف وان را گاز نگیرد و از این بابت خطری برای کودک بوجود نیاید.
  • برای ایمنی بیشتر یک سطح بدون لغزش را انتخاب کنید.
  • وقتی به بدن کودک صابون می‌زنید بدن آنها لغزنده‌تر می‌شود. سطوح فومی یا اسفنجی هم برای جلوگیری از لیز خوردن کودک مناسب هستند. همچنین اگر می‌خواهید از وان کودک در سینک یا وان بزرگسال استفاده کنید، مطمئن شوید که کف وان شما در جای خود باقی بماند و به اطراف پخش نمی‌شود.
  • یک وان با خروجی تخلیه پیدا کنید تا مجبور نباشید وان پر از آب را بلند کنید. 
  • اگر وان شما از نوعی ست که با آب پر می‌شود، بهتر است یک لوله تخلیه داشته باشد تا هر زمان خواستید آب آن را، راحت‌تر تخلیه کنید. قبل از خرید وان مطمئن باشید که این لوله خروجی سالم است. 
  • در زمان حمام این وان‌ها را داخل وان بزرگسالان قرار دهید. زمانی که که حمام تمام شد ،لوله تخلیه را به راحتی جدا کرده و اجازه دهید آب از وان تخلیه شود.
  • برای راحتی بیشتر، دمای وان را با یک دماسنج امتحان کنید.
  • بعضی از وان‌ حمام نوزاد دارای نوار تغییر رنگ مربوط به دما هستند که برای کنترل دمای آب مناسب‌اند. نمونه‌های دیگر دارای دماسنج دیجیتالی روی لبه وان هستند. این وان‌ها برای اطمینان از مناسب بودن دمای آب مفید هستند. 
  • با وجود دستگاه دماسنج شما همچنان باید درجه آب حمام را روی ساعد خود تست کنید تا از دمای مناسب آن مطمئن شوید. آب باید روی بازوی شما ملایم یا گرم باشد ولی داغ نباشد.

بهترین روش حمام کردن نوزاد:

  •  کودک خود را در تمام مدت حمام تحت نظارت قرار دهید.
  •  کودکان تنها در عمق 1-2 متر درآب غرق می‌شوند، و متاسفانه این موضوع در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد. غرق شدن می‌تواند بی‌صدا باشد، بدون اینکه حتی متوجه آن شوید. هرگز در زمان حمام کردن، کودک خود را تنها نگذارید.
  • آماده باشید تا در صورت سر خوردن کودک درون آب، او را از داخل آب بیرون بیاورید.
  • هرگز به کودک دیگری برای مراقبت از کودک خود در زمان حمام اعتماد نکنید. فقط خودتان، والدین دیگر و یا بزرگسال قابل اعتماد باید بر زمان حمام کردن کودک در کنار آنها باشید.
  • هرچیزی را که برای حمام کردن نوزاد به آن نیاز دارید قبل از حمام، در دسترس خود قرار دهید.
  • صابون کودک، لباس های شسته شده و تمیز، حوله، ظرف مخصوص برداشتن آب و هر چیز دیگری را که فکر می‌کنید قبل از قرار دادن کودک در وان حمام لازم است درکنار شما باشد را جمع کنید. اگر چیزی را فراموش کرده‌اید و باید آن کودک را تنها بگذارید، حتما کودک خود را حتی اگر خیس است از آب بیرون بیاورید و بعد مجدا برگردید. 
  • در مورد چند حمام اول کودک، تا زمانی که به روند حمام کردن کودک خود عادت نکردید، حتما از شخصی برای کمک استفاده کنید. این کاربه شما کمک می‌کند اگر چیزی را فراموش کردید او به شما کمک کند.
  • قبل از قرار دادن کودک در داخل آب، حتما دمای آب را با بازوی خود آزمایش کنید.
  •  برای جلوگیری از سوزاندن بدن کودک، حتما مقداری از آب حمام را روی ساعد یا مچ دست خود بریزید تا مطمئن شوید که گرمای آن بیش از حد نیست. حتی اگر از وان‌های مجهز به دماسنج استفاده می‌کنید، در صورت خاموش بودن یا خراب بودن دستگاه، دمای آب را با دست بررسی کنید.
  •  دمای آب حمام برای نوزادان باید در حدود 100درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) باشد.
  •  نوزادان نسبت به بزرگسالان به دمای آب حساس‌تر هستند. اگر آب برای شما گرم باشد، برای کودک شما بسیار گرم خواهد بود. برای استحمام کودک از آب ولرم استفاده کنید.

نکاتی که در هنگام خرید بهترین وان حمام نوزاد نباید فراموش شود:

  • برای خرید وان حمام نوزاد به همه مدلهای موجود در فروشگاه نگاه کنید: در زمان انتخاب وان حمام، باید به فروشگاهی بروید که وسایل کودک را می‌فروشند، تا بتوانید اندازه و سایر ویژگی‌های مورد نظر خود را به صورت حضوری بررسی کنید. به یک فروشگاه بزرگ یا فروشگاه مخصوص لوازم کودکان بروید تا قبل از خرید ، وان‌های حمام را بررسی کنید. با این حال، در صورت تمایل می توانید وان حمام کودک را هم  بصورت آنلاین خریداری کنید.
  • در بخش نظرات پیشنهاد سایرین برای خرید آسان شور نوزاد بخوانید: وقتی وان حمام مناسب پیدا کردید، مدل آن را به صورت آنلاین جستجو کنید و بعد در بخش بررسی نظرات، پیشنهادات سایر والدین را بخوانید. ممکن است در میان نظرات اطلاعاتی پیدا کنید که نظر شما را تغییر دهد. به این موضوع توجه نکنیدکه فقط ظاهر یک وان حمام را دوست داشته باشید بلکه وان حمامی را خریداری کنید که مطابق نظرات کاربران دیگر دارای مشکلات ایمنی نباشد .اگر والدین دیگری مدل حمام مدنظر شما را خطرناک بدانند، شما می توانید با استفاده از آن نظرات، امنیت کودک خود را در معرض خطر قرار ندهید.
  • قیمت وان حمام کودک را مقایسه کنید: وان‌های حمام دارای قیمت‌های مختلفی هستند، اما اگر ویژگی هایی مثل وان آبگرم یا دماسنج دیجیتال داشته باشند ممکن است قیمت آنها بیشتر شود. برای اطمینان از خرید محصولی با قیمت مناسب، وان‌هایی با مارک‌های متفاوت اما ویژگی‌های مشابه را با هم مقایسه کنید و نهایتا محصولی را انتخاب کنید که مناسب با بودجه شما باشد. 
  • خرید خود را از فروشگاه یا به صورت آنلاین انجام دهید: اگر خرید داخل فروشگاه را ترجیح می‌دهید، کافی است به فروشگاهی بروید که وسایل کودک به فروش می رسد و خرید خود را در آنجا انجام دهید. اگر خرید آنلاین را ترجیح می‌دهید، وان، مورد نظر خود را در مرورگرهای اینترنت جستجو کنید و آن را از طریق یک فروشگاه آنلاین خریداری کنید. اگر در حال خرید آنلاین هستید، سعی کنید حتما ویژگی‌های حمام کودک را با دقت نگاه کنید. قبل از خرید آنلاین، حتماً همیشه نظرات سایر خریداران را بخوانید. مدل حمام را بصورت جداگانه از طریق اینترنت جستجو کنید تا نظرات افراد بیشتری را در مورد محصول بدانید.
  • رسید و اطلاعات مربوط به ضمانت وان حمام کودک را نگه دارید: پس از خرید محصول، در صورت نیاز رسیدها و اطلاعات گارانتی خود را در مکانی امن، در خانه نگه داری کنید تا در زمانی که دیدید حمام شما خراب است و یا مشکلی دارد، از رسید یا ضمانت نامه برای گرفتن یک محصول جدید یا پس گرفتن پول خود استفاده کنید. بعضی از شرکت‌ها که شما از آنها خرید کردید وقتی درمورد یک کالا مشکل دارید به شما توصیه می‌کنند که به فروشگاهی که کالای مورد نظر را خریداری کرده‌اید برگردید تا ایراد محصول را برطرف کرده یا تعویض انجام دهند.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
وان حمام کودک و نوزاد قیمت انواع وان حمام کودک و نوزاد