چه چیزی باعث شوره سر می شود؟معرفی بهترین شامپو ضد شوره

معرفی بهترین شامپو برای شوره سر:

شوره سر ممکن است برای هر فردی اتفاق بیوفتد. در بیشتر موارد پوسته پوسته شدن پوست سر ناشی از خشکی زیاد است. گاهی اوقات، تغییر میزان pH سطح پوست سر از حالت طبیعی و همیشگی‌اش، باعث ایجاد تعداد زیادی از اختلالات پوستی می­‌شود که منجر به شوره­­‌ سر می‌­شود. برای اینکه بتوانید شوره‌­ را با بهترین شامپو­ی ضد شوره درمان کنید، دانستن اینکه با چه نوع شوره­ سر و کار دارید، بسیار مهم است. در این مقاله از سایت چی بگیر به شما کمک می کنیم تا با عوامل شوره سر آشنا شوید و بتوانید بهترین شامپو ضدشوره را انتخاب کنید.

چه چیزی باعث شوره سر می شود؟

خشکی پوست سر: وقتی موهای شما خشک می­شود و رطوبتی ندارد، پوست سرتان شروع به خشک شدن و پوسته پوسته شدن می­‌کند. این یکی از دلایلی است که اکثر ما در زمستان دچار خشکی و شوره زدن می­‌شویم، زیرا روغن­‌های طبیعی موهای‌مان از بین می‌­رود. فراموش نکنید که حمام کردن با آب داغ شرایط را بدتر می­‌کند.

چربی پوست سر: وقتی پوست سر ما بیش از حد روغن (چربی) یا سبوم تولید می­کند و به­ طور مرتب و صحیح، تمیز و شسته نمی­شود، با سلول­های مرده ­ی پوست ترکیب می­شود و در نتیجه باعث ایجاد شوره سر می­شود.

اختلالات پوستی: شوره­‌ی سر به رژیم­‌های غذایی نادرست یا نامنظم نیز نسبت داده می­‌شود. حتی برخی از اختلالات پوستی مانند پسوریازیس، مالاسزیا و یا اگزما هم می‌­توانند باعث ایجاد شوره‌سر شوند. آلرژی به برخی غذاها یا داروها نیز می­تواند منجر به این امر شود. به­‌طور مثال درماتیت سبورئیک یک نوع عفونت قارچی حاد است که باعث ایجاد شوره­‌ی سر بسیار زیاد می­‌شود.

برای خرید بهترین شامپو ضد شوره به چه نکاتی دقت کنیم؟

  1.  مهمترین کار یک شامپوی ضد شوره شستشو، تمیز کردن و جدا کردن تمام چیزهایی است که روی پوست سر و بین موهای شما ایجاد می­‌شود. از این رو، داشتن محصولی که به خوبی همه چیز را به هم چسبانده و با شستشو از بین ببرد، مهم است.
  2. در بازار به اندازه­‌ی کافی برای انواع مو شامپوهای ضد شوره وجود دارد. مطمئن شوید که با توجه به نوع موی خود، شامپوی مناسب را انتخاب کنید. شامپوهای ضد شوره که مخصوص موهای خشک است موهای شما را مرطوب نگه می­‌دارد. و شامپوی مخصوص موهای روغنی و پوست سر چرب، چربی مو و پوست سر شما را از بین می­‌برد.
  3. شامپوهایی با عناصر فعال مناسب برای مبارزه و از بین بردن شوره­‌ی سر مانند Ketoconazole و ZPTO را انتخاب کنید. از این رو، برای بررسی عناصر لازم باید برچسب­‌ها را به دقت بخوانید. ما لیستی از ترکیبات فعال را برای کمک و آموزش در ادامه­‌ی مطلب برایتان فراهم کرده­‌ایم.
  4. فرمولاسیون ویژه­‌ی شامپو ضد شوره، باید تعادل دوباره­‌ی pH پوست سر را به حالتی برگرداند که دیگر شوره ای ایجاد نشود. مثلا پوست سر خشک، به رطوبت احتیاج دارد بنابراین باید مواد مرطوب کننده در شامپو باشند. همچنین، یک پوست سر روغنی که دارای سبوم اضافی است و باعث ایجاد شوره سر می­‌شود نیاز به مواد پاک کننده و از بین برنده­‌ی چربی دارد.

معرفی بهترین شامپو ضد شوره

شامپو ضد شوره فولیکا مخصوص موهای خشک حجم 200 میلی لیتر

مشخصات
حجم200 میلی لیتر
ویژگی هاحاوی ترکیبات ضد قارچ
عصاره گل لادن برای از بین بردن خشکی پوست سر
حاوی روغن کالاندولا

شامپو ضد شوره مو نئودرم مدل Nutrisol حجم 300 میلی لیتر

مشخصات
حجم 300 میلی لیتر
ویژگی ها حاوی ترکیبات ضد قارچ
کمک به رفع خارش و التهاب سر
ضد الکتریسیته

شامپو ضد شوره و ضد ریزش آقایان کلییر مدل Hairfall Defense حجم 400 میلی لیتر

مشخصات
حجم 400 میلی ایتر
عصارهروغن آفتابگردان
مناسب برای آقایان

شامپو ضد شوره مو سریتا مدل Oily Dandruff مناسب برای موهای چرب حجم 200 میلی لیتر

مشخصات
حجم 200 میلی لیتر
عصارهبید-زینک اومادین-کلیمبازول
مناسب برای موهای چرب
ویژگی هاضد شوره /کنترل چربی مو و پوست سر/ ضد خارش /ضد قارچ

شامپو ضد شوره بانوان کلییر مدل Complete Care حجم 400 میلی لیتر

مشخصات
حجم400 میل
عصارهدانه آفتاب گردان
مناسب برای خانم ها

شامپو ضد شوره پریم مدل Salicy Oil D3 مناسب موهای چرب حجم 250 میلی لیتر

مشخصات
حجم250 لیتر
نوع عصارهگلدیتســیا - گزنــه -جینســنگ
مناسب برایخانم ها و آقایان
ویژگی هاتنظیم ترشح غدد چربی
لایه برداری ملایم پوست سر
مهار خارش و التهاب پوست سر
فاقد پارابن و سیلیکون

شامپو ضد شوره مو آسادرم مدل سلنیوم سولفاید حجم 140 میلی لیتر مجموعه 3 عددی

مشخصات
حجم140 میلی لیتر
مناسب برای خانم ها و آقایان
وِیژگی هافاقد پارابن
ضد خارش
ضد شوره
ضد قارچ
ضد سبورئیک درماتیت و ضد خارش پوست سر

شامپو ضد شوره مو هد اند شولدرز مدل DEEP CLEANSING حجم 360 میلی لیتر

مشخصات
حجم 360 میلی لیتر
عصارهنعنا
مناسب برای خانم ها و اقایان
ویژگی هااز بین برنده التهاب و شوره سر
میزان سازی چربی مو
حفظ طراوت و زیبایی موها

شامپو ضد شوره مو دمودکسیلین مدل 024 حجم 200 میلی لیتر

مشخصات
حجم200 میلی لیتر
مناسب برای خانم ها و آقایان
سازگاریبا انواع موها


در ادامه بخوانید : 10 مدل بهترین شامپو و سرم‌ ضد ریزش مو (خارجی و ایرانی)

چه چیزهایی باعث شوره زدن یا پوسته پوسته شدن سر می­‌شوند؟

  • دوش گرفتن و حمام کردن با آب داغ باعث از بین رفتن روغن­‌های طبیعی از موهای‌مان شده و در نتیجه پوست سر دچار خارش، پوسته پوسته شدن و خشکی می­‌شود.
  • استفاده از شامپوهای ملایم، پوست سر ما را به­‌طور کامل تمیز نمی­‌کند و در نتیجه باعث شوره زدن سر می­‌شود.
  • استفاده از محصولات آرایش مو مانند ژل مو، واکس مو، موس و اسپری‌های مو و ...
  • استفاده کردن از شانه و برس موی دیگران.
  • کم­تر شستن و یا شستشوی بیش از حد موها نه تنها باعث ایجاد شوره­‌ی سر می­‌شود بلکه یکی از دلایل اصلی ریزش مو است.

مهمترین ترکیبات شامپو ضد شوره:

 انتخاب شامپوی ضد شوره­‌ مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید تصمیم خرید شما را تعیین کنند. این همچنین به معنی بررسی لیست مواد و عناصر تشکیل دهنده­‌ی هر شامپو است. ما برخی از ترکیبات فعال که دور ماندن شوره از سر شمارا تضمین می­کند لیست کرده­ایم:

  • پیریتون روی (  Zinc Pyrithione): این ماده یکی ازعناصر ضد قارچ، ضد باکتری­ و یک ضد التهاب است که از تولید مثل قارچ مالاسزیا ((Malassezia جلوگیری می­کند وبه کاهش تولید مخمر در پوست سر کمک می­کند. از نظر متخصصان پیریتون‌روی، به اندازه­‌ی سولفید سلنیوم خطرناک نیست. این می‌­تواند به بهبود بافت و سلامت موهای شما کمک کند. 
  • علاوه بر این، این ماده باعث از بین رفتن کلیه­‌ی سلول‌های مرده از پوست سر می­‌شود و به این ترتیب به رشد موهای جدید و کاهش ریزش مو نیز کمک می­‌کند. اگر شوره سر باعث ریزش موهای شما می­‌شود، توصیه می­‌کنیم برای به دست آوردن بهترین نتیجه، بهترین شامپو را برای ریزش مو بخرید.
  • سولفید سلنیوم Selenium Sulphide)): این ماده به مبارزه با قارچ کمک می­‌کند. همچنین تولید روغن‌های طبیعی در غدد پوست سر را محدود و کم می­‌کند و تسکین دهنده نیز هست. اما توصیه می­‌شود اگر موهای خود را به صورت شیمیایی درمان کرده­‌اید از محصولاتی که این ماده را دارند استفاده نکنید.
  • کتوکونازول (:(Ketoconazole این ماده مؤثرترین و قدرتمندترین ماده­‌ی ضد قارچ محسوب می­‌شود. ریختن سلول‎های پوستی را کاهش می­دهد و در موارد شدید وقتی سایر محصولات ناموفق بوده‌­اند مورد استفاده قرار می­‌گیرد. این ماده به پروتئین طبیعی موهای شما متصل می­‌شود و به از بین بردن سطح اضافی قارچ­‌هایی که به طور طبیعی روی پوست سر ایجاد می­‌شوند کمک می­‌کند. این ماده تا مدت‌ها بعد از شستشوی سر با شامپو همچنان مبارزه را ادامه می­‌دهد.
  • قطران زغال سنگ Coal Tar)) :این ماده باعث کاهش سرعت شوره زدن نمی‌­شود. با این حال، اگر پوست سر چربی دارید، برایتان خیلی مفید است. این ماده ضد قارچ طبیعی است اما نباید روی موهای درمان شده یا رنگ شده استفاده شود.
  • اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid) : این ماده به عنوان یک ماده­‌ی شستشو برای لایه­‌برداری عمل می­‌کند و بنابراین در از بین بردن پوسته­‌ها موثر است. ممکن است باعث خشکی پوست سر شود. بنابراین بهتر است شامپویی را انتخاب کنید که از اسید سالیسیلیک در ترکیب همراه با نرم کننده­ و  مرطوب کننده است، استفاده کند.
  • عناصر طبیعی : مانند سرکه سیب، آب سیب، روغن­‌های ضروری، روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن رزماری، Neem، عصاره لیمو و غیره... بیشتر این ترکیبات به تبدیل یک شامپوی ناملایم به یک شامپوی ملایم  کمک می­کنند. بدانید که شامپو ملایم به چه معنی است و چگونه موهای شما را سالم و حجم دهنده می­‌کند. 
  • روغن درخت چای :این ماده­‌ی ضد عفونی کننده، آنتی بیوتیک و ضد قارچ به پاکسازی پوست سر شما کمک می­کند. و از شوره سر جلوگیری می‌کند. 
  • عصاره­ی چای سبز :کارشناسان می­‌گویند که چای سبز پتانسیل درمان شوره‌ سر و پسوریازیس را دارد.

توجه داشته باشید:

برای از بین بردن شوره سر توصیه می­‌شود از شامپو ضد شوره که حاوی قطران ذغال سنگ و اسید سالیسیلیک هستند استفاده کنید. زیرا این مواد مفیدتر هستند. با این وجود حواستان باشد که نباید از شامپو های حاوی این عناصر به صورت روزمره و همیشگی استفاده کنید چرا که اسید سالیسیلیک و قطران زغال سنگ می‌­توانند باعث تحریک در پوست سر شوند که به ریزش حاد مو منجر می شود. بنابراین، داشتن این سه ماده‌­ی مهم یعنی اسید سالیسیلیک (لایه بردارها)، پیریتون روی (ضد باکتریایی، ضد التهابی) و سولفید سلنیوم (تسکین دهنده) به از بین بردن شوره‌ی سر و ارائه­‌ی کارآمدترین و بهترین نتایج کمک می­‌کند.  اما اگر فقط یکی از این سه ماده را استفاده کنیم، این امر باعث ایمن شدن و سازگاری قارچ می شود و نتایجی موقتی و زودگذر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.