کیسه خواب : لیست قیمت و خرید آنلاین بهترین کیسه خواب

چطور بهترین مارک کیسه خواب را بخریم؟

کمپینگ در حال حاضر فعالیتی است که بیشتر افراد بویژه در طول تابستان آن را انجام می‌دهند. برای جالب‌تر شدن این تجربه استفاده از ابزارهای مناسب ضروری است. کیسه خواب یکی از ضروریات در هر سفر کوهنوردی و کمپینگی می‌باشد. بنابراین در این مقاله شما را با انواع کیسه خواب و ضرورت استفاده از آنها آشنا می‌کنیم، و همچنین به معرفی بهترین و مناسبترین کیسه خوابهای موجود در بازار می‌پردازیم. 

انواع کیسه خواب:

کیسه خواب‌ها در سه گروه اصلی قرار می‌گیرند: 

  • کیسه خواب‌های تابستانه 
  • کیسه خواب‌های سه فصل 
  • کیسه خواب‌های زمستانه

کیسه خواب تابستانه 

کیسه خواب‎های تابستانی برای دمای حدود 30 درجه فارنهایت (منفی یک درجه سانتی‌گراد) و بالاتر مناسب هستند. آنها سبک هستند (بدلیل عایق‌بندی کمتر، وزن کمتری دارند) و اندازه آنها، بسیار کوچک (اغلب به اندازه یک طالبی کوچک) بسته‌بندی می‌شوند. اکثر کیسه خواب‌های تابستانی زیپ‌های تمام قد دارند تا در زمان خنک شدن هوا در شب‌ها، آنها را برای تهویه کاملاً باز کنید (یا به عنوان لحاف از آنها استفاده کنید). بیشتر کیسه خواب‌های تابستانی کیسه‌های ساده و بدون صدا و غژغژ هستند.

کیسه خواب‌های مخصوص سه فصل

این کیسه خواب‌ها برای دمای حدود 20 درجه فارنهایت (منفی هفت درجه سانتی‌گراد) و بالاتر ایده‌آل هستند. برای مسافرت‌های بهاره و پاییزه و همچنین تابستان‌ها که دمای هوا در شب‌ها و در مناطق مرتفع به زیر نقطه انجماد می‌رسد این کیسه خواب‌ها گزینه مناسبی هستند. کیسه‌های خواب سه فصل مرغوب، ویژگی‌های بیشتری برای مقابله با دمای سردتر دارند ویژگی‌هایی مثل کلاه‌های قابل تنظیم، یقه اضافه و پوشش‌های اضافه برای زیپ ، که در زمان نیاز بسیار کارآمد هستند. 

کیسه خواب زمستانی

این کیسه خواب‌ها شکلی شبیه به پیله‌های پف‌دار دارند و برای دماهای حدود 20 درجه فارنهایت (هفت درجه سانتی گراد) و پایین مناسب هستند، این کیسه‌ها دارای تمام ویژگی‌های یک کیسه سه فصل (کلاه قابل تنظیم، یقه های اضافه ، رویه اضافه برای زیپ) هستند، اما موادی که برای عایق‌بندی در آنها استفاده شده بیشتر است. کیسه‌های زمستانی در زمان بسته بندی حجیم‌تر هستند، بنابراین شما نیاز به کوله‌پشتی دارید که قابلیت فشرده سازی بیشتری دارد تا برای حمل کیسه خواب مشکلی نداشته باشید.

معرفی بهترین کیسه خواب موجود در بازار

کیسه خواب پکینیو مدل کیسه خواب پکینیو مدل Polar 300

این کیسه خواب مومیایی شکل از جنس پارچه رویه نایلون ریپ استاپ 420T، پارچه داخل نایلون 380 و زیپ آن YKK ژاپن است. که بوسیله‌ی پر اردک سفید با تراکم 650 پر شده است. یکی از نقاط قوت این کیسه خواب وزن و حجم بسیار پایین آن است. وزن آن در حدود 800 گرم و حجم فشرده‌ی آن 18*30 می‌باشد. این کیسه خواب دارای طول 218، عرض 85 و جای پای 55 سانتی‌متر است.

ست کیسه خواب و زیرانداز کنتال مدل gldn bear به همراه بالشت

این کیسه خواب تهیه شده از پارچه‌ی کره‌ایی برای افزایش دما میباشد. در مقابل پارگی بسیار مقاوم است. قد کیسه 2.10 سانتیمتر و عرض دمپای کیسه 60 سانتیمتر و عرض سرشانه‌ی آن 85 سانتمتر است. جنس رویه و داخل این کیسه خواب از نایلون است و داخل آن بوسیله‌ی الیاف پر شده است. همچنین به همراه این کیسه خواب یک عدد زیرانداز و یک بالش سفری به شما داده می‌شود.

کیسه خواب پکینیو مدل 500N

این کیسه خواب حرفه‌ایی با ابعاد 220x80x12 سانتی‌متر و جنس پلی‌استر در دسترس شما است. داخل این کیسه خواب بوسیله‌ی پر پرشده است. حداقل دمای -3 درجه را پشتیبانی‌ می‌کند. وزن این کیسه خواب 1100 گرم و ابعاد آن در حالت جمع شده 18*33 سانتیمتر است. 

کیسه خواب پکینیو مدل N700

کیسه خواب پکینیو تولید شرکت کله گاوی است. در ساخت آن از جنس نایلون بسیار مقاوم و سبک استفاده شده. که در سبک بودن این کیسه خواب نقش مهمی دارد. با توجه به کیفیت بالای ساخت، این کیسه خواب کاملا مناسب برای کمپ‌های زمستانی می‌باشد. لازم به ذکر است که این کیسه خواب حالت کشی دارد بنابراین عرض آن تا 20 سانت افزایش پیدا می‌کند. دمای مناسب برای استفاده  از این کیسه خواب 10- درجه سانتی گراد و حداقل درجه 18- است. 

کیسه خواب گرانیت اکوییپمنت مدل K2 200

این کیسه خواب از برند گرانیت و از بهترین الیاف مدرن سیلیکونی تولید شده است. از ویژگی‌های این کیسه خواب می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر رطوبت محیط اشاره کرد. رویه‌ی این کیسه خواب از جنس پلی استر و مقاوم در برابر پارگی و پوسیدگی است. کیسه خواب‌های گرانیت مناسب برای چهار فصل هستند. وزن این کیسه خواب بسیار سبک است.و انتخاب هوشمندانه‌ایی برای انواع برنامه‌های کوهنوردی، بک-پکینگ، سفرهای جاده‌ای و یا کمپینگ و کویرنوردی‌ است.

کیسه خواب نیچرهایک مدل Envelope U250

ابعاد این کیسه خواب زیبا 10×75×220 سانتی‌متر است. جنس رویه و داخل آن از پلی‌استر است و داخل آن با الیاف پر شده است. حداقل دمای مناسب برای استفاده از آن 5 سانتی‌گراد است. این کیسه خواب در برابر آب مقاوم می‌باشد. 


در ادامه بخوانید : عصای کوهنوردی: قیمت و خرید بهترین عصای کوهنوردی


در ادامه بخوانید : چادر مسافرتی: بهترین و باکیفیت ترین چادر مسافرتی

معیارهای مهم در انتخاب کیسه خواب چیست؟

  1. نوع عایق‌بندی در کیسه‌خواب
  2. انتخاب پارچه‌ی کیسه‌خواب
  3. شکل فیزیکی کیسه‌خواب
  4. اندازه‌ی فضای داخلی کیسه‌خواب

1-نوع عایق بندی کیسه خواب

یکی از اولین تصمیماتی که با آن روبرو می‌شوید این است که می‌خواهید نوع الیاف کیسه خواب شما از جنس کرک یا پَر باشد یا از جنس الیاف مصنوعی ؟ در ادامه، تفاوت‌ها و نقاط مثبت و منفی هر 2 را بیان می کنیم:

 عایق‌های جنس کرک یا پَر

 عایق‌های جنس کرک یا پَر، سبک‌ترین و کارآمدترین عایق‌هایی هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این نوع از کیسه خواب‌ها قابلیت فشرده سازی بالایی دارند (حتی سایزهای بزرگ هم قابل حمل با کوله پشتی هستند)، به دلیل قدرت این عایق‌ها، عمر آنها نسبت به عایق‌های مصنوعی طولانی‌تر است. عایق‌های جنس پَر، به طور کلی گران تر از عایق‌های مصنوعی هستند، اما گران بودن آنها به قدرت فشرده شدن پَر هم بستگی دارد، و این روشی برای ارزیابی کیفیت عایق‌های جنس پَر است. واحد فشرده‌سازی پَر در هر اینچ مکعب از کیسه، حدودا مقداری بین 600 تا 900 متغیر است.از آنجایی که با جذب رطوبت قدرت عایق پر خیلی کمتر می‌شود و با خیس شدن کیسه خواب نیاز به زمان زیادی برای خشک شدن دوباره کیسه خواب است  بنابراین این کیسه‌ها برای مسافرت، کوهنوردی، طبیعت‌گردی با دوچرخه در مناطقی با رطوبت معمولی یا کم مناسب هستند.

عایق هایی از جنس الیاف مصنوعی 

انواع مختلفی از عایق‌های مصنوعی وجود دارد، اما به طور کلی این ماده یک ماده پلی استر کرکی است که آب را جذب نمی‌کند و برای سفرهایی که ممکن است با آب و هوای مرطوب روبرو شوید بهترین انتخاب است. اگرچه کیسه‌های خواب ازجنس الیاف مصنوعی، به طور معمول حجیم‌تر و سنگین‌تر هستند، اما قیمت آنها بسیار ارزان‌تر است. به طور کلی این کیسه خواب‌ها برای مناطقی که رطوبت بالا و دمای خیلی پایینی ندارند مناسب است. همینطور اگر از کیسه خواب در دفعات زیاد استفاده می‌کنید و به همین دلیل بیشتر نیاز به شستن آنها دارید استفاده از کیسه خواب‌هایی با الیاف مصنوعی برای شما مناسب تر است.

2-انتخاب پارچه مناسب برای کیسه خواب

انتخاب پارچه مناسب برای کیسه‌خواب فقط به تصمیم شما برمی‌گردد: این چند سوال که آیا به یک کیسه‌خواب ضدآب نیاز دارید یا نه؟ آیا واقعا به وسیله محافظتی احتیاج دارید و اینکه در چه منطقه و با چه جور شرایط آب و هوایی سفر می‌کنید، همه و همه به شما در انتخاب درست کمک می‌کنند .

یک کیسه خواب ضد آب باید پارچه ضد آب / همراه با قابلیت تنفس داشته باشد(دقیقاً شبیه به کاپشن بارانی). اگر پارچه قابل تنفس نباشد، اگرچه کیسه‌خواب شما را از باران حفظ می‌کند، اما در زمان کوتاهی عرق بسیار زیادی خواهید کرد. کیسه خواب‌های ضدآب هم به نوار درز نیاز دارند، تا آب از داخل سوراخ‌های آن عبور نکند.

3-شکل فیزیکی کیسه خواب

شکل فیزیکی کیسه خواب

کیسه‌های خواب در برش‌ها و شکل‌های مختلفی طراحی شده‌اند تا پاسخگوی سلیقه تمام عاشقان طبیعت‌گردی و کمپ کردن باشد .اما به طور کلی کیسه خواب ها به سه دسته مومیایی،مستطیلی ونیمه مستطیلی هستند.

کیسه خواب مومیایی شکل

درطراحی این کیسه خواب‌ها یک برش مخروطی شکل درقسمت پاها وجود دارد که باعث می‌شود فضای کمتری برای پاها نسبت به قسمت بالای بدن وجود داشته باشد. این طراحی بیشترین بازدهی حرارتی را برای کیسه‌های خواب مومیایی ایجاد می کند. با توجه به این موضوع که کار اصلی کیسه‌خواب حفظ گرمای بدن شما است، باکوچکتر شدن فضای داخلی این کیسه خواب‌ها، دمای داخلی آنها بهتر حفظ می‌شود واین یک مزیت بزرگ برای این نوع کیسه خواب‌ها است. اگرچه بیشتر کیسه خواب‌های مدل مومیایی فضای زیادی برای شانه‌ها و نیم تنه بالایی دارند، اما برای بعضی از افراد، به دلیل عرض کم کیسه در قسمت پایین تنه و نداشتن فضای کافی برای جابجایی، سایر برش‌ها راحت‌تر هستند. مزیت دیگر کیسه‌های مومیایی این است که به دلیل استفاده از مواد وعایق کمتر، این کیسه خواب‌ها وزن کمتری دارند و فضای کمتری را برای بسته بندی اشغال می‌کنند.

 کیسه خواب مستطیلی

 شکل برش این کیسه خواب‌ها به شکل مستطیل است ودر ناحیه پا کاهش عرضی وجود ندارد و این موضوع باعث می‌شود که کار آمدی حرارت برای این کیسه خواب‌ها کم‌ترباشد، اما فضای بیشتر و راحت‌تری را در هنگام خواب به همراه خواهند داشت. این برش از کیسه خواب‌ها برای کمپ‌های حیاط خلوت و خوابگاه‌های زیرزمینی مناسب هستند.

کیسه خواب های نیمه مستطیلی

این کیسه خواب‌ها فضایی بین کیسه خواب‌های مومیایی و مستطیلی دارند، و گزینه مناسبی برای کسانی هستند که می‌خواهند کیسه‌ خواب‌شان آزادی و راحتی بیشتری نسبت به کیسه‌های مومیایی وحفظ گرمای بیشتری نسبت به کیسه‌های مستطیلی داشته باشد. این کیسه‌ها بزرگترو سنگین‌تر ازمدل‌های مومیایی شکل هستند اما در عوض راحتی بیشتری برای شما فراهم می‌کنند.

4-اندازه فضای داخلی کیسه خواب راچک کنید

این یک کیسه خواب است، ونباید شبیه یک محفظه بسته بندی کوچک، غیرقابل تحمل باشد. در اینجا به چند نکته اشاره میکنیم تا شما با اطمینان کیسه خوابی را انتخاب کنید که بهترین خواب شبانه را برای شما ایجاد کند.

 قبل از خرید کیسه خواب، آن را امتحان کنید.

 تا جایی که می‌توانید در زمان خرید کیسه خواب لباس‌هایی با لایه‌های مناسب بپوشید، و بعد کیسه خواب را امتحان کنید، تا ایده‌کلی از تناسب کیسه خواب با سایز بدن خود داشته باشید.

 لوازم خواب را با هم امتحان کنید

اگرکیسه خواب دارای آستین یا تسمه مخصوص خواب است، آن را در فروشگاه سفت کنید زیرا لوازم جانبی حجم داخلی کیسه خواب را کاهش می‌دهند و در نهایت بر تناسب آن تأثیر می‌گذارند.

 قسمت های مربوط به بستن کیسه خواب را بررسی کنید.

 زیپ‌های کیسه خواب را بالا و پایین بکشید و آنها را چندین بار امتحان کنید. کلاه کیسه خواب را ببندید و یقه اضافه را چک کنید. برای راحتی بیشتر حتما وجود هرگونه زائده که باعث خراشیده شدن سر و صورت می‌شود را چک کنید تا در زمان استفاده خراشی به سر وصورت شما وارد نشود.

داخل کیسه خواب دور بچرخید

اگر طرفدار کمپ‌زدن درهوای سرد هستید، از یک کیسه خواب مناسب‌تر استفاده کنید. اگر کسی هستید که در خواب دست و پا می‌زنید یا عادت به خوابیدن به پهلو دارید، مطمئن باشید که می توانید بدن خود را به راحتی در کیسه خواب بچرخانید.

نحوه‌ی درجه‌بندی دما در کیسه خواب‌ها چگونه است؟

درجه بندی دما در کیسه خواب‌ها

همه کیسه‌های خواب دارای درجه‌بندی دما هستند، که این نشانگر، نشان دهنده کمترین درجه دمایی است که این کیسه خواب‌ها برای کنترل آن طراحی شده‌اند. تاکنون هیچ روش استاندارد و جهانی برای تعیین درجه‌بندی دمای کیسه‌های خواب تعیین نشده و این به آن معنی ست که تولید کنندگان ادعاهای خودشون، در مورد درجه‌بندی دمای کیسه خواب‌ها را اعلام می‌کنند. در بیشتر موارد، این ادعاها درست هستند، اما در بعضی موارد هم، درجه‌بندی دما خوش بینانه است.

یک سیستم جدید رتبه بندی استاندارد به نام EN 13537 به صورت گسترده در اروپا پذیرفته شده است. بعضی از سازندگان کیسه‌های خواب در ایالات متحده هم این سیستم را پذیرفته‌اند. این سیستم کیسه‌های خواب را در رتبه‌بندی‌های مختلفی قرار می‌دهد:

  • حد بالایی= بالاترین درجه دمای هوا که به طور متوسط یک مرد می‌تواند در کیسه خواب، راحت استراحت کند.
  • راحتی= پایین‌ترین درجه دمای هوا که در آن یک زن متوسط می‌تواند به راحتی استراحت کند.
  •  حد پایین= پایین‌ترین دما که در آن یک مرد به طور متوسط می‌تواند راحت استراحت کند.


در ادامه بخوانید : چادر مسافرتی: بهترین و باکیفیت ترین چادر مسافرتی

این رتبه بندی‌ها پس از مجموعه‌ای از تست‌های استاندارد و با استفاده از یک مانکن حساس به گرما انجام شده است.

اما تا زمانی که یک استاندارد جهانی اتخاذ شود، باید ازدرجه‌بندی موجود روی کیسه‌های خواب استفاده کنید و سپس با توجه به دمای مورد نیاز خود کیسه خواب را انتخاب کنید. اگر می‌دانید که گرمایی یا سرمایی هستید ویا ممکن است اندازه کیسه برای شما کوچک باشد، مقادیر را به صورت نسبی در نظر بگیرید.

مفاهیم مربوط به کیسه خواب

  • کاور روی کیسه خواب پوشاننده و عایق کیسه خواب است و از آن محافظت می‌کند، باد را مسدود کرده و رطوبت را دفع می کند.
  •  کلاه برای گرم نگه داشتن فرد در دمای بالا، بسیار با اهمیت است. دقت کنید که کلاه کیسه خواب، طناب‌های محکم از جنس ولکرو( پارچه نایلونی) داشته باشد، تا با بستن آنها اجازه نفوذ هوا را بگیرید و کلاه را میزان کنید.
  •  مجرای عایق دهانه که به آن یقه آماده هم می‌گویند، گرما را به دام می‌اندازد و از خروج گرما جلوگیری می‌کند. برای کیسه‌هایی که برای درجه حرارت 20 درجه فارنهایت(منفی هفت درجه سانتی‌گراد )یا پایین‌تر طراحی شده‌ان
  • بعضی از کیسه های خواب به جای یقه آماده، یک لوله یوغ دارند، که یک لوله عایق U شکل است و آزادانه به دور گردن آویزان می شود تا یقه آماده را مسدود کند.
  • در دیوارهای جانبی یا جداره کیسه خواب به دنبال فضای مناسب برای پاهای خود باشید تا پاهای شما مچاله نشوند و در داخل عایق به آنها فشار نیاید تا باعث ایجاد سرمازدگی شود. عایق کاری، برای هر کیسه خوابی حیاتی است. هر چه کیسه خواب بلندتر باشد، گرمتر خواهد بود.
  • به دنبال یک زیپ راحت و روان با پارچه آسترسفت و محکم باشید تا از چسبیدن لایه‌ها جلوگیری کند. بعضی از کیسه‌های خواب دارای یک زیپ مرکزی هستند که وزن کیسه را کمتر کرده و به شما امکان می‌دهد تا بنشینید و کارهای خود را انجام دهید.
  •  محفظه عایق بندی شده‌ای در پشت زیپ‌ها قرار دارد تا از خروج هوا از طریق منافذ زیپ جلوگیری کند.
  • بخش‌هایی به نام‌های موج‌گیر درکیسه‌هایی با عایق پؘر وجود دارند ،که مانع از تغییر شکل و جابجا شدن عایق می‌شوند.
  •  آستین یا تسمه‌های موجود در قسمت پایین کیسه خواب مانع از لغزیدن آن می‌شود. دریچه‌های پا که اغلب روی کیسه‌هایی با زیپ‌های کوتاهتر یافت می‌شوند و  تهویه را به حداکثر می‌رسانند.

شستشوی صحیح کیسه خواب چگونه است؟

 این نکات را دنبال کنید تا بالاترین مراقبت را از کیسه خواب خود انجام دهید.

1.برچسب روی محصول را بخوانید یا در وب سایت شرکت به دنبال اطلاعات شستشوی آن باشید. در صورت عدم مغایرت، دستورالعمل‌های سازنده زیر را دنبال کنید.

2. در زمان شستشو تمام درزها وزیپ‌ها را ببندید. تمام زیپ‌ها و درزها را ببندید، سپس کیسه را داخل وسیله شستشو قرار دهید، تا تمامی لکه‌های روی قسمت داخلی کیسه، شسته شوند.

 3. از صابون مناسب استفاده کنید. برای کیسه‌هایی با عایق پَر یا کرک، از یک محصول تمیز کننده که روغن‌های اساسی را از آنها جدا نکند ، استفاده کنید. برای کیسه‌هایی با الیاف مصنوعی ، Extreme Cleaner Plus Granger را (که مناسب برای عایق کرک و پَر هم هست) استفاده کنید.

4- کیسه‌های خواب را درست بشویید. شستن کیسه خواب‌ها با استفاده از دو روش دستی و استفاده از ماشین شستشو انجام می‌شود. چرخش‌های ماشین‌لباسشویی در دور بالا می‌تواند باعث پاره شدن درزهای کیسه خواب شود. در روش شستشو با ماشین لباسشویی حتما شستشو با آب سرد و چرخش ملایم را انتخاب کنید. برای تمیز شدن نهایی حتما یک یا دو بار آبکشی اضافی را برای پاک کردن صابون و سایر مواد شوینده از کیسه خواب انجام دهید.

5- کیسه خواب شسته شده را با دقت بردارید. به دلیل سنگینی بیش از حد کیسه خواب، بهتر است در زمان خیس بودن زیر آن را بگیرید تا جذب آب بوسیله عایق و سنگینی آن باعث پاره شدن درزها نشود. کیسه را به صورت طولی آویزان کنید تا آب اضافی از آن بین برود.

6. کیسه‌های خواب را با دقت خشک کنید. کیسه مرطوب را در یک خشک کن بزرگ قرار دهید. دمای آن را روی حرارت کم قرار داده ومرتباً بررسی کنید. هر 30 دقیقه کیسه‌های کرک یا پَر را جدا کنید تا پرها از بین نروند. در خانه، کیسه خواب خود را برای چند روز تا نکنید و هنگامی که آن را جمع می‌کنید ، حتما از یک کیسه پنبه‌ای یا جای بالش بزرگ استفاده کنید، و آن را در کیسه نایلونی کوچک قرار ندهید.


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید و قیمت کوله پشتی پیاده روی و کوهنوردی


در ادامه بخوانید : کفش کوهنوردی: راهنمای خرید کفش کوهنوردی (خرید و قیمت)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.