آموزش زبان : بهترین راه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

چگونه می توانید فرزندی مسلط به دو زبان (یا حتی چند زبان) داشته باشید؟

آیا تا به حال از صحبت کردن با افرادی که زبان دوم( یا حتی سوم یا چهارم) را مثل زبان مادری صحبت می‌کنند تعجب کرده‌اید؟ خوب، شاید فکر کنید که این افراد دارای توانایی‌های خاصی برای یادگیری زبان باشند، اما حقیقت این است که، همه ما توانایی یادگیری زبان‌های خارجی را داریم - خصوصاً اگر از سنین پایین شروع کنیم. اگردوست دارید فرزند شما دو زبانه( یا حتی چند زبانه) باشد، با ما همراه باشید تا با اصلی‌ترین کارهایی که برای پرورش یک کودک چند زبانه، به آنها نیاز دارید آشنا شوید.

آموزش را از سنین پایین شروع کنید

همه نوزادان با توانایی تقلید صدا از هر زبانی متولد می‌شوند. اما با گذر زمان، وقتی که کودک حدود 10 ماه دارد، شروع به محدود کردن دامنه صداهایی می کند که در اطراف خود می‌‎شنود. بنابراین اگر می‌خواهید فرزند شما زبان دوم را یاد بگیرد، بهترین کار این است که زبان دوم را در سال اول زندگی، به او معرفی کنید. 

اگر شما خانواده‌ای، مسلط به دو زبان هستید( یا یک پرستار دو زبانه دارید) به عنوان والدین، یکی از شما زبان مادری را برای ارتباط با کودک انتخاب کند و دیگری به صورت تمام وقت زبان دوم را با کودک صحبت کند، تا او فرصتی کافی برای یادگیری همزبان دو زبان داشته باشد. اگر آموزش زبان دوم را در سال اول شروع نکردید، بهتر است منتظر بمانید تا فرزند شما 5/1 تا 2 ساله شود و تا زمانی که او در زبان اول خود به مرحله "انفجار واژگان" که یادگیری واژه‌های پایه و بیان آنهاست وعموماً در.18 تا 20 ماهگی اتفاق می‌افتد صبور باشید.

یک کلاس زبان خوب پیدا کنید

اگر فرزند شما شانسی برای یادگیری زبان دوم در خانه ندارد، می‌توانید او را در کلاس زبان مخصوص کودکان ثبت نام کنید. بعضی از مدارس کلاس‌های "مامان و من" را برای بچه ها در سن 2 سالگی ارائه می‌دهند تا هم مادر و هم کودک هر دو مهارت زبان آموزی پیدا کنند. این در حالی است که مراکز دیگر، کلاس‌هایی برای بچه‌های پیش دبستانی وکودکان در سن مدرسه ارائه می دهند.

زمانی که دنبال کلاس هستید، حتماً به معیارهای زیر توجه کنید:

توجه کنید که آموزش به وسیله شخصی بومی انجام شود

کودکانی که خیلی زود یک زبان خارجی را یاد می‌گیرند، توانایی صحبت کردن با لهجه تقریباً بومی را دارند. به همین دلیل برای بچه‌ها یادگیری وتکرار درست کلمات و عبارات بسیار مهم است. شما باید سعی کنید کلاسی را پیدا کنید که معلم به طور اختصاصی در کلاس  با زبان خارجی صحبت کند و دانش آموزان را کاملا با لهجه اصلی آشنا کند.

یادگیری زبان باید برای بچه ها سرگرم کننده و جذاب باشد.

 کلاس زبان خوب مخصوص کودکان، باید از انواع آهنگ‌ها، هنرها، صنایع دستی، بازی‌ها و سایر فعالیت‌های کودک‌پسند برای آموزش استفاده کند. به عنوان مثال، در کلاس پیش دبستانی اسپانیایی، یک مربی ممکن است حیوانات مزرعه را به عنوان اسباب‌بازی به دانش آموزان بدهد یا ترانه‌ای هم به زبان اسپانیایی در مورد آنها بازی کنند. بچه‌های بزرگتر روی مهارت‌هایی مثل آشپزی، بازی‌های عروسکی یا رقص‌های سنتی تمرکز کنند تا فرهنگ بومی آن کشور را همراه با یادگیری زبان بیاموزند.

رویه آموزشی مناسب فرزندتان را پیدا کنید.

 بعضی از مدارس، کلاس‌های خصوصی برگزار می‌کنند، در این کلاس‌ها به کودکان اجازه می‌دهند که زبان را در یک مکان مجزا یاد بگیرند، این کلاس‌ها به خوبی کلاس ‌‌های گروهی که شش تا هشت کودک بطور همزمان در آن کلاس‌ها هستند برگزار می‌شوند. زمان کلاس‌ها از 45 دقیقه تا 90 دقیقه متغیر هستند. قبل از اینکه فرزند خود را در هر کدام ازکلاس‌ها ثبت نام کنید، حتما بخواهید که کلاس را از نزدیک ببینید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این کلاس مناسب کودک شماست یا خیر ؟ و یا کودک شما به مرور زمان از کلاس لذت می برد یا خیر؟

یادگیری زبان در خانه را تقویت کنید

 همزمان که کلاس‌ها پایه‌ی کودکان را تقویت می‌کنند، شما هم باید آموخته‌های کودک را در خانه تقویت کنید. در ادامه به چند روش برای کمک به یادگیری بهتر مفاهیم در خانه اشاره می کنیم پس همچنان با ما همراه باشید :

• زبان خارجی را با کمک کتاب‌های تصویری، فیلم‌ها، نوار، سی‌دی و نمایش‌های تلویزیونی که کودکان خردسال به آنها علاقه دارد، به کودک معرفی کنید.

• در اینترنت به دنبال وب سایت‌های چند زبانه باشید که به زبان‌های انگلیسی یا حتی سایر زبان‌ها قابل دیدن هستند.

• به برچسب روی غذاهای محلی که به زبان خارجی است نگاه کنید و نمونه ی غذاهای بومی را در رستوران‌ها و خانه درست کنید.

• نام اشیاء خانه را به زبان خارجی برچسب بزنید و در شناساندن آنها به کودک کمک کنید.

• از مهمانانی که به زبان‌های دیگر مسلط هستند دعوت کنید به خانه شما بیایند.

• به کودک خود کمک کنید تا یک دوست خارجی (حتی مجازی) پیدا کند.

در زیر به معرفی برخی از بهترین ابزار کمک آموزشی برای کمک به فراگیری یک زبان خارجی به کودکان می‌پردازیم:

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان لیتل آنجل نشر سها

 نرم افزار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان لیتل آنجل نشر سها

اطلاعات بیشتر و خرید

یک مجموعه‌ی انیمیشن بسیار شاد و آموزنده برای بچه‌ها. در این مجموعه حرفه‎‌ایی بچه‌ها با مواردی رنگ‌ها، میوها‌ و جملات روزمره آشنا می‌شوند. به دلیل ساختار جذاب و شاد این انیمیشن آموزشی بچه‌ها به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این مجموعه شامل 300 دقیقه آموزش موزیکال زبان انگلیسی می‌باشد. 

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کوکوملون نشر سها

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کوکوملون نشر سها

اطلاعات بیشتر و خرید

در این مجموعه کودک با الفبا، اعضای بدن، روزهای هفته، رنگ‌ها..... آشنا می‌شود. این مجموعه‌‌ی آموزشی بسیار با کیفیت می‌باشد و تولید سال 2019 می‌باشد. با این مجموعه شما می‌توانید قدرت حافظه‌ی کودک را بالا ببرید و مراحل آموزش کودک خود را شروع کنید. این مجموعه شامل 400 دقیقه شعر و آهنگ همراه با زیرنوس انگلیسی می‌باشد. 

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان Mother goose club نشر سها

نرم افزار آموزش زبان انگلیسی برای کودکان Mother goose club نشر سها


اطلاعات بیشتر و خرید

این مجموعه‌ی آموزشی شامل 400 دقیقه شعر و آموزش برای کودکان است. و شما می‌توانید به راحتی با کودک خود این شعرها را تمرین کنید. این مجموعه در بالا بردن اعتمادبه‌نفس و قدرت حافظه‌ی کودک نقش بسزایی دارد. 

فیلم آموزش زبان انگلیسی مجیک انگلیش انتشارات نرم افزاری افرند

فیلم آموزش زبان انگلیسی مجیک انگلیش انتشارات نرم افزاری افرند

اطلاعات بیشتر و خرید

یک مجموعه‌ی بسیار آموزنده از شرکت مشهور والت دیسنی که با سعی و تلاش متخصصان والت‌دیسنی تهیه شده است. در این مجموعه از شخصیت‌های محبوب کارتونی برای آموزش استفاده شده. موزیک این مجموعه بسیار شاد و جذاب است و کودک را به خوبی جذب خود می‌کند. این مجموعه یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش از راه دور به کودکان می باشد. 

ویدیو آموزش زبان انگلیسی برای کودکان Babybus نشر سها


ویدیو آموزش زبان انگلیسی برای کودکان Babybus نشر سها


اطلاعات بیشتر و خرید

این مجموعه در 3، DVD ارائه شده است. و با آهنگی شاد و زیبا به کودک شما کمک می‌کند تا رنگ‌ها، روزهای هفته و جملات ساده و اولیه زبان انگلیسی را بیاموزد. این مجموعه‌ی آموزشیشامل 500 دقیقه آموزش می‌باشد....

تشک بازی اوا مدل حروف انگلیسی


تشک بازی اوا مدل حروف انگلیسی


اطلاعات بیشتر و خرید

این پازل شامل 36 قطعه حروف و اعداد انگلیسی می‌باشد که برای کودکان 0 تا 36 ماهه طراحی شده است. جنس این پازل از فوم است و قابلیت شستن دارد. 

پازل 72 تکه سما مدل حروف انگلیسی

پازل 72 تکه سما مدل حروف انگلیسی

اطلاعات بیشتر و خرید

این پازل در 72 قطعه طراحی شده و از جنس فوم می‌باشد. یک وسیله‌ی کمک آموزشی بسیار کاربردی برای کودک شما می‌باشد.

جعبه بلوک حروف انگلیسی 48 تکه مدل ABC

جعبه بلوک حروف انگلیسی 48 تکه مدل ABC

اطلاعات بیشتر و خرید

معکب آموزشی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که حس خلاقیت را در کودک خود تقویت کنید. بوسیله‌ی این مکعب کودک شما با حروف انگلیسی آششنا می‌شود و با در کنار هم قرار دادن آنها می‌توانید یک کلمه را به او یاد بدهید.

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به صورت تصویری


کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به صورت تصویری

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب به یادگیری کلمات زبان انگلیسی برای کودکان 5-12 سال کمک می‎‌کند. این کتاب شامل سه بخش مجزا است که در بخش اول کودک با حروف الفبا و اعداد در زبان انگلیسی آشنا می‌شود. در فصل دوم کلمات ابتدایی را یاد می‌گیرد و در قسمت سوم با کلمات کاربردی‌تر آشنا می‌شود. 

مزایای دو زبانه بودن کودکان

چرا باید کودک‌تان را به یادگیری زبان دوم تشویق کنید؟ در جواب این سوال محققان به موارد زیر دست یافته‌اند:

  • • از دید محققان کودکانی که زبان‌های مختلف را یاد می‌گیرند، بهتر تجسم می‌کنند، تخیل قوی‌تری دارند، ایده‌های انتزاعی بهتری دارند و در زمان فکر کردن انعطاف پذیرتر هستند.
  • • آنها حساسیت بیشتری به زبان دارند و به دلیل تمرینات شنیداری در یادگیری زبان، بهتر گوش می‌دهند.
  • • مطالعه یک زبان خارجی درک کودک را از زبان مادری خود بهبود می‌بخشد.
  • • یادگیری زبان دری را بروی سایر فرهنگ‌ها باز می‌کند و به کودک کمک می‌کند تا مردم کشورهای دیگر بهتر بشناسد و قدردانی کند.
  • • یادگیری زبان به کودک کمک کند تا با میراث شخصی یا درونیات خود در ارتباط باشد.
  • • یادگرفتن زبان جدید بسیار سرگرم کننده است.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.