معرفی بهترین اسباب بازی آموزشی مناسب برای کودکان

راهنمای خرید اسباب بازی آموزشی برای دختران و پسران

اسباب بازی محبوب کودکی خود را به‌یاد دارید؟ اگر دوره خردسالی و کودکی خود را در دهه 60 و اوایل دهه 70 شمسی سپری کرده باشید، حتماً عروسک‌های دست‌دوز مادرانه تنها اسباب‌بازی‌های دوران کودکیتان بوده است. در گذشته دنیای اسباب بازی‌ها مشابه الان متحول نشده بود. در حال حاضر خانواده‌ها برای خرید اسباب بازی ابتدا به هدف آن بازی توجه کرده و گزینه مناسبی را انتخاب می‌‌کنند. 

ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان دربارۀ راهنمای خرید بازی آموزشی خواهیم گفت. اگر فرزند شما از اسباب بازی‌های خود خسته شده و دلتان می‌خواهد اسباب بازی آموزشی کودک جدیدی خریداری کنید، مطالعه این مطلب برایتان مفید است.

اسباب بازی آموزشی چیست؟

بازی آموزشی، بازی است که با هدف آموزش موضوعی تولید شده است. درواقع برخی از کودکان نسبت به مسائل آموزشی اشتیاق چندانی ندارند و طراحی بازی های آموزشی به گونه‌ای است که شور و اشتیاق آنها را برای یادگیری دوچندان می‌کنند. از طرفی برخی از کودکان نیز هوش و استعداد بالایی داشته و در سنین کم دلشان می‌خواهد که به مدرسه رفته و دروس مختلفی را یاد بگیرند. 

اسباب بازی آموزشی نقاشی و سایر بازی‌های فکری مناسب این قبیل از کودکان است. اگر کودک شما نیز این ویژگی‌ها را دارد، بهتر است به فکر خرید اسباب بازی آموزشی کودک باشید.

اسباب بازی آموزشی موزیکال Hello Kitty مدل تلفن

اگر قصد خرید اسباب بازی آموزشی موزیکال دارید، این مورد گزینه بسیار مناسبی است. ابعاد آن برابر با 50×16×70 میلی‌متر بوده و وزنی برابر با 150 گرم دارد. این بازی برای رده‌های سنی خردسال و کودک مناسب بوده و مجهز به رقص نور و پخش موسیقی است.

امکانات آموزشی این اسباب بازی شامل موارد زیر می‌شود:

  • اعلام اسامی حیوانات و میوه‌ها به زبان انگلیسی
  • پخش چندین موزیک مختلف با فشردن دکمه‌ها
  • اعلام اعداد به زبان انگلیسی

اسباب بازی آموزشی موزیکال مدل گاو

مشخصات
ابعاد200×100×50 میلی‌متر
وزن400 گرم
هدف بازیآلات موسیقی
رده سنیکودکان
وزن بسته‌بندی450 گرم
سایر توضیحاتصدای حیوانات
صدای نوزاد
صدای نت‌های 8 گانه موسیقی
رقص نور
پخش ملودی‌های مختلف با انتخاب هر دکمه
قابلیت کم و زیادکردن صدا

بازی آموزشی موزیکال طرح طبل مدل WD3663

مشخصات
ابعاد100×190×220 میلی‌متر
وزن370 گرم
هدف بازیتجربی و آزمایشگاهی
رده سنیخردسال و کودک
اقلام همراهندارد

اسباب بازی آموزشی ارگ موزیکال طرح حیوانات مدل Happy Cow

مشخصات
وزن480 گرم
هدف بازیآموزشی
رده سنیخردسال و کودک
ویژگی‌های حرکتیقابلیت حرکت
وزن بسته‌بندی480

بازی آموزشی موزیکال هولا طرح حلقه هوش یونیکورن مدل 3136

مشخصات
ابعاد12×12×18 سانتی‌متر
وزن500 گرم
هدف بازیآموزشی
رده سنیخردسال و کودک
اقلام همراهمحتویات بسته دارای یک عدد حلقه هوش یونیکورن هولا است.

بازی آموزشی موزیکال هولا طرح ارگ فیل کد 00313

اگر برای فرزند خردسال خود قصد خرید اسباب بازی آموزشی موزیکال دارید، این محصول با ابعاد 200×120×80 میلی‌متر، گزینه ایده‌آلی است. کلیۀ دکمه‌های روی این اسباب بازی موزیک‌های متفاوتی پخش می‌کنند و باتوجه‌به قابلیت‌های آموزشی که دارد قیمت آن مناسب به نظر می‌رسد.

بازی آموزشی ایپکا مدل تخته سیاه و وایت برد

مشخصات
ابعاد400×400×10 میلی‌متر
وزن1000 گرم
هدف بازیخلاقیت
رده سنیخردسال و کودک
اقلام همراهچرتکه
صفحه نمایش ساعت
4 قطعه گچ
ماژیک وایت برد
تخته پاک کن
صفحه نمایش فصل‌ها
سایر توضیحاتمناسب برای رده سنی 4 سال به بالا
ساخته شده از چوب طبیعی

اسباب بازی آموزشی هولی تویز مدل Happy Bus کد H6 به همراه عروسک مافین

مشخصات
ابعاد220×140×110 میلی‌متر
وزن750 گرم
هدف بازیآموزشی
رده سنیخردسال و کودک
وزن بسته بندی930 گرم
اقلام همراهدارای 6 عدد حیوانات پلاستیکی داخل ماشین
سایر توضیحاتسرگرمی و آموزشی برای کودکان با قابلیت‌های لگویی و آموزشی
موزیکال و چراغ دار و متحرک
مناسب برای سن 18 ماه به بالا
دارای موزیک و تنظیم موزیک
آموزش صدای حیوانات
دارای شاسی حرکت و عدم حرکت

اسباب بازی آموزشی مدل عمو پورنگ

مشخصات
ابعاد160×130×130 سانتی‌متر
وزن150 گرم
هدف بازیآموزشی
رده سنیخردسال و کودک 
اقلام همراهندارد
سایر توضیحاتآموزش اعداد
آموزش کلمات حروف الفبا
هجی کلمات
سوال اعداد
سوال حروف الفبا

اسباب بازی آموزشی موزیکال مدل Funny Trumpet

مشخصات
ابعاد60×130×160 سانتی‌متر
وزن150 گرم
هدف بازیآلات موسیقی
رده سنی18 ماه به بالا 
تولید شده درخارج از کشور
خلاصه روش بازیباتری خور
موزیکال
دارای پخش نور و صدا
قابلیت پخش 3 مدل صدای مختلف درام
ترومپت و صدای دریا

نکات مهم برای خرید اسباب بازی آموزشی 

آموزش و تربیت کودکان و خردسالان یکی از موارد مهمی است که نباید نادیده گرفته‌ شود، حتی در زمان خرید اسباب بازی نیز این فاکتور مهم حائز اهمیت است. در نتیجه توصیه می‌کنیم بدون فکر و استراتژی برای فرزندان خود وسایل بازی نخرید. موارد زیر از جمله نکات مهمی هستند که به شما عزیزان در زمینه خرید بهترین اسباب بازی آموزشی مناسب برای کودکان کمک می‌کند. این نکات مهم عبارت‌اند از:

اسباب بازی آموزشی دخترانه بخریم یا پسرانه؟

جالب است بدانید که برخی از اسباب بازی‌های فکری کودکان جنبه دخترانه یا پسرانه داشته و برخی به‌صورت مشترک قابلیت استفاده دارند. البته بهتر است در نیای کودکان و به ویژه در زمینه لوازم اسباب بازی تفکیک جنسیتی قائل نشویم. شما عزیزان می‌توانید متناسب با روحیه فرزند دختر یا پسر خود اسباب بازی آموزشی پسرانه و دخترانه سفارش داده و بخرید.

شناخت قابلیت‌های کودک و اسباب بازی

هر یک از اسباب بازی های آموزشی مهارتی را در فرزند شما تقویت می‌کنند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد، توجه به استعداد و قابلیت‌های کودک است. به‌‌عنوان‌مثال اگر فرزند شما به موسیقی علاقه‌مند است، خرید اسباب بازی آموزشی موزیکال برای او بهترین گزینه ممکن است؛ اما اگر فرزندتان به نوشتن و نقاشی علاقه دارد، اسباب بازی‌هایی که با این هدف تولید شده‌اند گزینه‌های بهتری برای خرید هستند.

توجه به گروه سنی کودکان و خردسالان

جالب است بدانید که اکثر اسباب بازی‌های آموزشی برای گروه‌های سنی خاصی طراحی و تولید شده‌اند. مثلاً لوگوهایی که در ابعاد و اندازه بسیار ریز و کوچک هستند برای کودکان زیر 6 ماه مناسب نیست؛ اما لگوهای آجری و بزرگ برای این گروه سنی مناسب‌تر هستند. دقت داشته باشید که در سنین کم لازم است که دید کو.دک با سایر حواس او هماهنگ شوند، برخی از این بازی‌های آموزشی با این هدف و مناسب گروه سنی خاصی طراحی شده‌اند. در نتیجه توصیه می‌کنیم در زمان خرید به سن فرزند خود و مشخصات اسباب بازی آموزشی دقت کنید.

بی‌خطر بودن اسباب بازی آموزشی

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید بازی آموزشی باید به آن دقت کنید، ارگونومیک بودن اسباب بازی است. ممکن است برخی از اسباب بازی‌ها با مواد پلاستیکی نامرغوب تولید شده باشند. دقت به بی خطر بودن اسباب بازی موجب حفظ امنیت و سلامتی فرزندتان شده و نگرانی‌های شما را نیز کاهش می‌دهد.

قابلیت‌های آموزشی اسباب بازی

حتماً به تک تک قابلیت‌های آموزشی بازی دقت کنید. مثلاً اگر آلات موسیقی اسباب بازی منتخب شما است باید به تعداد دکمه‌ها، انواع موزیک و قابلیت‌های پخش، اقلام همراه، شیوه بازی با اسباب بازی و... دقت کنید. هرچه بار آموزشی وسیله بازی بیشتر باشد، جذابیت آن نیز بیشتر بوده و منجر به بروز خلاقیت در فرزند شما می‌شود.

هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بهتر است به کیفیت جنس اسباب بازی، ارگونومیک بودن آن، گروه سنی، هدف بازی و سایر فاکتورهای مهمی که در این مطلب شرح دادیم، دقت کنید.

چگونه می توان فهمید که اسباب بازی برای کودک مناسب است؟

در درجه اول باید به علاقه‌‌مندی کودک و موضوع و هدف بازی توجه کرد. اگر به این دو نکته مهم توجه کنید قادر به خرید بهترین اسباب بازی فکری مناسب با روحیه و علاقه فرزند خود خواهید بود.

چرا انتخاب اسباب بازی های طراحی شده برای کودکان در سنین خاص مهم است؟

زیرا برخی از اسباب بازی های آموزشی صرفاً مناسب گروه سنی خاصی هستند. مثلاً بازی آموزشی که برای خردسالان طراحی شده جذابیت چندانی برای کودکان ندارد.

سخن پایانی

امیدواریم مطالعه این مطلب از وب‌سایت چی بگیر برای شما عزیزان مفید بوده و به راحتی قادر به خرید اسباب بازی آموزشی دخترانه و پسرانه برای فرزندان عزیز خود باشید. کلیۀ محصولاتی که در این مطلب معرفی کردیم جزء بهترین مدل‌های بازی آموزشی بوده و بیشترین درصد رضایت مشتری را داشته‌اند. 

شما عزیزان می‌توانید محصولات نامبرده را با قیمت و کیفیت مناسب از دیجی کالا سفارش داده و صحیح و سالم تحویل بگیرید. فراموش نکنید که اسباب بازی‌ های کودکی تاثیر بسزایی در آینده و رشد فکری فرزندان شما دارند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.