اسکیت:بررسی مشخصات و قیمت 10 مدل کفش اسکیت(بچه گانه، دخترانه...)

راهنمای خرید بهترین مارک کفش اسکیت

اسکیت ­کفشی وسیله‌­ای است ورزشی که دارای مسابقاتی در سطح بین المللی است. همچنین این وسیله  ورزشی همچون دوچرخه در میان جوانان و نوجوانان دارای محبوبیت بالایی است و بیشتر مورد استفاده‌ی این گروه سنی قرار می­‌گیرد. ما در این مقاله از چی بگیر در پی معرفی فاکتورهای مهم در هنگام خرید اسکیت کفشی هستیم و در ادامه  موارد مورد اهمیت که در هنگام خرید اسکیت کفشی باید به آن توجه شود می پردازیم.و به معرفی چند مدل از جدیدترین و بهترین مارک کفش اسکیت می پردازیم.  

 اسکیت کفشی مدل رانر به همراه کلاه و لوازم ایمنی اسکیت

وزن 1000 گرم
سایزقابل تنظیم 
بازه تنظیم سایز از 30 تا 33
نوع بست مچریلی ضامن دار
نوع بست ساقچسبی

اسکیت کفشی مدل Power SuperB M به همراه کلاه و لوزام ایمنی

وزن 1100 گرم
سایز قابل تنظیم
بازه تنظیم سایز35-38
جنس کفشکتان فایبر گلاس
نوع بست مچریلی ضامن دار

اسکیت کفشی مدل کوله‌ای مدیوم

وزن 1000 گرم
سایز قابل تنظیم
بازه تنظیم سایز34-37
نوع بست مچچسبی 
نوع بست ساقریلی ضامن دار

اسکیت کفشی فلاینگ ایکل مدل NT2- Combo به همراه کلاه و لوازم ایمنی

وزن1200 گرم
سایز قابل تنظیم
بازه تنظیم سایز33-37
جنس کفشکتان و فایبرگلاس
نوع بست ساقریلی ضامن دار

اسکیت کفشی کد 0070

وزن 282 گرم
قطر چرخ72
سبکاسپید(Speed)/تفریحی(Fun)
جنس تیغهژله ایی

اسکیت کفشی مدل Power Super B 39-42 به همراه کلاه و لوازم ایمنی

وزن 1100
سایز قابل تنظیم
بازه تنظیم سایز39-42
جنس کفش کتان و فایبرگلاس
نوع بستچسبی

اسکیت کفشی مدل Ikuas به همراه کلاه و لوازم ایمنی اسکیت

وزن 800
سایز قابل تنظیم
بازه تنظیم سایز20-38
نوع بست مچریلی ضامن دار
نوع بست ساقریلی ضامن دار

 اسکیت کفشی بی اسکوار کد B2-T096 به همراه کلاه و لوازم ایمنی اسکیت

وزن 1100 گرم
سایز36
بازه تنظیم سایز 34-37
نوع بست مچچسبی
نوع بست ساقریلی ضامن دار

اسکیت کفشی کالاری مدل MVP

وزن 1200 گرم
سایزقابل تنظیم
بازه تنظیم سایز36-39
جنس کفشکتان و فایبرگلاس
نوع بست مچریلی ضامن دار

اسکیت کفشی مدل کوبالت الی

وزن 1200
سایزقابل تنظیم
بازه تنظیم سایز36-40
جنس کفشگرافت
نوع بست مچریلی ضامن دار


در ادامه بخوانید : اسکیت برد: معرفی و خرید بهترین اسکیت برد( ارزان ترین)

معیارهای مهم در انتخاب و خرید اسکیت کفشی:

 سایز پا:

نخستین نکته‌ای که در مورد خرید کفش اسکیت باید به آن توجه کرد سایز پا است کفش اسکیت باید حتماً سایزه پای شما باشد. در برخی از کفش‌ها قابلیت تغییر سایز وجود دارد اما این قابلیت در رده‌های حرفه‌ای به ندرت دیده می­‌شود. همچنین نمی‌توانید کفش بزرگ­تر و یا کوچک­تر از سایز پای خود را خریداری کنید و انتظار بازدهئ همانند کفش اندازه‌ی پای خود را داشته باشید، پس باید به دقت به این نکته توجه کنید.

راحتی و کیفیت اسکیت:

راحتی و کیفیت را باید بر ظاهر ترجیح دهیم. علیرغم این‌که ظاهر نیز فاکتور مهمی است، اما نمی‌تواند جای کیفیت و راحتی را بگیرد، از آنجایی که پا عضوی بسیار حساس است و تمام وزن بدن را بر روی خود قرار می‌دهد و فشار زیادی را تحمل می­کند، اگر راحتی و کیفیت در کفش اسکی وجود نداشته باشد، تنها می‌توانیم به عنوان یک وسیله دکوری از کفش اسکیت خود استفاده کنیم.

نرم یا سخت بودن کفش اسکیت:

چطور بهترین کفش اسکیت را بخریم؟

 نرم یا سخت بودن کفش اسکی از دیگر موارد قابل توجه است. کفش‌های سخت­تر محافظ‌های بهتری هستند و پای شما را از آسیب در امان می‌دارند. در حالیکه کفش‌های نرم گردش هوای بیشتری دارند و در هنگام استفاده راحتی بیشتری را برای پا ایجاد می­‌کنند، بهتر سایز پا می­‌شوند، به این ترتیب انتخاب بین کفش‌­های اسکیت سخت و کفش­‌های اسکیت سافت (نرم) بستگی به نکته مورد اهمیت‌­تر برای ما دارد.

ساق کفش اسکیت:

کفش‌ های اسکیت دارای دو نوع ساق بلند و ساق کوتاه هستند. نوع ساق بلند محافظ بهتری برای پای ماست و مانع از آسیب‌دیدگی مچ پا می‌شود. اما دارای قدرت مانوردهی و انعطاف کمتری است. در مورد کفش‌های ساق کوتاه با وجود اینکه محافظت کمتری از پای ما انجام می­‌شود، اما به ما قدرت مانوردهی و انعطاف بیشتری می‌دهد. از کفش­‌های ساق کوتاه عمدتاً برای اسکیت‌های سرعت استفاده می‌­شود.

جنس بدنه کفش اسکیت:

 جنس بدنه کفش اسکیت نیز فاکتوری است که کیفیت اسکیت را نشان می‌دهد. برای کفش­‌های ارزان قیمت عمدتاً از پلاستیک و آهن در جنس بدنه استفاده می­‌شود. کفش‌های اسکیت پلاستیکی اگرچه وزن کمتری دارند و کار کردن با آن‌ها راحت است اما می­‌توانند دچار شکستگی شوند. در مورد کفش‌هایی با بدنه­‌ی آهنی­ اگر چه امکان شکستگی کمی است اما وزن بالایی دارند و ممکن است زنگ بزنند. 

در کفش­های گران قیمت­‌تر عمدتاً از آلومینیوم و کربن استفاده می­‌شود. که در مورد کفش‌ها با جنس آلومینیومی می­‌توان گفت از کیفیت خوبی برخوردار هستند. زیرا هم امکان شکستگی کمی دارند هم زنگ نمی‌زنند و هم سبک هستند. اما برای بدنه اسکیت‌های حرفه‌ای عمدتا از کربن استفاده می­‌شود، که دارای تمام قابلیت‌های اسکیت‌های آلمینیومی به نهو احسن‌­تر است. اما به دلیل گران بودن کربن قیمت کفش اسکیت را بسیار بالا می­‌برد و شاید دلیلی برای استفاده از کربن در بدنه‌ی اسکیت‌های تمرینی دیده نشود.

بست اسکیت کفشی: 

خرید و قیمت کفش اسکیت

بست اسکیت فاکتوری است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. اما از اهمیت بالایی برخوردار است باید بدانیم که بست­‌های اسکیت خوب می‌توانند حمایت خوبی از پا انجام دهند. همچنین فشار زیادی به پا وارد نمی‌کنند، در اسکیت‌­های سخت، قابلیت تنظیم شدن برای بسته‌ها باید وجود داشته باشد و در اسکیت‌های نرم بندهای اسکیت هستند که کارکرد بیشتری دارند.

نقش تیغه در کفش اسکیت:

تیغه یا فریم اسکیت قسمتی است که در زیر کفش قرار دارد، و اسکیت به واسطه‌ی آن به چرخ‌ها متصل می­‌شود. شاید گمان کنید که این لایه چندان مهم نیست اما باید بدانید این لایه به شدت در سرعت و شتاب شما تاثیر دارد. به علاوه فریم‌های خوب می‌توانند چرخ‌ها را با اندازه‌های مختلف در خود جای دهند. تیغه‌­ها عمدتاً یا فلزی هستند یا پلاستیکی و یا ترکیبی از این دو، که فریم‌های فلزی باعث انتقال سرعت بیشتر می‌شوند و مورد استفاده اسکیت بازان سرعت هستند. 

چرخ در اسکیت کفشی:

کفش اسکیت بچه گانه و دخترانه

چرخ­‌ های اسکیت نیز بسته به موارد استفاده ما باید در نظر گرفته شوند. چرخ‌­ها با ارتفاع بیشتر و تیغه نازکتر باعث شتاب بیشتر می‌شوند و چرخ­ها با ارتفاع کمتر و تیغه‌ی پهن‌تر باعث افزایش تعادل و استقامت می‌شوند. درمورد سختی چرخ‌ها هم باید گفت که چرخ‌های نرم­تر برای استفاده در زمین‌های صیقلی مورد استفاده هستند. و چرخه‌های سخت­‌تر برای استفاده در زمین‌های زبر چون آسفالت. 

ترمز اسکیت:

ترمزها نیز از اهمیت به سزایی برخوردار هستند. و از دو جنس پلی اورتان و پلاستیک ساخته می­‌شوند. که هر دو استفاده خوبی دارند. اما در مورد پلی‌اورتان سطح تماس بهتری با زمین برقرار شده و ترمز بهتر باعث توقف اسکیت سوار می‌شود، ولی در اسکیت­‌هایی که ترمز پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد گرچه سطح ترمز کردن پایین می‌آید اما باعث کاهش هزینه در هنگام خرید می­‌شود. با توجه به اینکه تفاوت سطح چندانی میان این دو جنس وجود ندارد می‌توانید بهترین گزینه را با توجه به جیب خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.