راهنمای خرید بهترین برند فلش مموری به همراه قیمت روز

فلش مموری چیست؟

فلش مموری یک تراشه حافظه غیر فرار است که برای ذخیره سازی و انتقال داده ها بین رایانه شخصی (PC) و دستگاه های دیجیتال استفاده می شود. قابلیت برنامه ریزی مجدد و پاک شدن الکترونیکی را دارد. اغلب در درایوهای فلش USB، پخش کننده های MP3، دوربین های دیجیتال و درایوهای حالت جامد یافت می شود.

 فلش مموری‌ها  تراشه‌های کوچک و قابل  حملی هستند، که توسط  آنها می‌توانیم اطلاعات و اسناد کامپیوتری را جابجا کنیم. با توجه به عصر حاضر اطلاعات کامپیوتری به طور گسترده‌تری نسبت به اطلاعات کاغذی و فیزیکی مورد استفاده‌ است. داشتن این  تراشه‌ها بسیار اهمیت پیدا کرده.

با ما در ادامه معیارهای خرید فلش مموری مناسب را برای شما شرح خواهیم داد.

معیارهای انتخاب و خرید فلش مموری

معرفی و قیمت بهترین فلش مموری

ظرفیت فلش مموری:

مهمترین عاملی که در هنگام خرید فلش مموری باید مورد توجه قرار گیرد، حجم و ظرفیت فلش است. که بنابر موارد استفاده ما باید انتخاب شود. حجم فلش مموری ها از دو گیگا بایت شروع می‌شود و تا ۴ ، ۸ ، ۱۶ ، ۳۲ ،... تا حتی ۱ ترابایت موجود است. گرچه اکثراً بین۴ گیگا بایت تا ۱۲۸ گیگابایت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در موارد بالاتر از هاردهای اکسترنال استفاده می شود ما و می‌توانیم با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

درگاه ورودی فلش:

یکی دیگر از عواملی که باید به آن با دقت توجه شود، نوع ورودی درگاه است زیرا فلش مموری‌ها دارای درگاه‌های مختلفی هستند. و شما باید با توجه به دستگاه‌هایی که برای نقل و انتقالات داده استفاده می­کنید انتخاب کنید. از این درگاه‌ها می‌توان بهUSB  ،USB type،Lightning ،micro USB  اشاره  کرد.

سرعت انتقال فلش مموری:

عامل دیگری که پس از حجم فلش مموری حائز اهمیت است، سرعت انتقال است. سرعت انتقال داده‌ها بستگی به دو عامل دارد نخست قطعات داخلی که در فلش استفاده شده که بر سرعت تاثیرگذار است. و بعدی که مهمترین عامل سرعت انتقال است یعنی درگاه‌های ورودی که به طور عمومی به سه دسته ‏usb2 usb3 usb3.1 تقسیم می‌شود.

 usb2 سرعت پایین‌تری را در انتقال دارد. به ترتیب سرعت انتقال از usb3 به‏  usb3.1 بالا می­رود اما باید توجه داشت که اگر ما از دستگاهی که درگاi usb آن usb  است استفاده کنیم نمی‌توانیم از سرعت فلش مموری usb3 استفاده کنیم. این نکته‌­ای است که باید به دقت به آن توجه کرد.

فلش مموری آنتی شوک:

از عوامل حائز اهمیت دیگر می‌توان به مقاومت در برابر شوک و لرزش اشاره کرد. عاملی که در صورت قطع ناگهانی ارتباط فلش مموری و سیستم مانع از سوختن فلش می شود.

همچنین مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر خط و خش از دیگر نکات مهم در انتخاب فلش هستند. زیرا آسیب فیزیکی به بدنه کالاهایی چون فلش و یا آب خوردگی آنها باعث ساقط شدن گارانتی آنها می‌شود و شما دیگر نمی توانید از گارانتی محصول استفاده کنید. مگر این که در  ضمانت نامه محصول ذکر شده باشد گارانتی شامل این موارد نیز می شود.

طراحی و شکل فلش

بازار مملو از طرح ها، شکل ها، رنگ ها و الگوهای مختلف فلش مموری است. ما به شما توصیه می کنیم آنچه را که با نیازهای شما مناسب است و آنچه دوست دارید انتخاب کنید، زیرا رفتن به یک جلسه کاری با یک مموری استیک که شبیه یک شخصیت کارتونی است غیرحرفه ای خواهد بود!

برخی از طرح های را می توان بعنوان دسته کلید استفاده کرد و برخی دارای یک بازتابنده یا یک نور کوچک هستند تا در مکان های تاریک به کمک شما بیایند. در هر صورت، سرعت و ظرفیت فلش عوامل مهمتری برای انتخاب هستند.

معرفی بهترین مارک فلش مموری

مشخصات
ابعاد۲۸x۱۹x۸ میلی‌متر
ظرفیت 64 گیگابایت
ویژگی های مقاومتیمقاوم در برابر آب/گردو خاک/شوک و ضربه
رابط هاUSB
USB ۲.۰

مشخصات
ظرفیت 32 گیگابایت
رابط هاUSB
USB Type-C
وزن2 گرم
منبع تغذیهUSB

مشخصات
ظرفیت 32 گیگابایت
رابط هاUSB ۲.۰
USB ۳.۰
جنس بدنهفلز
قابلیت رمز گذاری فایلدارد

مشخصات
ظرفیت64 گیگابایت
جنس بدنهفلز پلاستیک
رابط هاUSB ۳.۱
USB Type-C
سیستم عامل مورد نیازWindows vista, ۷, ۸, ۱۰ and macOS X V۱۰.۶, Android
قابلیت اتصال به تلفن همراه و تبلتدارد

مشخصات
ظرفیت گیگابایت
جنس بدنهفلز/ پلاستیک
رابط هاUSB ۳.۱
سرعت انتقال۵ گیگابایت در ثانیه
سازگار با سیستم عامل Windows XP, Vista, ۷, ۸, ۸.۱, ۱۰,Mac OS X ۱۰.۶ or later, Linux kernel ۲.۶ or later, with

مشخصات
ظرفیت500 گیگابایت
جنس بدنه آلومینیوم
رابط هاUSB ۳.۲
نشانگر LED دارد
سرعت انتقالسرعت  خواندن تا ۶۰۰MB/s و سرعت نوستن تا ۵۰۰MB/s
سازگار با سیستم عامل سازگار با انواع سیستم های عامل ویندوز/مک/لینوکس

مشخصات
ظرفیت  64 گیگابایت
رابط هاUSB ۲.۰
جنس بدنهپلاستیک

مشخصات
ظرفیت 64 گیگابایت
جنس بدنهفلز
رابط هاUSB ۳.۱
ویژگی هاضد اثر انگشت و لک/ مقاوم در برابر شوک مقاوم در برابر گرد و غبار

مشخصات
ظرفیت8 گیگابایت
رابط هاUSB ۲.۰
سازگار باWINDOWS ۷ and higher , Vista , Xp , Me , ۲۰۰۰ /MAC OS ۹.۰ and higher Linux ۲.۴.۰ and higher

مشخصات
ظرفیت64 گیگابایت
جنس بدنهفلز/چرم
رابط هاUSB ۳.۰
سرعت انتقال داده۱۲۴MB / s

سخن پایانی

از زمانی که مردم شروع به استفاده از حافظه های فلش کردند، شرکت ها شروع به رقابت با یکدیگر برای تولید بهترین فلاش ها کردند، به خصوص در مورد ظرفیت و سرعت. همچنین، شرکت‌ها در حال تولید حافظه‌های فلش هستند که با جدیدترین پورت‌های USB سازگار هستند، بنابراین سه نسل از حافظه‌ها وجود دارد:

  • نسل اول فلش مموری ها از سال 2001 در بازار موجود است. آنها حافظه های محدودی دارند که از 1 گیگابایت تجاوز نمی کند و بیشتر در مگابایت اندازه گیری می شد.
  • نسل دوم فلش مموری (USB 2.0)، این مدل ها توسط شرکت های تولیدی توسعه یافته و بهبود یافته اند تا به جای مگابایت به حافظه های فلش با ظرفیت گیگابایت تبدیل شوند. اینها همچنین سرعت انتقال فایل و خواندن را بهبود بخشیدند.
  • نسل سوم فلش مموری ها (USB 3.0) پیشرفته ترین این روزها هستند. آنها همچنین ظرفیت حافظه بهبود یافته به ترابایت را دارند و ده برابر سریعتر از حافظه های نسل دوم هستند.

پس از انتخاب ظرفیت مناسب، اطمینان از سرعت خوب و انتخاب طرح دلخواه خود، مطمئن شوید که USB متعلق به کدام نسل است. توجه داشته باشید که و به طور کلی، فلش مموری های نسل سوم سریعتر از نسل دوم و نسل دوم سریعتر از نسل اول هستند.

مهمتر از همه، آنچه را که در بودجه خود نیاز دارید انتخاب کنید، درست و عاقلانه ترین تصمیم را خواهید گرفت.

قبل از خرید… هوشمند باشید!

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
فلش مموری قیمت انواع فلش مموری