مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch Active و Galaxy Watch

مقایسه ساعت های هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch Active و Galaxy Watch

آخرین ‌مدل ساعت هوشمند سامسونگ با نام Samsung Galaxy Watch Active است که پس از ساعت Galaxy Watch پرچم‌دار ساعت‌های هوشمند سامسونگ، اواخر سال 2018 به بازار عرضه شد. این ساعت بسیار زیبا که به‌راحتی پوشیده می‌شود امکانات بدن‌سازی خیلی خوبی ارائه می‌دهد. اما بیشتر دنباله‌رو ساعت‌های Galaxy Watch محسوب می‌شود تا یک جایگزین برای آن‌ها.

خب با این حساب تفاوت آن‌ها چیست؟ کدام‌یک بهتر است؟ آیا لازم است Galaxy Watch Active کوچک‌تر و ارزان‌تر را بخرید یا نمونه بزرگ‌تر را انتخاب کنید؟ برای پاسخ به این سؤال‌ها ما به سراغ دو ساعت هوشمند Galaxy Watch Active و Galaxy Watch رفتیم و با مقایسه و تست این دو ساعت به نتایج بسیار جالبی رسیدیم.

مشخصات Galaxy Watch Active و Galaxy Watch

 مشخصات

Samsung Galaxy Watch

Samsung Galaxy Watch Active

اندازه صفحه‌نمایش

1.2 inches/1.3 inches

1.1 inches

اندازه بدنه

42mm: 41.9 x 45.7 x 12.7 mm

46mm: 46 x 49 x 13 mm

40mm: 39.5 x 39.5 x 10.5 mm

رزولوشن

360 x 360 pixels

360 x 360 pixels

صفحه لمسی

24 mm: 1.2-inch Super AMOLED

46mm: 1.3-inch Super AMOLED

Super AMOLED

رابط کاربری وایرلس

Bluetooth 4.2, Wi-Fi 802.11b/g/n, NFC, LTE and UMTS

Bluetooth 4.2, Wi-Fi 802.11b/g/n, GPS, NFC

قطر قاب

12.7mm

10.5mm

شتاب سنج

دارد

دارد

چرخش نما

دارد

دارد

حسگر نور محیط

دارد

دارد

حسگر ضربان قلب

دارد

دارد

فشارسنج هوا

دارد

دارد

GPS

دارد

دارد

خاصیت ضد آب

دارد

دارد

عمر باتری

270mAh/472mAh

230mAh

قیمت (به دلار)

از 330

از 200

رتبه خریداران

4 از 5

4 از 5

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch3 SM-R840 45mm بند چرمی

ساعت سامسونگ Galaxy Watch3 SM-R840

مشخصات
جنس بدنهفولاد ضد زنگ
اندازه صفحه نمایش1.4
رزولوشن صفحه نمایش
۳۶۰ × ۳۶۰ پیکسل
ویژگی های صفحه نمایشنمایشگر همیشه روشن - دارای محافظ Corning Gorilla Glass DX+ - دارای ۱۶ میلیون رنگ
جی پی اس دارد
سیستم عاملتایزن
حسگرهاحجم‌سنج نوری (PPG)
ژیروسکوپ (Gyro)
سنجش نور محیط شتاب‌سنج (Accelerometer) شمارنده ضربان قلب (Heart Rate)
فشارسنج (Barometer)
نوار قلب (Electrocardiogram)

وزن این ساعت 53 میلی‌گرم است و جنس شیشه‌ی آن گوریلا گلس DX+ می‌باشد. جنس بدنه‌ی آن از فلز ضدزنگ می‌باشد. صفحه نمایش این ساعت لمسی است و نوع آن Super AMOLED می‌باشد. اندازه‌ی صفحه نمایش آن 1.4 اینچ می‌باشد. همچنین صفحه نمایش این ساعت دارای محافظ Corning Gorilla Glass DX+ می‌باشد و دارای میلیون رنگ است. سیستم عامل ایت دستگاه تایزن است و با محصولات مجهز به سیستم عامل اندرود سازگار است. رم این ساعت 2 گیگا بایت و حافظه‌ی داخلی آن 8 گیگا بایت می‌باشد. مجهز به رصد فشارخون، لبه‌های حساس به لمس، میکروفون، موتور خطی و اسپیکر است. همچنین دارای حسگرهای شتاب سنج , ژیروسکوپ , سنجش نور محیط , شمارش ضربان قلب , فشارسنج , نوار قلب (Electrocardiogram) , حجم‌سنج نوری (PPG) می‌باشد. باتری این ساعت غیرقابل شارژ است. این ساعت ضدآب است و تا عمق 50 متری در برابر آب مقاومت دارد.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 44mm بند سیلیکونی

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 Pro

صفحه‌نمایش و طراحی Galaxy Watch Active و مدل Galaxy Watch

ساعت هوشمند Galaxy Watch سامسونگ طراحی قدیمی‌تری نسبت به Galaxy Watch Active دارد که در این صورت با هر لباسی به‌راحتی هماهنگ می‌شود و انتخاب را آسان می‌کند. ظاهر این ساعت کمی حجیم‌تر از مدل اسپرت آن است. اما اگر طرفدار مدل‌های سنتی هستید حتماً یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. قسمت حاشیه آن کمی برآمدگی دارد که کاملاً کاربردی طراحی‌شده است، با چرخاندن آن انتخاب اپلیکیشن‌ها راحت‌تر می‌شود. توجه داشته باشید که ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch در دو سایز 42 و 46 میلی‌متری به بازار عرضه‌شده‌اند اما Galaxy Watch Active تنها یک سایز 40 میلی‌متری دارد.

صفحه‌نمایش ساعت Galaxy Watch Active کمی کوچک‌تر از دو سایز دیگر و حدود 1.1 اینچ (2.79 سانتیمتر) است درحالی‌که مدل‌های Galaxy Watch صفحه‌نمایش حدود 1.2 یا 1.3 اینچ (3 تا 3.3 سانتیمتر) دارند. همین‌طور ظاهر این ساعت کمی ساده‌تر و بدون هیچ جلوه بصری طراحی‌شده؛ البته به این معنا نیست که زیبایی نداشته باشد و بیشتر نظر افرادی که به سبک مینیمال علاقه‌مندند را به خود جلب می‌کند.

نمایشگر هر دو نوع ساعت‌ها دارای فناوری OLED با رزولوشن 360*360 پیکسل هستند. تنها تفاوت صفحه‌نمایش این دو مدل ساعت در اندازه آن‌ها است که در بخش بالا به آن اشاره کردیم.

هر دو نوع ساعت‌های Galaxy Watch و Galaxy Watch Active ظاهر بسیار مناسبی دارد اما دومی پوشیدنی راحت‌تری است. این مدل روی دست‌های بزرگ ریز به نظر نمی‌رسد درحالی‌که روی مچ‌های کوچک هم بزرگ نیست؛ کاملاً ظاهری متناسب دارد. در طرف مقابل ساعت‌های استاندارد Galaxy Watch درشت‌تر هستند. انتخاب هرکدام از این‌ها کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد، ولی ما ظاهر صیقلی و وزن سبک ساعت‌های Galaxy Watch Active را ترجیح می‌دهیم.

برنده این مقایسه؟ Samsung Galaxy Watch Active!

خاصیت ردیابی سلامت و تناسب‌اندام

ساعت Galaxy Watch Active با توجه به طراحی سبک و باریک آن، به ‌وضوح مناسب ورزشکاران است، اما وقتی ویژگی‌های واقعی ردیابی تناسب‌اندام مدنظر ما باشد، هر دو ساعت کم‌وبیش یکسان هستند. هر دو آن‌ها مانیتور ضربان قلب و GPS دارند و شما می‌توانید تمام اطلاعات سلامتی خود را در اپلیکیشن Samsung Health مشاهده کنید.

شما می‌توانید تعداد قدم‌هایی که راه‌رفته‌اید، مسافتی که پیموده‌اید، نوع فعالیت خود از قبیل پیاده‌روی یا دویدن و حتی میزان خواب خود را ثبت کنید. درصورتی‌که بخواهید پیگیری کنید، حتی ابزارکهایی دارند که به شما نشان می‌دهد چقدر در روز آب یا قهوه نوشیده‌اید. همه این امکانات در تمامی ساعت‌ها یکسان است.

برنده این مقایسه؟ هر دو یکسان‌اند!

عمر باتری در Galaxy Watch Active و مدل Galaxy Watch

جدای از نوع طراحی، عمر باتری شاید بزرگ‌ترین تفاوت بین دو ساعت هوشمند Galaxy Watch و Galaxy Watch Active است. عمر باتری ساعت Galaxy Watch استاندارد بسته به سایزی که انتخاب می‌کنید، 270 یا 472 میلی آمپرساعت است؛ درحالی‌که Galaxy Watch Active باتری 230 میلی‌آمپر ساعتی دارد.

توضیحات بالا به چه معنا است؟ دقت کنید، به‌طور معمول ساعت گلکسی واچ 46 میلی‌متری بیشترین عمر باتری و حدود 3 تا 4 روز دارد، درحالی‌که ساعت گلکسی واچ 42 میلی‌متری 2 تا 3 روز روشن می‌ماند. اما این کاملاً بستگی به میزان استفاده شما دارد. در مقابل گلکسی واچ اکتیو به‌ندرت 2 روز دوام می‌آورد. درنهایت همه انواع این ساعت‌ها یک روز کامل برای شما کار می‌کنند و فقط نوع اکتیو است که باید هر شب شارژ شود. در این صورت ازنظر عمر باتری بازار را به‌راحتی به‌طرف مقابل می‌بازد.

برنده مقایسه؟Samsung Galaxy Watch!

امکانات خاص در Galaxy Watch Active و مدل Galaxy Watch

ساعت‌های Galaxy Watch حقه دیگری در آستین دارد. یک مدل 4G. به‌این‌ترتیب که اگر کمی هزینه کنید می‌توانید درصورتی‌که گوشی موبایل همراهتان نیست، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی را ببینید و امکان پخش موزیک داشته باشید. فقط باید ترافیک اینترنت خود را شارژ کنید. جاهایی که گوشی موبایل خود را همراه نمی‌برید، مثلاً باشگاه یا هنگام دویدن در محیط آزاد، اما لازم دارید امکاناتی که گفتیم را همراه خود داشته باشید، ساعت‌های سلولار Galaxy Watch بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

برنده این مقایسه؟ Samsung Galaxy Watch

قیمت و دسترسیGalaxy Watch Active و مدل Galaxy Watch

ساعت‌های استاندارد Galaxy Watch مدتی کوتاهی است که به بازار عرضه‌شده که به‌راحتی می‌توانید از فروشندگان اینترنتی مدل 42 میلی‌متری یا 46 میلی‌متری آن را تهیه کنید. هرچند ساعت هوشمند Galaxy Watch Active هم باقیمت مناسب‌تری در دسترس شما هست.

برنده نهایی

هر دو مدل ساعت‌های هوشمند  Galaxy Watchاستاندارد و مدل Galaxy Watch Active جز بهترین‌ها هستند. مدل Galaxy Watch استاندارد، کمی حجیم‌تر است و ظاهر لوکسی ندارد اما کیفیت باتری آن بهتر است. از سوی دیگر Galaxy Watch Active ازلحاظ وزن کمی بهتر و سبک‌تر است و برای استفاده حین ورزش یا فعالیت‌های بدنی مناسب‌تر می‌شود. ساعت Galaxy Watch از این لحاظ بهتر است که می‌تواند دوام بیشتری داشته باشد. اما اگر بودجه کمتری دارید و ورزش هم می‌کنید، Galaxy Watch Active انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.