بررسی کامل و قیمت ساعت هوشمند گلکسی واچ سامسونگ 3

بررسی ساعت هوشمند گلکسی واچ سامسونگ 3

طراحی ساعت های هوشمند معمولا به این صورت هست که مدام باید تغییر کند. به هر حال سازگاری یک رایانه کوچک به اندازه ساعت مچی با همه مشخصات و سنسورهایی که آن را کاربردی می کند، سخت است. جمع شدن همه این مشخصات در یک ساعت مچی باعث می شود ساعت ظاهر ظریفی نداشته باشد و حتی به ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید شما را راضی نکند. نتیجه آنکه یک ساعت مچی قدیمی دارید در حالی که مجبورید هر روز آن راشارژ کنید.

متاسفانه در بیشتر موارد، استفاده از این سخت افزارها با همان سیستم عامل و نرم افزاری همخوانی دارد که بسیار سنگین و کند است و انتخاب برنامه های سمت اندروید را هم محدود می کند. حتی محدوده انتخاب شما وقتی برنامه‌هایی مانند ردیاب‌ها و  اپلیکیشن‌های ضبط ضربان قلب را بخواهید نصب کنید، کمتر هم می‌شود.

اما، سامسونگ همه چیز را کمی متفاوت انجام می دهد. رده ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ از نرم افزار داخلی  Tizen  این شرکت به جای سیستم عامل Wear استفاده می‌کنند و از ویژگی‌های سخت افزاری ظریف آن می‌توان به صفحه نمایش گرد و حاشیه‌های چرخان برای پیمایش در رابط کاربری اشاره کرد. گلکسی واچ 3 امسال تمرکز ساعت‌های ردهWatch Active را روی سلامتی و تناسب اندام گذاشته است و سرانجام پس از مدت ها انتظار از یک برنامه پیشرفته فیزیولوژیکی پشتیبانی میکند.


در ادامه بخوانید : بهترین ساعت هوشمند در سال 2021 کدام است؟

یک نکته مهم: ساعت گلکسی واچ 3 سخت افزاری خیره کننده و انواع برنامه های مربوط به کنترل سلامت از جمله ECG و سنسور فشار خون را در اختیار شما قرار می‌دهد. باید گفت که از گسترده‌ترین اپلیکیشن شخص ثالث برخوردار نیست اما عمر باتری خوب، صفحه نمایش روشن و شفاف و همینطور نرم افزار سیستم عامل Tizen سامسونگ را داراست.

نقاط مثبت ساعت گلکسی واچ سامسونگ 3

نقاط منفی ساعت گلکسی واچ سامسونگ 3

طراحی کلاسیک پر زرق و برق

هنوز از اپلیکیشن ها پشتیبانی نمی کند

صفحه نمایش چرخان عالی

قیمت بالایی دارد

عمر باتری خوب

شارژر آن کند است

پشتیبانی از ECG در مدل های جدید (در راه است)

از تراکنش پرداخت MST سامسونگ هم پشتیبانی نمی کند

نرم افزار Tizen کاربری فوق العاده ای دارد

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین ساعت هوشمند شیائومی در سال 2021


در ادامه بخوانید : مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch Active و Galaxy Watch

تا آنجایی که به ساعت‌های هوشمند مربوط می‌شود، گلکسی واچ 3  دارای سخت افزار فوق العاده‌ای است. روکش آن از فولاد ضد زنگ ساخته شده است (ممکن است تیتانیوم باشد، بسته به نسخه‌ای که می‌خرید) و به همان اندازه که به نظر می‌رسد، عالی است. اگر چه سامسونگ مدل واچ 3 را 14٪ نازک‌تر از نسخه اصلی به بازار عرضه می‌کند، اما کمی ضخیم است. گلکسی واچ، اما مدلی که من بررسی کردم 41 میلی متری است که هنوز 11 میلی متر بیشتر از آنچه فکر می کردم ضخامت دارد، زیرا باید بتواند حسگرهایی را در یک شاسی کوچکتر قرار دهد.

با این وجود، من کاملاً همین مدلی که سامسونگ ارائه می دهد را دوست دارم، زیرا مچ دست من کوچک است و حتی از ساعت‌های آنالوگی که به طور معمول استفاده می‌کنم روی مچم بزرگ به نظر می‌آیند، اما اندازه این ساعت سامسونگ کاملا متناسب است. همینطور من عاشق بند چرمی آن هستم  و به نظر بند اضافه‌ای که  داخل جعبه می‌گذارد خیلی هم خوب است. در ضمن اگر بخواهید از بندهای دیگری مانند انواع فلزی یا سیلیکونی استفاده کنید، تعویض آن را راحت کرده است. می‌توانید آن را با یک بند استاندارد 20 میلی‌متری عوض کنید.

من فکر کردم که حاشیه لمسی گلکسی واچ اکتیو 2 که سال گذشته به بازار عرضه کرد، بسیار نرم است، اما خوشحالم که سامسونگ قاب چرخشی فیزیکی را با واچ 3 دوباره زنده کرد. با هر چرخش کلیکی رضایت بخش می شنوید و پیمایش از طریق رابط نرم افزار را بسیار سرگرم کننده می‌کند. حتی وقتی که شما مدام از ساعت استفاده نمی‌کنید، این مثل این است که یک اسپینر به مچ دست شما بسته شده است.

سامسونگ با مدل برنزی گلکسی واچ 3 کار را تمام کرد که بین طلایی و صورتی است. مطمئنا ست کردن این رنگ با لباس به اندازه مشکی یا نقره‌ای راحت نیست، اما یک رنگ جالب و چشم نواز است که قطعاً وقتی آن را بپوشید هیچ جایی مشابهش را نمی‌بینید.

گلکسی واچ 3 یک ساعت جالب است که به طرز شگفت انگیزی رد پای کمی به جا میگذارد.

عجیب است که نوع 41 میلی متری گلکسی واچ 3 از یک حاشیه چرخشی کاملاً صاف در اطراف نمایشگر بهره می‌برد، در حالی که در نوع 45 میلی متری آن یک حلقه ریز دور آن صفحه دارد.

سخت‌افزار و ظاهر عالی در ساعت هوشمند بسیار مهم است، به هر حال ، ساعت‌ها به همان اندازه که جز لوازم جانبی به شمار می روند یک ابزار مفید هستند هم هستند، اما اگر نرم افزار آن به اندازه بخش سخت افزاری خوب نباشد ، ارزش زیادی به آن اضافه نمی2کند. خوشبختانه ، تایزن مثل همیشه پیشتاز است.

سامسونگ آنقدر امکانات تناسب اندام را در این مدل اضافه کرده که دیگر نیازی به اکتیو نیست.

من عاشق این هستم که رابط کاربری سامسونگ به طور طبیعی با یک صفحه نمایش گرد جفت می‌شود. البته ، می‌توانید از حاشیه چرخان برای پیمایش در صفحات و منوها استفاده کنید ، علاوه بر این که می‌توانید از صفحه لمسی استفاده کنید. حتی اگر قبلاً هرگز از ساعت تایزن استفاده نکرده باشید ، یادگیری آن بسیار آسان است.

دو ویژگی خیلی جالب ساعت گلکسی واچ 3 ثبت فشار خون و ضربان قلب است که به اختصار ECG یا EKG نامید می‌شود. سامسونگ سالها برای گرفتن تاییدیه FDA در امریکا تلاش کرد و حتی مدل‌های قبلی مانند گلکسی واچ اکتیو 2 سخت افزار متناسب با ECG را داشت. اما با معرفی واچ 3، سامسونگ تأیید کرد که سرانجام مورد تأیید قرار گرفته است و به زودی برنامه ECG را راه اندازی می‌کند.

شما در گلکسی واچ 3یک اکسی متر پالس دارید که امکان کنترل SpO2 (اکسیژن خون) و همچنین ماکزیمم VO2  را فراهم می کند که به شما حداکثر اکسیژن مصرفی هنگام ورزش را نشان می‌دهد. بعد از هر جلسه تمرینی به طور خودکار تخمین VO2 دریافت خواهید کرد ، اگرچه لازم است که از طریق برنامه Samsung Health به طور دستی خواندن اکسیژن خون را مشخص کنید.

دوست من دائما افسوس قابلیت اطمینان GPS را در ساعت‌های گلکسی واچ قدیمی را می‌خورد، اما گرچه من تقریباً به اندازه او ورزش نمی‌كنم ، من دیده‌ام که واچ 3 بسیار دقیق است. در 4 کیلومتر پیاده‌روی در یک مسیر هموار با نشانگرهای فاصله در هر 800 متر(تقریبا نیم مایل)، گلکسی واچ 3 با علائمی که من قبلا ثبت کرده‌ام مطابقت داشته و یک گزارش کامل بعد از تمرین با آماری مانند روند ضربان قلب ، کالری سوزانده شده ، و غیره به من می‌دهد.

اجازه دهید دوباره در مورد نرم افزار Tizen صحبت کنیم. من واقعا کاربری عمومی آن را دوست دارم، اما علیرغم تلاش‌های سامسونگ، اپلیکیشن‌های دیگر روی آن نصب نمی‌شود. در واقع، اسپاتیفای تنها اپلیکیشنی است که روی موبایل من نصب شده و با واچ 3 هم سازگاری دارد. من متوجه شده‌ام که برنامه Spotify خیلی قابل اعتماد نیست و اغلب به درستی موزیک را پخش نمی‌کند.

متاسفانه هنوز جای برنامه‌های جانبی در این ساعت خالی است.

همینطور من از عمر باتری واچ 3 کمی ناامید شدم. در واقع خیلی هم بد نیست، اگر صفحه نمایش همیشه روشن آن را غیر فعال کنید، دو یا سه روز یکبار شارژ لازم خواهد داشت. اما با روشن بودن همیشگی صفحه ( ویژگی AOD)، به باتری آن فشار می آورید، مخصوصا اگر برای نظارت در فعالیت ورزشی در یک روز از ساعت استفاده کنید.

مورد دیگری که من خیلی دوست دارم سامسونگ آن را ارتقا بدهد، وضعیت شارژ آن است. مکش مغناطیسی موجود در آن تقریباً مانند دیگر گلکسی واچ‌های قبلی است ، با اتصال ضعیفی که به راحتی جدا می‌شود. من ساعت را 3 ساعت بعد از گذاشتن آن روی شارژر برداشتم ، اما متوجه شدم که درست ننشسته و اصلاً شارژ نشده است. همچنین هنوز از USB-A استفاده می‌شود که تا حدودی خوب است ، اما من ترجیح می دادم USB-C را روی آن ببینم.

مقایسه ساعت گلکسی واچ 3 سامسونگ با دیگر ساعت‌های هوشمند؟

اگر واقعا گلکسی واچ 3 را دوست ندارید یا فکر می‌کنید که حدود 400 دلار ارزش خریدن این ساعت را ندارد، اولین چیز که باید به آن توجه کنید جنبه سیستم عاملی Wear OS آن است. در این مورد گزینه‌های خوبی حتی در مجموعه سامسونگ وجود دارد. گلکسی واچ اکتیو 2 که هنوز حدود 250 دلار قیمت دارد و تقریبا تمامی ویژگی های گلکسی واچ 3 را در ظاهری ساده‌تر به شما می‌دهد.

اگر قاب چرخشی هم خیلی نظر شما را جلب نکرده، باید بگویم که سامسونگ یک ویژگی لمسی در نرم افزار این ساعت طراحی نموده است که به راحتی با انگشت و یک کلیک ساده روی محیط کاربری، از آن استفاده کنید. شاید  این ویژگی نظر شما را جلب کند.  اما گلکسی واچ اکتیو 2 هم دارای سخت افزار ECG داخلی هست و باید همزمان با نرم افزارهای واچ 3 به روزرسانی شود.

اگر علاقه مند به سیستم عامل Wear OS گوگل هستید ، Skagen Falster 3 نیز ارزش دیدن دارد. ساعت Falster 3 با 105 دلار قیمت کمتر ، ساعتی با وضوح و طراحی خوب و تاج چرخشی برای رابط کاربری با نرم افزار  و خیلی شبیه به سامسونگ است. هر چند از نظر زیبایی قابل قایسه نیست اما مدل Garmin Venu همچنان در ردیابی دقیق GPS و تناسب اندام از رقبای خود سبقت می گیرد و از ویژگی هایی مانند صفحه نمایش انتقالی و عمر باتری ضعیف برخوردار است.

ساعت گلکسی واچ 3 مناسب چه کسانی است؟

  1. کسانی که به دنبال یک ساعت کلاسیک هستند که بتواند به عنوان زیورآلات آن را بپوشند و به چشم بیایند
  2. کسانی که به دنبال ویژگی های سلامتی مانند نوار قلب هستند.
  3. کسانی که سبک زندگی فعالی دارند و به دنبال ردیابی فعالیت خود هستند
  4. کسانی که از مرور نرم افزار با حاشیه چرخان لذت می برند

ساعت گلکسی واچ 3 مناسب چه کسانی نیست؟

  1. کسانی که به دنبال یک ساعت هوشمند ارزان قیمت هستند
  2. کسانی که به انتخاب گسترده برنامه مختلف نیاز دارند
  3. کسانی که به دنبال ساعت Wear OS هستند

به زبان ساده ، اگر می خواهید هزینه کنید ، گلکسی واچ 3 بهترین ساعت هوشمندی است که می‌توانید با یک تلفن اندروید آن را جفت کنید. این ساعت قطعات پرزرق و برقی دارد و کاربردی است و مجموعه‌ای از ویژگی‌های سلامتی آن را در رقابت مستقیم با مارک‌هایی مانند Garmin و Apple خواهد بود. حاشیه چرخشی بدون شک بهترین (و سرگرم کننده‌ترین) راه برای تعامل با ساعت هوشمند بدون تار شدن صفحه نمایش است و سیستم عامل Tizen سامسونگ واکنشی و متناسب با صفحه نمایش دایره ای است.

شبکه ضعیف پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث می‌تواند برای برخی از افراد خیلی جذاب نباشد، اما سامسونگ ویژگی‌های زیادی را در ساعت قرار داده است و واچ 3 عملکرد اصلی خود به عنوان یک خبر رسان را به خوبی انجام می‌دهد. عمر باتری خوبی خواهید داشت (به شرطی که ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را خاموش کنید) ، صفحه نمایشی که برای استفاده در فضای باز بدون دردسر به اندازه کافی روشن است و یک سخت افزار خارق العاده با یک نوار چرمی شیک که در صورت نیاز تعویض آن آسان خواهد بود.

گلکسی واچ 3 سخت افزار خیره کننده‌ای ارائه می‌دهد و ویژگی‌های متنوعی برای سلامتی ، از جمله حسگر فشار خون و ضربان قلب دارد.

 بسیاری از گزینه‌های عالی Wear OS با قیمت پایین‌تر وجود دارد که از انتخاب گسترده‌تری از برنامه‌های شخص ثالث بهره‌مند می‌شوند، اما در بیشتر موارد ترکیبی از حسگرهای سخت افزاری و تناسب اندام را کنار می‌گذارید. گلکسی واچ 3 هزینه‌ی بالایی دارد، اما فکر کردن در مورد یک ساعت هوشمند بهتر در حال حاضر برای اکثر افرادی که تلفن اندرویدی در جیب دارند دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.