10 مدل بهترین شامپو و سرم‌ ضد ریزش مو (خارجی و ایرانی)

راهنمای خرید بهترین سرم ضد ریزش مو خارجی و ایرانی 

حتما برای شما هم پیش آمده، صبح که از خواب بیدار می‌شوید، حجم موهایی که روی بالش شما به جا مانده برایتان دلهره‌آور بوده و یا هنگام شانه کردن یا حمام کردن موهای زیادی از دست داده‌اید. هر چند ریزش مو حالت بسیار ناخوشایندی برای فرد ایجاد می‌کند اما هر مشکلی راهی و درمانی دارد.

قبل از اینکه به فکر درمان مشکل ریزش مو باشید باید علت یا علت‌های ریزش موی خود را بیابید تا مناسب با مشکل خود بهترین درمان را بیابید.

مقدار ریزش طبیعی مو در هر روز چقدر است؟

معمولا ریزش روزانه 50 تا 100 عدد تار مو طبیعی است و بعد از ریزش موهای جدید جایگزین آن موهای مرده می‌شوند.

اگر می‌خواهید متوجه شوید که ریزش موی شما طبیعی است یا خیر، مقداری از موهایتان حدود 60 تار مو را در دست بگیرید و به آرامی در جهات مختلف حرکت دهید و کمی بکشید، اگر 5 تا 8 عدد از موها جدا شود، طبیعی است. این تست دکتر جیمز سی ماروتا است. اگر مقداری بیشتری جدا شود ریزش موی شما طبیعی نیست البته اگر در شرایط استرس ناگهانی و شدید یا زایمان و تغییر هورمون‌ها هستید این ریزش مو بعد از برطرف شدن شرایط به حالت عادی برمی‌گردد.

معرفی بهترین شامپو و سرم ضد ریزش مو:

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده پریم مدل A+ Bioba حجم 250 میلی لیتر

شامپو ضد ریزش مو پریم در بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی به پوست سر بسیار عالی و کاربردی است. این شامپو التهاب و خارش پوست سر را از بین می‌برد و باعث افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود. همچنین این شامپو حاوی امگا 3 و 6 و غنی شده بوسیله ویتامین‌ها می‌باشد. از جمله مزایایی که این شامپو را متمایز می‌کند فاقد سیلیکون و پارابن بودن آن است. 

محلول تقویت مو گیاهی لامینین حجم 75 میلی لیتر

اگر از طرفداران محصولات گیاهی هستید محلول تقویت مو گیاهی لامینین یک گزینه عالی برای شماست. عصاره‌هایی که در این محلول به کار رفته مانند گزنه، بابونه و دم اسب است که باعث استحکام ریشه مو می‌شود و از ریزش موها جلوگیری میکند. 

تونیک ضد ریزش و تقویت کننده مو سریتا مدل T2 حجم 60 میلی لیتر به همراه شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سریتا مدل کافئین مناسب برای انواع مو حجم 200 میلی لیتر

شامپو کافئین سریتا محرک فولیکول مو است و باعث رشد مو در کوتاه مدت می‌شود. یکی از مزایای کافیئن تاثیر مستقیم آن بر ریشه مو است. همچنین کافیئن می‌تواند  باعث انرژی رسانی به موها شود و از ریزش ارثی مو جلوگیری کند. این شامپو همچنین حاوی عصاره ساوپالمیتو است باعث تعادل در هورمون‌ها می‌شود و  که از ریزش هورمونی مو جلوگیری می‌کند. 

این پک شامپو شامل یک تونیک ضدریزش مو نیز می‌باشد. 

شامپو ضد ریزش لافارر مدل ماینوکسی مناسب موهای چرب حجم 250 میلی لیتر

شامپو ضد ریزش مو لافار مناسب برای موهای چرب است. این شامپو که در آن موادی مانند ماینوکسیدیل، کافئین، کراتین، Zn-PCA ، عصاره چای سبز و ویتامین B5 یافت می‌شود در جهت رفع ریزش مو بسیار کاربردی است. 

این شامپو ترشح غدد چربی را تنظیم می‌کند و باعث افزایش گردش خون در سر و جلوگیری از ریزش مو می شود.

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موی ام کیو مدل Anti hair loss حجم ۵۰ میلی لیتر

سرم ضدریزش مو ام کیو تولید کشور فرانسه است و از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. این سرم ضد ریزش مو می‌تواند ریشه موها را تحریک کند و باعث اکسیژن رسانی به فولیکول مو شود. همچنین این سرم قادر است که آنزیم ۵ آلفا ردوکتاز که باعث ریزش موی سر می‌شود را کنترل کند.

برای استفاده از این سرم ضد ریژش ام کیو بعد از شستشوی موها و خشک کردن موها سرم را روی پوست سر ریخته و به آرامی ماساژ میدهیم.

سرم ضد ریزش مو بیوتا مدل بیوکسین حجم 8 میلی لیتر بسته 12 عددی

پک سرم ضد ریزش مو بیوتا شامل 12 عدد سرم 6 میلی لیتری است. از جمله ویژگی‌های این سرم می‌توان به تقویت کننده مو، محافظت از مو، حجم دهندگی مو اشاره کرد. این سرم ضد ریزش مو گیاهی است و حاوی ویتامین ب کمپلکس وB11 است. 

سرم ضد ریزش مو والنسی حاوی روغن مار حجم 60 میلی لیتر

سرم ضد ریزش مو والنسی پیشنهاد بعدی برای محافظت از موهاست. این سرم ضد ریزش حاوی روغن مار است که از ریزش مو و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. این روغن قابلیت جذب سریع به پوست مو را دارد و پیاز مو را تقویت می‌کند. این سرم ضد ریزش حاوی روغن جوجوبا و ویتامین ای می‌باشد. 

تونیک تقویت کننده مو اویدرم مدل Palminex حجم 80 میلی لیتر

تقویت کننده مو اویدرم از ریزش مو ارثی و هورمونی جلوگیری می‌کند. این تقویت کننده مو حاوی سائوپالمتو، کافئین، آمینکسیل، آناژلین می‌باشد. که باعث تقویت و رشد فولیکل‌های مو شده و همچنین ترشحات غدد چربی پوست سر را تنظیم می‌کند. 

شامپو مو آلپسین مدل Caffeine C1 حجم 250 میلی لیتر مجموعه 2 عددی

شامپو آلپیسن بواسطه عصاره کافئین باعث افزایش گردش خون در سر می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین مواد به کار رفته در این شامپو باعث مهار هورمون تستوسترون در  آقایان شده و ریزش موها را کاهش می‌دهد. این شامپو از تولیدات کشور آلمان است. ویتامین‌های موجود در آن A و B3 است. 


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین سرم مو: چگونه موخوره‌های مو را از بین بریم؟

دلایل ریزش مو چیست؟

ریزش مو علت‌های زیادی می‌تواند داشته باشد و گاهی حتی در یک فرد چندین عامل موجب ریزش مو و کم‌ پشتی موها می‌شود. اما گاهی برای پی بردن به علت اصلی ریزش مو نیاز به مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های مربوطه است.

ژنتیک:

یکی از شایع‌ترین عوامل ریزش مو،  ژنتیک است. که این ریزش دارای الگوهای متفاوت در خانم‌ها و آقایان است. در آقایان بیشتر به حالت طاسی قسمت جلویی سر به صورتی که خط رویش مو عقب می‌رود، خود را نشان می‌دهد. در خانم‌ها موها به طور کلی نازکتر شده و کم پشت می‌شوند.

تغییرات هورمونی:

یکی ار شایع‌ترین علل ریزش مو تغییرات هورمونی است. تغییر هورمون‌های بدن که در زنان بیشتر به دلیل‌هایی چون بارداری‌، زایمان و یائسگی رخ می‌دهد، ممکن است موجب ریزش مو شود. ریزش مو در اثر زایمان امعمولا موقتی و  چند هفته پس از زایمان رخ می دهد. ریزش مو تقریباً یک شبه ظاهر می شود و با گذشت چند روز شدت بیشتری پیدا می کند. اما پس از حدود یک ماه کاهش می یابد و به حالت طبیعی برمی‌گردد. موها مشتی می ریزد و قسمت فوقانی سر بخصوص تحت تأثیر قرار می گیرد. این نوع ریزش به دلیل افت ناگهانی استروژن پس از زایمان ، هورمون های تولید شده به مقدار زیاد در دوران بارداری و طولانی شدن چرخه عمر مو ایجاد می شود. همچنین خستگی و استرس مرتبط با مادر بودن، دو عاملی است که باعث ضعیف شدن مو می شود. همچنین این تغییرات ممکن است به علت اختلالات غدد درون‌ریز صورت بگیرد.

استرس:

یکی دیگر از عمده‌ترین دلایل ریزش مو استرس است البته معمولا استرسی که به صورت ناگهانی به فرد وارد می‌شود، خستگی، کار زیاد و شوک عاطفی بیشتر عامل ریزش مو هستند. در زمان استرس، غده هیپوفیز ، غده ای در مغز ، به غدد فوق کلیوی دستور می دهد که بیشتر هورمون های آندروژن تولید کنند. این افزایش در هورمون های مردانه روند ریزش مو را افزایش می‌دهد. 

تغذیه:

ریزش مو می تواند با کمبودهای تغذیه ای همراه باشد. در واقع ، سلامتی مو نیز به یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیاز دارد. اگر جدیدا متوجه شده‌اید هنگام شانه کردن موهای زیادی از دست می‌دهید بد نیست به تغذیه چند وقت اخیر خود توجهی کنید، چرا که رژیم غذایی فاقد پروتیین و ویتامین‌هایی مانند ویتامین ب و غذاهایی فاقد آهن، ریزش مو را تشدید می‌کند. مصرف ناکافی پروتئین ، ویتامین های گروه B (به ویژه ویتامین B 12) و عناصر کمیاب (به ویژه آهن) می تواند رشدمو را ضعیف کند.

مشکلات تیرویید:

قبل از اینکه به فکر خرید محصولات مراقبتی یا قرص‌های مکمل باشید، بهتر است از سلامت غده تیرویید خود مطمئن شوید، چرا که کم کاری تیرویید از عواملی است که باعث ریزش مو می‌شود. با مراجعه به پزشک و انجام چند آزمایش ساده به راحتی می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

کم خونی:

مشکلی که اغلب خانم‌ها بین سن 20 تا 50 سالگی به آن دچار می‌شوند، عوارض زیادی دارد که یکی از آن‌ها ریزش مو است. که البته با مصرف چند دوره مکمل آهن این مشکل حل می‌شود. 

رژیم‌های نادرست و کاهش وزن شدید:

برخی افراد در پی تلاش برای کاهش وزن، رژیم‌هایی می‌گیرند که اغلب در این رژیم‌ها به نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی توجه نشده و معمولا عوارضی مانند ریزش مو را در پی دارند. در این مورد بهتر است نیازهای اساسی بدن را بشناسید و رژیم غذایی بر آن اساس داشته باشید.

درمان‌های دارویی

داروها در بعضی مواقع مسئول ریزش مو هستند. شیمی درمانی نوعی درمان دارویی است که بلافاصله به آن فکر می‌کنیم اما موارد دیگری مانند درمان‌های هورمونی، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، ضد افسردگی، ضد صرع، داروهای کاهش دهنده کلسترول یا حتی برخی از آنتی بیوتیک‌ها و ضد قارچ‌ها وجود دارد. اگر در حین مصرف دارو یا بعد از آن متوجه ریزش غیرطبیعی مو شده‌اید ، با پزشک خود صحبت کنید.

افزایش سن:

پیری باعث کاهش تولید هورمون استروژن می‌شود که یکی از دلایل اصلی ریزش موی سر است. 

چطور می‌توانیم از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

  • مراقبت مناسب از مو می‌تواند روند ریزش مو را به طور چشم‌گیری کاهش دهد. به یاد داشته باشید باید با موهایتان همیشه با ظرافت رفتار کنید. از شستن موها با آب خیلی داغ جدا خودداری کنید. 
  • استفاده بیش از حد از رنگ مو، سشوار یا اتوی مو می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد. 
  • بهتر است یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیریم. رژیم غذایی متعادل و سرشار از آنتی‌اکسیدان، دوری از استرس و خواب کافی می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
  • قبل از استفاده از شامپو ، مراقب باشید که پوست سر خود را ماساژ دهید. با انجام حرکات دایره‌ای از گردن تا بالای جمجمه گردش خون را فعال کنید، با انجام این کار شما از ریزش مو جلوگیری می‌کنید و به رشد مجدد مو کمک می‌کنید.
  • اگر موهایتان چرب است، مرتباً آنها را بشویید. سبوم اضافی پوست سر را خفه کرده و ریزش مو را تسریع می‌کند. از شامپوهایی با PH خنثی برای این کار استفاده کنید. شامپوهای درمانی حاوی مواد سست کننده هستند که باعث حساس شدن مو و شکنندگی آن می‌شوند. بنابراین اکیداً توصیه می‌شود از توصیه‌های داروساز یا متخصص پوست پیروی کنید. در پایان شامپو زدن، موهای خود را کاملا با آب ولرم بشویید. زمان شستشو با آب باید همیشه بیشتر از شستشو با شامپو باشد.
  • بعد از سشتشو، بگذارید موهایتان به طور طبیعی خشک شود و تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید. در عوض، آنها را با حوله خشک کنید بدون اینکه زیاد مالش دهید. به طور کلی، مو گرما را دوست ندارد، بنابراین با سشوار کشیدن و صاف کردن مکرر از ناراحتی و شکنندگی آن جلوگیری کنید.
  • موهای خود را به آرامی حالت دهید. شما باید تا حد ممکن از پوست سر و ساقه مو محافظت کنید. شانه‌ها و برس‌های ساخته شده از الیاف طبیعی مناسب‌تر هستند. و مهمتر از همه، به طور مرتب تمام وسایل خود را با استفاده از ضد عفونی کننده تمیز کنید تا تمام آلودگی هایی که ممکن است در طی شستشوی بعدی روی موهای شما قرار بگیرد را از بین ببرید.
  • متعادل بخورید. مو به لطف رگهای خونی متعددی که در پوست سر وجود دارد تغذیه می‌شود. از جمله غذاهای اساسی: گوشت‌های قرمز حاوی اسیدهای آمینه گوگرد که ترکیبات اصلی کراتین هستند  مخمر آبجو حاوی ویتامین B و روغن هسته انگور غنی از ویتامین E، غلات سبوس دار، ماهی و سبزیجات سبز حاوی مواد معدنی (آهن ، منیزیم ، کلسیم) و عناصر کمیاب (روی ، سلنیوم و گوگرد) برای رشد بافت مو حیاتی است ...
  •  از موهای خود در برابر آفتاب محافظت کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماورا بنفش به آنها آسیب می‌زند و آنها را شکننده می‌کند. بهتر است در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی از موهای خود در برابر نور خورشید حافظت کنید.
  • از مکمل‌های غذایی مناسب استفاده کنید. به لطف مکمل‌های غذایی موهای شما تحریک، متراکم و تقویت می‌شوند، و کمبودهای خود را برطرف می‌کنند.
  • سرانجام، اگر دچار ریزش موی قابل توجهی (بیش از 100 تار مو در روز) و طولانی مدت (بیش از 6 هفته) شدید، از یک پزشک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.