مهم ترین وسایل مورد نیاز یوگا+سفارش و خرید آنلاین وسایل یوگا

لیست وسایل مورد نیاز یوگا

اگر تازه وارد باشگاه شده‌اید؟ با این راهنمای نکات حرفه‌ای، یاد می‌گیرید که در اولین کلاس یوگا باید چه انتظاری داشته باشید.

یوگا چیست؟

یوگا یک فعالیت جسمانی برای نظم و آرامش جسمی و روحی با قدمتی چند صد ساله است، که به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های تناسب اندام تبدیل شده است. تمرین کنندگان این ورزش - که یوگی نامیده می‌شوند - در طیف گسترده‌ای از تمرینات در سراسر جهان شرکت می‌کنند.

یوگا یک تفریح عالی برای کسانی است که به دنبال راهی برای افزایش انعطاف‌پذیری، افزایش قدرت عضلانی و استقامت هستند. بسیاری نیز توانایی یوگا را برای کمک به آرامش و از بین بردن استرس تحسین می‌کنند. از همه بهتر، یوگا را می‌توان با هر نوع سبک زندگی یا سطح مهارت و آمادگی جسمانی وفق داد.

برای یوگا چه وسایلی لازم است؟

آماده بودن برای کلاس، خود می‌تواند تجربه  شما را راحت‌تر و ارزشمندتر کند. برای شروع باید به چند مورد دقت داشته باشید:

لباس یوگا

لباس‌هایی که هنگام انجام حرکات و تمرینات یوگا می‌پوشید باید نرم، سبک و قابل تنفس باشد. از لباس زیر و لباس‌هایی با پارچه های قابل کشش و تاپ‌هایی استفاده کنید که قسمت بالای بدن شما را محدود نمی‌کند. سبکی از یوگا که تمرین می‌کنید ممکن است در انتخاب لباس شما تأثیر بگذارد. لباس‌های یوگای شما باید فضا و قابلیت زیادی برای کشش داشته باشد.

 هرگز نمی‌توانید با شلواری از جنس نامناسب، یوگا انجام دهید. البته اگر کلاس شما در اتاقی با دمای بالا و گرم باشد، ممکن است پوشیدن شلوارک و لباس‌های کوتاه‌تر و خنک‌تر را انتخاب کنید. معمولا در کلاس‌های یوگا پابرهنه و بدون جوراب تمرین‌ها را انجام می‌دهند، اما در بعضی موارد به جوراب‌های محکم نیاز دارید.

لوازم جانبی مورد نیاز در یوگا

بعضی از باشگاه‌ها برای استفاده مبتدیان و تازه واردان تشک‌ یوگا دارند تا از آن‌ها استفاده کنید، اما در اکثر آن‌ها باید تشک شخصی خودتان را داشته باشید و با خود ببرید. در حین تمرین، می‌توانید از حصیرهای یوگا و بالشتک برای بخشی از تمرینات استفاده کنید. آنها دارای انواع مختلفی از بافت، مواد و ضخامت هستند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. حتماً وسایل ضروری کیف بدنسازی مانند یک بطری آب و حوله یوگا را به همراه داشته باشید.

برخی از کلاس‌های پیشرفته همچنین از وزنه، بلوک‌های فومی و کش برای تمرینات حرفه‌ای تر و افزایش انعطاف و قدرت عضلانی استفاده می‌کنند.

معرفی و خرید وسایل مورد نیاز ورزش یوگا

زیرانداز یوگا آذیموس مدل Rainbow

زیرانداز یوگا

زیرانداز یوگا مودرا مدل MT-PP5 ضخامت 5 میلیمتر

زیرانداز یوگا بابل کارپت مدل T2 ضخامت 6 میلی متر

زیرانداز یوگا آذیموس مدل PVC- ساده

کمربند یوگا تارتن مدل LINE 3 طول 3 متری و عرض 4 سانت

کمربند یوگا مدل Hami

زیر انداز یوگا مت مدل LZ360 به همراه تخته استپ و آجر

آجر یوگا مدل TSE بسته 2 عددی


در ادامه بخوانید : مهم ترین وسایل مورد نیاز یوگا+سفارش و خرید آنلاین وسایل یوگا

چند نوع یوگا وجود دارد؟مرکز خرید لباس یوگا

تقریباً هر فردی می‌تواند نوع متفاوتی از تمرینات یوگا را داشته باشد و به همین دلیل است که صدها روش متفاوت و مختلف در سرتاسر کره زمین برای تمرین یوگا انجام می‌شود.

  • یوگای هاتا "Hatha"  مخصوصاً برای مبتدیان بسیار مناسب است. این یک فرم اساسی یوگا است که می‌تواند در تمام سطح مهارت‌ها تنظیم شود تا به رشد عضلات لاغر و میزان انعطاف کمک کند.
  •  یوگا آنوسارا "Anusara" سبک دیگری است که برای کسانی که تازه شروع به کار می‌کنند عالی است. دانش آموزان تشویق می‌شوند که از طریق ژست‌ها و پوزیشن‌های خود، احساسشان را بیان کنند.
  • یوگای گرم در شرایطی مانند سونا اتفاق می افتد تا بدن شما عرق کند. ایده‌ی این نوع یوگا این است که رطوبت هند، جایی که یوگا از آنجا ایجاد شده است، تکرار شود.

انواع مختلفی از یوگا نیز وجود دارد که روش‌های سرگرم کننده‌ای برای ترکیب کردن حرکات را در بین برنامه روزانه شما ارائه می‌دهد.

در کلاس یوگا می توانیم انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

هنگام شروع هر کلاس جدید در باشگاه، باید 15 دقیقه زودتر در آنجا حضور پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید مربی و امکانات را بشناسید و با محیظ آشنا شوید. در ابتدای شروع کلاس، با کمی تنفس آرام گرم می‌شوید. در کلاس‌های مبتدی، حالت‌ها و تکنیک‌های اساسی را خواهید آموخت.

برخی از مربیان وضعیت‌هاو پوزیشن‌های شما را مشاهده می‌کنند و در صورت لزوم تراز و حالت قرارگیری شما را تنظیم و تصحیح می‌کنند. اگر آسیب یا نگرانی‌ای دارید، پیش از شروع جلسه با مربی خود مشورت کنید. این به مربی شما کمک می‌کند تا در صورت لزوم تغییراتی را برای موقعیت‌ها با توجه به شرایط شما ارائه دهد.

به خاطر داشته باشید، روش‌ها، حرکات تمرینی و نوع تدریس می‌تواند در هر باشگاه و در میان مربیان مختلف، متفاوت باشند.

اصطلاحات خاص یوگا

ممکن است در حین کلاس چند کلمه بشنوید که به عنوان یک تازه وارد برای شما ناشناخته باشد. در اینجا لیستی از برخی اصطلاحات رایج یوگا آورده شده است که به شما کمک می‌کند تا در راس کلاس باشید:

  • آسانا: آسانا به حالت‌های بدنی یا حالت‌های انجام شده در یوگا گفته می‌شود.
  • پرانایاما: این تکنیک‌های تنفسی است که در طول تمرین انجام می‌شود.
  • چاکرا: چاکراها به "مراکز انرژی" در بدن شما اشاره می‌کنند. هفت چاکرا وجود دارد: ستون فقرات، پایین شکم، قسمت فوقانی شکم، قلب، گلو، مرکز پیشانی و تاج سر.
  • مانترا: مانترا یک کلمه، صدا یا عبارت تکراری است که می‌تواند به افزایش تمرکز شما کمک کند.
  • اوم: شعاری اساسی که می‌تواند به تمرکز ذهن شما کمک کند.
  • ساواسانا: ساواسانا به عنوان ”ژست جسد” شناخته می‌شود، به طور معمول در پایان کلاس به عنوان ژست ترمیم کننده انجام می‌شود.
  • ناماسته: کلمه ای است که معمولاً در پایان کلاس به عنوان خداحافظ گفته می‌شود.

آیا می‌توانیم در خانه یوگا را تمرین کنیم؟

برای بسیاری از یوگی‌ها، تمرین کردن در خانه به صورت ویژه‌ای خوشحال کننده است. چون انجام تمرینات یوگا در خانه راحت، آسوده و شخصی است. با این حال، توصیه می‌شود قبل از شروع آموزش در خانه، در یک یا دو کلاس حضوری و همراه با مربی شرکت کنید تا از وضعیت و تراز حرکات خود مطمئن شوید. گاهی یک حرکت اشتباه کوچک می‌تواند منجر به آسیبی جدی برایتان شود.

پس از تسلط بر اصول اساسی، تشک خود را باز کرده و حرکات مورد علاقه و متناسب با وضعیف بدنی خود را آغاز کنید. همیشه می‌توانید برای ایجاد انگیزه به یک دی وی دی یوگا یا سایر فیلم‌های آموزشی آنلاین مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - رضوانه

اتفاقا من کلاس یوگا آنلاین ثبت نام کردم از آسان اسپرت و نمیدونستم چه وسابلی نیازه بخرم. خیلی خوبه که معرفی کردین. ممنون از شما

31 فروردین 1401 - 00:56

پاسخ