تبلت ارزان: معرفی 7 تبلت ارزان و باکیفیت

معرفی 7 مدل تبلت ارزان و باکیفیت

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم طرفدار استفاده از سیستم‌عامل اندروید هستید، باید به شما اطمینان بدهم که انتخاب تبلت اندروید نسبت به آی پد بسیار عاقلانه‌تر است. با توجه به اینکه شرکت‌های مختلفی در رقابت با یکدیگر از سیستم‌عامل مخصوص ساخته‌شده توسط گوگل روی تبلت های تولیدی خود استفاده می‌کنند، پس احتمال اینکه تبلت های اندروید فروش بهتری نسبت به تبلت های اپل داشته باشد بیشتر است.

تبلت ها برای بسیاری از کارهای معمول مانند خواندن ایمیل، کشت و گذار در اینترنت، پخش مستقیم فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی و غیره، جایگزین مناسب و قابل‌حملی به جای لپ‌تاپ هستند و باید بسیار ارزان‌تر نیز باشند. گزینه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم را ببینید تا بتوانید تبلت مناسب خودتان را پیدا کنید.

خرید یک تبلت برای شما لازم است اگر:

  • فیلم های زیادی تماشا می‌کنید.
  • معمولا کتاب های الکترونیکی می‌خوانید.
  • در رختخواب اینترنت را مرور کنید.
  • چیزی قابل حمل برای تعطیلات یا رفت و آمدهای روزانه خود می خواهید.

معرفی و خرید ارزان‌ ترین مدل تبلت اندرویدی

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 10.4 SM-T505 ظرفیت 32 گیگابایت

وزن و ابعاد247.6x157.4x7، 476 گرم
سیستم عاملاندروید
صفحه نمایشبین 10 تا 13 اینچ
رزولوشن1200x2000
CPUExynos 5433
RAMسه گیگابایت
فضای ذخیره سازی32/64GB
باتری7040 میلی آمپر ساعت
دوربین عقب8 مگاپیکسل
دوربین جلوکیفیت 5 مگاپیکسل

نقاط قوت تبلت سامسونگGalaxy Tab A7

  • صفحه‌نمایش عالی
  • عمر باتری خوب

نقاط ضعف تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7

  • کمی طراحی ضعیفی دارد
  • فضای ذخیره داخلی کم


این تبلت برای کسانی که عاشق مجموعه تلفن‌های هوشمند گلکسی سامسونگ هستند، ساخته‌شده است. به‌عنوان مقرون به‌صرفه‌ترین نوع در گروه Tab A با صفحه‌نمایش 10.4 اینچی شناخته می‌شود.

 آن را به ‌عنوان رقیب جدی iPad اپل می‌شناسند؛ این ادعا هنوز هم پابرجا است. تبلت Galaxy Tab A از زیبایی صیقلی و کاملاً شایسته‌ای برخوردار است. به‌تازگی این تبلت باقیمت جدید خود روانه بازار شد که آن را تبدیل به یک تبلت عالی برای افرادی که پول نقد کمتری دارند، می‌کند.

تبلت لنوو مدل TAB M8 8505X ظرفیت 32 گیگابایت

وزن و ابعاد199x121x85، 305 گرم
سیستم عاملاندروید
صفحه نمایش 8 تا 10 اینچ
رزولوشن1280×800
CPUhelio A22
RAMدو گیگابایت
فضای ذخیره سازی128 گیگابایت
باتری5100 میلی آمپر ساعت
دوربین عقب5 مگا پیکسل
دوربین جلو2 مگا پیکسل

نقاط قوت تبلت لنوو TAB M8 8505X

  • قیمت مناسب
  • کارکرد عالی باتری
  • قابلیت نصب کارت حافظه
  • صفحه‌نمایش و پخش صدای عالی

نقاط ضعف تبلت لنوو TAB M8 8505X

  • برای بازی های سنگین مناسب نیست

تبلت سامسونگ مدل Galaxy TAB S6 Lite ظرفیت 64 گیگابایت

تبلت لنوو مدل Tab M10 X505X  ظرفیت 32 گیگابایت

تبلت لنوو مدل Tab M10 X505X

ابعاد و وزن260x180x60
480 گرم
سیستم عامل اندروید
صفحه نمایش 10.1
رزولوشن2800x800
CPUAdreno 504
RAM2 گیگا بایت
پشتیبانی از کارت حافظهmicroSD
 باتری4850mAh Li-Po
دوربین پشت5 مگاپیکسل
دوربین جلو2 مگا پیکسل

نقاط قوت تبلت لنوو مدل Tab M10 X505X

  • حافظه داخلی 32 گیگا بایتی
  • قابلیت مکالمه
  • مناسب برای کلاس های مجازی

نقاط ضعف تبلت لنوو مدل Tab M10 X505X

  • باتری نسبتا ضعیف


تبلت هوآوی مدل MatePad ظرفیت 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت

تبلت آمازون مدل Fire HD 10 WiFi ظرفیت 32 گیگابایت

تبلت لنوو مدل Tab 4 8 4G

در یک تبلت ارزان قیمت به دنبال چه چیزی باشیم؟

پیدا کردن بهترین تبلت با نیازهای شما و رعایت استانداردها می‌تواند کار سختی باشد. وقتی می‌خواهید تبلت ارزانی تهیه کنید، نمی‌توانید به برندهای بی‌نام مختلف اعتماد کنید. 

اغلب افراد درباره کم نور بودن صفحه نمایش، نسخه اندروید قدیمی، پردازش کند و گیرکردن در وسط ویدیو در تبلت های اندرویدی ارزان شکایت می‌کنند. این راهنما می تواند یک تبلت اندرویدی با کیفیت و مقرون به صرفه را به شما معرفی کند.

وضوح و اندازه صفحه نمایش

اولین چیزی که هنگام انتخاب یک تبلت ارزان باید در نظر بگیرید این است که برای چه چیزی می خواهید از آن استفاده کنید. با این کار اندازه صفحه نمایش مناسب برای نیازهای شما تعیین می شود. تبلت ها در اندازه‌های مختلف موجود هستند و به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • کوچک: 7-9 اینچ
  • متوسط: 9-11 اینچ
  • بزرگ: 12 اینچ یا بزرگتر

خرید تبلت ارزان و با کیفیت

به طور کلی، هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، دستگاه گران تر است. تبلت‌ با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر قوی‌تر، اما نسبت به تبلت‌ های کوچک‌تر سنگین‌تر هستند. اندازه صفحه نمایشی که انتخاب می کنید احتمالاً به اولویت شخصی بستگی دارد، اما باید نحوه استفاده از دستگاه نیز مد نظر داشته باشید.

تبلت های کوچیکتر برای کارهای ساده مانند چک کردن ایمیل‌هایتان، مرور صفحات اجتماعی، انجام بازی‌ و پخش ویدیوهای آنلاین مناسب است. با این حال، اگر می‌خواهید تبلت شما جایگزین لپ‌تاپ برای کارهایی مانند ایجاد اسناد طولانی یا ویرایش عکس‌ها شود، ممکن است به صفحه نمایش و قدرت پردازشی یک تبلت بزرگ‌تر نیاز داشته باشید.

اگر فقط قصد خواندن و نوشیت ایمیل را دارید، به سراغ تبلتی با صفحه نمایش 7 یا 8 اینچی بروید.این نوع از تبلت کوچک و بسیار مناسب برای حمل و نقل است. شما حتی در داخل مترو نیز می‌توانید نیازهای خود را برطرف کنید. 

اما اگر قصد دیدن فیلم را دارید و یا قصد دارید از تبلت خود برای مشاهده اسناد بزرگ استفاده کنید، به سراغ  تبلت بزرگتری بروید. یک مدل 10 اینچی، مانند آمازون Fire HD 10.

پردازنده تبلت

تقریباً هر تبلت ارزانی که این روزها در بازار وجود دارد به اندازه کافی سریع است که بتوانید وبگردی کنید، ایمیل خود را بررسی کنید و بازی های ساده ای انجام دهید. در غیر این صورت، هنگامی که چندین برگه در مرورگر وب خود باز می کنید، ممکن است متوجه کندی جزئی شوید.

با این حال، انتظار نداشته باشید که یک تبلت ارزان قیمت قادر به انجام چند کار با چندین برنامه در یک زمان باز یا هنگام اجرای بازی های سطح بالاتر باشد. اگر قصد دارید از تبلت خو به عنوان رایانه اصلی خود استفاده کنید یا کارهای جدی انجام دهید، مانند مدیریت صفحات گسترده بزرگتر یا ویرایش عکس ها، باید سرمایه گذاری بیشتری بکنید. 

حافظه تبلت

یکی از ویژگی های مهم تبلت ارزان قیمت که باید قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرید این است که چقدر حافظه دارد. حتی ارزان‌ترین تبلت‌ها که با 16 گیگابایت حافظه عرضه می‌شوند، برای مرور وب و خواندن کتاب‌های الکترونیکی کافی هستند، اما برای بارگیری برخی از برنامه‌ها و تماشای فیلم کافی نیست. اگر می خواهید تعداد زیادی بازی یا نرم افزارهای دیگر دانلود کنید، تبلتی با حداقل 32 گیگابایت حافظه در نظر بگیرید.

ارزان‌ترین تبلت‌، دارای اسلات کارت حافظه نیستند که به شما امکان می‌دهد فضای ذخیره‌سازی تبلت را افزایش دهید. تبلت‌های کمی گران‌تر، مانند Samsung Galaxy Tab A7، می‌توانند یک کارت microSD را در خود جای دهند که تا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی را پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید تمام فیلم‌ها و موسیقی‌ها را در کتابخانه خود و نرم‌افزارهای زیادی ذخیره کنید.

رم آنقدرها هم در تبلت ها نقطه فروش بزرگی نیست، اما برای تبلت های اندرویدی، معمولاً رم بیشتری، عملکرد بهتری خواهد داشت. در حالی که آیپد مینی با 4 گیگابایت رم عرضه می شود، سری آیپد پرو با 8 گیگابایت رم و آی پد 10.2 اپل با 3 گیگابایت رم عرضه می‌شود. برای تبلت‌های اندرویدی، به مقدار مناسبی از رم نیاز دارید تا برنامه‌های بیشتری در حافظه داشته باشید و قدرت چند کار را تجربه کنید. معمولاً 4 گیگابایت رم حداقل چیزی است که یک تبلت باید داشته باشد زیرا سیستم عامل اندروید در مدیریت حافظه چندان خوب نیست. 

دوربین تبلت

دوربین در یک تبلت به اندازه دوربین گوشی یک ویژگی مهم نیست. دوربین عقب به ندرت استفاده می‌شود و دوربین جلو بیشترین استفاده را دارد. از دوربین جلو برای تماس‌های ویدئو کنفرانس بیشتر استفاده می‌شود و باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

تبلت شما باید حداقل یک دوربین جلوی 5 یا 8 مگاپیکسلی داشته باشد. باید دارای فوکوس خودکار باشد و در صورت امکان باید دارای قابلیت ضبط ویدیوی 4K باشد.

عمر باتری

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید تبلت باید به آن توجه کنید این است که باتری آن چقدر دوام می‌آورد. به عنوان یک دستگاه قابل حمل، مهم است که تبلت باید حداقل یک روز با استفاده زیاد دوام بیاورد. اکثر تبلت ها معمولاً دوام باتری خوبی دارند. اما در موارد استفاده طولانی تر، ممکن است بخواهید روی تبلتی سرمایه گذاری کنید که حداقل 8 تا 10 ساعت عمر باتری را با یک بار شارژ ارائه می دهد.

وقتی صحبت از تبلت می‌شود، فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که عمر باتری آن ها را با نرخ های متفاوتی کاهش می‌دهد. انجام بازی های گرافیکی فشرده عمر باتری شما را سریعتر از مرور اینترنت مصرف می‌کند. اگر عمر باتری اولویت شماست، سری آیپد پرو با یک بار شارژ، عمر باتری طولانی مدت بیش از 14 ساعت را برای شما فراهم می‌کند. و اگر از طرفداران اندروید هستید، Samsung Galaxy Tab S7 عمر باتری بیش از 13 ساعت را با یک بار شارژ فراهم می‌کند. حتی برخی از سری های تب لنوو عمر باتری بیش از 10 ساعت را ارائه می‌دهند. برای هیچ یک از تبلت های خود نباید عمر باتری کمتر از 10 ساعت را تحمل کنید و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی برای اکثر تبلت ها به اندازه کافی مناسب است.


دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.