بهترین مچ بند شیائومی :راهنمای خرید و قیمت می بند 5 (Xiaomi Mi Smart Band 5)

راهنمای خرید مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 5

به دنبال دستبند هوشمند می‌بند 4 Mi Band 4))، حالا دستبند هوشمند می‌بند 5 (Xiaomi Mi Smart Band 5) دوباره ساعتی با ویژگی‌های  ارزشمند و استثنایی را برای شما ارائه می‌دهد.

ساعت هوشمند Mi band 5 ویژگی‌های اصلی ردیابی تناسب اندام را به خوبی ارائه می‌دهد و بهبودهایی که در صفحه نمایش رنگی و ردیابی ورزشی غنی‌تر ایجاد کرده است، آن را مطلوب‌تر می‌کند. در این مقاله از سایت چی بگیر به بررسی مشخصات کامل مچ بند شیائومی می بند 5 و بررسی قیمت آن می‌پردازیم.

مهمترین نکته‌ی منفی در مورد دستبند می بند 5 این واقعیت است که نسخه جهانی این ساعت هوشمند NFC، پشتیبانی دستیار صوتی و برخی چهره‌ها را از دست داده است.(همه این موارد فقط در چین موجود است). اگر می‌توانید بدون این ویژگی‌ها زندگی کنید، این یک ردیاب تناسب اندام عالی است که متناسب با مانده حساب بانکی شما و قیمتی مناسب در اختیارتان است.

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 5


در ادامه بخوانید : بهترین ساعت هوشمند در سال 2021 کدام است؟

مشخصات اصلی مچ بند شیائومی می بند 5:

  1. Xiaomi Mi Smart Band 5 یک ردیاب تناسب اندام است که برای نظارت بر سلامتی و تناسب اندام شما طراحی شده ‌است بدون اینکه نیازی به صرف هزینه زیادی برای انجام آن داشته باشید.
  2. با توجه به موفقیت Mi Band 4 ، Mi Smart Band 5 ردیابی خواب و نظارت مستمر بر ضربان قلب را ارائه می‌دهد و توانایی ردیابی فعالیت‌های فضای باز شما را با استفاده از GPS از تلفن شما پشتیبانی می‌کند.
  3. جدا از نظارت بر سلامتی و تناسب اندام، می بند 5 به شما امکان می‌دهد اعلان‌های موبایل خود را ( تلفن‌های اندروید و آیفون) نیز بر روی صفحه نمایش دستبند خود مشاهده کنید، به شما امکان می‌دهد موسیقی را در تلفن خود کنترل کنید و آب و هوا را بررسی کنید.
  4. همه این ویژگی‌ها می‌تواند از طریق یک صفحه نمایش لمسی تمام رنگی انجام شود، که در وضوح و روشنایی بسیار بهبود یافته است.
  5. طراحی و دیزاین دستبند هوشمند شیائومی همچنان اسپرت باقی مانده و هنوز هم مناسب است تا هنگام دوش گرفتن و شنا استفاده شود. عمر باتری 14 روز اعلام شده است که بیش از آن چیزی است که می‌توانید از ردیاب‌های رقیب مانند بهترین دستگاه‌های Fitbit و Samsung انتظار داشته باشید.
  6. شیائومی همچنین تنظیمات شارژ را تغییر داده است و درصورت رسیدن به باتری0٪، باتری آسان‌تر از سری‌های قبلی شارژ می‌شود.
  7.  دستبند هوشمند می 5 جهانی، برخی از ویژگی‌های مطلوب از جمله NFC برای پرداخت و دستیار هوشمند ((Xiao AI را ندارد، اما با این وجود یک تجربه پیگیری تناسب اندام عالی را برای شما فراهم می‌کند.
  8. هدف شیائومی ارائه نوعی از ویژگی‌هایی است که انتظار دارید در ردیاب‌های گران قیمت پیدا کنید و منصفانه است که بگوییم در کل این موفقیت را محقق کرده است.

طراحی دستبند هوشمند شیائومی می بند 5:

Mi Smart Band 5 در نگاه اول تفاوت چندانی با Xiaomi Mi Band 4 ندارد و هنوز هم یک ساعت هوشمند ردیاب با ظاهر مشابه را با یک بند پلاستیکی TPU همراه می‌کند که در شش رنگ مختلف در بازار موجود است.

از نظر طراحی کمی ساده است و از ردیاب‌های Fitbit شیک‌تر است، اما به خوبی ساخته شده است و نسبت به ردیاب‌هایی با این ویژگی‌ها قیمت بسیار ارزانی دارد.

این صفحه نمایش می بند 5 است که واقعاً این ردیاب را از رقبا بالاتر می‌برد. شیائومی از یک صفحه نمایش لمسی AMOLED با رزولوشن 1.1 اینچ، 126 29 294 استفاده می‌کند، که در اندازه و وضوح صفحه نمایش با وضوح 0.95 اینچ، 120 240 240 در Mi Band 4 بزرگ‌تر و شفاف‌تر است. شیائومی همچنین در بخش روشنایی نیز موارد دیگری را ارتقا داده است و شفافیت حداکثر تا 450 نیت نتیجه یک نمایشگر است که تقریباً تمامی رقبای خود در بازار را کنار می‌زند.

اگر آن را با  Fitbit یا ارزان‌ترین ردیاب‌های تناسب اندام سامسونگ مقایسه کنید، خواهید دید هیچ رقابت و حرفی باقی نمی‌ماند. صفحه Mi Smart Band 5 روشن، رنگارنگ، پاسخگو و بسیار عالی است، در زیر نور آفتاب به راحتی قابل مشاهده است.

صفحه نمایش دارای ویژگی‌های اضافی دیگری نیز است که مورد استقبال قرار می‌گیرد، این بدان معناست که می‌توان اطلاعات بیشتری را بصورت همزمان نمایش داد و جزئیات بیشتیر در صفحه ساعت دید. به نظر می‌رسد شیائومی اندازه آیکون‌های خود را نیز افزایش داده است و این باعث می‌شود در طول روز نگاه کردن به اطلاعات برای شما راحت‌تر شود.

در زیر صفحه نمایش لمسی، یک دکمه خازنی قرار دارد که در درجه اول برای روشن کردن صفحه نمایش است. در حالی که می‌توانید در پشت صفحه نمایشگر ضربان قلب را مشاهده کنید.

جزئیات مهمتر برای برجسته کردن پشت ساعت، تغییر در نحوه شارژ Mi Band 5 است. پیش از این، و در سری می بند 4 شما مجبور بودید ماژول ردیاب را از بند بیرون بکشید تا آن را به پایه شارژ خود وصل کنید. در می بند 5 کابل شارژ مغناطیسی جدید مستقیماً به پشت ردیاب متصل می‌شود، بدین معنی که دیگر نیازی به جدا کردن ردیاب از باند نیست.


در ادامه بخوانید : معرفی و خرید بهترین ساعت هوشمند شیائومی در سال 2021

Mi Smart Band 5 مانند مدل قبلی خود دارای درجه ضدآب تا فشار 5 اتمسفر است که باعث می‌شود بتوانید با آن دوش بگیرید یا از ویژگی‌های ردیابی شنا در استخر استفاده کنید.

استفاده روزمره از Xiaomi Mi Smart Band 5 

شیائومی با هر Mi Band جدید سعی در استفاده از آن در خارج از تناسب اندام و ردیابی ورزشی دارد و با Mi Smart Band 5 تقریبا به خواسته‌اش نزدیک شده است.

با تلفن‌های اندروید و آیفون‌ سازگار است و ویژگی‌هایی مانند امکان مشاهده اعلان‌های تلفن را برای شما به ارمغان می‌آورد، پیش بینی‌های هواشناسی را مشاهده می‌کنید، پخش موسیقی را در تلفن خود کنترل کرده و حتی می‌توانید از راه دور از طریق تلفن هوشمند عکس بگیرید.

تا آنجایی که به تجربه ساعت هوشمند مرتبط است، این دستبند یک کیف چندکاره است، با این‌که فضای محدودی را در اختیار دارید باز هم کنترل‌های پخش موسیقی و پیش بینی‌های هوا به خوبی بهینه شده است، اما اعلان‌ها هنوز کمی کوچک  هستند.

ویژگی‌هایی مانند تنظیم هشدارها و دسترسی به ریموت دوربین نیاز به کاوش در تنظیمات Band دارد، اما خوشبختانه این نرم افزاری است که به راحتی می‌توانید از پس آن برآیید و خیلی سریع مطلع شوید و بدانید که هر چیزی چگونه کار می‌کند و کجا قرار دارد.

ما نباید فراموش کنیم که در مورد چهره‌هایی که باید آن‌ها را در صفحه اصلی انتخاب کنید صحبت کنیم. از نظر کیفیت صفحه نمایش در Mi Band 4 شیائومی می‌تواند با چهره‌هایی کمی بازیگوش و پرماجرا باشد و با Mi Smart Band 5 تعدادی چهره متحرک اضافه شده است که باید از برنامه همراه Mi Fit همگام‌سازی شوند.

همچنین شما کنترل بیشتری بر روی داده‌های سلامتی و تناسب اندام در این چهره‌ها دارید که می‌تواند در خود دستگاه تغییر کند.

به نظر می‌رسد که حداقل در حال حاضر، شیائومی برخی از چهره‌های مشهور و معروف را که در زمان معرفی اعلام کرده است، از جمله چهره‌های انیمیشن باب اسفنجی (SpongeBob SquarePants) که ما بسیار مشتاقانه سعی در امتحان آنها داشتیم، آماده کرده است.

پوشیدن Mi Smart Band 5هنگام شب کاملا سبک و راحت است و به طور خودکار بر روی خواب شما نظارت می‌کند. برای به‌دست آوردن بهترین داده‌های خواب، باید حالت دستیار خواب را در برنامه همراه فعال کنید، هرچند به شما هشدار داده می‌شود که این ویژگی بر روی میزان باتری دستبند تأثیر می‌گذارد.

صبح می‌توانید مواردی مانند نمره و امتیاز خواب، تجزیه و تحلیل خواب، چرت زدن، آنالیز کیفیت خوا ، نظم خواب و مقایسه داده‌های خواب را با کاربران مشابه مشاهده کنید.

از نظر قابلیت اطمینان داده‌ها، متوجه شدیم که در مقایسه با ردیاب‌های تناسب اندام دیگر، این داده ها دقت خوبی دارند. به‌طور کلی همان مقدار خواب عمیق و خواب سبک و معمولاً یک ساعت خواب REM کمتر را ثبت می‌کند. شناسایی زمان خواب و بیدار شدن کاملاً مطمئن بود. نظم و تجزیه و تحلیل خواب نیز دقت خوبی دارد.

ساعت‌های هوشمند شیائومی مدت‌هاست که به دلیل دوام باتری مورد ستایش قرار می‌گیرند، هرچند Mi Band 5 عملکرد کمتری نسبت به مدل قبلی خود ارائه می‌دهد اما باز هم در مقایسه با مدل‌های برندهای دیگر طول عمر خوبی را دارا است.

 Mi Band 5 دارای یک باتری 125 میلی آمپری است که نوید 14 روز استفاده بدون وقفه را می‌دهد، در حالی که باتری Mi Band 4 با ظرفیت 135 میلی آمپر/ ساعت می‌تواند 20 روز دوام بیاورد.

در واقع می‌توان Mi Smart Band 5 را به مدت دو هفته در حالت شارژ روشن نگه داشت‌، اما آنچه کاملاً واضح است این است که در این دستبند ویژگی‌های بیشتری وجود دارد که نیاز به مصرف مقدار بیشتری از باتری را دارند.

 نظارت بر ضربان قلب و روشن کردن دستیار خواب برای ردیابی دقیق‌تر خواب به ویژه تأثیر قابل توجهی بر مصرف باتری دارد. مطمئناً می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید، و برخلاف Mi Band قبلی، باید مراقب باشید که از چه ویژگی‌هایی استفاده می‌کنید.

ردیابی تناسب اندام در Xiaomi Mi Smart Band 5

Mi Smart Band 5 برای ارائه ویژگی‌های ردیابی تناسب اندام خود به همان سنسورهای قبلی خود اعتماد می‌کند: یعنی سنسورهای حرکت شتاب سنج و ژیروسکوپ، به علاوه یک مانیتور ضربان قلب. GPS داخلی وجود ندارد، اما شما می‌توانید از سیگنال GPS تلفن خود برای نقشه برداری و فعالیت‌های فضای باز استفاده کنید.

می‌توانید آمار اصلی ردیابی تناسب اندام را از صفحه اصلی تماشا کنید یا برای دیدن اطلاعات بیشتر وارد منوی وضعیت شوید. در آنجا مراحل روزانه، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، هشدارهای بیکاری برای نشان دادن میزان غیرفعال بودن و بی حرکت ماندن و مجموع مراحل هفت روزه خود پیدا خواهید کرد. از نظر دقت، ما آن را در برابر ساعت Garmin قرار دادیم و دریافتیم که داده‌های مشابهی تولید می‌کند.

وقتی آماده هستید، به صفحه تمرین بروید که می‌توانید از 11 حالت مختلف ورزشی استفاده کنید. دویدن در فضای باز، پیاده روی قدرتی، دوچرخه سواری (داخل و خارج از منزل)، دویدن روی تردمیل، شنا در استخر، پرش، یوگا و حالت آزاد وجود دارد.

برای ورزش‌های اصلی مانند دویدن و شنا، از نظر دقت عملکرد خیلی خوبی دارد. دریافت پشتیبانی GPS برای فعالیت در فضای باز کمی وقت‌گیر است. زیرا برای فعال کردن آن باید وارد برنامه تلفن شوید، اما پس از اتمام این کار، می‌توانید معیارهای اصلی مانند سرعت، مسافت و سرعت را ضبط کنید، که بسیار قابل اعتماد است.

شما همچنین می‌توانید داده‌های ضربان قلب را در زمان واقعی دریافت کنید، با گزینه هشدارها هنگام رسیدن به سطح مشخصی. در مقایسه با Polar H9، دقت داده‌ها کمی متغییر است. در یک نوبت، برای بازده متوسط، میزان تفاوتش 1 بار در دقیقه بود. در یک اجرای دیگر، تفاوت داده‌های ضربان قلب 2 بار در دقیقه بود که قابل قبول است.

برای نظارت مستمر بر فعالیت یا خواب، این دستبند ناظر قدرتمند و قابل اطمینانی است، اگرچه همانطور که گفته شد، روشن کردن مورد دوم بر عملکرد دوام باتری تأثیر می‌گذارد.

سنسور ضربان قلب برای ویژگی جدیدی با نام (فعالیت شخصی هوشمند) مورد استفاده قرار گرفته است که اولین بار در دستگاه‌های Amazfit ظاهر شد. این هدف برای تغییر تمرکز از کاهش تعداد گام های روزانه به انجام فعالیت‌های منظم است که ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد. سپس به شما نمره PAI داده می شود تا مجموع فعالیت روزانه خود را نشان دهید.

این ایده قابل توجه شمارش گام‌ها درمورد ضربان قلب در واقع چیز مثبتی است. به خوبی در دستگاه نمایش داده می‌شود و اگر می‌خواهید امتیازات را ببینید و درک بهتری از امتیازات PAI پیدا کنید، اطلاعات دقیق‌تری را در برنامه Mi Fit خواهید یافت.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به ردیابی استرس و تمرینات تنفسی هدایت شده اشاره کرد که همراه با این مورد، مجموعه ای جامع از ویژگی‌ها در دستبند شیائومی می بند 5 جمع شده است.

برنامه همراه Xiaomi Mi Smart Band 5

در حالی که می‌توانید مقدار مناسبی از داده‌ها را در خود Mi Band مشاهده کنید، با این حال می‌توانید به برنامه تلفن همراه Mi Fit بروید که با Android و iOS سازگار است. اینجاست که می‌توانید چیزهای بیشتری از روند و مکانی برای تغییر تنظیمات می بند مشاهده کنید.

از نظر همگام‌سازی، ما در تست خود هیچ مشکلی با iPhone یا Android نداشتیم. برای همگام‌سازی داده‌ها باید وارد برنامه شوید و همگام‌سازی این داده‌ها نیز بسیار سریع است.

خود برنامه ممکن است کمی شلوغ به نظر برسد. صفحه وضعیت به شما یک عکس فوری از جدیدترین داده‌های شما می‌دهد که در صورت تمایل می‌توانید در آنها عمیق‌تر و جزئی‌تر وارد شوید. همچنین وقتی می‌خواهید از GPS تلفن خود استفاده کنید، صفحه‌های ردیابی اختصاصی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و دویدن وجود دارد و می‌توانید با دیگر دوستان صاحب Mi Band ارتباط برقرار کنید.

 به Apple Health یا Google Fit متصل شوید، همگام سازی کنید و نوع اعلان‌هایی را که می‌خواهید در دستبند هوشمند خود دریافت کنید تنظیم کنید.

 انجام این کار کمی زمان بر است، اما قطعاً ارزش دارد که برای شناختن این صفحه مدتی وقت بگذارید تا واقعاً درک کنید که این ردیاب تناسب اندام می‌تواند چه کاهایی را برایتان انجام دهد.

دستنبد هوشمند می بند 5 را بخرید اگر:

  • می‌خواهید یک ردیاب تناسب اندام با قیمت مناسب داشته باشید
  • شیائومی با وجود صفحه نمایش لمسی با کیفیت بالا و طیف چشمگیری از ویژگی‌ها، توانسته قیمت را مناسب نگه دارد و شما Mi Smart Band 5 را با این همه ویژگی بسیار گران‌تر از آنچه که هست احساس خواهید کرد.
  • شما یک صفحه نمایش عالی می‌خواهید
  • شیائومی موفق شده است بهترین صفحه نمایش‌هایی را که در یک ردیاب تناسب اندام پیدا می‌شود، بر روی دستبندش قرار دهد و مشاهده داده‌های شما را به یک لذت تبدیل کند (حتی در مقایسه با دستگاه‌هایی که هزینه بسیار بیشتری دارند).
  • می‌خواهید ترکیبی از یک ساعت ورزشی هوشمند و ردیاب تناسب اندام داشته باشید
  • Mi Smart Band 5 پشتیبانی و پیگیری‌ای غنی برای طیف وسیعی از فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد. اگر از این‌ که بدون در دست گرفتن تلفن خود، تماس‌ها و پیام‌های خود را بررسی کنید و در هنگام فعالیت ورزشی با پشتیبانی GPS متصل، داده های خوبی را نیز به دست آورید خوشحال می‌شوید می بند 5 بهترین گزینه مقرون به صرفه بازار برای شما است.

دستنبد هوشمند می بند 5 را نخرید اگر:

  • برای تناسب اندام به اطلاعات دقیق ضربان قلب نیاز دارید
  • وقتی نوبت به ردیابی ورزشی می‌رسد Mi Smart Band 5 از نظر دقت ثبت ضربان قلب کمی ضعیف است.
  • شما امیدوارید که جایگزین کیف پول یا کارت بانکی شما شود.
  • برخلاف نسخه چینی Mi Smart Band 5، هیچ NFC ای برای پشتیبانی از ویژگی‌های پرداخت در نسخه جهانی وجود ندارد. با این اوصاف، شما به سختی می‌توانید ردیابی از شرکتی غیر از شیائومی را پیدا کنید که چنین ویژگی‌هایی را با این قیمت ارائه دهد.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.