لوستر: خرید و قیمت جدیدترین لوستر مدرن و شیک

راهنمای خرید لوستر شیک و مدرن انتخاب کنیم؟

این روزها خلاقیت بسیار زیادی در صنعت ساخت و تولید لوستر وجود دارد. انواع مختلف و شکل‌های متنوعی از لوسترها در بازار موجود هستند و هر فردی می‌تواند با توجه به سبک و طراحی منزل خود و نوع دکوراسیون داخلی خانه‌اش از میان گزینه‌های موجود بهترین لوستر را انتخاب کند.

لوسترها به چندین نوع مختلف تقسیم می‌شوند و جنس هر مدل می‌تواند بسته به سلیقه سازندگان آن لوستر متفاوت باشد. 

جنس لوستر

 جنس بدنه لوستر می‌تواند یکی از انواع زیر باشد:

  1. لوستر چوبی
  2. لوستر کریستالی
  3. لوستر برنزی
  4.  لوستر فلزی ( طلایی، نقره‌ای، آلومینیومی و ... )
  5. لوستر شیددار

نکته: این روزها انواع مختلفی از لوستر فانتزی در بازار موجود هستند که بدنه لوستر ها را به صورت ترکیبی می‌سازند مثلا یک لوستر با بدنه‌ای می‌سازند که ترکیبی از فلز و چوب باشد.

چند مدل رایج لوسترهای موجود در بازار:

  • لوسترهای مدرن
  • لوسترهای سنتی
  • لوسترهای کلاسیک
  • لوسترهای چندطبقه‌ای
  • لوسترهای فانتزی
  • لوسترهای سایه‌دار ( حبابی یا پارچه‌ای )
  • لوسترهای شعله‌ای
  • لوسترهای دیواری
  • لوسترهای قفسی
  • لوسترهای آویزی
  • لوسترهای دارای بازوی قابل چرخش
  • و ...

معرفی چند نمونه‌ لوستر مدرن موجود در بازار:

لوستر امیران لایتینگ مدل مدرن کدMNB_300

مشخصات
ابعاد۶۰x۵۰x۴۰ سانتی‌متر
ارتفاع80 سانتی متر
جنس لامپSMD
تعداد لامپ3 عدد
جنس بدنهآلومینیوم
ریموت دارد

لوستر خطی ام کی لایتینگ مدل مدرن کد A135

مشخصات
ابعاد۱۰۰x۳۵x۸۰ سانتی‌متر
ارتفاع80 سانتی متر
تعداد لامپ2 عدد
میزان نوردهی1900 لومن
جنس بدنهآلومینیوم

لوستر 5 شعله مدل یاس

مشخصات
ابعاد۴۸x۴۸x۷ سانتی‌متر
جنس بدنهپلاستیک
قابلیت تعویض لامپدارد

چراغ سقفی طهران لوستر جغد کد n8

مشخصات
ابعاد۱۱۰x۵۵x۱۳ سانتی‌متر
ارتفاع13 سانتی متر
تعداد لامپ8 عدد
جنس بدنهفلز

لوستر 9 شعله مدل مولکولی

مشخصات
ابعاد۸۰x۸۰x۸۰ سانتی‌متر
ارتفاع30-100 سانتی متر
تعداد لامپ 9 عدد
جنس بدنهفلز

 لوستر آویز چشمه نور کد L6357/1BK

مشخصات
ابعاد۱۲۰x۳۰x۸۰ سانتی‌متر
ارتفاع80 سانتی متر
نوع لامپSMD
تعدا د سرپیچ 1 عدد
جنس بدنه آلومینیوم

لوستر 4 شعله کد 18006-2

مشخصات
ابعاد۳۶x۳۶x۶۰ سانتی‌متر
ارتفاع19 سانتی متر
تعداد لامپ4 عدد
جنس بدنه فلز

لوستر دو شعله چشمه نور کد A1261/2-WT

مشخصات
ابعاد۳۰x۳۰x۸۰ سانتی‌متر
ارتفاع80 سانتی متر
تعداد لامپ2 عدد
جنس بدنه فلز

لوستر امیران لایتینگ مدل مدرن کد B0_7704

مشخصات
ابعاد۹۰x۷۰x۵۰ سانتی‌متر
ارتفاع90 سانتی متر
توان 1500 وات
تعداد لامپ4 عدد
میزان نورشنایی8000 لومن

لوستر رایکا شش شعله کد HR21

مشخصات
ابعاد۱۸۵*۷۶ سانتی‌متر
ارتفاع185 سانتی متر
تعداد لامپ 6 عدد
جنس بدنهفلز


در ادامه بخوانید : خرید لوستر اتاق کودک/ 10 مدل لوستر اتاق دخترانه و پسرانه جدید

نکات خرید لوستر:

اندازه لوستر:

اولین چیزی که هنگام خرید یک لوستر باید به آن توجه کنید اندازه فضایی است که می‌خواهید در آن از لوستر استفاده کنید و ارتفاع سقف است.

تصمیم دارید از لوستر برای کدام بخش از منزلتان استفاده کنید؟ اتاق ناهارخوری، آشپزخانه، اتاق خواب یا وروردی و راهرو خانه؟

لوستر می‌تواند به عنوان نقطه کانونی روشنایی برای اتاق خواب، اتاق نشیمن یا آشپزخانه باشد. برای ورودی‌های بزرگ یا یک اتاق غذاخوری رسمی بزرگ، بهتر است یک لوستر بزرگ را انتخاب کنید. اگر میز غذاخوری شما خیلی طولانی است، به جای نصب کردن یک لوستر بزرگ، می‌توانید از دو لوستر متوسط استفاده کنید.

استفاده از لوستری با اندازه نامناسب نه تنها سودی ندارد بلکه باعث برهم زدن تقارن، زیبایی و روشنایی منزل شما می‌شود. پس لوستری با ارتفاع و قطر متناسب با مکان مورد استفاده را خریداری کنید.

اکثر لوستر ها یک میله یا زنجیز قابل تنظیم دارند تا بتوانید ارتفاع آن را متناسب با محیط مورد استفاده تنظیم کنید. اگر از آن در بالای میزناهارخوری استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که آنقدر پایین نباشد که دید افراد را مختل کند و مانع دیدن سمت دیگر میز شود. اندازه (سایز) لوسترها معمولاً بین 43 تا 122 سانتیمتر می‌باشد و انواع مختلف آن تعداد لامپ‌های متفاوتی هم دارد. لوسترهای کوچک برای استفاده در فضاهای کوچک مانند حمام مهمان هر روز بیشتر مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار می‌گیرد. برای فضاهای سنتی، مانند اتاق‌های غذاخوری، لوسترهای با سایز متوسط بسیار مناسب‌اند. این سایز لوستر برای نورپردازی طبیعی مکان‌هایی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه یا اتاق‌خواب نیز مناسب هستند. لوسترهای بزرگ را می‌توانید در ورودی‌های بزرگ یا اتاق‌های بزرگ غذاخوری استفاده کنید. اگر سالن‌های غذاخوری‌تان مستطیل‌های با طول زیاد هستند، از دو لوستر با سایز متوسط استفاده کنید.

نکته: در صورت استفاده از لوستر بزرگ و سنگین یا قیمتی، اطمینان حاصل کنید که سقف منزلتان توانایی نگهداری وزن لوستر را داشته باشد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

میزان روشنایی لوستر:

اگر قرار است لوستر فقط جنبه تزئینی داشته باشد و برای زیباسازی فضای مدنظرتان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنها چیزی که باید به آن توجه کنید اندازه لوستر، طراحی آن و هماهنگی‌اش با دیگر لوازم خانه و دکوراسیون داخلی است. ولی اگر نور منزل با چراغ‌های دیواری تامین نمی‌شود و لوستر باید نور کافی را برای شما تولید کند، علاوه بر موارد گفته شده توجه به تعداد شاخه‌ها، تعداد لامپ‌ها و میزان نوری که تولید می‌کند هم لازم است.

برخی لوستر ها دارای شاخه‌های قابل تنظیم هستند و می‌توانید با توجه به شرایط آن‌هارا رو به بالا یا رو به پایین تنظیم کنید. همچنین برخی مدل‌ها دارای کنترل تنظیم کننده‌ی میزان شدت روشنایی یا اصطلاحا دیمر "Dimmer" هستند و می‌توانید نور خروجی از لوستر را بسته به موقعیت‌های مختلف تنظیم کنید.

این‌ که لوستر دارای شید پارچه‌ای یا حباب شیشه‌ای باشد یا خیر کاملا به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد. ولی این نکته را در نظر بگیرید که شید و حباب، نور را پخش و میزان شدتش را کاهش می‌دهند، اما در عین حال با ایجاد سایه، باعث جلوه‌ای زیبا از نور در محیط می‌شوند.

 اگر تصمیم دارید لوستری از نوع شید دار و پارچه‌ای بخرید، می‌توانید طرح و رنگ آن‌ را با رنگ پارچه‌های مبلمان یا حتی کاغذ دیواری منزل خود هماهنگ کنید. درصورت انتخاب انواع حباب دار، اطمینان حاصل کنید در صورت شکستن یا آسیب دیدن حباب‌ها امکان خرید و جایگزینی آن‌ها وجود داشته باشد.

اگر از لوستر برای اتاق خواب استفاده می‌کنید بهتر است از آن مدل‌هایی که شاخه‌هایش رو به بالا قرار می‌گیرند و شید دارند استفاده کنید تا نور مستقیم یا زننده آزارتان ندهد.

سبک دکوراسیون:

قبل از تهیه لوستر، باید به سبک دکوراسیون خود توجه کنید. این بدان معنی است که اگر فضای داخلی شما مدرن، سنتی، معاصر.... لوسترها نیز بسته به فضای داخلی خانه انتخاب کنید. یک لوستر تهیه کنید که طراحی مناسبی برای خانه شما داشته باشد. 

ارتفاع سقف:

جدا از اندازه اتاق، ارتفاع سقف نیز باید در نظر گرفته شود. هرچه ارتفاع سقف بلندتر باشد، لوستر بزرگتر و چند شاخه مورد نیاز است. اما اگر سقف کوتاه باشد شما می‌توانید از لوسترهای سقفی( این نوع لوستر به سقف میچسبد) استفاده کنید.

تعداد لامپ‌ لوستر:

بررسی کنید که چه تعداد لامپ در لوستر شما وجود دارد زیرا هرچه تعداد لامپ بیشتر باشد، نور بیشتری دارد. اگر به لوستر بیشتر برای تزئینات نیاز دارید ، لوسترهایی‌هایی را انتخاب کنید که تعداد لامپ کمتری دارند. اگر می خواهید تابش خیره کننده بیشتری داشته باشید ، پس یک لوستر با لامپ‌های بیشتر تهیه کنید. برای کنترل میزان نوری که از لوستر ساطع می‌شود می توانید یک لوستر شیددار نیز در نظر بگیرید. تصمیم برای اینکه از لامپ‌هایی با نور سفید یا زرد ( آفتابی یا مهتابی) استفاده کنید به سلیقه شخصی خودتان برمی‌گردد. این‌روزها معمولا از ترکیب هردو رنگ برای متعادل کردن میزان نور و جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم‌ها استفاده می‌کنند.

همچنین استفاده از لامپ‌های LED و کم‌مصرف برای کاهش هزینه‌ها و استفاده‌ای طولانی مدت به‌صرفه‌تر است.

قیمت لوستر:

از آنجا که ما در مورد خرید صحبت می کنیم ، شما باید بودجه خود را بررسی کنید. لوسترها قیمت های متفاوتی دارند. مراقب باشید مواردی را که متناسب با بودجه شماست ، انتخاب کنید. می‌توانید چند لوستر را به صورت آنلاین بررسی کنید تا بتوانید هزینه‌های لازم برای خرید یک لوستر را در نظر بگیرید.

گارانتی لوستر:

مثل همیشه بهتر است چیزی خریداری کنید که دارای گارانتی باشد. بنابراین، به گارانتی لوستری که می خواهید خریداری کنید، توجه کنید. شما همچنین باید ضمانت نامه لوستر را بررسی کنید که تا چه است و در صورت بروز چه مشکلات آنها تعمیرات را انجام می‌دهند.

علاوه بر زیبایی، نقش اصلی یک لوستر تأمین نور محیط است. با وجود انواع مختلف لوستر در بازار، یافتن یکی متناسب با فضای مد نظر شما آسان خواهد بود. می‌توانید در حمام، اتاق خواب، اتاق ناهار خوری، راهرو ورودی، آشپزخانه  اتاق نشیمن یا کمد اتاق خواب اصلی خود از لوستر استفاده کنید.

نصب لوستر:

هرچند امروزه هر وسیله‌ای دارای یک راهنمای جامع برای نصب است، اما پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک برقکار یا نصاب لوستر کمک بخواهید تا اطمینان حاصل کنید لوستر کاملا محکم روی سقف قرار بگیرد و هیچ اتصالی و یا خطری شما را تهدید نکند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - سید محمد مهدی

1. سلام دوست عزیز مطلب خوبی بود خسته نباشید . لوسر 6 شعله برام جالب بود دوست من پیشنهاد میکنم به سایت وبسایت چوب کده و وبسایت دکورانیک برای دکوراسیون بود لذت بردم به شما هم پیشنهاد میکنم سر بزنید

25 شهریور 1401 - 17:22

پاسخ