کمد لباس، ده مدل کمد لباس مدرن و ریلی با قیمت روز( ارزان ترین)

معرفی بهترین کمد لباس مدرن و ریلی 

داشتن یک کمد جادار و شیک در هر خانه نیاز اساسی است. کمدهای لباس معمولا بخش مهمی از اتاق خواب را به خود اختصاص می‌دهند. گفتنی است کمد کلمه‌ای فرانسوی است که در زبان فارسی این وسیله به همان نام خوانده می‌شود. این کمدها به صورت مستقل ساخته می‌شود و وابستگی مستقیمی به دیوار و یا اتصال به جای خاصی ندارند و از طریق کف بر روی زمین قرار گرفته و متصل به جایی نیستند. این کمدها از نظر ابعاد دارای استاندارد خاص و ویژه‌ای نیز هستند.

کمد لباس به یکی از اجزای اساسی طراحی در خانه های مدرن تبدیل شده است. کمدها به بهینه سازی فضا کمک می‌کنند و در عین حال فضای کافی را فراهم کرده و زیبایی اتاق خواب را دو چندان می‌کنند. اگر قصد خرید یک کمد لباس مدرن و جدید را دارید، توصیه می‌کنم تا انتهای این مقاله از سایت چی بگیر با ما همراه باشید.

معرفی چند مدل کمد لباس مدرن و شیک

کمد لباس تولیکا مدل Palania کد 3111

کمد لباس تولیکا مدل Palania با ابعاد 187 در 55 در 90 سانتی‌متر را در تصویر مشاهده می‌کنید. تعداد طبقات این کمد 2 عدد است و دو در دارد که به طرفین باز می‌شود. این کمد لباس پایه کوتاهی دارد که از طریق همان پایه‌ها بر روی زمین به راحتی می‌ایستد. این کمد دارای میله و رگال وسط برای آویزان کردن لباس نیز هست.

کمد لباس مدل VK-62

کمد لباس مدل VK-62 از جنس چوب ساخته شده است. ابعاد این کمد لباس 37 در 70 با ارتفاع 190 سانتی‌متر است. این کمد لباس دو از دو بخش تشکیل شده است هم می‌تواند نیاز شما را برای جای لباس و هم جای کفش تامین کند. 

درب‌های این کمد پروفیلی بوده و به صورت کرکره‌ای طراحی شده است. و آینه‌ای بزرگ بر روی در زیبایی خاصی به این کمد بخشیده است. این کمد جادار قابلیت تغییر سایز طبقات را دارا است. در قسمت بالای این کمد قابلیت آویزان کردن لباس بر روی ریل وسط موجود است.

کمد لباس مدل FH165

کمد لباس مدل FH165 را می‌بینید. ابعاد این کمد 180 در 50 در ارتفاع 120 سانتی‌متر است. جنس این کمد از چوب بوده و دربهای آن به صورت آرامبند هستند.

این کمد برای حفظ کیفیت آن ملامینه شده و  نسبت به ابعادش دارای وزن مناسبی است. این کمد کیفیت ساخت خوبی دارد و از زیبایی ظاهری نیز برخوردار است. درون این کمد سه کشو نیز وجود دارد که بسیار کار راه انداز و مناسب است. یادآوری می‌شود دور این کار نوار لبه پی وی سی 1 میلی‌متر به کار رفته است.

کمد لباس مدل FH41

کمد لباس مدل FH41 کمدی از جنس چوب است. این کمد کاربردهای چندگانه دارد. علاوه بر اینکه می‌توان از آن به عنوان کمد کتاب و قرار دادن وسایل ضروری استفاده کرد، جهت قرار دادن لباس نیز گزینه مناسبی است. ابعاد این کمد 120 در 40 با ارتفاع 90 سانتیمتر است. 

این کمد با دو طبقه از هم جداشده و دارای 3 قسمت برای قرار دادن لباس طراحی شده است. کیفیت و کارایی این کمد لباس خوب بوده و می‌تواند بسیار کار راه انداز باشد و به عنوان یک دکور هم در اتاق از آن استفاده نمود. این کمد لباس با دو دری که به طرفین باز می‌شود امکان آویزان کردن لباس را ندارد. اما بزرگ و جادار است. 

کمد لباس کد CL07

کمد لباس کد CL07 که در تصویر می‌بینید از جنس ملامینه با روکش ام دی اف است. این کمد، بزرگ، جادار، و زیبا به نظر می‌رسد. دارای تنوع رنگ نیز هست و شما با توجه به دکوراسیون و انتخابتان خواهید توانست رنگ مناسب را برای خودتان انتخاب کنید. 

این کمد در قسمت راست خود دارای دربی جدا با 4 طبقه بسیار کارآمد است. در قسمت چپ نیز دارای دو در، در قسمت بالا. با قابلیت آویزان کردن لباس و 3 کشو در پایین است. ابعاد این کمد 105 در 50 با ارتفاع 180 سانتی‌متر است. درب‌های این کمد لباس دارای قفل است. 

کمد لباس هومتکس مدل WDB-H

کمد لباس هومتکس در ابعاد 100 در 47 با ارتفاع 165 را در تصویر می‌بینید. جنس این کمد لباس که ظاهری جالب دارد از پارچه است با یک طبقه جدا کننده است. یک در دارد که نحوه باز و بسته این درب هم از طریق زیپ است. 

این کمد پارچه‌ای به دلیل وزن بسیار سبک، استحکام و مقاومت بالایی که اسکلت فلزی داخل کمد موجب آن شده، می تواند جایگزین مناسبی برای کمدهای چوبی سنگین باشد. پارچه این کمد از جنس ترگال و سه لایه است که لایه داخلی در برابر ساییدگی، پوسیدگی، تغییر رنگ و حشرات مقاوم است. 

چهارچوب این ارگنایزر یا همان کمد پارچه‌ای به دلیل استقامت و مقاومتی که کمد نیاز دارد از جنس آلیاژ آهن ساخته شده که به خوبی و بدون تغییر شکل و فرم ظاهری کمد لباس، وزن سنگین وسایل داخل خود را حفظ می‌تواند حفظ کند. این کمد قابلیت قابلیت آویز کردن لباس و حتی قابل شستشو را نیز داشته و به دلیل اسکلت محکم و بادوامی که دارد میله آویز لباس با قابلیت نصب و برداشتن را دارد

کمد وندیک کد 1456

کمد وندیک کد 1456 را در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید. این کمد یک کمد متقارن و دوقلوست که فضای مناسبی برای چیدمان البسه، ظروف، لوازم تحریر، اسباب بازی و انواع وسایل مشابه در اتاق خانه‌ها، پذیرایی و حتی فضاهای اداری ایجاد می‌کند. 

ابعاد این کمد که از جنس پلاستیک است. عبارتند از 79 در 43 در 125 سانتی‌متر است. این کمد دراور پلاستیکی فرم و رنگی مشابه کمدهای چوبی دارد که البته ترکیب رنگ قهوه ای و کرم، حس چوبی بودن بدنه را تقویت کرده و گرمی و پویایی محصولات چوبی را نیز برای محیط شما به ارمغان آورده است. جنس پلاستیکی این کمد سبب شده، امکان جابه‌جایی آسان، برایتان فراهم شود. همچنین این امر سبب مناسب‌تر شدن قیمت این کمد هم شده است. 

جنس پلاستیکی این کمد این قابلیت را به شما داده است تا در فضاهای باز و مرطوب نیز بتوانید از این کمد استفاده نمایید. این کمد دارای چهار کشو. و پایه‌های دو سانتی‌متری است. گفتنی است این کمد ساخت ایران است.

کمد لباس کد CL06

کمد لباس کد CL06 با ابعاد 180 در 80 در 50 سانتی‌متر را در تصویر می‌بینید. جنس این کمد لباس از چوب بوده و دارای دو در در بالا و 3 کشو در پایین است. در قسمت بالای این کمد قابلیت آویزان کردن لباس وچود دارد. 

این کمد دارای طراحی زیبا، چشم نواز و شیک است. گفتنی است. درب‌های این محصول با استفاده از دستگاه‌های CNC طراحی شده و دارای روکش وکیوم است. روکش وکیوم ضد آب و ضد خش بوده و دارای کیفیت ساخت خوبی است.

کمد لباس مدل FH219

کمد لباس مدل FH219 دارای یک در و 3 کشو است. ارتفاع این کمد 180 در عرض و عمق 60 د ر30 سانتی‌متر است. 

در قسمت بالای این کمد قابلیت آویز کردن لباس وجود دارد. این کمد ملامینه وزن مناسبی در مقایسه با ابعادش دارد. همچنین نوار لبه پی وی سی 1 میلی‌متر برای این کمد به کار رفته است. لولاهای این کمد لباس ارام‌بند هستند.

کمد چند منظوره تهران دیزاین هوم مدل B-500 آینه دار

کمد چند منظوره تهران دیزاین هوم مدل B-500 آینه‌دار دارای فضایی مناسب جهت نگهداری البسه و انواع وسایل موجود در منزل است. ابعاد این کمد جادار 230 در 60 در 160 سانتی‌متر است. درب این کمد کشویی است و بسیار راحت باز و بسته می‌شود. 

جنس این کمد از چوب بوده. همچنین این کمد لباس ضد خش، آینه‌دار و ضدرطوبت با رنگ ثابت و دارای بدنه بسیار مستحکم است. این کمد دارای دو عدد درب بزرگ کشویی و آینه قدی بوده و درون کمد میله لباس، جهت آویزان کردن لباس‌ها است. همچنین بخشی از داخل کمد برای قرار گرفتن کفش‌ها قفسه‌بندی شده است. در داخل این کمد شش عدد کشو جادار وجود دارد که فضای مناسب برای قرارگیری لباس‌زیر و حتی پرونده‌های شخصی است.

کشوهای این کمد چند منظوره که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است به صورت ریلی باز و بسته می‌شود برای ریل‌ها ساچمه سه زمانه استفاده شده است تا به‌راحتی باز و بسته شوند و کمترین صدا و لرزش را داشته باشند. در قسمت بالای این کمد یک عدد باکس وجود دارد که درب آن هم به راحتی باز و بسته می‌شود. این کمد بسیار جادار و کارآمد بوده و زیبا و منحصر به فرد است.


در ادامه بخوانید : رگال چیست؟ خرید اینترنتی و قیمت رگال لباس (چوبی و فلزی)

این هفت اصل و نکته به شما کمک می کند تا نحوه انتخاب کمد لباس را درک کنید:

قبل از خرید کمد لباس به این نکات دقت کنید:

برای خرید کمد لباس باید مواردی را در نظر داشته باشید. که آن‌ها عبارتند از؛ 

ظاهر خارجی کمد لباس

لمینت، اکریلیک، رنگ، آینه، شیشه‌های رنگی از انواع روکش‌ها هستند.

ظاهر بیرونی کمد عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود زیرا یکی از اصلی‌ترین وسایلی است که توجه را به طراحی اتاق خواب جلب می‌کند. این فضا را شخصی می‌کند، طراحی اتاق خواب را بیان می‌کند و ظاهر آن را به طرز چشم گیری تغییر می‌دهد. شکل، اندازه، رنگ، جنس، سخت افزار، تعداد درها، و پوشش خارجی کمد لباس با هم ترکیب شده و یک کمد لباس تشکیل شده است. با طراحی چشم نواز کمد لباس، دیگر نیازی به عناصر طراحی در اتاق خواب خود ندارید.

طراحی داخل کمد

حتما شنیده‌اید که یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید، یک کمد لباس را بر اساس ظاهر بیرونی آن نخرید. فضای داخلی که شامل قفسه‌های کفش، قفسه‌های کشویی، کشوهای با قفل، لولا، آینه، و دستگیره‌ها هستند، که تعیین می‌کنند چگونه می‌توانید لباس‌ها، کیف‌ها و موارد دیگر را برای بهینه‌سازی فضا بچینید. 

همچنین، عمق کمد لباس را نیز در نظر داشته باشید. کمد دیواری ممکن است دارای ویژگی های اضافی مانند قفسه نگهداری کفش، جزیره کمد، آینه‌های تمام قد، میز اتو و صندلی باشد.

اندازه کمد لباس/کمد لباس جادار و بزرگ

اندازه کمد لباس باید متناسب با فضای اختصاص داده شده در اتاق خواب باشد. بهتر است قبل از خرید یا حتی مقایسه قیمت کمد، فضای اختصاص داده شده برای کمد لباس را اندازه گیری کنید.

اندازه کمد لباس نباید آنقدر بزرگ باشد که با سایر مبلمان اتاق خواب سازگار نباشد و نه آنقدر کوچک باشد که فضای بلا استفاده را رها کنید. مطمئن شوید که اندازه و مشخصات دقیق را بررسی کرده‌اید. تا بهترین کمد لباس برای اتاق خواب خود و مطابق با نیازهای خود بیابید.

جنس کمد لباس/ کمد لباس چوبی

چوب، ام دی اف از پرکاربردترین مواد در ساخت کمد لباس هستند. همچنین از موادی مانند لمینت، اکریلیک و شیشه های رنگی در طراحی کمد لباس استفاده می‌شود. متریال مناسب را برای ترکیب با سبک اتاق خواب خود انتخاب کنید. همچنین، برای کمد لباس کودکان، به دنبال مواد ارگانیک و غیر سمی باشید.

سبک کمد لباس/ کمد لباس ریلی، مدرن...

نه تنها طراحی داخلی کمد، بلکه سبک و تعداد درهای کمد لباس نیز اهمیت دارد. درهای کمد لباس باید به راحتی قابل باز و بسته شدن باشند، زیبا به نظر برسند و با گذشت زمان خم نشوند. انواع مختلفی از درها برای طراحی کمد لباس وجود دارد: درهای کمد کشویی، درب کمد آینه‌ای، درب کمد آکاردئونی، درب کمد فرانسوی و درب کمد دیواری Pivot.

هر کدام از اینها هدف متفاوتی را دنبال می کند. به عنوان مثال، درب‌های Pivot به‌طور کامل باز می‌شود و شما به کل کمد دسترسی پیدا می‌کند، و درب‌های کشویی که در یک چارچوب نصب شده‌اند، از مسیری برای درها استفاده می‌کنند تا درها از کنار یکدیگر عبور کنند تا فضای کمتری اشغال شود. 

عملکرد کمد لباس

خیلی به این بستگی دارد که چه مقدار و چه نوع لباسی را می خواهید در کمد لباس خود قرار دهید. اگر به دنبال یک کمد لباس برای بچه ها هستید، ممکن است طرحی با کشوهای متعدد بخواهید تا انواع مختلف لباس‌های آنها را در بخش‌های جداگانه سازماندهی کنید.

قیمت کمد لباس

علاوه بر اندازه، سبک و متریال کمد لباس، یک عنصر مهم دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. و آن قیمت کمد لباس است. هنگام طراحی یک اتاق خواب جدید یا بازسازی اتاق خواب موجود، بودجه کلی را در نظر داشته باشید. سپس تصمیم بگیرید که چقدر می توانید برای خرید بهترین کمد لباس اختصاص دهید.

ویژگی یک کمد لباس مناسب چیست؟

مهم‌ترین عامل جنس کمد است. در حال حاضر که برای ساخت اکثر کمدهای مقرون به صرفه از MDF با روکش‌های متفاوت استفاده می‌کنند. شما خواهید توانست با توجه به جنس کمد و کیفیت ساخت آن، بهترین را انتخاب کنید. همچنین با توجه به فضایی که قرار است کمد اشغال کند، توجه کنید که چه کمدی می‌خواهید بخرید. کمدی با درب لولایی یا کمدی با درب کشویی. کمدهای درب کشویی فضای کمتری می‌گیرند. همچنین در نظر داشته باشید که چقدر به فضای خالی داخل کمد نیاز دارید. کمدی با چه عمقی می‌خواهید!!؟

اگر قرار است در داخل این کمد وسایل و اشیاء قیمتی نگهداری شود شاید لازم باشد دقت و حساسیت بیشتری به‌خرج دهید. کمدهایی با قفل یا با امکان اضافه کردن قفل را تهیه نمایید. همچنین وزن کمد را نیز در نظر بگیرید. بهتر است کمدهایی را تهیه نمایید که قابلیت جدا شدن قطعات از هم و مونتاژ مجدد را داشته باشند تا در اسباب‌کشی و جابه‌جایی‌ها صدمات کمتری ببینند. 

کمد لباسMDF  و با روکش ملامینه بخریم؟

MDF از رایجترین نوع روکش برای ساخت کابینت، کمددیواری، و کمدهای لباس هستند. در واقع پرکاربردترین نوع روکش در جهان در حال حاضر ام دی اف‌ها هستند. ام دی اف ها یک نوع چوب مصنوعی هستند که از قطعات و خرده‌های بسیار ریز و گاهی خمیر چوب تولید می‌شوند. به خودی خود ام دی اف‌ها شاید از مقاومت پایین‌تری برخوردار باشند و در مقابل حرارت و دماهای ناپایدار جوی تغییر شکل داده و یا از بین بروند. به همین دلیل برای تقویت آنها روشهایی همچون ملامینه کردن استفاده می‌کنند.

اما ملامین و روکش‌های ملامینه در واقع ترکیبات آلی با مقاومت بسیار بالایی هستند که حالتی شبیه پلاستیک سخت دارند. با ملامینه کردن محصولات از جمله ام دی اف، مقاومت آن را در مقابل مسائلی همانند رطوبت بالا می‌برند.

چگونه از کمد لباس خود مراقبت کنیم؟

  • اگر کمد لباس شما از مواد طبیعی ساخته شده است، برای جلوگیری از تغییر رنگ، آن را دور از نور خورشید قرار دهید.
  • برای تمیز کردن کمد لباس، از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. همچنین اگر جنس کمد شما از چوب است می‌توانید از پاک کنندهای مخصوص چوب نیز استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن کمد آینه‌ای خود از شیشه پاک کن یا پارچه مرطوب استفاده کنید و تمام در را به صورت مورب پاک کنید. سپس از یک پارچه خشک برای پاک کردن هرگونه لکه استفاده کنید.

سخن آخر: 

معمولاً خانه‌ها مجهز به کمد دیواری هستند و اگر این امکان در منازل موجود نباشد و جای نصب کمد دیواری نیز طراحی نشده باشد خانواده‌ها به خرید کمدهای لباس متحرک روی می‌‌آورند. اهمیت این کمدها تا این حد است که بعضی از افراد مدل آن را در ذهن و یا روی کاغذ طراحی کرده و اقدام به سفارش و ساخت کمد به سبک و سیاق خود می‌کنند. 

جنس و کیفیت و نوع ساخت این کمدها نیز بسیار مهم است. به دلیل استفاده روز افزون از ام دی اف در ساختار کمدها، و نیز به دلیل مقاومت آن، معمولا کمدهای لباس از این جنس ساخته می‌شوند. ام دی اف‌ها هم با روکش‌هایی از جمله روکش ملامینه، روکش یو وی، روکش ممبران، روکش‌های چوب طبیعی، و ... تقویت می‌شوند. این روکش‌ها برحسب قیمت و کیفیت طبقه‌بندی شده‌اند. و بر قیمت کمدهای لباس تاثیرگذار هستند. بهتر است با توجه به نیاز خود کمدی را خریداری نمایید که فضای به هدر رفته کمتر داشته باشد تا بتوانید به صورت بهینه از آن استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - گروه معماری آترینا

عالی بود، بهتر از این نمیشد توضیح داد

30 خرداد 1401 - 11:17

پاسخ