کدام مدل بالش بارداری بهتره؟ راهنمای خرید بهترین بالش بارداری

کدام مدل بالش بارداری بهتره؟

داشتن خوابی راحت در هنگام بارداری می‌تواند دشوار باشد. از نیاز مداوم به توالت رفتن و گرفتگی پاها بگیرید، تا بی‌خوابی بارداری و احساس گرمازدگی! خوابیدنی راحت مانند روزهای قبل بارداری آنقدرها ساده نیست. با این حال، تعدادی بالش بارداری در بازار وجود دارد که ممکن است به شما در استراحت شبانه راحت‌تر کمک کند، این بالش‌ها هم کیفیت خواب و هم میزان آسودگی شما را بهبود می‌بخشند.

در این مقاله از سایت چی‌ بگیر سعی داریم اطلاعات بیشتری در مورد انواع بالش بارداری و اهمیت بالش بارداری و اینکه چگونه می‌تواند در دوران بارداری به شما کمک کند در اختیارتان قرار دهیم.

بالش بارداری چیست؟

بالش حاملگی، وسیله کمکی بزرگ و حمایتی مانند بالش‌های معمولی هستند، با این تفاوت که برای حمایت از سایر قسمت‌های بدن مانند برجستگی‌های بارداری، پاها و کمر شما طراحی شده‌اند. در حالی که بعضی از آن‌ها به گونه‌ای خاص استفاده می‌شوند، برخی دیگر قابل انطباق هستند و می‌توانند به روش‌های مختلف و سپس پس از تولد کودک به عنوان بالش شیردهی استفاده شوند.

بالش بارداری همچنین زنان باردار را تشویق می‌کنند که به پهلو دراز بکشند، ترجیحاً در سمت چپ آنها باشد زیرا این امر باعث گردش بهتر خون می‌شود و به کاهش تورم پا و مفاصلی که درد می‌کنند کمک می‌کند. همچنین به این معنی است که رحم‌ شما روی کبد که در سمت راست شکمتان قرار دارد، قرار نخواهد گرفت.

بهترین مدل بالش بارداری/ بالش بارداری از کجا بخرم؟

می‌توانید با بررسی مدل های مختلف بالش بارداری که لینک خرید آنها را در زیر آورده ایم بهترین انتخاب را داشته باشید. کارشناسان ما طبق نظر کاربران و امتیازی که به هر کالا داده اند این لیست را برای شما تهیه کرده‌اند. شما می‌توانید با خیال راحت بهترین بالش حاملگی را برای بهترین و شیرین ترین روزهای پیش رو انتخاب کنید:

بالش ال شکل بارداری دی روحه از کیفیت بالایی برخوردار است. جنس این بالش بارداری از پلی استر است که بوسیله الیاف طبیعی پر شده است. این بالش دارای روکش است و شستشوی آن بسیار آسان است. این بالش بارداری قابلیت گردش هوا را دارد و دارای حجم کمی است که می‌توانید به راحتی در سفر رفتن آن را همراه خود ببرید. 

این بالش بارداری یو شکل است و جنس روکش آن از نخ است که با الیاف شیشه ایی پر شده است. بوسیله‌ی این بالش شما اجازه دارید که مهرهای کمر و گردن را در وضعیت خوبی قرار دهید تا فشار کمتری به شما وارد شود. شما از این بالش در دوران شیردهی نیز می‌توانید استفاده کنید. 

بالش بارداری ایسیز یکی از بهترین بالش بارداری موجود در بازار است. روکش این بالش بارداری باکیفیت از پنبه است و روکش آن از پلی استر است. این بالش فشار وارده به شکم و ستون مهرها را به حداقل می‌رساند. این بالش هم مانند مورد قبلی بعد از دوران بارداری قابلیت استفاده به عنوان بالش شیردهی است. 

مورد بعدی که در این لیست آورده شده این بالش بارداری است که جنس آن از پلی استر است که دارای روکشی از جنس پنبه است. این بالش قابلیت شستشوی روکش را در لباس شویی دارد و بعد از زایمان می‌توانید بعنوان گارد تخت کودک یا بالش شیردهی استفاده کنید. 

بالش بارداری طرح C با روکشی از جنس پارچه و پر شده بوسیله الیاف پشم شیشه می‌باشد. این بالش بارداری قادر است فضای بین پاها را پر کند و از فشار وارده بر روی کمر و گردم جلوگیری می‌کند. 

بالش بارداری ال شکل دی روحه یکی دیگر از بهترین تولیدات این شرکت است. که برای زمان بارداری کاربرد فراوانی دارد. جنس روکش این بالش از الیاف طبیعی است و قابلیت گردش هوا را نیز دارد. این بالش یک انتخاب مناسب برای دوران زیبای بارداری شماست. 


در ادامه بخوانید : شلوار بارداری: خرید و قیمت شلوار حاملگی (اداری، پارچه ایی، دکمه دار)

چرا به یک بالش بارداری نیاز دارید؟

برخی از افراد می‌دانند که قرار دادن یک بالش معمولی بین پاها و یا قرار دادن به عنوان حمایت از سینه‌های آنها در حالی که به پهلو دراز کشیده‌اند، پشتیبانی کافی برای یک خواب شب راحت و خوب  کافی است، اما اگر نمی‌توانید راحت باشید و مدام تغییر حالت می‌دهید تا سعی کنید یک موقعیتی که برای شما مفید باشد پیدا کنید، بالش بارداری قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

انوع بالش‌ بارداری:

مدل‌های متنوعی از بالش بارداری در بازار موجود است. این مدل‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

بالش حاملگی تمام قد

این بالش‌ بارداری در کنار تمام طول بدن شما قرار می‌گیرند، شکلی منحنی دارند و به آرامی خم می‌شوند، بنابراین می‌توانید یک سر آن را بین زانوها قرار دهید و در عین حال می‌تواند سینه و شکم شما را پشتیبانی کند و کنار آن قرار بگیرید. برخی بالش‌ بارداری نیز به شکل U هستند که برای حمایت از بدن شما طراحی شده‌اند در حالی که سرتان را داخل منحنی قرار می‌دهید دو طرف شما را حمایت می‌کند. این نوع باش فضای بیشتری را در تختخواب اشغال می‌کنند و به طور معمول گران‌تر از برخی انتخاب‌های دیگر هستند.

بالش‌ بارداری یو شکل

بالش‌ دارای حالت U نیز برای حمایت از سینه، باسن و کمر شما طراحی شده‌اند و بالش‌های C شکل نیز از سر و گردن شما پشتیبانی می‌کنند. بالش های J  برای حمایت از سینه، پشت و زانوهای شما طراحی شده‌اند.

بالش بارداری گوه‌ای

این مدل‌ها نسبت به سایر بالش‌ بارداری کوچکتر و ارزان‌تر هستند. برای حمایت از یک منطقه خاص طراحی شده‌اند. به طور معمول، مانند یک کوسن یا بالشت کوچک می‌توانید از آن استفاده کنید و اگر از سوزش سر دل رنج می‌برید می‌توانید از بالش معمولی خود نیز استفاده کنید. هنگامی که کودک به دنیا آمد و نوبت به دوران شیردهی رسید، می‌توان از آن برای حمایت از پشت شما نیز استفاده کرد.

نوع بالش مشخصات انواع بالش بارداری
بالش بارداری Cپشت و شکم شما را پشتیبانی می کند (بسته به نحوه قرارگیری آن) پاها و لگن را موازی
نگه می دارد گردن را پشتیبانی و همسو با پشت نگه میدارد.
بالش بارداری Uاز هر قسمت از بدن شما به طور مساوی پشتیبانی می کند پاها و باسن را موازی نگه می دارد و گردن و پشت را به خوبی نگه می‌دارد
بالش گوه ایپشتیبانی از یک منطقه هدفمند، مانند زیر شکم، پشت شما یا بین زانوها می‌تواند از غلت خوردن در هنگام خواب جلوگیری کند.

برای خرید بالش بارداری به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • مانند بالش‌ های معمولی، بالش‌ بارداری نیز از مواد مختلفی ساخته می‌شوند، اما بهتر است به‌دنبال بالشت بارداری با جنسی محکم و غیر حساسیت‌ زا باشید.
  • حتی اگر بالش نرم‌تری برای سر خود دوست دارید، همیشه یک بالش بارداری سفت و سخت انتخاب کنید زیرا شکل خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ خواهد کرد.
  • یک بالش بارداری با روکش قابل شستشو و مخصوصا قابل شستشو در ماشین انتخاب کنید، تمیز کردن آن آسان است.
  • اگر مطمئن نیستید که چه بالش بارداری‌ ممکن است برای شما مفید باشد، ببینید آیا هر یک از دوستان شما یک بالش دارد یا خیر، بنابراین می‌توانید قبل از خریدن بالش، آن‌را امتحان کنید.
  •  اگر قد بلندی دارید و می‌خواهید یک بالش تمام قد بخرید، بررسی کنید که طول بالش به اندازه کافی بلند است که بتواند کل بدن شما را پشتیبانی کند.
  • اگر بدن شما هنگام بیدار شدن احساس درد می‌کند، به محل درد توجه کنید و سعی کنید دفعه دیگر که به رختخواب می‌روید، با بالش خود به آن قسمت بدن پشتیبانی بیشتری بدهید.

مزایای استفاده از بالش بارداری چیست؟

  • استفاده از بالش بارداری برای خوابیدن می‌تواند به طور قابل توجهی درد و بدن را تسکین دهد. با افزایش وزن بدن در دوران بارداری (خیلی سریع!) فشار زیادی به پاها، باسن و کمر وارد می‌شود. این اعضای بدن پس از حمایت از شما در تمام طول روز باید استراحت کنند، اما اگر نمی‌توانید خوب بخوابید این کار دشوار است.
  • یک بالش بارداری در تمام طول شب پشتیبانی و راحتی خاصی را برای این اعضای بدن فراهم می‌کند تا شما بهتر بخوابید و در طول روز احساس بهتری داشته باشید.
  • خوابیدن به پهلو باعث گردش خون می‌شود، چیزی که برای زنان باردار بسیار مهم است. استفاده از یک بالش بارداری به شما کمک می‌کند تا از پشتیبانی کامل در هنگام خواب برخوردار شوید. یک بالش بارداری حتی پس از تولد کودک می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر بخوابید، زیرا متأسفانه شما به عادت‌های طبیعی خواب خود باز نخواهید گشت. 
  • بدن شما مدتها پس از زایمان به استراحت نیاز خواهد داشت و بالش بارداری به شما کمک خواهد کرد! همچنین بالش حاملگی برای کمک به شما و سهولت شیردهی بسیار عالی هستند. به خصوص اگر زایمان سختی داشته‌اید یا از زایمان آسیب دیده‌اید، بالش بارداری کمک فوق العاده‌ای به شما می‌کند.

بالش بارداری C بهتر است یا U شکل؟

این مورد بستگی به این دارد که به دنبال چه چیزی هستید. یک نسخه U شکل توانایی این را دارد که کل بدن شما را حفظ کند و احساس آرامش بیشتری کنید. اما فضای تخت بیشتری را اشغال می کند. از طرف دیگر، یک بالش C شکل کمی فضای کمتری را اشغال می کند، اما پشتیبانی کاملی را که ممکن است مد نظر شما باشد را ارائه نمی دهد.

چه زمانی باید از بالش بارداری استفاده کنید؟

در واقع زمان مشخصی برای شروع استفاده از بالش بارداری وجود ندارد. این به شما بستگی دارد، اگر احساس راحتی نمی‌کنید و در هنگام خوابیدن ناراحت هستید، به این معنی است که زمان آن فرا رسیده است که از بالش بارداری استفاده کنید. بالش‌ها اشکال، اندازه‌ها و مارک‌های مختلفی دارند، شما می‌توانید با توجه بهتوضیحات این مقاله بالش مورد نظر خود را تهیه کنید. 

شما می توانید به محض اینکه بخواهید استفاده از بالش بارداری را شروع کنید، اما احتمالاً در سه ماهه دوم و سوم بارداری راحت تر خواهید بود. هدف این است که به شما کمک کند هنگام خواب احساس راحتی و حمایت کنید.

بهترین وضعیت خواب در دوران بارداری چگونه است؟

خوابیدن در هنگام بارداری بهترین حالت خواب در دوران بارداری "خوابیدن به پهلو" است. هنگام بارداری توصیه می‌شود که به پهلوی چپ بخوابید زیرا در واقع میزان جریان خون و مواد مغذی ارسال شده به جفت و کودک شما افزایش می یابد.


در ادامه بخوانید : بهترین مدل بالش شیردهی و طرز استفاده از بالش شیردهی

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
کالای خواب و استراحت طبی قیمت انواع کالای خواب و استراحت طبی