مقایسه جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه (معرفی بهترین مارک جاروبرقی)

جاروبرقی کیسه دار بهتر است یا جاروبرقی بدون کیسه؟

همیشه این جمله را می‌شنویم یا گاهی می‌گوییم که هیچ کجا خانه خود آدم نمی‌شود! بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر افراد چیزی حدود 60درصد وقت خود را در خانه می‌گذرانند، کارهایی مانند غذا خوردن، خوابیدن، استراحت، دیدن برنامه‌های تلویزیون، ورزش یا حتی وقت‌گذرانی با اعضای خانواده انجام می‌دهند.

بنابراین منطقی است که بخواهیم خانه و محل زندگی خود را از گردوخاک، آلودگی و موجودات ریز آلرژی‌زا با کمک جاروبرقی پاک‌کنیم.

اینکه چه نوع جاروبرقی برای خانه‌تان انتخاب کنید، تصمیمی است که کاملاً به شما مربوط می‌شود. امروزه انواع مختلفی از جاروبرقی از لحاظ نوع طراحی، ویژگی‌ها و عملکرد آن‌ها در بازار موجود است که انتخاب را کمی سخت می‌کند.

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح بدهم باید بگویم که به‌طورکلی جاروبرقی‌ به دو دسته جاروبرقی کیسه‌ دار و بدون کیسه تقسیم می‌شود. اینکه کدام مدل برای خانه شما مناسب است و به‌ اصطلاح کارتان را راه می‌اندازد نیاز به کمی مطالعه و بررسی دارد. آشنایی بیشتر با نقاط قوت و ضعف جاروبرقی‌های کیسه‌ دار و بدون کیسه، به شما کمک خواهد کرد که بهترین نوعی که می‌خواهید را بخرید. با این مقاله از سایت چی بگیر با ما همراه باشید تا بهترین مارک جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه و همچنین بهترین جاروبرقی رباتیک را به شما معرفی کنیم.

مزایای جاروبرقی‌ بدون کیسه

با اینکه جاروبرقی‌های بدون کیسه نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر محبوبیت کمتری دارند، تقاضا برای این مدل جاروها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. 

  • بیشتر جاروبرقی‌های بدون کیسه از تکنولوژی سیکلونیک برخوردارند. به‌این‌ترتیب که چرخش هوا با سرعت‌بالا داخل جارو باعث می‌شود که ذرات ریز و گردوغبار از ذرات درشت‌تر جدا شوند.
  • چرخش هوایی که به خاطر مکش قوی جارو برقی ایجاد می‌شود، گردوغبار و ذرات را داخل یک محفظه جمع‌آوری می‌کند و زمانی که پر شد می‌توانید محفظه را جدا، تمیزکاری و دوباره نصب کنید.
  • یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ های جاروبرقی‌ بدون کیسه صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای خرید کیسه‌های جدید است.
  • بعلاوه این مدل به محیط‌زیست کمک می‌کند تا کیسه‌های کمتری استفاده و زباله کمتری تولید شود. 
  • مزیت دیگری که اکثر افراد آن را ترجیح می‌دهند، امکان دیدن گردوغبار و ذراتی است که هنگام جارو کشیدن داخل محفظه جمع می‌شود. جاروبرقی‌ بدون کیسه غالباً یک محفظه جمع‌آوری شفاف دارند که امکان مشاهده آسان توسط کاربر از پاک کردن خانه از گردوغبار را فراهم می‌کند.
  • برای برخی افراد دیدن گردوغبار داخل مخزن هنگام جارو کشیدن احساس اطمینانی می‌دهد که کارهای خود در تمیزکاری را به‌خوبی انجام می‌دهند.
  •  جاروبرقی‌ بدون کیسه روی مخزن شفاف خود یک خط مقیاس دارند که نشان می‌دهد زمانی که حجم زباله داخل مخزن به آن خط برسد باید تخلیه شود.
  • مزیت دیگری که این جاروبرقی‌ ها دارند زمانی هست که به‌اشتباه یک شی کوچک را داخل جارو کشیدیم و باید آن را خارج کنیم. این کار در جاروبرقی‌ بدون کیسه خیلی راحت‌تر از نوع دیگر انجام می‌شود.

معایب جاروبرقی‌ بدون کیسه

  • درحالی‌که بسیاری از کسانی که جاروبرقی بدون کیسه‌دارند، خیلی هم از آن تعریف می‌کنند، بازهم یکسری معایب می‌توان برای آن نام برد.
  • جاروبرقی‌های بدون کیسه شرایط بسیاری خاصی برای نگهداری نیاز  دارند.
  • یکی از معایبی که می‌توان نام برد سخت بودن تمیزکاری و خالی کردن مخزن این نوع جاروبرقی است.
  • مدل‌های جدیدتر این نوع جاروبرقی، طراحی ساده‌تری دارند اما بازهم نیاز به تخلیه مخزن هست که این باعث می‌شود گردوغبار و ذرات به‌راحتی به اطراف پراکنده بشود. حتی گاهی کاربر در معرض میکروارگانیسم‌ها و ذرات حساسیت‌زا قرار می‌گیرند.
  • در جاروبرقی‌های بدون کیسه اغلب یک فیلتر وجود دارد که باید مرتباً شسته و خشک شود یا فیلتر جدیدی جایگزین آن شود تا دستگاه به‌خوبی کار کند. همین‌طور شستشو و خشک‌کردن مرتب سایر قسمت‌ها مانند مخزن آن‌ها وقت‌گیر و سخت است.
  • حتی با نصب فیلتر تمیز و نو، بازهم جاروبرقی‌های بدون کیسه ذرات گردوغبار بیشتری نسبت به انواع کیسه‌دار در هوا پخش می‌کنند.
  • مورد آخر اینکه خرید جاروبرقی‌های بدون کیسه گران‌تر از جاروبرقی‌های کیسه‌دار است.

معرفی بهترین جاروبرقی بدون کیسه موجود در بازار

جاروبرقی پاکشوما مدل PVC 25501

جاروبرقی پاکشوما یکی دیگر از بهترین تولیدات داخلی است که از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. قدرت موتور این دستگاه 2500 وات است و قدرت بالایی در جمع کردن گرد و غبار دارد. پاکت این جاروبرقی یکبار مصرف است. همچنین شما می‌توانید توان این جاروبرقی را با توجه به نیاز خود تغییر بدهید. 

جارو برقی سامسونگ مدل VC-910

جاروبرقی سامسونگ از نوع کیسه دار است و قدرت موتور آن 2100 وات می‌باشد. این جاروبرقی مجهز به لوله تلسکوپی است و فیلتر بهداشتی است که روی دسته آن قرار دارد. 

جاروبرقی پارس خزر مدل Turbo 2500WB

جاروبرقی کیسه درا و باکیفیت پارس خزر یکی از تولیدات خوب این شرکت است. این جاروبرقی به واسطه ی موتور قوی خود دارای مکش عالی است. جنس بدنه‌ی این جاروبرقی از پلاستیک بسیار مقاوم است. یکی از ویژگی‌های اصلی این جاروبرقی پشتیبانی از فناوری Double Filtration که مانع از ورود گرد و غباربه موتور جاروبرقی می‌شود. لوله‌ی تلسکوپی این جاروبرقی قابلیت چرخش 360 را دارد و کار کردن با آن بسیار آسان است. 

جاروبرقی پاناسونیک مدل MC-CG713

این مدل از جاروبرقی پاناسونیک از نوع کیسه دار است. و از کیفیت و قدرت موتور بالایی برخوردار است. بوسیله‌ی قابلیت دمنده در این جاروبرقی به راحتی می‌توانید سخت ترین گوشه‌های خانه را نیز تمیز کنید. وزن این جاروبرقی 8 کیلوگرم است و توان موتور آن 2000 وات می‌باشد. لوله‌ی این جاروبرقی تلسکوپی است و همچنین مجهز به نشانگر پر بودن مخزن است. 

جاروبرقی میگل مدل GVC 200

گزینه‌ی پیشنهادی بعدی یک جاروبرقی باکیفیت و مقرون به صرفه است. این مدل از جاروبرقی میگل کیسه دار و قدرت مکش بالا، یکی از ویژگی‌های مثبت آن می‌باشد. همچنین این جاروبرقی مجهز به فیلتر هپا است که از خروج گرد و غبار از جاروبرقی جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است کیسه‌ی این جاروبرقی دائمی است. و حجم آن  3 لیتر می‌باشد. 

جاروبرقی دوو مدل DVC-LH22R

جاروبرقی کیسه دار دوو یکی از بهترین جاروبرقی پیشنهادی در این لیست است. قدرت موتور این جاروبرقی 2100 وات است و از مکش بسیار بالایی برخوردار است. فیلتر هپا تعبیه شده در این جاروبرقی توانایی فیلتر کردن گرد و غبار را دارد. از دیگر ویژگی‌های این جاروبرقی می‌توان به هشت مرحله فیلتراسیون، مجهز بودن به برس توربو، کنترل پنل LED....  اشاره کرد. 

جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop 2 Pro +

یک جاروبرقی بسیار مدرن و شیک برای افراد خاص پسند. جاروبرقی شیائومی کاملا هوشمند است. سنسور این جارو برقی شارژی در قسمت بالایی آن و 3D VSLAM می‌باشد که قادر است قبل از شروع کار نقشه خانه را ترسیم کند و موانع را شناسایی کند و سپس شروع به کار کند. قدرت مکش موتور این دستگاه 3000 پاسکال است. همچنین این جاروبرقی ربات مجهز به مخزن آب است و قادر به تی کشیدن نیز می‌باشد. مطمئنا از میزان هوش این جاروبرقی غافلگیر می‌شوید.


در ادامه بخوانید : خرید و قیمت بهترین جاروبرقی ایرانی و خارجی (پرفروش ترین)

مزایای جاروبرقی کیسه‌ دار چیست؟

بهترین جاروبرقی بدون کیسه

  • جاروبرقی‌هایی که از کیسه برای به جمع‌کردن گردوغبار و زباله‌های جمع شده از طریق مکش دستگاه استفاده می‌کنند، اولین دستگاه‌های پاک‌کننده جاروبرقی موتوری بودند که در بازار عرضه شد و در جامعه مورداستفاده قرار گفت.
  • درحالی‌که جاروبرقی کیسه ایی معروف‌تر از مدل دیگر هست، با توجه به ویژگی‌های خاصش مزیت‌های زیادی هم دارد. طراحی این نوع جاروبرقی‌ها طوری است که آلودگی و گردوغبار را به داخل یک کیسه می‌کشد. این کار به‌سرعت و آسان انجام می‌شود.
  • یکی از مزیت‌های بزرگ جاروبرقی‌ کیسه‌ دار سادگی و مرتب بودن روند تمیزکاری و جمع‌کردن گردوغبار است. با جدا کردن کیسه، خاک و گردوغباری که داخل کیسه جمع شده به‌راحتی قابل دفع است. 
  •  جاروبرقی‌ کیسه‌ دار مدرن به کاربر این امکان را می‌دهند تا به‌سرعت و به‌راحتی کیسه قدیمی را برداشته و کیسه جدید را داخل جاروبرقی وارد کند. خرید کیسه‌های استاندارد آن معمولاً ارزان بوده و در فروشگاه‌های بزرگ به‌راحتی یافت می‌شود.
  • جاروبرقی‌ کیسه‌ ای موقع کار غبار و میکروب کمتری به هوا انتقال می‌دهند.
  • منفعت دیگری که این جاروها دارند، فیلترهای ضد حساسیت باکیفیت بالا هست که امروزه در بازار موجود هستند و از تکنولوژی جذب ذرات با بازده بالای داخل کیسه‌ها استفاده می‌کنند.
  • استفاده از جاروبرقی کیسه دار 99.97% ذرات هوا را به دام می‌اندازد و مانع از انتشار مجدد آن‌ها در هوا هنگام استفاده می‌شود. ثابت‌شده است که استفاده منظم از جاروبرقی‌های حاوی این نوع فن‌آوری در خانه برای کسانی که از آلرژی و آسم رنج می‌برند بسیار مفید است که اتفاقاً یک تصفیه‌کننده هوا نیز همین‌طور عمل می‌کند.
  • بیشتر جاروبرقی‌ کیسه‌ دار نسبت به نمونه‌های بدون کیسه به محافظت و رسیدگی کمتری هم نیاز دارند. به‌طورکلی هیچ بخشی نباید برای جدا کردن یا نصب کیسه جابجا شوند. اکثر جاروبرقی‌های کیسه‌دار چند بار قابل‌استفاده‌اند نیازی به تعویض هر باره بعد از جارو کشیدن ندارند.
  • بسیاری از مدل‌های جدید یک چراغ نشانگر دارند که وقتی کیسه پر می‌شود، نیاز به تعویض را هشدار می‌دهند.

معایب جاروبرقی‌ کیسه‌ دار چیست؟

  • بااینکه این نوع جاروبرقی معروف‌تر هستند، اما معایبی هم دارند.
  • زمانی که کیسه جارو نزدیک به پر شدن است (هنوز کاملاً پر نشده)، مکش جارو کم می‌شود. 
  • مشکل دیگر نیاز به خرید کیسه‌های جدید برای جاروبرقی است. باوجوداینکه یافتن کیسه‌های تعویض نسبتاً آسان بوده و ارزان هم هستند، هنوز باید این فاکتور هزینه اضافی را در نظر بگیرید.

سخن آخر

هر دو مدل جاروبرقی‌ کیسه‌ دار و بدون کیسه، مزایا و معایب خود را دارد. داشتن دانش عمومی از طراحی و ویژگی‌های هرکدام قبل از خرید به انتخاب بهتر کمک می‌کند.

یک جایگزین خوب برای جاروبرقی وجود دارد که آن‌هم بخارشو است. بخارشو یک روش عالی برای تمیز و ضدعفونی کردن کف خانه، فرش، مبلمان و پرده هستند.


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین و ارزان ترین بخارشوی های موجود در بازار

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.