خرید و سفارش انواع شمع های موم عسلی و مناسبتی

شمع و پیدایش آن در گذر زمان ماجراهای بسیاری را پشت سر گذاشته تا به شکل شمع‌های امروزی در آمده. نخستین شمع‌ها که از طریق خیساندن مغزنی در چربی آب شده حیوانات، توسط مصریان باستان ساخته شدند، به حدود 5000 سال پیش برمی‌گردد. بعد از آن رومیان باستان آموختند که اگر پاپیروس رول شده را در موم عسل یا پیه نهنگ فرو ببرند می‌توانند شمع بسازند. 

تولید شمع منحصر به یک ماده خاص نمی‌شد و قوم‌‌های مختلف با مواد گوناگونی دست به تولید این محصول زیبا می‌زدند. مثلا شمع‌های فیتیله‌دار، از موم گیاهان تولید شدند و برای فیتیله آن از الیاف گیاه برنج استفاده شد. در هند از جوشاندن میوه درخت دارچین شمع تولید می‌کردند و این روند زیبا تا امروز ادامه یافت.

استفاده از شمع در ابتدا فقط برای روشنایی و کمی هم تولید گرمای آن بود. اما بعدا انسان به دلیل انرژی مثبتی که از آن می‌گرفت، از شمع در مراسم و آیین‌های مختلف استفاده می‌کرد. نخستین حضور شمع در جشنواره نور یهودیان به نام هانوکا بود که بر پایه نور شمع بود. بعد از آن به دستور امپراطور کنستانتین، از شمع در جشن پاک نیز استفاده شد.

شمع در طی تاریخ جلو آمد و در نیمه اول قرن بیستم استفاده از شمع به ویژه شمع‌های تزیینی بیشتر شد و این محبوبیت تا امروز باقی مانده است.

نخستین کسانی که شمع را ساختند به منظور استفاده از روشنایی آن بود.، اما نکته‌ای که شمع را خاص کرده این است که با گذر زمان و پیشرفت انسان در تمام ابعاد به ویژه تولید الکتریسیته و ساخت انواع وسایل الکتریکی برای روشنایی، شمع نه تنها محبوبیت خود را از دست نداد، بلکه استفاده از آن روند افزایشی دارد.

امروزه ما به شمع برای تولید روشنایی آن نیازمند نیستیم پس چه چیز آنقدر شمع را برای ما محبوب کرده؟

پاسخ شاید در این جمله باشد که شمع سرشار از انرژی مثبت و آرامشی است که در هیچ وسیله روشنایی الکتریکی یافت نمی‌شود.

شمع و کائنات:

شمع در مراسمات مختلف از جشن تولد گرفته تا مراسمات مذهبی و عیدهای مختلف و عزاداری‌ها استفاده می‌شود. اما چه رازی در این شمع‌های زیبا نهفته که مثلا در جشن تولدها، هنگام آرزو کردن، شمعی را فوت می‌کنیم؟ چه سری دارد که سروکله‌اش سر سفره هفت سین تا میز شام هم پیدا شده؟چرا هنگامی که کسی از دنیا می‌رود به یادش شمعی روشن می‌کنیم؟

شمع و کائنات:

اطلاعات بیشتر و خرید

راز شمع در انرژِی آن نهفته است. شمع از جنس کائنات هستی است و هنگام آرزو کردن با آن انرژی بیشتری از کائنات دریافت می‌کنیم و این انرژی سبب آرامش و رسیدن به آرزو می‌شود. می‌گویند شمع چهار عنصر حیات یعنی آب، خاک، آتش و هوا را در خود دارد. شعله‌اش آتش، دودش هوا و موم ذوب شده آن آب است، موم شمع عنصر خاک، نشان طبیعت است. از این رو شمع را نماد برطرف شدن حاجت و رسیدن به آرزو و همینطور آرامش می‌دانند. در ادامه به شمع‎‌هایی می‌پردازیم که علاوه بر زیبایی و آرامش، انرژی‌های منفی هم از بین می‌برند.

شمع موم عسل:

شمع موم عسل:

اطلاعات بیشتر و خرید

شمع موم عسل، شمع‌های طبیعی و دوست‌دار طبیعت هستند که کاملا ارگانیک و قابل بازگشت به طبیعت هستند. شمع موم عسل در زمان سوختن یون‌های منفی تولید می2کند که یون2های مثبت ایجاد شده توسط وای فای،ماکروویو، بخاری و... را خنثی می‌کند. این شمع که از کندوهای عسل به دست می‌آید در هنگام سوختن آرامش، رایحه‌ای خوش تولید می‌کند که تا حد زیادی بوهای نامنطبوع محیط را از بین می‌برد. سوختن این نوع شمع‌ها موجب افزایش آرامش روح و تمرکز بیشتر انسان و همچنین داشتن خوابی راحت در شب می‌شود.

شمع موم عسل:


اطلاعات بیشتر و خرید

شمع‌های مناسبتی:

همانطور که اشاره کردم شمع از گذشته تا به امروز در مراسمات مختلف کاربرد داشته. اما امروزه این کاربرد کمی گسترده‌تر شده و شکل‌های مختلفی به خود گرفته است. 

شمع‌هایی با طرح‌های مختلف و یاد آور مراسمات گوناگون مثل عید نوروز، شب یلدا، روز عشق و حتی کریسمس و ولنتاین هر کدام شمعی با طراحی بامزه و جالب دارند.

 شمع‌های مناسبتی:

اطلاعات بیشتر و خرید

 مزین کردن سفره یلدا با شمعی با طرح دانه‌های انار یا هندوانه قطعا زیبایی سفره شما را دوچندان می‌کند. همچنین هدیه دادن شمع‌های مناسبتی با نماد مخصوص آن روز، هدیه‌ای به یادماندنی و زیبا محسوب می‌شود.

شمع‌های مناسبتی:

اطلاعات بیشتر و خرید

گروهی دیگر از شمع‌ها نمادی از یک زیبایی عظیم را در خود دارند مانند شمع‌هایی با نماد دریا و اقیانوس. این شمع‌ها که معمولا با چندین صدف زینت داده می‌شوند، نماد آرامش دریا هستند. رنگ آبی تمرکز ذهن را بالا برده و فضا را دلپذیر و آرام می‌کند.

شمع‌های مناسبتی:

اطلاعات بیشتر و خرید

گروهی دیگر شمع‌هایی هستند که در ساخت آن‌ها از پوست میوه و عصاره آن میوه استفاده شده است. این شمع‌ها که معمولا با عصاره همان میوه خوشبو می‌شوند، فضا را بسیار معطر می‌کنند و نمادی از طبیعت و زیبایی هستند.

شمع‌های مناسبتی:

اطلاعات بیشتر و خرید

شمع‌هایی هستند که با عصاره‌ها و دانه‌های گیاهی خاصی خوشبو و زینت داده شده‌اند. مانند قهوه و میخک و... رنگ سفید نماد شفابخشی و نیرو است، ترکیب شمع سفید با قهوه یا میخک سردرد را کم می‌کند و انرژی مثبت دارد.

شمع‌های مناسبتی:


اطلاعات بیشتر و خرید

شمع و عشق

یکی از کاربردهای شمع رمانتیک کردن فضاهای عاشقانه است. اگر همسر یا نامزد خود را به شام دعوت کرده‌اید، از معجزه روشن کردن شمع غافل نشوید. این کار نشانه عشق و علاقه شما به طرف مقابل است زیرا فضا را برای یک صحبت عاشقانه آماده کرده‌اید. جدا از زیبایی که دارد. آرامش شما را افزون و فضا را معطر می‌کند. برای این کار می‌‌توانید از شمع‌هایی به رنگ سفید، صورتی و قرمز استفاده کنید. جالب است بدانید شمع صورتی نماد عشق و دوستی و محبت است.


شعری از آتش دیدار به لب دارد شمع

عشق در پیله پروانه به رقص آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.