صندلی گیمینگ: راهنمای خرید صندلی بازی + قیمت روز

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ یک وسیله ضروری برای گیمیرها محسوب می‌شود، زیرا قرار است چندین ساعت مقابل کنسول بازی یا کامپیوتر شخصی‌شان بنشینند. اگر شما گیمر هستید، باید یک صندلی گیمینگ با کیفیت بخرید تا موقع بازی اذیت نشوید. اما انتخاب یک صندلی مناسب خیلی هم آسان نیست، زیرا انواع مختلف صندلی در بازار موجود هستند. برای اینکه بتوانید تجربه خوبی از بازی‌های کامپیوتری داشته باشید، حتماً باید یکسری نکات را در خرید صندلی بازی یا همان گیمینگ بدانید.

در این مقاله از سایت چی‌بگیر، ما فاکتورهای مختلفی که باید هنگام خرید صندلی گیمینگ در نظر داشته باشید را پوشش خواهیم داد. این به شما کمک می‌کند تا دریابید که به دنبال چه ویژگی‌هایی بگردید، همچنین به معرفی بهترین برند صندلی گیمینگ می پردازیم.

پس بدون اتلاف وقت، به موارد ضروری می‌پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید:

  • چرا به صندلی گیمینگ نیاز دارید؟
    انواع مختلف صندلی گیمینگ؟
    نکاتی که در انتخاب صندلی گیمینگ باید در نظر داشته باشید.

خرید صندلی گیمینگ

مهم‌ترین سؤالی که باید قبل از اقدام به خرید از خودتان بپرسید آن است که چرا نیاز به صندلی گیمینگ دارید؟ اگر جز گیمیرهای هاردکور هستید، احتمالاً وقت زیادی را برای بازی‌های ویدئویی صرف می‌کنید. یک صندلی بد می‌تواند مشکلات فیزیکی زیادی برای شما ایجاد کند. یک صندلی بازی خوب، ازنظر ارگونومی و راحتی دقیقاً متناسب با بدن شما است.

صندلی گیم به شما کمک می‌کنند که هنگام نشستن وضعیت خوبی داشته باشید و منجر به تجربه بهتر بازی شود. علاوه بر این، یک صندلی مخصوص بازی یک بالشتک راحت سر و کمر دارد که از کمردرد پیشگیری می‌کند.

معرفی بهترین صندلی گیمینگ موجود در بازار:

صندلی گیمینگ میزیمو مدل PS4

این صندلی گیمینگ بسیار راحت و مناسب برای گیمرها مناسب می‌باشد. زاویه پشتی این صندلی تا 45 درجه قابلیت تنظیم را دارد. شما می‌توانید با خیال راحت ساعت‌ها از این صندلی استفاده کنید. زیرا این صندلی مجهز به بالشتک طبی است و همچنین گودی کمر شما را به خوبی پوشش می‌دهد. جنس رویه صندلی از چرم مصنوعی بسیار باکیفیت است. شما در این صندلی می‌توانید به راحتی از اهرم های کنترل ارتفاع استفاده کنید. 

صندلی گیمینگ کاد مدل G2022

صندلی گیمینگ کادویژگی ها
حداقل/ حداکثر ارتفاع 125/135
جنس صندلیفوم
جنس روکش پشتیچرم مصنوعی
جنس پایه آهن
قابلیت تنظیم ارتفاع
دارد
پشتی گردنقابل جدا شدن

صندلی گیمینگ وارنا مدل DX600S

صندلی گیمینگ وارناویژگی ها
حداقل/حداکثر ارتفاع50/60 سانتی متر
جنس فوم فئم سرد
جنس پایهآهن
جنس روکش پشتیچرم مصنوعی/ پارچه
نوع پشتی گردنپیوسته

صندلی گیمینگ میزیمو مدل PS4 5Y

صندلی گیمینگ میزیموویژگی ها
حداقل/ حداکثر ارتفاع45 تا 55 سانتی متر
قابلیت تنظیم دستهدارد
قابلیت تنظیم پشتیدارد
جنس فوم فوم گرم
جنس پایهآهن
جنس روکشش پشتیچرم

صندلی گیمینگ مدل گیم نت 2199

صندلی گیمینگ مدل گیم نتویژگی ها 
حداقل/ جداکثر ارتفاع50/60 سانتی متر
قابلیت تنظیم ارتفاعدارد
جنس فومفوم گرم
جنس پایه آهن لعاب EK2
جنس روکش پشتی چرم مصنوعی

صندلی گیمینگ میشن مدل CHR15

صندلی گیمینگ میشنویژگی ها
حداکثر ارتفاع 124 سانتی متر
قابلیت تنظیم ارتفاع دارد


در ادامه بخوانید : تبلت بازی: معرفی بهترین تبلت گیمینگ 2022

انواع صندلی بازی:

صندلی مخصوص بازی PC

صندلی مخصوص رایانه یا کامپیوتر رایج‌ترین صندلی مخصوص بازی و شبیه صندلی‌های اداری معمولی است اما بیشتر مناسب بازی طراحی شده است. این مدل صندلی‌ها طراحی‌های ارگونومیک، دسته‌های راحت، زیر پایی‌های مناسب، پشتی سر راحت و بالشتک‌های پشت کمر دارند. جدا از این، آن‌ها از یک‌پایه چرخ 5 ستاره باقابلیت چرخش عالی برخوردارند. در مقایسه با صندلی‌های اداری، گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری برای کمک به شما در ایجاد حالت نشستن مناسب برای بازی‌های راحت و ایمن روی کامپیوتر ارائه می‌دهند. صندلی مخصوص بازی Merax یکی از بهترین صندلی‌های موجود در بازار امروز است.

صندلی بازی گهواره‌ای

این صندلی‌ها فاقد پایه و مفصل گردنده هستند، به‌راحتی می‌توانند روی زمین قرار بگیرند تا بتوانید ساعت‌ها از بازی‌های کنسول لذت ببرید. در عوض، آن‌ها از یک صندلی راحت به شکل L با پشتی کاملاً بالشتی برای سر و کمر برخوردار هستند تا در حالت نشستن راحتی بیشتری را برای شما فراهم کنند. بیشتر صندلی‌های راکر (گهواره‌ای) دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای هستند اما صندلی‌های گهواره‌ای V شکل ویژگی‌های پیشرفته مازادی دارند. آن‌ها شامل یک سیستم بی‌سیم داخلی، بلندگوهای داخلی و ورودی‌های استریوی RCA و غیره هستند.

صندلی گیم برای بازی مسابقه‌ ای

صندلی‌ مسابقه‌ گیمینگ، صندلی‌ های پیشرفته مخصوص بازی هستند که به فرمان، پدال و دنده مجهز شده‌اند تا تجربه‌ای واقع‌گرایانه برای شما رقم بزنند. برخی از صندلی‌ مسابقه‌ ای فقط دارای صندلی و چارچوب‌هایی هستند که مناسب گیمرهای معمولی می‌باشند، اما صندلی‌ های با ویژگی‌های پیشرفته‌تر برای مسابقات حرفه‌ای و رانندگی استفاده می‌شوند. آن‌ها نه‌تنها بسیار راحت‌اند بلکه بیشترین استقامت را برای ساعت‌های طولانی استفاده دارند. در مقایسه با انواع دیگر صندلی‌ بازی، اینو نوع صندلی گیم بسیار گران‌قیمت است.

صندلی بازی دارای پایه

این نوع صندلی‌ بازی شبیه صندلی‌ گهواره‌ای هستند، اما با پایه کمی بلند می‌شوند. این حالت یک گزینه ایده‌آل برای گیمرهایی است که دوست دارند بالاتر از سطح زمین بنشینند و دور آن چرخشی داشته باشند. صندلی‌ های پایه‌ ای برای راحتی بیشتر به زیردستی، پشتی و زیر پایی قابل تنظیم مجهز شده‌اند و بنابراین تسلط خیلی خوبی به آنچه بازی می‌کنید، خواهید داشت. برخی از صندلی‌ های پایه‌ ای دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند بلندگوهای داخلی و لوازم جانبی مخصوص بازی هستند که بسته به نیاز خود می‌توانید انتخاب کنید.

معیارهای چی بگیر برای خرید بهترین برند صندلی گیمینگ

قیمت و خرید صندلی گیمینگ

جنس صندلی گیمینگ

صندلی مخصوص بازی باید از مواد بادوام و باکیفیت خوب ساخته شود و اگر بادوام نباشد، برای استفاده منظم مناسب نیست. یک صندلی مخصوص بازی ارزان ممکن است برای شما هزینه کمی داشته باشد اما به دلیل ضعف مواد سازنده آن ممکن است پس از چند هفته استفاده خراب شود. باید به دنبال شرکت سازنده‌ای باشید که مواد ساختاری و سایر ویژگی‌های یک صندلی مخصوص بازی را مشخص می‌کند.

راحتی استفاده از صندلی گیم

راحتی مهم‌ترین عامل برای بررسی هنگام جستجوی صندلی بازی است. صندلی ارگونومیک می‌تواند به بهبود وضعیت بدن شما هنگام نشستن طولانی‌مدت مقابل کامپیوتر کمک کند. همچنین از حرکات شما پشتیبانی می‌کند، کمردرد را کاهش می‌دهد و کمترین فشار را برای شما ایجاد می‌کند. ساپورت کمر داخلی آن‌ها به شما کمک می‌کند تا کمردرد کمتری داشته باشید، زیردستی‌های متناسب با بدن شما و پشت سر، ستون فقرات را در یک راستا قرار دهد.

دسته صندلی بازی

به‌عنوان یک گیمر باید به دنبال یک صندلی باشید که مخصوص بازی است و دسته‌های متناسبی هم دارد. اگر روی صندلی بدون دسته بنشینید، باعث فشار بیشتر روی شانه‌های شما می‌شود که منجر به درد گردن یا مچ دست خواهد شد. بیشتر صندلی‌های مخصوص بازی رایانه‌ای دارای دسته‌های تکیه دادن بازو هستند اما اطمینان حاصل کنید که دارای ویژگی قابلیت تنظیم باشد تا بتوانید آن‌ها را متناسب با قد و فرم بدن خود تغییر دهید.

گنجایش وزنی صندلی گیم

یک عامل مهم دیگری است که باید هنگام خرید صندلی مخصوص بازی بدانید. صندلی‌های مخصوص بازی دارای اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف وزن هستند، بنابراین باید بدانید کدام‌یک برای وزن و قد بدن شما مناسب است. یک صندلی بازی استاندارد می‌تواند وزنی در حدود 113 کیلوگرم را تحمل کند، در حالی که بیشتر صندلی های سنگین وزن می توانند تا 227 گیلوگرم وزن را تحمل کنند.

قیمت صندلی گیمینگ

اگر تمام ویژگی‌های برتر یک صندلی مخصوص بازی را می‌خواهید، باید هزاران دلار برای یک مدل عالی هزینه کنید. درحالی‌که قیمت برخی از صندلی‌ های بازی کمتر از 3 میلیون تومان است، هزینه برخی دیگر بیش از 7 میلیون تومان می‌شود که اگر محدودیت مالی دارید، هزینه آن غیرقابل پرداخت است.اگر بودجه خوبی دارید، باید به دنبال نسخه ارتقا یافته صندلی گیم باشید.

سخن پایانی: 

در این مقاله از چی بگیر به‌طور کامل به معرفی صندلی‌ بازی پرداخته‌ایم، امیدوارم از این راهنمایی لذت برده باشید. ما امیدواریم که این راهنما به شما کمک کند تا صندلی مخصوص بازی خود را پیدا کنید. قبل از خرید به موارد فوق‌الذکر توجه داشته باشید و فراموش نکنید که نظر کاربران را در بررسی عملکرد، بخوانید تا بدانید که یک صندلی مخصوص بازی چه عملکردی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.