بالم لب چیست؟ قیمت و معرفی بهترین بالم لب

یکی از عضوهای صورت که تاثیر زیادی بر زیبایی ما دارد، لب‌ها هستند. برخلاف تصور ما لب‌ها نیز مانند سایر قسمت‌های صورت نیاز به مراقبت دارند. یک لب زیبا با پوست نرم و درخشان آرزوی هر کسی است اما ممکن است، لب‌ها تحت تاثیر عوامل مختلف مانند سرمای هوا، مواد آرایشی نامرغوب و حساسیت و پوسته پوسته و خشک شوند و حتی در مواردی دچار ترک‌های پوستی شویم، بدیهی است این عوامل زیبایی لب را از بین می‌برند. پس بهتر است همانطور که به سلامت پوستمان اهمیت می‌دهیم، از سلامت لب‌ها نیز غافل نشویم.

بالم لب چیست؟

معرفی و خرید بهترین مارک بالم لب

نوعی موم یا پماد مخصوص لب هستند، که از موادی تشکیل شده‌اند که موجب حفظ رطوبت و نرم کنندگی و چرب نگه داشتن لب‌ها می‌شوند، بالم لب که بسته به نوع محصول بیشتر از موادی مانند موم زنبورعسل، وازلین، روغن نارگیل، لانولین، برخی ویتامین‌ها تشکیل شده موجب آبرسانی پوست لب می‌شوند.

مراقب لب‌هایتان باشید!

محافظت در برابر نور خوشید: آفتاب همانطور که برای پوست مضر است برای لب‌ها نیز ضرر دارد. استفاده از ضد آفتاب یا محصولاتی مانند بالم لب با SPF 15 نقش محافظت کننده خوبی دارد.

تغذیه مناسب: لازم به گفتن نیست که تغذیه سالم مساوی با بدنی سالم است. پس سعی کنید همیشه پیرو یک رژیم غذایی سالم، متنوع و دارای مواد مغذی باشد.

سیگار کشیدن ممنوع: از یکی از عواملی که موجب تیرگی و خشکی لب‌ها می‌شود و زیبایی آن‌ها را از بین می‌برد، سیگار کشیدن است، پس سلامت و زیبایی بدن خود را با آن به خطر نندازید.

به مقدار کافی آب بنوشید: بدن که کم آب شود به دنبال آن هم پوست لب هم خشک می‌شود، پس بهتر است رطوبت طبیعی پوست را با نوشیدن مقدار کافی آب تامین کنید تا پوستی شاداب و لب‌هایی مرطوب و درخشان داشته باشید.

هرگز با مواد آرایشی روی پوست نخوابید: از مهم‌ترین نکاتی که در حفظ سلامتی لب‌ها باید رعایت کنید، این است که همیشه قبل از خواب صورت و لب‌ها را با شوینده ملایم و آب ولرم بشویید. چون حتی بهترین نوع لوازم آرایشی نیز حاوی مواد شیمیایی مضر برای پوست هستند.

حفظ رطوبت پوست لب: اگر لب‌هایتان خشک می‌شود، سعی نکنید با زبان زدن آن را مرطوب کنید، چون این کار بعد از چند ثانیه موجب خشک شدن بیشتر لب می‌شود و این کار یک عادت بد را در شما ایجاد می‌کند. در عوض از مرطوب کننده‌های ویژه لب که دارای ویتامین نیز هستند، استفاده کنید.

از نقش ماسک‌های خانگی غافل نشوید: مواد طبیعی مانند ژل آلوئه‌ورا، روغن نارگیل، عسل، روغن کرچک و... نقش به سزایی در زیبایی و مرطوب کنندگی لب‌ها دارند. 

برای تهیه ماسک عسل و نارگیل، کافی است یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مایع مخلوط کنید و خوب مخلوط کنید، سپس این ترکیب را به مدت 15 دقیقه روی لب بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید یک تیکه نایلون کوچک را روی لب قرار دهید تا ماسک به خوبی جذب شود.

بعد از تمام مراقبت‌ها نیاز به یک محصول با کیفیت جهت مرطوب کنندگی لب دارید. مرطوب کننده‌های لب که با نام بالم لب میشناسیم برای حفظ رطوبت و از بین بردن پوست‌های خشک شده لب بسیار مفیدند.

معرفی بهترین بالم لب‌ موجود در بازار:

بالم لب دکتر ژیلا مدل B01 وزن 12 گرم

  • بالم لب دکتر ژیلا حاوی ویتامین A , ویتامین B , ویتامین E
  • دارای عصاره آووکادو جوجوبا و خاصیت نرم کنندگی لب
  • حاوی فاکتور محافظتی SPF20
  • دارای ویتامین ‎های A، E و پرو ویتامین B5 می‌باشد.

بالم لب الارو مدل Repair And Hydrate

بالم لب الارو ساخت کشور فرانسه
حاوی ویتامین E
  • حاوی عصاره شی باتر
  • ترمیم کننده قوی پوست خشک و ترک خورده لب
  •  آبرسانی و رطوبت رسانی قوی با ماندگاری بالا
  • با خاصیت محافظت از لب در برابر آسیب ها و آلودگی های محیطی می‌باشد.

بالم لب هیدرودرم مدل 02

بالم لب هیدرودرم مرطوب کننده قوی 

بازسازی کننده و التیام بخش لب‌های خشک و حساس

حاوی روغن دانه انگور، آلوئه‌ورا، کالاندولا

دارای ویتامین E

کرم نرم کننده لب فیس دوکس مدل هیدرازوم حجم 15 میلی لیتر

بالم لب آبرسان و مرطوب کننده قوی لب

حاوی روغن زیتون

التیام بخش پوست لب و بازگشت رنگ طبیعی آن

بالم لب فیکس دوکس مناسب زیرساز میکاپ و از بین بردن ترک خوردگی لب می‌باشد.

بالم لب لابلو مدل Blackberry Shine

  • بالم لب لابلو حاوی عصاره توت سیاه با رایحه و طعم خوب
  • حاوی مرطوب کننده لب و جلوگیری از پوسته پوسته شدن لب
  • فاقد SPF
  • فاقد الکل
  • درخشان کننده لب

بالم لب میبلین مدل baby lips

بالم لب میبلین دارای کاربرد دو گانه برای لب و گونه‌ها

ماندگاری بالا و مرطوب کننده سبک 

بافت ابریشمی و مناسب برای زیرساز آرایش

 باعث ایجاد جلوه درخشان برای لب و گونه‌ها می‌شود.

بالم لب باله آ مدل آلوئه ورا مجموعه 2 عددی

بالم لب باله‌آ حاوی روغن بادام، آلوئه‌ورا و آووکادو 

مرطوب کننده لب و جلوگیری از پوسته پوسته شدن آن

باعث ایجاد بافت مخملی و نرم برای لب‌ها می‌شود.

بالم لب فلورمار مدل کاراملی

بالم لب آبرسان قوی 

مرطوب کننده و از بین برنده ترک‌های پوست

حاوی SPF 15 برای حفاظت از پوست لب در برابر اشعه خورشید

بالم لب وازلین مدل کاکائو

بالم لب وازلین حاوی کره کاکائو و رایحه خوب

حاوی ویتامین E، گلیسیرین و ژل وازلین

مرطوب کننده لب 

باعث ایجاد ظاهری براق و درخشان برای لب می‌شود.

بالم لب مای مدل ضد آفتاب

بالم لب مای نرم کننده قوی پوست لب

محافظت از پوست لب در برابر اشعه خورشید

ماندگاری بالا 

بالم لب مای مدل ضد آفتاب

بالم لب مای نرم کننده قوی پوست لب

محافظت از پوست لب در برابر اشعه خورشید

ماندگاری بالا 

مزایای و معایب استفاده از بالم لب

بالم لب هم مانند سایر مواد آرایشی بهداشتی مزایا و معایب خود را دارد:

مزایای استفاده از بالم لب چیست؟

از بین بردن خشکی لب چند دقیقه بعد از استفاده:  پوست لب نازک است و غدد عرق ندارد. همین موضوع باعث خشکی و ترک آن می‌شود، بالم لب بعد از چند دقیقه خشکی و ترک پوست لب را از بین می‌برد و آن را نرم و مرطوب می‌کند.

زیبا و حجیم نشان دادن لب‌ها: استفاده از بالم لب می‌تواند جایگزینی سالمی برای رژلب‌ها باشد، زیرا حتی نوع بی رنگ آن لب‌ها را درخشان و زیبا نشان می‌دهد.

محافظت در برابر آفتاب: اگر بالم لب دارای SPF باشد، محافظ خوبی در برابر اشعه‌های آفتاب نیز هست. 

وجود ویتامین و مواد مغذی در آن: برخی بالم لب‌های مرغوب حاوی مقادیری ویتامین به خصوص ویتامین E و همچنین ترکیبات آنتی اکسیدانی که موجب احیا پوست لب می‌شود، هستند. که بسیار برای لب ضروری است.

معایب بالم لب چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، بالم لب با تمام خواصی که دارد معایبی نیز دارد که بهتر است در هنگام خرید به از مرغوب بودن، کیفیت بالای محصول و همچنین نوع مواد تشکیل دهنده اطمینان حاصل کنید.

مواد شیمیایی: بالم لب‌هایی که حاوی مقادیر فراوان menthol , salicylic acid, carcinogens, phenol باشند، مفید نیستند.

عطر و اسانس زیاد: اگر لب‌هایی حساس دارید از بالم‌هایی که عطر و اسانس فراوانی دارند استفاده نکنید. چون موجب تحریک بیشتر می‌شود.

در استفاده از بالم لب زیاده روی نکنید. چون این کار هم باعث می‌شود به استفاده مداوم از آن عادت کنید و هم اینکه استفاده بیش از حد نتیجه عکس دارد و موجب خشکی لب می‌شود، اما اگر از یک بالم لب باکیفیت به اندازه نیاز و نه بیشتر استفاده کنید، نتیجه خوبی دارد.

سخن آخر: 

گاهی اوقات به دلیل استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی بی‌کیفیت رنگ طبیعی‌ لب‌ها از بین می‌رود و تا حدودی رنگ آن‌ها تیره می2شود، در این حالت بهتر است برای مدتی استفاده از محصولات آرایشی لب را کنار بگذارید، از ماسک‌های خانگی لایه بردار استفاده کنید و یک بالم لب باکیفیت و خوب را روزانه استفاده کنید تا رنگ درخشان و زیبای لب‌هایتان بازگردد. از اینکه با چی بگیر همراه بودید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.