راهنمای خرید فر گازی و برقی، معرفی بهترین برند فر مبله و توکار

راهنمای خرید فر توکار، ایستاده و اون توستر

قصد نقل‌مکان به خانه جدید دارید؟ آشپزخانه خود را بازسازی کرده‌اید؟ داشتن یک فر مناسب باعث افزایش رضایت شما از آشپزی خواهد بود. می‌خواهید یک اجاق‌گاز فردار بخرید، یک فر جدا و استاندارد یا حتی فر توستر کوچکی بخواهید بخرید، انواع برندها با ویژگی‌های متنوعی در بازار خواهید دید. ابتدا باید مشخص کنید چه نوع فر کار شما را راه می‌اندازد.

بهترین برند را انتخاب کنید.

  • فرهایی که عملکرد ضعیفی دارند را کنار بگذارید.
  • برای انتخاب بهتر حتماً از دیگران کمک بگیرد.
  • کالایی را انتخاب کنید که گارانتی معتبری ارائه دهد.

برای خرید یک فر توکار یا ایستاده خوب به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • اولین چیزی که هنگام خرید یک فر عالی باید به آن توجه کنید، قدرت آن است. بنابراین اگر می‌خواهید مطمئن شوید که غذای شما به سرعت و کامل پخته می‌شود یا تمایل به پخت فله‌ای دارید، مدلی با بیشترین قدرت را انتخاب کنید. 
  • در مورد ظرفیت فر هم همینطور. اگر برای افراد زیادی آشپزی می‌کنید. به ظرفیت بالاتری نسبت به کسی که به تنهایی زندگی می‌کند نیاز دارید.
  • در مورد سایر ویژگی های خاص، اگر اغلب چندین غذا را به طور همزمان سرخ کنید یا بجوشانید، یک اجاق با تعداد مشعل بیشتر به کارتان می آید.
  • فرهایی که عملکرد ضعیفی دارند را کنار بگذارید.
  • برای انتخاب بهتر حتماً از دیگران کمک بگیرد.
  • کالایی را انتخاب کنید که گارانتی معتبری ارائه دهد.

فر توکار اخوان مدل F25

فر توکار اخوان

ابعاد فر توکار60*60*55
تعداد برنامه پخت8 برنامه
کارکردتمام برقی (دارای 4 المنت)
برنامه یخ زداییدارد
فندک اتوماتیکدارد
جوجه گردان دارد
حسگر پختدارد

فر توکار سینجر مدل sea33

فر توکار سینجر

ابعاد فر توکار59*58*54.5
گنجایش58 لیتر
تنظیماتتایمر قابل برنامه ریزی
سیستم خنک کنندهدارد
جوجه گرداندارد
قابلیت گریل کردندارد

فر توکار داتیس مدل DF683U

فر تو کار داتیس

ابعاد فر توکار55*57*57
گنجایش78 لیتر
تایمردارد
جوجه گرداندارد
صفحه نمایشدارد
مجهز به کانوکشن

سیستم یخ زداییدارد

اجاق گاز اسنوا مدل SGC5-1101N Romina Series

ابعاد اجاق گاز فر دار85*65*95
گنجایش فر 50تا 100 لیتر
تایمر دارد
جنس بدنهاستیل
تعداد شعله اجاق گاز 5 عدد
جوجه گرداندارد


‏اجاق گاز سینجر مدل SG-Apple

ابعاد اجاق گاز فر دار90*85*60
گنجایش فر 76 لیتر
جوجه گرداندارد
تایمردارد
جنس بدنه لعاب

انواع فر گاز

فر توکار

اگر می‌خواهید فر شما با چیدمان آشپزخانه‌تان سازگاری داشته باشد، فر توکار یا دیواری بهترین انتخاب است. آن‌ها در دیوار و ارتفاع مناسب قرار می‌گیرند و دیگر نیازی نیست هنگام استفاده از آن‌ها خم بشوید. همین‌طور جایی را زیر میز یا گاز اشغال نمی‌کند.

اندازه استانداردی که در بیشتر خانه‌ها برای فر توکار در نظر می‌گیرند، 60 سانتیمتر است ولی اگر یک خانواده بزرگ دارید یا زیاد آشپزی می‌کنید، مدل‌های بزرگ‌تر در اندازه‌های 70 یا 90 سانتیمتری نیز در بازار موجود هست. درحالی‌که اکثر افراد معمولاً فر توکار بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند، اما باید دقت داشته باشید که سهولت استفاده بسیار مهم است. فرهای بزرگ‌تر سینی‌های بزرگ‌تری دارند که بلند کردن و جابجایی آن‌ها سخت‌تر است. و تمیز کردن وسایل بزرگ‌تر دشوارتر هم می‌شود. همچنین می‌توانید بین انواع فر گازی یا فر برقی یک مدل را انتخاب کنید، هرچند که بیشتر فرها در حال حاضر برقی هستند.

فر ایستاده

فر ایستاده یا مبله هم نوع دیگری از فر هستند و هم اجاق‌گاز. انواع مدل‌های کلاسیک با محفظه‌های چندتایی و مدرن آن در بازار موجود است. این نوع فرها هم مدل‌های گازی و هم برقی دارند. اگر فضای محدودی دارید گزینه‌های 60 سانتی‌متری در دسترس شما هستند، بااین‌وجود، اگر فضای کافی دارید و یا خانواده بزرگی دارید و می‌خواهید غذای بیشتری بپزید مدل‌های 90 سانتی‌متری گزینه‌های مناسب‌تری برای شما مناسب است.

فر توستر رومیزی

توستر یک جایگزین جمع‌وجور برای فرهای بزرگ است. می‌توان با آن غذا پخت، تفت داد، گریل و برشته کرد و حتی بعضی از آن‌ها دارای یک صفحه داغ در بالا هستند. توستر قیمت کمتری نسبت به فرهای بزرگ با مصرف انرژی کمتر دارند. فر توستر رومیزی برای کارهای کوچک پخت‌وپز مانند پختن پنیر روی نان تست و هنگامی که فضا اهمیت بیشتری دارد، مفید است اما نمی‌تواند برای پخت در مقیاس بزرگ‌تر جوابگو باشد.

فر دوتایی

فرهای دوتایی دارای دو کوره مجزا است که هرکدام عملکرد خاص خود را دارد و یکی روی دیگری قرار می‌گیرد. این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا هم‌زمان در ظروف مختلف، غذاهای متفاوت بپزید، کباب کنید یا دو نوع غذایی که به دما و عملکردهای مختلف نیاز دارند، بپزید. آن‌ها یک گزینه عالی برای مهمانی‌ها یا خانواده‌های پرجمعیتی هستند که دوست دارند پخت‌وپز زیادی داشته باشند و می‌توانند برقی یا گازی باشند (اگرچه اکثراً برقی هستند).

نکته اصلی این نوع فرها، اندازه دو بخش آن است. بعضی از آن‌ها دو فر کاملاً بزرگ هستند و برخی یک فر کوچک‌تر در پایین یا بالای فر بزرگ‌تر قرار دارد. به خاطر داشته باشید که یکی از فرها عملکرد محدودتری دارند و فقط یک قفسه دارد. در نظر بگیرد که چقدر جا قرار است به فر اختصاص بدهید؛ و از کوره دوم برای چه نوع پخت‌وپزهایی استفاده می‌کنید.

وقتی صحبت از ویژگی‌ها و عملکردها می‌شود، همان جنبه‌هایی که اجاق دیواری معمولی دارد را در نظر بگیرید. نصب فر دوتایی نسبت به فر دیواری کمی پیچیده‌تر است، زیرا هر دو فر باید قابل‌دسترسی باشند، اما به‌احتمال‌زیاد یکی در ارتفاع بالاتری از دیگری قرار می‌گیرد. به این فکر کنید که کدام‌یک از دو بخش فر بیشترین استفاده را می‌برد و برای دسترسی آسان آن را در ارتفاع مناسب نصب کنید.

فر بخارپز

طراحان فرهای بخارپز ادعا می‌کنند که غذایی که با این نوع فرها می‌پزید سالم‌تر هستند، زیرا مواد مغذی کمتری با آن از بین می‌رود. بااین‌حال، این مدل به‌اندازه فرهای معمولی همه‌کاره نیستند و می‌توان برای بخارپز کردن غذا از روش‌های ارزان‌تری هم استفاده کرد.

فرهای بخارپز معمولاً سه نوع هستند:

  • فرهایی که تنها بخارپزند. این مدل‌ها غذا را به‌اصطلاح گریل نمی‌کنند و قطعات غذا قهوه‌ای نمی‌شود. باید قبل از آنکه غذا را داخل فر بگذارید باید آن را سرخ یا گریل کنید.
  • ترکیب بخارپز و حرارتی که معمولاً دارای تنظیمات پخت چندمنظوره، حالت پخت بخار و حرارتی، همین‌طور پخت تنها به‌صورت بخارپز هستند.
  • فر چندمنظوره با عملکرد رطوبت اضافه که معمولاً گزینه ارزان‌تری است. در حین پخت معمول در مراحل پخت، بخارهایی را به داخل کوره وارد می‌کند تا رطوبت مطلوب پخت ایجاد شود.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.