آچار بکس: معرفی بهترین مارک آچار بکس (پرفروش ترین)

آچار بکس برقی چیست؟

آچار بکس برقی ابزار آچار قدرتمندی است که با حداقل فشار، نیروی شما را چند برابر می‌کند. این کار با ذخیره انرژی در یک جسم چرخان و سپس رساندن آن به محور خروجی انجام می‌شود.

هنگام خرید آچار بکس در بازار یا حتی خرید آنلاین، انواع مختلف برند با مشخصات متفاوت ممکن است شما را گیج کند. یکسری نکاتی هست که می‌تواند به شما در خرید بهترین برند آچار بکس حرفه‌ای و متناسب با نیازهایتان کمک کند.

ایمنی در آچار بکس

در حال حاضر این وسیله یک ابزار ایمن محسوب می‌شود. زیرا بخش خروجی آن از موتور محرکه اصلی جدا است. تنها حرکت یک بخش درونی میله اصلی را می‌چرخاند. این مکانیسم باعث می‌شود که آسیب حین کار با آچاربکس ها به‌ویژه نوع بادی آن‌ها در کمترین حد باشد.

قیمت آچار بکس برقی

استفاده از هر دو نوع آچارهای بکس برقی و بادی، شما را از کمک تعمیرکار یا مهندسین شرکت‌ها بی‌نیاز می‌کند. در بسیاری از صنایع به‌ویژه کارهای فنی و مهندسی، ناکارآمدی باعث ایجاد هزینه‌های سنگین می‌شود.

این ابزار، همراه با افزایش گشتاور خروجی و دور در دقیقه بیشتر، مدت‌زمان لازم برای انجام کار را کاهش می‌دهد.

انتخاب مواد آچار بکس

ماده مورد استفاده درآچار بکس فولاد S7 است. نوع S7 به دلیل مقاومت در برابر ضربه با ویژگی‌هایی مانند قلم درز، پانچ‌ها، قالب، قیچی و دیگر ویژگی‌های آن معروف است. اجزای سازنده این ابزار در برابر افزایش نیروی آن مقاوم هستند و برای استفاده طولانی‌مدت آن را قابل‌اعتماد می‌کند.

تولیدکنندگان S7 را با حرارت بالا یا تحت‌فشار قرار دادن آن می‌سازند که باعث ایجاد یک ساختار میکرو کریستالی در این فلز می‌شود که آن را در برابر سرما مقاوم می‌کند. این امر در فرآیند تولید بسیار مهم است، زیرا باعث کاهش سایش آچار بکس می‌شود.

معرفی بهترین مارک آچار بکس

مشخصات
وزن3700 گرم
توان900 وات
حداکثر سرعت گردش2200
اقلام همراهکیف
دفترچه راهنما
دو عدد سری بکس شماره 24/22

مشخصات
وزن3400 گرم
توان 900 وات
سرعت گردش 2100
گشتاور متر ۳۲۰ نیوتن‌متر
نرخ ضربه2700 ضربه در دقیقه

مشخصات
وزن 5000 گرم
بازه سرعت۱۰۰۱-۲۰۰۰ دور بر دقیقه
توان2000 وات
نرخ ضربه1700 ضربه در دقیقه
اقلام همراه۳ عدد سری بکس شماره ۲۲ ،۱۹ و ۱۷

مشخصات
وزن 2100 گرم
سرعت آچار۱۰۰۱-۲۰۰۰ دور بر دقیقه
نرخ ضربه1001-2000
حداکثر سرعت1800
حداکثر ضربه2000 در دقیقه
اقلامبکس فشارقوی شماره ۱۸ زغال یدکی

مشخصات
وزن3000 گرم
سرعت 2001-3000دور بر دقیقه
نرخ ضربه 2001-3000
توان 900 وات
حداکثر سرعت2200
گشتاور 350 نیوتن‌متر

مشخصات
وزن3300 گرم
بازه سرعت2001-3000 دور بر دقیقه
نرخ ضربه2001-3000
توان650 وات
گشتاور600 نیوتن متر
درایو1/2

کاربرد آچار بکس چیست؟

در خصوص کاربرد آچار باکس می‌توان گفت که آچار بکس برقی دقیقاً همان کار آچارهای دستی را انجام می‌دهد، با این تفاوت که نیروی گشتاور بیشتری دارد.

نمونه دیگر کاربرد آچار باکس، زمانی هست که یک پیچ با نقطه اتصال خود چفت نمی‌شود. آچار بکس به دلیل مکانیسم ضربه‌ای که داخل آچار وجود دارد، پیچ و مهره را با گشتاور مناسب به هم متصل می‌کند. مکانیسم داخلی آن از یک سندان و چکش استفاده می‌کند تا یک حرکت پیچشی ناگهانی و شدید را روی مهره یا پیچ ایجاد کند و تا در نهایت پیچ و مهره از هم جدا شوند.

تفاوت آچار بکس بادی و برقی در چیست؟

بیشتر آچار بکس ها دو منبع انرژی برای کار استفاده می‌کنند: هوای تحت‌فشار و برق. فایده‌ای که آچار بکس بادی نسبت به نوع برقی آن دارد، این است که گشتاور بالاتری را ایجاد می‌کند و ازنظر حرفه‌ای آچاربکس بهتری محسوب می‌شود.

به‌طورکلی، ابزارهای بادی معمولاً از نمونه‌های الکتریکی خود وزن کمتری دارند و استفاده از آن‌ها آسان‌تر است. آچار بکس بادی به‌طور متوسط از اجزای مختلفی تشکیل شده است، برخی از آن‌ها وظیفه مکانیسم ضربه‌ای دارند که گشتاور و نیروی مطلوب آچار را روی مهره‌ها وارد می‌کند تا از پیچ جدا شود.

انواع بادی: این محصول به‌طور ویژه منجر به کاهش مصرف هوا در ساختار اولیه می‌شود. گیره‌های عایق انواع بادی حدود 4 تا 6 فوت مکعب در دقیقه با نیروی 90 پوند بر اینچ مربع بر پیچ وارد می کنند. ساخت، مونتاژ و نگهداری قطارها، زیردریایی‌ها، موتور اتومبیل، هواپیما و موارد بسیاری از صنایع در سراسر جهان می‌توانند از این ابزار چندمنظوره و ارگونومیک استفاده کنند.

چطور از آچار بکس مراقبت کنیم؟

  • برای افزایش طول عمر ابزار بهتر است روغن‌کاری منظم آن را فراموش نکنید. اطمینان حاصل کنید که ابزار در یک مکان تمیز و خشک نگهداری می‌شود.
  • از روغن ابزار یا هر روغن توربین درجه بالا حاوی جاذب رطوبت، بازدارنده‌های زنگ‌زدگی و مواد خیس‌کننده فلزات استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.