عینک دوچرخه سواری: چه رنگ لنزی برای عینک دوچرخه سواری مناسب ایت؟

چطور بهترین عینک مخصوص دوچرخه سواری را بخریم؟

چه قصد دوچرخه سواری در جاده را داشته باشید چه داخل شهر یا کوهستان، الزامات عینک شما کاملاً مشابه است. سبک و سلیقه یک چیز شخصی است و انواع مختلفی از طراحی‌های معمولی تا عینک های فنی بسیار خاص وجود دارد، و شما می‌توانید به راحتی یک عینک دوچرخه سواری مناسب برای خود پیدا کنید. این راهنما از چی بگیر به شما کمک می‌کند بهترین عینک دوچرخه سواری در کوهستان یا جاده یا عینک آفتابی را برای خود پیدا کنید.

چرا به عینک دوچرخه سواری احتیاج داریم؟

یک عینک مناسب و مخصوص دوچرخه سواری یکی از وسایل ضروری لباس چرخه است. آنها از چشمان شما در برابر گرد و غبار، باد و همچنین اشعه ماورا بنفش مضر محافظت می‌کنند و باعث افزایش کنترل و ایمنی شما می‌شوند. عینک دوچرخه سواری باید راحت باشد، از چشمان شما محافظت کنند و نکته آخر اینکه شما باید حین استفاده از آن زیبا و شیک باشید.

عینک دوچرخه سواری ضد مه: یک پوشش ضد مه مخصوص روی لنز عینک دوچرخه سواری اعمال می شود تا از تار شدن لنز به خصوص در هوای سرد جلوگیری کند. برخی از عینک ها دارای دریچه های طراحی شده ویژه ای هستند که اجازه می دهد هر گونه مه ایجاد شده به سرعت پاک شود.

محافظت در برابر اشعه ماوراءبنفش: محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای روزهای طولانی دوچرخه سواری بسیار مهم است، به خصوص که تشخیص آسیبی که خورشید در طول قرار گرفتن در معرض خورشید به چشمان شما وارد می کند دشوار است.

برای خرید عینک دوچرخه سواری به این موارد دقت کنید:

تهیه نوع مناسب لنزها نیز ضروری است. اطمینان حاصل کنید که آنها از ویژگی محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش برخوردارند و از آسیب اشعه خورشید به چشم شما جلوگیری می‌کنند. لنزهای با کیفیت بالا باعث فشار کمتر به چشم شما می‌شوند.

لنز عینک دوچرخه سواری:

هنگام انتخاب لنز عینک دوچرخه سواری باید به دنبال چه چیزی باشم؟

برای عینک آفتابی دوچرخه سواری، انتخاب رنگ صحیح مهم است. برای افرادی که در جاده دوچرخه سواری می‌کنند، رنگ زرد به افزایش کنتراست و تشخیص موانع کمک می‌کند. لنزهای شفاف برای شرایط کسل کننده بسیار مفید هستند، و محافظتی بدون کاهش دید دارند. رنگ‌های تیره برای شرایط روشن بهتر است، اما به یاد داشته باشید که باعث کاهش انتقال نور کلی می‌شوند و دید شما در سایه را دشوار می‌کنند.

بهترین رنگ لنز برای دوچرخه سواران کدام است؟

رنگ لنز عینک دوچرخه سواریکاربرد
لنز عینک سیاه/ خاکستریمناسب برای سواری در جاده در روزهای آفتابی/ برای دوچرخه سواری در کوهستان مناسب نیست. لنز تیره ممکن است برای استفاده در مسیر بسیار تیره باشد، به خصوص اگر با مناطق سایه دار و سایه ها سر و کار دارید
لنز قهوه اییمناسب برای دوچرخه سواری در کوهستان/ برای سواری در شب مناسب نیست.
لنز کهرباییمناسب دوچرخه سواری در کوهستان در زیر آسمان ابری یا در مسیرهای کم نور/ برای روهای روشن و آفتابی مناسب نیست.
لنز قرمزمناسب برای دوچرخه سواری در هوای ابری و مه آلود/ برای روزهای آفتابی و روشن مناسب نیستند. 
لنز نارنجیمناسب برای دوچرخه سواری در کوهستان در روزهای مه آلود و ابری/  در روزهای آفتابی از لنز نارنجی استفاده نکنید.
لنز زردمناسب برای سواری در جاده در مه صبح زود/  برای روزهای روشن و آفتابی مناسب نیست. 
لنز سفید/ شفافمناسب برای شرایط تاریک، مانند سواری در شب/ برای روزهای روشن و آفتابی مناسب نیست. 

بنابراین:

  • اگر بیشتر سواری‌هایتان در جاده و در هوای خوب است، از لنز های خاکستری استفاده کنید. 
  • اگر دوچرخه‌ سوار کوهستانی هستید، از لنزهای قهوه‌ای استفاده کنید.
  •  اگر در باران یا مه بیرون می روید، برای این شرایط از لنزهای قرمز، زرد یا نارنجی استفاده کنید.

اما... اگر فقط یک عینک می خواهید بخرید، می‌توانم بگویم قهوه‌ای بهترین انتخاب است. قهوه‌ای در جنگل، عالی است (به دلیل افزایش کنتراست و درک عمق ارائه شده،) و در جاده بد نیست، حتی در آفتاب (زیرا به اندازه کافی تاریک است که روشنایی را کم کند.)

نکته:

هر رنگ عدسی که می گیرید، مطمئن شوید که لنز نشکن است. بیشتر لنزها پلی کربنات هستند که ماده ایده آلی است. لنزهای پلی کربنات نشکن، بادوام هستند و 100% اشعه های مضر UVA و UVB را فیلتر می کنند. 

میزان پوشش و متناسب بودن:

تصمیم گیری برای انتخاب عینک دوچرخه سواری در کنار مواردی دیگر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. باید این نکته را به یاد داشته باشید که هنگام خرید عینک دوچرخه سواری از کلاه ایمنی معمول خود به طور هم زمان استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که بندها با تناسب آن تداخل ندارند و باعث ایجاد فشار نمی‌شوند، زیرا در غیر این صورت استفاده از هردو آن‌ها همراه باهم، در دوچرخه سواری ناراحت کننده خواهد بود. استفاده از عینک با کلاه ایمنی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا باید اطمینان حاصل کنید که شکل عینک با کلاه ایمنی شما متناسب است.

قاب عینک دوچرخه سواری:

ساختار قاب محکم و در عین حال سبک را انتخاب کنید. اگر یک  عینک آفتابی جدید برای دوچرخه سواری انتخاب می کنید، مطمئن شوید که به گونه ای ساخته شده اند محکم اند ولی به اندازه کافی سبک هستند.

گریپر و قطعه بینی:

 برای اطمینان از داشتن تناسب کامل، بسیاری از عینک‌ های استاندارد حرفه‌ای دارای یک قطعه دماغه قابل تنظیم هستند، این گیرها باعثمی شوند که عینک حتی در طاقت‌فرساترین سواری‌ ها در جای خود باقی بماند.

معرفی بهترین برند عینک دوچرخه سواری

جنس لنر پلاستیک
رنگ لنزچند رنگ
جنس فریمپلاستیک
کاربرد نور کم

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

جنس لنزپلاستیک
رنگ لنزچند رنگ
جنس فریمپلاستیک
وزن50 گرم

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

جنس لنزپلاستیک، پلی‌کربنات
رنگ لنزطلایی
جنس فریمپلاستیک
وزن 39 گرم

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

جنس لنزپلاستیک
جنس فریمپلاستیک
کاربردقابل استفاده در هوای آفتابی /برفی /مه آلود
وزن110 گرم

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

جنس لنزپلاستیک
جنس فریم پلاستیک
پوشش عدسیپلارایزد
مناسب برایآفتابی، برفی، مه آلود

جنس لنزپلاستیک
رنگ لنزدودی
جنس فریمآلومینیوم
پوشش عدسیپلارایزد


در ادامه بخوانید : تجهیزات دوچرخه سواری: لوازم جانبی مورد نیاز دوچرخه سواری/ قیمت روز


در ادامه بخوانید : بهترین دوچرخه کوهستان برای مبتدیان و حرفه ای ها (پرفروش ترین)



ویژگی‌های اصلی عینک دوچرخه سواری چیست؟

گیره‌های سیلیکونی روی بازوها و قطعه بینی راحتی را بهبود می‌بخشد و به عینک کمک می‌کند حتی در صورت خیس بودن از عرق در جای خود قرار بگیرد. ممکن است عینک‌های ارزان تر به قاب پلاستیکی متکی باشند تا جای خود را حفظ کنند. اما مدل‌های گران قیمت از یک درجه مخصوص استفاده می‌کنند که می‌تواند متناسب با عینک و صورت شما تنظیم شود. بعضی از مدل‌ها دارای محافظ ابرو نیز هستند تا از ورود عرق به چشم شما جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
عینک ورزشی قیمت انواع عینک ورزشی