کفش کار: خرید و قیمت 10 مدل کفش ایمنی و پوتین کار

راهنمای خرید بهترین برند کفش ایمنی

خطرات زیادی در محیط کار وجود دارد که می‌تواند برای کارگران مضر و آسیب رسان باشد. مجموعه‌ای از خطرات محل کار، به ویژه در بخش‌های صنعتی یا ساختمانی، کفش ایمنی را به یک ضرورت تبدیل می‌کند. کفش های ایمنی با داشتن زیره مناسب از آسیب دیدگی ناشی از خطر سقوط ابزارهای سنگین روی پاها یا سیم برق یا کف خیس و خطرات محل کار جلوگیری می‌کنند.

اهمیت خرید کفش کار

انواع مختلفی از فضاهای کاری وجود دارد: کارخانه‌ها، خانه‌ها یا ورزش‌های مبتنی بر ماجراجویی و کاوش که در آن محافظت از پا در برابر اشیا سنگین یا تیز  و لغزش ضروری می‌شود.

کفش ایمنی به عنوان سدی در برابر گرما، مواد شیمیایی، روغن‌ها، شوک‌ها و اسیدهای مضر عمل می‌کنند.کفش‌ کار و پوتین ایمنی معمولا سنگین هستند. زیره‌ها به خوبی پر شده‌اند و از این رو راحتی خوبی را برای استفاده کنندگان فراهم می‌کنند و از میزان خستگی حین استفاده از آنها می‌کاهند. همچنین کفش کار و پوتین ایمنی دارای مواد نگهدارنده رطوبت هستند که به خشک و گرم نگه داشتن پا کمک می‌کنند. گنجاندن مواد سخت در ترکیب کفش باعث دوام و استحکام بیشتر کفش می‌شود.

کف کفش‌ ایمنی تفاوت قابل توجهی در کیفیت کفش دارند. در نمودار زیر این مورد را کاملا بررسی کرده‌ایم:

جنس کفش ایمنیمزایا
لاستیکمقاومت در برابر گرما تا 570 ℉، مقاومت در برابر لغزش،  جذب روغن و مواد شیمیایی
پلی اورتانPUمقاومت در برابر مواد شیمیایی (به جز مواد قلیایی و روغن ها)
پلی وینیل کلراید (PVC) مقاومت بالا در برابر سایش
ترموپلاستیک یورتان (TPU)مقاومت عالی در برابر گرما و مواد شیمیایی و روغن
اتیل وینیل استات (EVA)مقاوم در برابر سایش ضعیف در برابر روغن و مواد شیمیایی

هنگام خرید کفش ایمنی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • جنس رویه و کفی کفش ایمنی
  • استفاده در محیط‌های داخلی یا در فضای باز
  • دمای محیط
  • استفاده از مواد شیمیایی در محیط کار
  • وزن کفش ایمنی

راحتی کفش ایمنی به وزن بستگی ندارد. کفش زیره PU از وزن بیشتری برخوردار است و کاهش وزن تنها با به خطر انداختن امنیت و راحتی امکان پذیر است. تشک فوم با ضخامت 20 سانتی‌متر راحت‌تر از تشک با ضخامت 5 سانتی‌متر است. وزن چکمه های آتش نشانی 3 کیلوگرم در هر جفت است و با این وجود آتش‌نشان با آن می‌دود.

معرفی و لیست قیمت بهترین کفش کار:

یک کفش ایمنی بسیار با کیفیت برای فعالیت‌های برق‌کاری، جوشکاری، انبار و معماری. این کفش در برابر روغن، اسید، محیط قلیایی، لغزش، بنزین، دما، آب کاملا مقاوم است. بواسطه‌ی سرپنچه‌ی فولادی که در این کفش تعبیه شده برای کار در محیط‌هایی که امکان برخورد اجسام سنگین با پای افراد وجود دارد بسیار و مناسب و کاربردی است. در ساخت زیره‌ی این کفش از مواد پلی یورتان استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر سایش دارد. همچنین این کفش خاصیت آنتی استاتیک دارد و به همین دلیل خطر ایجاد جرقه و برق گرفتگی را کاهش می‌دهد.

این کفش در برابر روغن، اسید، محیط قلیایی، لغزش، الکتریسیته، بنزین، دما، آب مقاومت بالایی دارد. و کاربرد آن در برق‌کاری، جوشکاری، انبار، معماری، آتش نشانی می‌باشد. ساقه‌ی این کفش بلند است و جنس آن از چرم طبیعی است. برای ایمنی بیشتر کلاهک این کفش از کامپوزیت تولید شده است. همچنین کفی داخلی این کفش ضدآب می‌باشد. از دیگر نکات مپبت این کفش می‌توان به مزایایی مانند داشتن هواکش، آستر، خواص آنتی استاتیکی... اشاره کرد.

کفش کار فوق در برابر روغن، محیط قلیایی، لغزش، بنزین مقاوم است. شما می‌توانید از این کفش در انبار و یا برای انجام کارهای معماری استفاده کنید. جنس رویه‌ی این کفش از چرم طبیعی است و جنس رویه‌ی آن PU است. همچنین ساقه‌ی این کفش ساقه بلند است اما خواص آنتی استاتیکی ندارد. از دیگر مکان‌هایی که می‌شود از این کفش استفاده کرد می‌توان به محیط های صنعتی، نفتی - روغنی - پالایشگاه‌ها - پتروشیمی‌اها - معادن - سنگبری ها و ..... اشاره کرد.

جنس رویه این کفش ایمنی چرم طبیعی است. و جنس کفی آن PU می‌باشد. از این نوع کفش ایمنی می‌توانید در انبارها و برای انجام کارهای معماری استفاده کنید. این کفش در برابر اسید، محیط قلیایی، بنزین، روغن، لغزش مقاوم است. این کفش ایمنی دارای خواص آنتی استاتیکی می‌باشد و همچنین ساق کوتاه است. فولادی که در قیمت پنجه‌ی این کفش ایمنی استفاده شده مانع از آسیب زدن به پنجه و انگشتان پا می‌شود. وزن این کفش ایمنی یک کیلوگرم است و از نکات مثبت این کفش می‌توان به خاصیت ضدآنتی باکتریال آن اشاره کرد.

این کفش ایمنی در برابر لغزش، آب و روغن مقاوم است. جنس رویه‌ی این کفش از لاستیک است و جنس زیره از pvc می‌باشد. داخل کفش خز دارد و بسیار گرم است برای مشاغلی مانند نگهبانان و پیک‌های موتوری، انبارداران.... بسیار مناسب می‌باشد. وزن این کفش ایمنی 0/3 کیلوگرم است.

یک پوتین ایمنی بسیار بسیار مقاوم از جنس رویه چرم و پارچه برزنتی. زیره‌ی این کفش از مواد PUساخته شده است. این پوتین ایمنی، در برابر سایش و لغزش کاملا مقاوم است. همچنین در برابر روغن و آب مقاومت بالایی دارد. از جمله مزایای این پوتین می‌توان به  دارا بودن دو سوپاپ برای تهویه هوا، خاصیت آنتی استاتیک، ساق بلند بودن و همچنین داشتن زیپ علاوه بر بند برای راحتی پوشیدن اشاره کرد.

وزن این کفش ایمنی یک کیلوگرم است و کاملا در برابر لغزش، روغن و محیط قلیایی ایمن می‌باشد. این مدل از کفش ایمنی ساق کوتاه است. جنس رویه‌ی آن از چرم مصنوعی می‌باشد و زیره ازPVC است. کفی این کفش بسیار نرم و قابل انعطاف می‌باشد و برای کار در محیط‌های ساختمانی و خاکی یک انتخاب بسیار عالی است.

از جمله نکات مثبت این کفش می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر روغن، اسید، محیط قلیایی، لغزش، بنزین... اشاره کرد. این کفش ایمنی، برای کارهایی مانند جوشکاری، انبار، معماری، کارهای ساختمانی بسیار مناسب است. برای ساخت رویه این کفش سازنده از چرم طبیعی و برای زیره‌ی آن از PUاستفاده کرده است، که مقاوم به سایش و لغزش می‌باشد. همچنین در پاشنه‌ی این کفش از شبرنگ برای ایمنی و دید بیشتر در مکان‌های تاریک استفاده شده. از دیگر نکات مثبت این کفش ایمنی می‌توان به استفاده از سرپنجه فلزی استاندارد با مقاومت ضربه پذیری 200 ژول اشاره کرد.

این چکمه‌ ایمنی در برابر لغزش مقاوم است و زیره‌ی آن از جنس PVC می‌باشد. بسیار مناسب برای کارهای انبارداری، معماری، باغبانی، دامداری.... می‌باشد. جنس رویه‌ی این پوتین ایمنی، از لاستیک است و داری آستر می‌باشد.

این کفش ایمنی، در برابر روغن، اسید، محیط قلیایی، لغزش، الکتریسیته، بنزین، دما، آب کاملا مقاوم است. و برای کلیه فعالیت‌های جوشکاری، برق‌کاری، انبار و معماری مناسب می‌باشد. ساق این کفش ایمنی کوتاه است و جنس رویه‌ی آن از چرم طبیعی است و زیره از جنس TPU ساخته شده است. از نکات مثبت این کفش می‌توان به این موارد اشاره کرد:

 این کفش بدون آلیاژی از فلز دارای پنجه کامپوزیت است.  تهویه هوای داخلی کفش، ضد آب است ، آنتی استاتیک است، طبق استاندارد مقاوم در برابر ضربه تا 200 ژول....

این کفش ایمنی دارای سرپنجه فولادی است و  برای  حفاظت پاها در صنایع مختلف می‌تواند بسیار کاربردی باشد. همچنین با داشتن پد سرپنجه مانع آسیب ناشی از برخورد پا با سرپنجه فولادی می‌شود. رویه‌ی این کفش از جنس چرم می‌باشد و ساخت کشور آلمان است. از مزایای این کفش به ساختار طبی و آنتی باکتریال آن می‌توان اشاره کرد و به همین دلیل استفاده از آن در طی روز شما را خسته نمی‌کند.  همچنین این کفش ایمنی، در برابر روغن، اسید، محیط قلیایی، لغزش، بنزین کاملا مقاوم است.

چگونه کلاهک درست پا را در کفش ایمنی انتخاب کنیم؟

بار متوسطی که یک کفش ایمنی باید تحمل کند 200ژول است، سه نوع کلاهک انگشت پا وجود دارد:

  • کلاهک کفش فولادی: کلاهک انگشتان پا از آلیاژ کربن بالا برای ایمنی در برابر سقوط اشیا و خرد شدن زیر اجسام متحرک.
  • کلاهک کفش کامپوزیت: کلاهک انگشتی پلیمری ترموپلاستیک یا غیر فلزی برای ایمنی در برابر سقوط اجسام و خرد شدن زیر اجسام متحرک.
  • درپوش های انگشتی فیبر: درپوش انگشتی فیبر غیر فلزی، سبک و بدون مقاومت در برابر ضربه است.

چه زمانی کفش‌ کار نیاز به تعویض دارند؟

  • وجود سوراخ و یا نشتی در کفش ایمنی.
  • جدا شدن کفی کفش.
  •  آج‌های کفی کفش فرسوده شده‌اند.

نکته:

البته همه می خواهند از کفش‌ های خود نهایت استفاده را ببرند( کفش‌ ایمنی ارزان نیستند) برای اینکه کفش شما عمری طولانی داشته باشد و هیچ گونه خطری برای شما نداشته باشد، بهتر است همیشه دستورالعمل های مراقبت از کفش‌ ایمنی را که توسط سازنده در اختیار شما قرار می‌گیزد رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.