همه چیز درباره خرید دندان گیر کودک+ معرفی بهترین نوع دندان گیر

بهترین نوع دندان گیر کودک

هر نوزاد تجلی لبخند خداوند بر روی زمین است. این فرشته‌های کوچک دنیایی از زیبایی و شیرینی را با خود به زندگی ما می‌آورند. لحظه به لحظه رشد آن‌ها خاطراتی به یاد ماندنی برای پدر و مادر است اما در مرحله‌ی رشد نیازهای آن‌ها تغییر می‌کند و این پدر و مادر هستند که باید نیاز خود کودک را بشناسند و سریعا آن را برطرف کنند. از اصلی ترین نیازهای کودک که بگذریم نیازهای اساسی دیگری نیز دارند که گاهی عدم شناخت کافی آن‌ها موجب آزرده شدن نوزاد می‌شود و تاثیراتی در روحیه‌ی او باقی می‌گذارد.

وقتی نوزاد سه ماهه می‌شود معمولا با دردسرهای مربوط به دندان در آوردن مواجه می‌شود. البته زمان دندان در آوردن در نوزادان مختلف متفاوت و بسته به ژنتیک متغیر است اما معمولا بیشتر نوزادان از 3 تا 6 ماهگی اولین دندان‌های خود را در می‌آورند. اگر مادر شناخت کافی از نیازهای کودک در این دوره داشته باشد قطعا نوزاد او نیز به راحتی این مرحله را پشت سر می‌گذارد.

وقتی نخستین دندان‌های کودک رویش می‌کنند ، مدتی قبل از آن لثه‌ی او دچار خارش و التهاب و سوزش می‌شود. ممکن است کودک تب کند و مدام بی قرار باشد. 

وسیله‌ای که در این دوران می‌تواند تا حدودی التهاب و خارش لثه را کاهش دهد دندانگیر هایی هستند که به این منظور طراحی شده‌اند.

دندان گیر چیست؟

وسیله‌ای است که کودک هنگام دندان در آوردن در دهان خود می‌گذارد و با گاز گرفتن و فشار دادن آن موجب کم شدن خارش و التهاب لثه می‌شود و این کار حس خوشایندی به او می‌دهد. در واقع رویش دندان فشاری به لثه‌ها وارد می‌کند و وزمانی که کودک نیز با دندان گیر از بیرون به لثه فشار می‌آورد، فشار خنثی می‌شود و درد کمتر.

انواع دندانگیر نوزاد: 

اینکه دندانگیر از چه ماده‌ای ساخته شده بسیار مهم است. دندانگیرها در انواع مختلفی از ژله‌ای، سیلیکونی، چوبی، پارچه‌ای و پلاستیکی عرضه می‌شوند. توصیه می‌کنم سراغ دندان گیر های پلاستیکی نروید چون برای اینکه مدت طولانی در دهان کودک بمانند مناسب نیستند و ممکن است مواد مضر داشته باشند. 

امروزه بهترین دندان‌ گیر بیشتر نوع سیلیکونی، ژله‌ای و چوبی عرضه می‌شود. نوع پارچه نیز خوب است اما توجه کنید تمیز کردن دندان گیر پارچه‌ ای سختتر از انواع دیگر است. برخی از بهترین دندان گیر ها حاوی مایع خنک کننده درونی هستند که موجب خنک کردن لثه نوزاد می‌شوند و برخی فاقد مایع هستند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

دندانگیر ها از نظر شکل ظاهری نیز بسیار متفاوتند مانند انواع یک تکه، جغجغه مانند، مدل دندانگیر گردنبندی، حلقه‌ای و ... در انتخاب مدل دندانگیر توجه کنید نوزاد شما به کدام مدل انس بیشتری دارد و به راحتی آن را در دست می‌گیرد. در ادامه توضیحاتی بیشتری در خصوص خرید دندان گیر خوب ارائه می‌دهیم.

نکاتی در مورد خرید بهترین دندان گیر نوزاد:

  • دندانگیر هایی که بسیار کوچک هستند و ممکن است توسط نوزاد بلعیده شوند، خریداری نکنید. همچنین دندان گیر با قطعات سست جداشونده خطرناک هستند. سازندگان محصولات با کیفیت و شناخته شده کاملا این موارد در مدنظر قرار می‌دهند.
  • می‌توانید دندان گیر را در یخچال بگذارید تا سرد شود تا التهاب را کاهش دهد اما هرگز آن را در فریزر قرار ندهید.
  • قبل از هر بار استفاده به خوبی دندانگیر را بشویید و توجه کنید ماده شوینده روی آن باقی نماند.
  • دندان گیر با رنگ‌های شاد یا جغجغه مانند ذهن کودک را از درد دور می‌کند و برای او سرگرم کننده هستند.

معرفی بهترین نوع دندان‌ گیر موجود در بازار

دندان گیر بیبی لند مدل 246Duck

دندان گیر کودک مایا مدل 0010

مشخصات
ابعاد20 سانتی متر
جنس سیلیکونی
ویژگی بهداشتی
بدون BPA

دندان گیر بیبی لند مدل 246

مشخصات
وزن26
جنس سیلیکون
قابلیت استریل کردندارد

دندان گیر طرح مسواک موزی

مشخصات
ابعاد۱۰×۶.۵x۲ سانتی‌متر
وزن50 گرم
جنسسیلیکون
ویژگی بهداشتی بدون BPA

دندان گیر نوزاد هولا مدل 306E

مشخصات
ابعاد۱۴x۱۲x۴ سانتی‌متر
جنسلاستیک و پلاستیک
این دندان گیر کودک مجهز به چراغ می‌باشد که با حرکت دست کودک روشن می‌شود و می‌تواند کودک شما را به خوبی سرگرم کند. 

دندان گیر کودک مدل مسواک انگشتی کد 001

مشخصات
وزن 20 گرم
ابعاد۱۱×۲۲×۵
جنس پلاستیک ارگانیگ
ویژگی بهداشتی فاقد BAP
ارگانیک
قابلیت استریل کردن
فاقد مواد سمی

دندان گیر کودک رووکو مدل Rk7011.1

مشخصات
وزن20 گرم
جنسسیلیکون

دندان گیر کودک نوبی مدل id455

مشخصات
ابعاد ۱۳x۸x۶ سانتی‌متر
جنسسیلیکون
ویژگی بهداشتیفاقد BPA


در ادامه بخوانید : شامپو بچه: بهترین شامپو برای کودکان و نوزادان(ایرانی و خارجی)

بهترین زمان استفاده از لثه گیر نوزاد چه زمانی است؟ 

همانطور که اشاره شد معمولا نوزادان از 3 تا 6 ماهگی با این مرحله مواجه می‌شوند. به طور کلی قبل از دندان در آوردن مادر این موضوع را به خوبی تشخیص می‌دهد چون لثه متورم و ملتهب می‌شود و نوزاد بی قراری می‌کند. در این دوران یک دندانگیر خوب در اختیار نوزاد قرار دهید تا موجب حس خوشایندی در او شوید.

دندان گیر نوزاد با مایع خنک کننده بخرم یا بدون مایع؟

همانطور که اشاره شد برخی دندان گیر ها حاوی مایع هستند که وقتی آن را در یخچال قرار دهید چون سرد می‌شود موجب سر شدن لثه نوزاد می‌شود. اما توجه کنید که اگر این دندانگیر کیفیت بالایی در ساخت نداشته باشد و کودک با دندان‌های تیز تازه رویش شده آن را پاره کند ممکن است مقداری از مایع را بخورد. توصیه می‌کنیم تا حد ممکن دندانگیر بدون مایع بخرید ولی اگر نوع مایع دار را می‌پسندید، حتما از کیفیت محصول مطمئن باشد و قبل و هنگام استفاده نوزاد آن را چک کنید.

آیا نداشتن ماده BPA در محصولات بهداشتی نوزاد مهم است؟

بله در واقع جز مهم‌ترین مسائلی است که در خرید دندانگیر و پستانک و شیشه شیر و ... باید به آن توجه کنید و فقط محصولاتی بخرید که روی آن درج شده باشد فاقد BPA یا همان بیسفنول A. این ماده برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است.

سخن آخر: 

این فرشته‌های دوست داشتنی نمی‌توانند نیازهایشان را به زبان بیاورند، پس به عنوان پدر یا مادر باید مطالعه کافی در خصوص نیازهای نوزاد داشته باشید تا ارتباطی درست با او قرار کنید و قبل از اینکه ناراحتی‌اش را ببینید نیازهایش را برطرف کنید. قطعا سازنده شیرین‌ترین دوران زندگی هم برای خود و هم برای او می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.