شامپو بچه: بهترین شامپو برای کودکان و نوزادان(ایرانی و خارجی)

راهنمای خرید بهترین شامپو بچه خارجی و ایرانی

امروز قصد داریم در مورد نحوه انتخاب موثر شامپو بچه صحبت کنیم. همه شما می‌دانید که کودک شما پوست بسیار حساسی دارد. انتخاب شامپو کودک بسیار مهم و حیاتی است. زیرا موها و پوست سر کودک شما را به خوبی تمیز می کند و بهداشت سر کودک شما را حفظ می کند. در این مقاله از چی بگیر سعی می کنیم نحوه انتخاب موثر بهترین شامپو بچه را شرح دهیم.

فرزند دلبندتان قدم در دنیای وجود گذاشته و شما با دنیایی از عشق به پیشوازش رفته‌اید، رنگ و بوی زندگی قبل از به دنیا آمدن کودکتان با دنیای بعد از آن بسیار متفاوت است. در همان وهله‌ی اول لیستی بلند بالا از وسایلی که برای مراقبت از کودک به آن نیاز دارید، پیش روی شما قرار می‌گیرد. وسایل مورد نیاز برای این فرشته‌های کوچک باید با دقت و شاید کمی وسواس انتخاب شوند، چون همانطور که می‌دانید، بدن آن‌ها در سال‌های نخستین زندگی حساس و آسیب پذیر است. از این رو برای خرید وسایل مورد نیاز نوزاد بیشتر وقت بگذارید. 

مهم‌ترین فاکتورهای خرید بهترین شامپو بچه:

اولین سوالی که ذهن پدر و مادرها را در هنگام خرید محصولات بهداشتی از جمله شامپو مناسب کودک به خود مشغول می‌کند، این است که:

  • یک شامپو کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
  •  بهترین شامپو بچه ایرانی کدام است؟
  •  بهترین شامپو بچه خارجی از کدام برند است؟ 

امروز در چی بگیر همراه ما باشید تا راهنمای کامل خرید بهترین شامپو بچه را در اختیار شما قرار بدهیم.

مواد تشکیل دهنده شامپو بچه:

پوست سر و بدن کودکان به خصوصان نوزاد تازه متولد شده بسیار حساس است و باید شامپویی که برای آن‌ها استفاده می‌کنید به هیچ وجه باعث خشکی و التهاب پوست لطیف آن‌ها نشود. از این رو به مواد تشکیل دهنده شامپو بچه بسیار مهم است و بهترین گزینه شامپوهایی هستند که بیشترین ترکیبات طبیعی را دارند و در آن‌ها از مواد شیمیایی که ممکن است باعث حساسیت کودک شوند؛ استفاده نشده است. همچنین شامپو بچه حاوی مواد طبیعی باعث حفظ رطویت طبیعی پوست سر و موها می‌شود و لطافت و درخشندگی مو را حفظ می‌کند.

شامپو بچه بدون سولفات و پارابن:

یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های انتخاب شامپو بچه این است که باعث سوزش چشم کودک نشود. سولفات ماده شیمیایی است که در اکثر شامپوهای بزرگسالان استفاده می‌شود و در واقع همان ماده‌ای است که باعث ایجاد کف بیشتر و تمیزی موها می‌شود اما به همان اندازه باعث سوزش چشم می‌شود و گفته می‌شود برای بدن بسیار آسیب‌زا است. پس بهتر است برای شامپوی کودک و بزرگسالان حساس شامپویی انتخاب شود که فاقد سولفات و پارابن باشد. 

می‌توان گفت به طور کلی در شامپوی کودک به دنبال عبارت هیپوآلرژیک یا ضد حساسیت باشید، این عبارت بدان معنا است که هیچ گونه ماده شیمیایی و تحریک کننده در آن به کار نرفته است. این نکته برای نوزادان دارای آلرژی مناسب است. 

انتخاب شامپو بچه بدون رایحه:

برای کودکان شامپویی انتخاب کنید که رایحه شدید نداشته باشد، چون ممکن است باعث تحریک حواس و همچنین پوست کودک شود. علاوه بر این در بیشتر این شامپوها ماده‌ای به نام متالات وجود دارد که باعث ماندگاری رایحه می‌شود. البته شامپو با رایحه طبیعی و بسیار ملایم مشکلی ایجاد نمی‌کند. 

شامپو بچه با PH خنثی:

سطح PH شامپو نیز اهمیت دارد. کودکان چون چربی سازی بالایی ندارند، نیازی نیست از شامپوهایی با سطح قلیایی که باعث سوزش چشم هم می‌شوند، استفاده کنند. سطح نزدیک به هفت تقریبا خنثی است و برای کودک مناسب است و باعث خشکی پوست کودک نمی‌شوند. 

شامپو کودک غنی شده با ویتامین و روغن گیاهی:

این گونه شامپوها علاوه بر حفظ رطویت مو، باعث درخشندگی بیشتر، تامین ویتامین مورد نیاز پوست و مو و همچنین تقویت و رشد بیشتر موها می‌شوند. 

از شامپو بچه حاوی رنگ خودداری کنید

دقت کنید که از محصولات حاوی رنگ های مصنوعی استفاده نکنید، تا موهای نوزاد تمیز و سالم به نظر برسد. این به این دلیل است که رنگ های مصنوعی می تواند منجر به مشکلات سلامتی شدید در نوزادان شود. علاوه بر این، نوزادان پوست سر و پوست حساسی دارند که به راحتی توسط رنگ های موجود در شامپو تحریک می شود. از این رو، انتخاب شامپوی بدون رنگ برای کودک بسیار مهم است.

تاریخ انقضا شامپو بچه را بررسی کنید

بررسی تاریخ انقضای شامپو قبل از استفاده بسیار مهم است. ماندگاری شامپو بچه بسیار محدود است و استفاده از آن بعد از مدت مقرر توصیه نمی شود. بهترین کار این است که در زمان خرید محصول، تاریخ را نیز بررسی کنید. با بررسی تاریخ انقضا، والدین می توانند اطمینان حاصل کنند که کودکشان از محصولات با کیفیت خوب استفاده می کند نه کالاهای تاریخ مصرف گذشته.

فیروز برند خوش نام و با کیفیت ایرانی است که با بیش از چند دهه سابقه تولید کننده محصولات بهداشتی برای کودکان و بزرگسالان بوده است. 

شامپو بچه فیروز نیز یکی از محصولات باکیفیت این شرکت است که با دارا بودن PH خنثی برای کودکان بسیار مناسب است. همچنین این محصول برای بزرگسالان با موهای حساس قابل استفاده می‌باشد. 

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

شامپو بچه ایروکس یکی از محصولات با کیفیت این برند برای کودکان می‌باشد که موارد لازم و استاندارد یک محصول کودک را رعایت کرده است. شامپو بچه ایروکس هیچ گونه حساسیت چشمی و پوستی ایجاد نمی‌کند و با دارا بودن ویتامین E و B و عصاره بابونه و جوانه گندم یک شامپوی کاملا ضد التهاب است و برای بزرگسالان نیز قابل استفاده است و باعث حجم دادن و جلوگیری از وز شدن موها می‌شود. 

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

شامپو بچه هیدرودرم محصول تخصصی برای مو و پوست بدن کودک است که بر فرمولاسیون ملایم از هر گونه عارضه جلوگیری می‌کند. شامپو بچه هیدرودرم با دارا بودن پروتیین شیر هیدرولیز شده و عصاره بابونه و کالندولا باعث افزایش نرمی و لطافت می‌شود. این محصول فاقد الکل، پارابن و سولفات می‌باشد.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

شامپو مو بچه فولیکا محصولی باکیفیت و تخصصی در حفظ سلامت موی کودک و محافظت از پوست سر حساس کودکان عزیز می‌باشد. شامپو یچه فولیکا  با بوی مطبوع و بدون ایجاد التهاب و سوزش چشم برای کودکان کاملا مناسب می‌باشد. 

شامپو بچه صحت دارای فرمولاسیونی مناسب برای پوست حساس کودکان می‌باشد. همچنین این شامپو برای بزرگسالانی که پوست حساس دارند، نیز مناسب می‌باشد و باعث خشکی پوست بعد از استفاده نمی‌شود. 

شامپو بچه جانسون از یکی از برندهای باکیفیت و شناخته شده در این زمینه می‌باشد که با بهره گیری از ترکیباتی موثر علاوه بر پاک کنندگی مطلوب موجب سوزش چشم، خشکی پوست سر و ریزش مو نمی‌شود، زیرا این محصول دارای PH متعادل و سولفات بسیار کم می‌باشد. 

شامپو بچه فیروز برند خوش نام ایرانی که همواره محصولات باکیفیتی تولید می‌کند، این شامپو با بهره گیری از ویتامین E و B5 باعث حفظ رطوبت طبیعی مو و تقویت ریشه آن‌ها می‌شود. دارای PH خنثی و فاثد مواد صابونی است بنابراین برای بزرگسالان با پوست و موی حساس نیز مناسب است. 

شامپو بچه وی کر از محصول پیشنهادی بعدی است که به دلیل رضایت بالای مصرف کنندگان همیشه در محصولات پرطرفدار قرار می‌گیرد. خاصیت نرم کنندگی با رایحه ملایم و سازگاری با پوست و موی حسساس کودک از ویژگی‌های آن می‌باشد. همچنین بسته دو عددی محصول از نطر اقتصادی بسیار با صرفه می‌باشد. 

مشخصات
حجم750 میلی لیتر
کشور مبدا برندآلمان

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات
حجم 5000 میلی لیتر
عصاره گیاهیبابونه، جودوسر

مشخصات
حجم 200 میلی ایتر
عصاره روغن جوجوبا/ بابونه/بید کانادایی
ویتامین B5/E

مشخصات
حجم300 میلی لیتر
عصارهسبوس برنج/مریم گلی

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

مشخصات
حجم800 گرم
ویتامینA/E/B5

اگر می خواهید درباره لوازم بهداشتی نوزاد بیشتر بدانید لوازم بهداشتی نوزاد چی بخرم؟ کلیک کنید. 

باید و نبایدهای حمام کردن کودک:

یکی از سوالات بیشتر پدر و مادرها این است که چندبار در هفته نوزاد را به حمام ببریم؟ در پاسخ باید گفت که نوزادان نیاز به حمام روزانه ندارند و حمام بیش از حد باعث خشکی و تحریک پوست آن‌ها می‌شود، از این رو یک یا دوبار استحمام در هفته با توجه به نوع پوست نوزاد کافی است. همچنین مدت زمان شستشوی نوزاد نباید طولانی شود.

هرگز شامپوی بزرگسالان را برای نوزادان استفاده نکنید. 

بعد از حمام کردن کودک، بدن او را با یک حوله نخی خشک کنید و بدنش را با لوسیون بدن مخصوص کودک مرطوب کنید. برای این منظور می‌توانید از روغن بچه نیز استفاده کنید. به خصوص در قسمت‌های کنار ران که ممکن است در اثر استفاده از پوشک دچار سوختگی و التهاب شود.

آیا شامپو بچه برای موی بزرگسالان مناسب است؟

بله. بزرگسالانی که موهای آسیب‌پذیر دارند می‌توانند از شامپو بچه استفاده کنند. همانطور که گفته شد این شامپوها فاقد سولفات و پارابن هستند و به موها آسیبی نمی‌زنند.

بهترین شامپو بچه کدام است؟ شامپو بچه ایرانی بخرم یا خارجی؟

این سوالی است که بسیاری از والدین می‌پرسند. در پاسخ می‌توان گفت که امروزه محصولات ایرانی با ارتقای کیفیت قادر به دریافت بالاترین درصد رضایت مصرف کنندگان خود شده‌اند. همچنین محصولات ایرانی با قیمت مناسب برای چندین سال استفاده در دوران کودکی اقتصادی‌تر هستند. 

اما به طور کلی می‌توان گفت هر شامپویی که استاندارهای لازم را رعایت کرده است برای استفاده نوزاد یا کودک شما مناسب می‌باشد. نمونه‌هایی از شامپو بچه ایرانی و شامپو بچه خارجی را به شما معرفی کردیم که کفیت بالا و استاندارهای جهانی را دارا هستند.

سخن آخر:

یکی از لذت‌بخش ترین کارهای کودک، حمام کردن او است، سعی کنید با انتخاب شامپو و بهترین مارک لوازم بهداشتی نوزاد مناسب این کار را برای کودک نیز لذت بخش کنید تا همیشه علاوه بر حفظ پاکیزگی و سلامتیش از حمام رفتن بسیار لذت ببرد. 

شامپو بچه که برای کودکتان انتخاب می کنید به اندازه لباسی که روی او می پوشید مهم است. وقتی نوبت به موهای کودکتان می رسد، باید مطمئن شوید که از بهترین مواد موجود استفاده می کنید که روی پوست و پوست سر او نیز ملایم هستند. برای این کار، قبل از خرید شامپو برای نوزادتان باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. این شامل مواد تشکیل دهنده شامپو، ارزش برند و حتی قیمت محصول می شود. استفاده از شامپوی نرم و غیر تحریک کننده روی موهای کودک به محافظت از پوست سر او در برابر بیماری های پوستی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
شامپو کودک و نوزاد قیمت انواع شامپو کودک و نوزاد