گریل خانگی: معرفی بهترین مدل (دستگاه گریل خانگی)

راهنمای خرید بهترین دستگاه گریل خانگی

دستگاه گریل جزو مهمترین تجهیزات رستوران‌هاست. زمانی که قصد دارید گوشتی را طبخ کرده و در آن از هیچ‌گونه روغنی استفاده نکنید و یا زمانی که قصد دارید غذایی مثل سوسیس آماده کنید که نیاز به روغن داشته باشد. در هر دونوع طبخ شما می‌توان از دستگاه گریل استفاده کنید. در واقع دستگاه گریل کمک می‌کند تا شما خوراکی مورد نظر خود را با حرارت ملایم با استفاده از توری مشبکی بپذید یا همان گریل کنید.

همچنین یادتان باشد زمانی که قصد دارید مرغ و ماهی یا گوشت یا گریل کنید ضخامت آنها زیاد نباشد تا حرارت به قسمتهای داخلی و مرکزی آن برسد و خام نماند. علاوه بر مواد پروتئینی شما می‌توانید سبزیجات را نیز گریل کنید و طعم متفاوتی را با این دستگاه‌ها تجربه کنید. در ادامه‌ی این مقاله از سایت چی بگیر بهترین دستگاه‌های گریل برقی موجود به شما معرفی خواهند شد.

معرفی بهترین دستگاه گریل برقی و خانگی

 ما قادریم هرچیزی را گریل کنیم. منظور هم مواد پروتئینی و گوشتی است و هم انواع سبزیجات و غذاهای دریایی است. کافی است اصول گریل کردن را یاد بگیریم چه با دستگاه‌های گریل برقی، چه با دستگاه‌های گریل گازی.

گریل بوش مدل TFB4431

 دستگاهگریل بوش مدل TFB4431 را در تصویر بالا ملاحظه می‌نمایید. این محصول بسیار با کیفیت و کاربردی است. گریل بوش با ساختاری که دارد می‌تواند برای تهیه غذاهای ساده مانند ساندویچ‌های گرم تا غذاهای حرفه‌ای مانند استیک و کباب‌های باربکیو استفاده شود.

 طراحی در آن به‌گونه‌ای است که می‌تواند بر روی نان ساندویچ فشار وارد کرده و با حرارتی که دارد آن را گرم کرده، پنیر را آب کند و ساندویچی خوشمزه تهیه نماید. ابعاد این محصول 33 در 40 در 5/11 سانتیمتر است و صفحات این دستگاه گریل کاملا قابل جدا شدن و شستشو حتی در ماشین ظرفشویی است. دمای در و کف دستگاه به‌صورت مجزا قابل تنظیم است. چراغ نشانگر دمای دستگاه نیز به کاربر برای آماده‌سازی گریل کمک می‌کند. دستگاه را بعد از استفاده و پس از خنک شدن می‌توان به‌صورت عمودی در کابینت یا کمدها نگهداری کرد تا فضای کمتری اشغال کند.

نکات مثبت این دستگاه گریل بوش

  • سهولت استفاده
  • سهولت شستشو
  • امکان گریل دوطرفه
  • امکان تنظیم دمای مجزای صفحات

کباب پز و گریل برقی آریته مدل 1918

کباب پز و گریل برقی آریته مدل 1918 یک کباب پز و گریل برقی ایتالیایی است. این دستگاه گریل دارای صفحات کوره قابل جابجایی و قابل شستشو است که باعث می‌شود باقیمانده مواد غذایی به راحتی پاک شود.

ابعاد این دستگاه گریل برقی 5/17 و 33 در 5/36 سانتیمتر است. وزنی حدود 5 کیلوگرم دارد. این محصول دارای پنج درجه برای کباب کردن و گریل است. همچنین این دستگاه وسیله‌ای مناسب برای کسانی که دوست دارند میان وعده‌های سریع تهیه کنند و یا هر نوع پیتزا و ساندویچ یا وعده‌ای را گرم کنند، تبدیل کرده است. با انتخاب گزینه موقعیت کباب صفحه باز ، امکان پخت و کباب کردن بر روی سطح این محصول وجود دارد. تایمر و تنظیم دمای این محصول، پخت و پز انواع غذا را آسان و دلپذیر کرده است.

نکات مثبت دستگاه گریل آریته

  • زیبا و شیک و طراحی زیبا
  • مستحکم
  • کارکرد آسان
  • قیمت مناسب
  • سهولت استفاده و سرعت پخت بالا
  • سهولت شستشو

گریل دبلیو ام اف مدل Lono

دستگاه گریل دبلیو ام اف یک گریل خانگی خوب و باکیفیت است. از فولاد کارموگون و استیل ضد زنگ ساخته شده و همچنین صفحه گریل ضدخش است. به دلیل صفحه گریل ضد خش شما به راحتی خواهید توانست قارچ و گوشت و سبزیجات و ماهی و پنیر و غیره روی این صفحه گریل کنید. ابعاد این گریل برقی 17 در 24 در 36 سانتیمتر بوده و حدود 3 کیلوگرم وزن دارد. با خرید و استفاده از این محصول شما می‌توانید لحظاتی شاد را کنار خانواده تجربه کنید.

نکات مثبت دستگاه گریل دبلیو ام اف

  • سهولت استفاده
  • سهولت شستشو
  • طراحی زیبا

گریل مودکس مدل HG899

گریل مودکس یک دستگاه گریل برقی است که طرحی زیبا دارد. شما با این دستگاه به راحتی می‌توانید در زمان کوتاهی برای ذائقه‌های مختلف غذا طبخ کنید.

این دستگاه به راحتی و در زمان کوتاهی بر روی پایه نصب می‌شود و حتی بدون پایه و به صورت رو میزی از آن می‌توانید استفاده کنید. سینی مشبک قرار گرفته روی گریل هم با دو ارتفاع مختلف قابل انتخاب و تنظیم است و همچنین امکان تنظیم میزان حرارت گریل طبخ انواع غذا برای ذائقه‌های مختلف را ممکن ساخته است. دستگیره‌ها و بدنه دستگاه در برابر حرارت مقاوم بوده و داغ نمی‌شوند. متعلقات جدا شدنی دستگاه قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. ابعاد این دستگاه گریل 50 در 37 در 87 سانتیمتر است. با وزنی حدود 3 کیلو و نیم.

 نکات مثبت دستگاه گریل مودکس

  • سهولت در استفاده از این دستگاه
  • دارای امکانات و قابلیتهای گریل مناسب

گریل گاستروبک مدل 42523

گریل گاستروبک را در تصویر بالا می‌بینید. ابعاد این دستگاه گریل برقی 640x380x100 سانتی‌متر است. وزن این محصول حدود 5 کیلوگرم بوده و زیاد سنگین نیست. این دستگاه گریل برقی از یک صفحه دیجیتال بهره برده است و شما با دادن زمان و دمای مناسب خواهید توانست مواد غذایی مورد نظر خود را گریل کرده و میل نمایید.

نکات مثبت دستگاه گریل گاستروبک

  • سهولت استفاده
  • سهولت شستشو
  • طراحی زیبا

باربکیو مدل پارمیس

باربکیو مدل پارمیس را در تصویر بالا می‌بینید ابعاد این باربیکیو 80 در 64 در 64 سانتیمتر است. وزنی حدود 7 کیلوگرم داشته و نوع باربیکیو و گریل این محصول از نوع ذغالی است.

نکات مثبت باربیکیو پارمیس

  • ارتفاع مناسب در هر دو صورت
  • کم جا، ظریف و شیک
  • کیفیت و کاربردی
  • جنس فلز عالی

صفحه گریل مدل مریدیان

 صفحه گریل از جنس چدن مناسب برای گریل و باربیکیو کردن انواع گوشت ، مرغ و ... در فضای باز و یا منزل می‌باشد. همچنین از این صفحه به عنوان پایه بر روی آتش می‌توان استفاده کرد و لوازم آشپزی و پخت و پز را روی آن قرارداد. ابعاد این صفحه گریل 2 در 27 در 49 سانتیمتر بوده و حدود 4 کیلوگرم وزن دارد.

دقت کنید که:

در زمان گریل کردن مهم است که قسمتهای داخلی گوشت و مرغ هم به اندازه سطح آن پخته باشد. یکی از ابزارهایی که در این مسیر شما را کمک خواهد نمود دماسنج گوشت است. این وسیله برای تعیین درجه حرارت گوشت و مرغ به شما این اطمینان را می دهد که مواد شما مغز پخت شده باشد و از سوختگی آن هم جلوگیری به عمل خواهد آورد.


در ادامه بخوانید : دستگاه بخارپز، معرفی بهترین بخارپز موجود در بازار( پرفروش ترین)

تفاوت گریل کردن و سرخ کردن در چیست؟

تفاوت کباب کردن و سرخ کردن و معرفی بهترین دستگاه گریل

کباب کردن روش قدیمی تری برای پخت و پز است که حتی قبل از اینکه انسان به شیوه ای متمدن زندگی کند وجود داشته. در حالی که سرخ کردنی در مصر در حدود 4000 سال پیش در صحنه ظاهر شده است. در حالی که کباب کردن حتی چربی های طبیعی گوشت را که قرار است پخته شود از بین می برد، سرخ کردن باعث افزایش چربی و چربی روغن پخت و پز می شود. اگر قصد سرخ کردن مواد غذایی را نیز دارید بهتر است از سرخ کن بدون روغن استفاده کنید. 

برای بهبود بخشیدن به طعم موادی مانند گوشت، مرغ و ماهی در هنگام گریل کردن شما می‌توانید از انواع سس‌ها و حتی سس‌های دست‌ساز استفاده کرده و آن غذا را با طعم بهتری میل کنید.

اعتقاد بر این است که کباب کردن سالم تر از سرخ کردن است، زیرا کالری غذا را کاهش می دهد.

پس از استفاده ازگریل برقی آن را چگونه تمیز کنیم؟

معمولا برس های مخصوصی هستند که می‌توانند سطح‌های فولادی و ضد خش دستگاه‌های گریل را تمیز نمایند اما شما با استفاده از سرکه سفید هم می‌توانید به راحتی مواد غذایی را که به دستگاه گریل چسبیده است را جدا نمایید. به این ترتیب که سرکه را بر روی سطح دستگاه اسپری کنید و اجازه دهید برای چند دقیقه بماند سپس تمیز کردن سطح بسیار آسان تر شده است.

بهترین راه گریل کردن مواد غذایی چیست؟

برای اینکه هر دو طرف گوشت، مرغ یا ماهی که قصد گریل کردن آن را دارید به خوبی پخته شود بدون اینکه بسوزد و داخل آن هم پخته شده باشد، بهتر است است لایه نازکی از گوشت را گریل کنید. و از گریل کردن تکه‌های ضخیم گوشت بپرهیزید. گریل کردن راهی سالم برای پختن مواد غذایی است.

 سخن آخر:

اگر قصد دارید غذایی را گریل کنید بهتر است از دستگاه گریل استفاده نمایید زیرا این دستگاه به شما کمک خواهد نمود تا بافت‌های مواد غذایی از بین نرود و حرارت به تمام قسمتهای آن مواد به صورت یکسان برسد. بهتر است قبل از قراردادن مواد غذایی درون دستگاه گریل آن دستگاه را کمی چرب کنید تا روغن همانند عایق عمل کرده و مانع از رسیدن حرارت مستقیم شود و غذای شما هم با حرارت مناسب گریل شود.

 ما قادریم هرچیزی را گریل کنیم. منظور هم مواد پروتئینی و گوشتی است و هم انواع سبزیجات و غذاهای دریایی است. کافی است اصول گریل کردن را یاد بگیریم چه با دستگاه‌های گریل برقی، چه با دستگاه‌های گریل گازی.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.