کارت حافظه: خرید و قیمت رم موبایل و دوربین (ارزان قیمت)

راهنمای خرید بهترین کارت حافظه

برخی از افراد از حافطه داخلی گوشی‌های خود گله داشته و به دنبال خرید بهترین کارت‌ حافظه برای گوشی خود هستند. خرید انواع کارت حافظه مناسب برای گوشی‌های موبایل و دوربین عکاسی یکی از مسائل مهمی است که باید به آن‌ها دقت کرده و مناسب‌ترین کارت حافظه را برای گوشی و دوربین عکاسی خرید.

 اگر شما نیز دغدغه خرید کارت حافظه یا رم دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با سایت چی‌بگیر همراه باشید. در این مقاله بهترین کارت حافظه برای دوربین و انواع کارت حافظه دوربین عکاسی را برای شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعات مفیدی در اختیارتان می‌گذاریم.

برای خرید بهترین کارت حافظه گوشی به چه نکاتی دقت کنیم؟

با خرید یک رم گوشی مناسب می‌توانید با خیالی آسوده از گوشی موبایل خود استفاده کرده و مشکلی برای ذخیره تصویر، ویدئو، اپلیکیشن و سایر فایل‌ها نداشته باشید. برای خرید رم باکیفیت و بهترین کارت حافظه موبایل باید به موارد زیر دقت داشته باشید.

ظرفیت رم:

اولین نکته‌ای که به هنگام خرید کارت حافظه موبایل باید به آن دقت داشته باشید، ظرفیت آن است. ظرفیت رم‌های موجود در بازار معمولا از یک گیگ تا ۴۰۰ گیگ بوده و متداول‌ترینی رمی که افراد خریداری می‌کنند ۳۲ یا ۶۴ گیگ است. چنانچه در گوشی موبایل خود فایل‌هایی با حجم سنگین و فیلم ذخیره می‌کنید، بهتر است  از کارت حافظه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ استقبال کنید.

توجه به کلاس کارت حافظه:

کارت‌های حافظه گوشی براساس اطلاعات و داده‌هایی که دارند به عنوان مثال سرعت انتقال اطلاعات، تقسیم‌بندی می‌شوند. برای کارت‌های حافظه مورد استفاده در گوشی‌ها پنج نوع کلاس اصلی وجود دارد که شامل کلاس‌های ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ می‌شوند. بیشتر رم‌هایی که برندهای معروف تولید می‌کنند از کلاس ۱۰ بوده و سرعت انتقال نسبتاً بالایی دارند.

سرعت کارت حافظه:

اکثر افراد به هنگام خرید کارت حافظه به دنبال پرسرعت‌ترین کارت‌های حافظه  بوده و از آن‌ها استقبال می‌کنند.  زمانی که کارت حافظه با سرعت و کلاس بالا خریداری می‌کنید، عملکرد گوشی شما نیز بهبود یافته و سرعت آن افزایش می‌یابد‌.

سرعت کارت حافظه، ارتباط مستقیمی با کلاس آن دارد. به عنوان مثال هرچه کلاس رم افزایش یابد سرعت آن نیز بهبود یافته  و می‌تواند داده‌هایی با حجم بیشتر را منتقل کند. مثلا کلاس U2 حداقل 10مگابایت را ارائه داده و رم U3 حداقل 30 مگابایت را پشتیبانی می‌کند و مسلماً کلاس U3 بهتر بوده و با خرید این رم به راحتی می‌توانید ویدئو با رزولوشن 4K ضبط کنید.

بهترین برند رم حافظه:

پس از سه موردی که نام بردیم، برند و مارک رم از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است. با خرید بهترین کارت حافظه برای یک بار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و تا مدت‌ها از کیفیت آن رضایت داشته باشید. از جمله مهمترین برندهای کارت حافظه مناسب برای گوشی می‌توانیم مدارد زیر را نام ببریم:

بهترین مارک رم گوشی
کارت حافظه سامسونگ SAMSUNG
کارت حافظه سن دیسک SanDisk
کارت حافظه لکسار Lexar
کارت حافظه سلیکون پاور Silicon Pawer
کارت حافظه آی دیتا ADATA
کارت حافظه کینگستون Kingston

معرفی بهترین برند کارت حافظه:

در ادامه تعدادی از بهترین کارت‌های حافظه گوشی را برایتان معرفی کرده و شرح می‌دهیم.

  1. کارت حافظه سامسونگ ۶۴ گیگابایت

ظرفیت  این رم ۶۴ گیگابایت بوده و سرعت آن Class10, UHS-IU3 بوده و سرعت خواندن 100مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 60 مگابایت بر ثانیه دارد.

از قابلیت‌های ویژه این رم می‌توان به مقاومت بالا در برابر سرما، ضربه، مقاومت در برابر انرژی مغناطیسی، گرما و ضدآب بودن اشاره کرد و مجهز به آداپتور SD  است.

به جرئت می‌توانیم بگوییم که این مدل از کارت حافظه گوشی جزء پرطرفدارترین‌ها بوده و با کیفیت مطلوبی که دارد مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

  1. کارت حافظه سامسونگ 128 گیگابایت
  2. ظرفیت  این رم 128گیگابایت بوده و سرعت آن Class10, UHS-IU3 بوده و سرعت خواندن95مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 90 مگابایت بر ثانیه دارد.از این کارت حافظه می‌توانید در دوربین‌های گوپرو، اکثر گوشی‌های موبایل، تبلت، دوربین‌های ورزشی... استفاده کنید. این کارت حافظه در برابر سرما، گرما، ضربه، آب ... مقاوم است. 

  1. کارت حافظه سن دیسک ۶۴ گیگابایت

ظرفیت این کارت حافظه نیز 64 گیگابایت با سرعت استانداردClass10 UHS-IU3 و سرعت خواندن 100 مگابایت است. این کارت حافظه در مقابل ضربه، سرما و گرما مقاوم بوده و یکی از پرفروش‌ترین‌های برند SanDisk است.

کارت حافظه سن دیسک 128 گیگابایت

ظرفیت این کارت حافظه 128 گیگابایت است و سرعت آن Class 10 , UHS-I U1 می‌باشد. سرعت خواندن این کارت حافظه 120 مگا بایت بر ثانیه و مقاوم در برابر مغناطیس و پرتو است. 

این کارت حافظه 128 گیگابایت ظرفیت دارد و استاندارد سرعت آن  UHS-I U3 است. سرعت خواندن این کارت حافظه 95 مگابایت بر ثانیه است. 

از این کارت حافظه در دوربین‌های دیجیتال، گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های دیجیتالی که شیار microSD را پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید استفاده کنید. سرعت خواندن این کارت حافظه 100 مگابایت بر ثانیه است و سرعت نوشتن آن 25 مگابایت بر ثانیه است. این کارت حافظه در برابر سرما، گرما، آب و پرتوx مقاوم است.

ظرفیت کارت حافظه‌ی ای دیتا 256 گیگابایت بر ساعت است. که همراه با یک آداپتور SDمی‌باشد. این کارت حافظه در برابر گرما و سرما مقاوم است. سرعت خواندن در این کارت حافظه 100 مگا بایت بر ثانیه و سرعت نوشتن در آن 500 مگا بایت بر ثانیه است. 

سرعت این کارت حافظه 100MBps و ظرفیت آن 64 گیگابایت است. سرعت خواندن در این کارت حافظه 100 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن در آن 80 مگابایت بر ثانیه است. 

از کارت حافظه میکرو اس دی کینگستون می‌توانید برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی و دوربین‌های فیلمبرداری با کیفیت Cinema-quality full HD و عکاسی با وضوح بالا استفاده کنید. این کارت حافظه در برابر سرما و گرما مقاوم است. سرعت نوشتن در آن 10 و سرعت خواندن در آن 80 مگابایت برثانیه است.


در ادامه بخوانید :
راهنمای خریدکارت گرافیک: معرفی بهترین کارت گرافیک (قدرتمندترین)


در ادامه بخوانید :
معرفی و خرید بهترین هارد اینترنال (ارزان ترین)

با توجه به نوع استفاده‌ای که از کارت حافظه گوشی خود می‌خواهید بکنید و بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید بهترین کارت حافظه برای گوشی موبابل را خریداری کنید. توجه داشته باشید که کارت حافظه خریداری شده دارای ضمانت‌نامه و گارانتی باشد. در ادامه به معرفی بهترین کارت حافظه دوربین عکاسی می‌پردازیم، همراه ما باشید.

راهنمای خرید بهترین کارت حافظه برای دوربین عکاسی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری امروزه انواع رم‌های مختلفی برای دوربین‌های عکاسی در بازار موجود است، که ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. توصیه می‌کنیم قبل از خرید کارت حافظه مناسب و پر سرعت برای دوربین عکاسی، شناخت نسبی از انواع آن‌ها داشته باشید که عبارت‌اند از:

  • کارت حافظه SD
  • کارت حافظه microSD
  • کارت حافظه CF
  • کارت حافظه XQD
  • کارت حافظه CF express

رم‌های مورد استفاده در دوربین‌های عکاسی را با توجه به ابعاد و شکل ظاهری که دارند، نامگذاری می‌کنند. به عنوان مثال کارت حافطه microDS نسبت به CFها ابعاد بسیار کوچکی داشته و رم‌های SD جزء محبوب‌ترین رم‌ها محسوب می‌شوند.

در ادامه برخی از بهترین و مناسب‌ترین کارت‌ های حافظه دوربین را برایتان شرح می‌دهیم.

کارت حافظه دوربین SD

تاریخچه تولید این کارت‌های حافظه به سال1999 برمی‌گردد که سه شرکت سن‌ دیسک، توشیبا و پاناسونیک با همکاری هم این رم‌ها را تولید کردند. ظرفیت رم‌های تولید شده در ابتدا تنها 2 گیگابایت بود. امروزه‌ کارت‌ حافظه SD شامل SDHC که 32 گبگابایت حافظه دارد و SDXC که ظرفیت 2 ترابایت دارد، می‌شود. ظرفیت این کارت‌های حافظه به صورت متغییربوده و متناسب با نیاز خود می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

کارت‌های حافظه mcriSDXC

این سری از کارت‌های حافظه تفاوت چندانی با سری قبل نداشته و تنها اندازه و ابعاد آن‌ها متفاوت است و تمامی کارایی‌های سری SD را داشته و به شدت توصیه می‌شود‌.

کارت‌های حافظه CF

قدمت این کارت‌های حافظه حتی به قبل از ساخت کارت حافظه‌های SD برگشته و بسیار کیفیت بالا داشته و سازگاری ویژه‌ای با دوربین‌های کانن و نیکون دارند‌. تنها مشکل کارت‌های CF در ابعاد و اندازه آن‌هاست. اگر به دنبال کارت‌های حافظه با ابعاد کوچک‌تر هستید، XQDو CFexpress انتخاب مناسبی برای شماست.

سخن پایانی: در این مقاله از سایت چی بگیر  تمامی نکات مهمی که برای خرید انواع کارت‌های حافظه گوشی همراه و رم‌های مناسب برای دوربین عکاسی بود، معرفی کرده و گفتیم که چهار المان سرعت کارت حافظه، کلاس رم، ظرفیت و برد آن از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حتما باید به این 4 فاکتور نهایت دقت را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.