معرفی و خرید بهترین هارد اینترنال (ارزان ترین)

بهترین هارددیسک اینترنال2021

در این مقاله ما بهترین هارددیسک‌ اینترنال متناسب با نیاز شما را معرفی می‌کنیم. خواه به دنبال یک فضای ذخیره‌سازی برای PC بازی‌های کامپیوتری باشید، خواه یک هارد اکسترنال مقاوم بخواهید که هر جا رفتید با خودتان ببرید. با استفاده از یکی از این مدل‌ها می‌توانید سرمایه گذاری خوبی داشته باشید.

هارد اینترنال چیست؟

اگر به دنبال یک راه‌حل برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستید که ارزش هزینه کردن داشته باشد، هارددیسک‌ ها گزینه بسیار خوبی برای انتخاب هستند. از آنجا که مقرون‌به‌صرفه تر از درایوهای حالت‌جامد (SSD) هستند، با هزینه کمتر، ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. به‌عنوان‌مثال SSD 1TB، به‌اندازه یک HDD 4TB هزینه خواهد داشت، درنتیجه درایوهای سخت یا همان HDD ها به‌صرفه‌ترین دیسک‌های ذخیره‌سازی به‌حساب می‌آیند.

اگر فضای ذخیره‌سازی بالا با کمترین دردسر می‌خواهید، به سراغ یکی از مدل‌های هارد درایو (HDD) بروید. نگران نباشید حتی اگر بهترین SSD ها ازنظر ساخت و سرعت از مزایای بیشتری داشته باشند، زمانی که صحبت از صرفه‌جویی، بازیابی و محافظت از فایل‌های مهم شما می‌شود، هارددیسک‌ها نیز توانایی و اطمینان بالایی دارند.

بهترین هارددیسک‌ اینترنال در یک نگاه

  • Seagate BarraCuda
  • Toshiba X300
  • WD VelociRaptor
  • WD Blue Desktop
  • Seagate Firecuda Desktop
  • Seagate IronWolf NAS
  • Seagate FireCuda Mobile
  • WD My Book
  • G-Technology G-Drive

معرفی بهترین هاردیسک اینترنال

توشیبا X300 دارای ظرفیت و کارایی بالا است که ارزش دارد نگاهی به آن بیندازید. 

بهترین هارددیسک با ظرفیت بالا Toshiba X300

درایوهایی بزرگ با سرعتی بالا

ویژگی‌ها

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 4 – 8TB

ظرفیت کش: 128MB

RPM: 7,200

چرا باید بخریم

  • ذخیره‌سازی بسیار بالا
  • سرعت چرخش دیسک بالا

چرا نباید بخریم

  • گارانتی کوتاه‌مدت

 

توشیبا، حتی اگر لپ‌تاپ‌های آن نتوانند به محبوبیت گذشته برگردند، هنوز هم نام بزرگی در محاسبات است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد. وقتی صحبت از بهترین هارددیسک‌ها می‌شود، Toshiba X300 با ظرفیت و کارایی بالا ارزش آن را دارد که نگاهی به آن بیندازید. درایوهای X300 ظرفیت نسبت به قیمتی عالی دارند بدون اینکه ازنظر عملکردی تضعیف شوند. این درایوها با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند و برای سرعت بالاتر دارای حافظه کش 128 مگابایتی است. تنها نکته منفی آن است که گارانتی فقط دو سال را تضمین می‌کند که برای یک درایو ذخیره اطلاعات، به نظر کوتاه می‌آید.

مدل WD Blue تقریباً مناسب برای هر نوع رایانه شخصی و ازلحاظ قیمتی هم متناسب است. 

بهترین مدل بر اساس قیمت: WD Blue Desktop

ذخیره‌سازی بالا، قیمت پایین

ویژگی‌ها

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 500GB- 6TM

ظرفیت کش: 64MB

RPM: 5400-7200

چرا باید بخریم

  • یک انتخاب متناسب با هر بودجه‌ای
  • سریع‌ترین گزینه در دسترس

چرا نباید بخریم

  • ارزش کمتری از درایوهای کوچک‌تر دارد

 وسترن دیجیتال با هارددیسک‌های WD Blue خود یک معامله مناسب پیشنهاد می‌دهد. با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های ذخیره‌سازی از 500 گیگابایت (مدل کوچک‌تر) تا ظرفیت 6 ترابایتی (مدل بزرگ‌تر)، WD Blue یک انتخاب مناسب برای تقریباً هر نوع رایانه شخصی است که باید متناسب با بودجه ما انتخاب بشود. بهترین مقدار مربوط به درایوهای بزرگ‌تر است به ازای هر دلار هزینه شده، فضای ذخیره‌سازی بیشتری به شما می‌دهند. مدل‌بالاتر آن فضای ذخیره بالاتری دارد و اگر می‌خواهید سرعت بالاتری داشته باشید (7200rpm) با کمی اختلاف قیمت می‌توانید مدل موردنظرتان را پیدا کنید.

درایوهای Seagate BarraCuda با نرخ فوق‌العاده عالی ذخیره‌سازی در مقابل هر ریال که هزینه می‌کنید و سرعت‌بالا.

بهترین هارد درایو: Seagate BarraCuda

دور بالا (RPM) و فضای ذخیره‌سازی بالا با قیمت پایین

ویژگی‌ها

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 2 – 3TB

ظرفیت کش: 64MB

RPM: 7,200

چرا باید بخریم

  • هزینه پایین
  • سرعت چرخش دیسک بالا

چرا نباید بخریم

  • ظرفیت کش پایین

 تقریباً غیرممکن است که در مورد هارددیسک صحبت کنیم و مدل BarraCuda سیگیت را در نظر نگیریم، این مدل باید در همه جا باشد. برای همه سؤال است که چرا درایوهای سیگیت BarraCuda چنین نسبت فوق العاده حجم بالای ذخیره‌سازی در ازای قیمت آن و سرعت بالایی دارد؛ اما مدل 2 ترابایتی آن‌هم با عملکرد بالا و مقرون‌به‌صرفه خود، شگفت‌آور است. ازآنجایی‌که این درایو، پلاتر 7200rpm (دور در دقیقه) را با چگالی بالای داده ترکیب کرده است، باید گفت که کامپیوترهایی که به این نوع هارددیسک مجهز باشند، سرعت بسیار بالایی در خواندن داده خواهند دشت.

بهترین هارد درایو ترکیبی: هارددیسک اینترنال سیگیت مدل SkyHawk ST8000VX004

مدل SeaGate FireCuda یکی از بهترین هارد درایوهای ترکیبی موجود در بازار است.

سریع‌تر از HDD، ارزان‌تر از SSD

ویژگی‌ها

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 1TB- 2TB + 8TB

ظرفیت کش: 64MB

RPM: 7200

چرا باید بخریم

  • عملکرد NAND-boosted
  • پلاتر فوق‌العاده سریع

چرا نباید بخریم

  • رقیب ندارد

 SSD ها فوق‌العاده محبوب هستند و دلیل آن‌هم مشخص است؛ اما اگر ذخیره سریعی می‌خواهید و نمی‌خواهید خیلی زیاد هزینه کنید، هارد درایوهای هیبرید (ترکیبی) مدل SeaGate  بهترین هارد درایو هیبریدی است که در بازار پیدا خواهید کرد. این هارد درایو می‌تواند حداکثر 2 ترابایت داده را در خود جای دهد و به 8 گیگابایت حافظه پنهان حالت‌جامد می‌گوید که از کدام داده بیشتر استفاده می‌کنید تا بتوانید به‌سرعت به آن دسترسی داشته باشید. این افزایش سرعت را بیشتر درک می‌کنید وقتی به‌سرعت چرخش آن دقت کنید، یعنی 7,200rpm

با 5 سال ضمانت وارانتی و قیمت متعادل آن، به‌راحتی می‌توانید درک کنید که چرا این‌ یکی از بهترین هارددیسک‌هایی است که می‌توانید امروز بخرید.

بهترین هارد درایو NASSeagate IronWolf NAS

ذخیره‌سازی بسیار زیاد برای شبکه

ویژگی‌ها

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 6-12 TB

ظرفیت کش: 256MB

RPM: 7200

چرا باید بخریم

  • مناسب برای RAID
  • سریع‌تر از مدل‌های کوچک‌تر

چرا نباید بخریم

  • گران‌تر از درایوهای non-NAS

 مایه تأسف است که درایوهای Seagate IronWolf NAS از قیمت بالایی برخوردار هستند، اما قیمت آن‌ها بسیار بالاتر از یک هارد استاندارد نیست. بااین‌حال، بهینه‌سازی NAS بومی آن‌ها، این ارزش را دارد که چنین قیمتی داشته باشد. این درایوها بدون نگرانی در مورد خرابی درایو قادر به کار با سرعت چرخش سریع 7200 دور در دقیقه، 24 ساعت روز در 7 روز هفته هستند. اگر یکی از بهترین دستگاه‌های NAS برای محل کار یا خانه خود می‌خواهید، Seagate IronWolf NAS واقعاً بهترین انتخاب برای شماست.

بهترین هارد کنسول بازی: WD My Book

مدل WD My Book فوق‌العاده است، زیرا بین قیمت و فضای ذخیره‌سازی تعادل خوبی برقرار کرده.

برای وقتی‌که می‌خواهید همه بازی‌ها را نصب کنید.

ویژگی‌ها

رابط: USB 3.0

ظرفیت: 3-20TB

چرا باید بخریم

  • ذخیره‌سازی بسیار زیاد
  • راهکار به‌روزرسانی ساده‌تر

چرا نباید بخریم

  • احتمالاً کندتر خواهد بود

 هارد درایوهای کنسول بازی با کتابخانه‌های عظیم به‌سرعت پر می‌شوند و مانند لپ‌تاپ‌ها، ارتقا دیسک‌های سخت 2.5 اینچی چندان آسان نیست، اما یک درایو اکسترنال وارد بازار شده است. مدل WD My Book تعادل شگفت‌انگیز ذخیره‌سازی و قیمتی ایجاد می‌کند که فضای کافی برای کتابخانه‌های عظیم بازی‌ها را فراهم می‌کند. ممکن است سرعت آن با استفاده از USB 3.0، به‌اندازه یک درایو داخلی سریع نباشد، اما بازی‌ها را اجرا می‌کند و فضای ذخیره‌سازی بیشتری را با نرخ ارزان‌تری ارائه می‌دهد.

بهترین هارد درایو بازی‌ کامپیوتری: WD VelociRaptor

با WD VelociRaptor انواع مدل‌های قدیمی را کنار می‌گذارید.

ویژگی‌ها

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 250MB- 1TM

ظرفیت کش: 64MB

RPM: 10,000

چرا باید بخریم

  • سرعت HDD دیوانه کننده
  • خنک‌کننده داخلی

چرا نباید بخریم

  • قیمتی مشابه SSD

 وقتی صحبت از بازی‌های رایانه‌ای می‌شود، سرعت مهم‌تر از ظرفیت است. پس اگر نمی‌خواهید SSD بخرید و تمایل دارید آن را با هارددیسک جایگزین کنید، WD VelociRaptor بهترین انتخاب خواهد بود. این درایو نه‌تنها دارای سرعت 10000 دور در دقیقه است، بلکه با ظرفیت حداکثر 1 ترابایت می‌تواند کتابخانه‌های بزرگ بازی‌های کامپیوتری را هم ذخیره کند. به‌علاوه، پلاترهای فوق‌العاده سریع آن در بازی‌های رایانه‌ای به کمک شما می‌آیند تا به‌سرعت راه‌اندازی و بارگیری شوند.

در زمان نگارش این مقاله فقط در امریکا و انگلیس در دسترس مشتریان بود؛ اما می‌توانید محصولات مشابه آن را هم در فروشگاه‌های مجازی ببینید.

بهترین هارد درایو برای لپ‌تاپ: Seagate FireCuda Mobile

درایو هیبریدی 2.5 اینچی FireCuda سیگیت تعادل خوبی برقرار می‌کند.

ویژگی‌ها

رابط: SATA 6Gbps

ظرفیت: 500GB- 2TB +8GB

ظرفیت کش: 64GB

RPM: 5400

چرا باید بخریم

  • امکان انتخاب ظرفیت‌های مختلف
  • عملکردی بالاتر از استاندارد HDD

چرا نباید بخریم

  • ذخیره‌سازی فلش با قیمت بالایی همراه است

 به‌روزرسانی فضای ذخیره‌سازی در لپ‌تاپ می‌تواند سخت باشد، زیرا هارددیسک‌ ها روی این سیستم‌ها بسیار کوچک‌تر هستند. هارددیسک 2.5 اینچی زیادی وجود ندارد که کیفیت بالایی هم داشته باشند، اما درایو هیبریدی 2.5 اینچی FireCuda Seagate تعادل خوبی ایجاد می‌کند. استفاده از این هارد درایو روش آسانی برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی زیاد به یک لپ‌تاپ است و درعین‌حال به لطف 8 گیگابایت حافظه داخلی فلش باعث افزایش سرعت می‌شود. گارانتی پنج‌ساله درایو نیز به شما کمک می‌کند که خیالتان راحت باشد که عمر زیادی دارد.

بهترین هارد اکسترنال: G-Technology G-Drive

G-Technology G-Drive به لطف سازگاری با Thunderbolt 3 فضای زیادی دارد. (اعتبار تصویر: G-Technology)

زندگی در چرخش دیسک‌ها

ویژگی‌ها

رابط: USB 3.1 (Type-C)

ظرفیت: 4-10TB

چرا باید بخریم

  • عملکرد فوق‌العاده
  • USB Type-C V2

چرا نباید بخریم

  • اندازه آن بزرگ است

 به نظر می‌رسد بسیاری از مردم فکر می‌کنند که بهترین هارددیسک‌ ها تکنولوژی‌هایی قدیمی و مرده است. بااین‌حال، با استفاده از دستگاه‌هایی مانند G-Technology G-Drive، می‌توانید ثابت کنید که دیسک‌های چرخشی، جایگاه خاص خود را در آینده حفظ خواهند کرد. این هارد اکسترنال نه‌تنها حجم بالای ذخیره‌سازی (حداکثر 10 ترابایت) دارد بلکه به لطف سازگاری با Thunderbolt 3 حتی می‌تواند لپ‌تاپ شما را هنگام کار شارژ کند. اگر MacBook Pro دارید، فکر کردن به یک همراه بهتر کار سختی است!

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.