معرفی بهترین دسته بازی با قیمت مناسب (پرفروش ترین)

معرفی بهترین مدل دسته بازی

گیم پد چیست؟

 گیم پد (gamepad) یا (joypad) به دسته‌های بازی گفته می‌شود که در انواع بازی‌های رایانه‌ای و یا کنسول‌ها استفاده می‌شوند. دسته‌ هایی که برای کنترل بازی‌ های کامپیوتری یا کنسول‌ها استفاده می‌شوند در واقع هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. اما دسته‌ بازی دیگری نیز وجود دارند که برای بازی‌ های موبایل طراحی شده‌اند و کمی با سایر دسته‌ های بازی متفاوت‌اند. 

دسته‌ بازی در دو نوع سیم‌دار و وایرلس طراحی می‌شوند. دسته‌ سیم‌دار از طریق کابلی به کنسول بازی یا کامپیوتر متصل می‌شوند و دسته‌ وایرلس از طریق بلوتوث یا امواج رادیویی متصل می‌شوند. همچنین برخی دسته‌ های بازی طوری طراحی شده‌اند که داخل آنها موتور لرزشی قرار گرفته که در برخی بازی‌ها و موقعیت‌های خاص، به لرزش درمی‌آیند و هیجان بازی را چندین برابر می‌کنند که به این دسته‌ های بازی دوال شاک یا شوک دار می‌گویند.

با این مقاله از سایت چی‌بگیر با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین مدلهای دسته بازی در ایران بپردازیم.

دسته بازی مایکروسافت برای بازی با کنسول ایکس‌باکس 360 اسلیم ضروری است. این دسته بازی جزو یکی از بهترین و محبوب‌ترین دسته‌های بازی است. طراحی ارگونومیک آن باعث می‌شود در استفاده طولانی‌مدت احساس سنگینی و خستگی در دستتان نداشته باشید. دکمه‌های کاربردی و آنالوگ استیک روی این گیم پد باعث می‌شود سرعت عمل شما در بازی افزایش پیدا کند. همچنین این دسته بازی جذاب دارای ویبراتور یا همان شوک است و در برخی موقعیت‌های بازی با ایجاد لرزش، هیجان بازی را چندین برابر می‌کند. این دسته بازی به‌وسیله دو عدد باتری قلمی کار می‌کند.

این کی پد از برند ریزر یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین دسته‌های بازی است که برای بازی با کامپیوتر طراحی شده است. بر روی این کی پد 32 کلید تعبیه شده که قابلیت برنامه‌ریزی دارند و می‌توانید هرطوری که دوست دارید کلیدهایتان را برنامه‌ریزی کنید و بیشترین استفاده را از کی پد داشته باشید. یک جوی استیک 8 جهته هم در قسمت راست کی پد قرار داده شده تا امکان حرکات بیشتری در بازی برایتان فراهم کند. جنس کلیدها از جنس دکمه‌های کیبورد کامپیوتر است و این کی پد کاملاً ارگونومیک طراحی شده است. قسمت پایین کی پد که دقیقاً زیردست قرار می‌گیرد، از جنس پلاستیک است که حالت بسیار نرمی دارد و با قرارگرفتن دست در این قسمت حس راحتی به دست کاربر منتقل می‌شود و باعث می‌شود در استفاده طولانی‌مدت احساس خستگی یا درد نکند. از دیگر قابلیت‌های این کی پد جذاب داشتن نور پس‌زمینه کروما است که می‌تواند حدود 17 میلیون رنگ را نمایش دهد. می‌توانید حالت پخش نورها را به سه حالتی که به‌صورت پیش‌فرض در کی پد تعبیه شده تغییر دهید. این کی پد ریزر به‌وسیله کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود.

دسته‌های بازی تسکو جزو پرفروش‌ترین دسته‌ها هستند زیرا هم‌ قیمت مناسبی دارند و هم همه نیازهای کاربران و گیمرها را تأمین می‌کنند. این مدل نیز همانند سایر مدل‌های تسکو به‌صورت ارگونومیک و سازگار با بدن طراحی شده تا گیمرها در طول روز احساس خستگی در مچ دست نداشته باشند. 16 دکمه کاربردی روی کی پد قرار گرفته تا امکانات زیاد و سرعت عمل زیادی به شما ارائه دهد. این دسته بازی از طریق دانگل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و نکته جالب آن سازگاری با سیستم‌عامل اندروید است که می‌توانید برای بازی‌های موبایل نیز از این دسته استفاده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. برد این دسته حدود 8 متر است که برد مناسبی است. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این دسته بازی، داشتن ویبراتور دوگانه است که در برخی شرایط بازی هیجان بیشتری ایجاد می‌کند.

این دسته نیز جزو دسته بازی‌های پرطرفدار است که قیمت مناسب و امکانات خوبی دارد. دارای 4 پدال است که می‌توانید فرمان‌هایی مثل شلیک، نشانه‌گیری، پرش و غیره را با آن کنترل کنید. از این دسته در بازی‌هایی که لمسی هستند و قابلیت معرفی کلید دارند مثل Call of Duty می‌توانید استفاده کنید و از بازی لذت ببرید. این دسته بازی برای گوشی و تبلت و آی پد مناسب است و به‌صورت بی‌سیم به دستگاه شما متصل می‌شود. با این دسته سرعت عمل شما در بازی افزایش پیدا می‌کند زیرا می‌توانید هم‌زمان هر 6 فرمان را کنترل کنید. همچنین می‌توانید هم‌زمان از دسته و هندزفری یا هدفون استفاده کنید بدون اینکه فشاری به گوشی شما وارد شود. همچنین این دسته مجهز به دستکش انگشتی ضدتعریق و ضد لغزش است که کاملاً روان بر روی صفحه‌نمایش گوشی یا تبلت شما حرکت می‌کند و سرعت بازی شما را چندین برابر می‌کند.

دسته بازی ونوس شامل دو گیم پد  است که با کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شوند و فقط یکی از درگاه‌های یواس‌بی کامپیوتر را به خود اختصاص می‌دهد. هر دسته دارای 20 دکمه است که به شما امکان اجرای فرمان‌های زیادی را در بازی می‌دهد. همچنین روی هر گیم پد دو جی استیک قرار گرفته که بسیار روان حرکت می‌کنند و باعث افزایش سرعت عمل در بازی می‌شوند. در واقع با خرید این مدل در هزینه هم می‌توانید صرفه‌جویی کنید و نسبت به خرید دودسته مجزا، هزینه کمتری بپردازید. این گیم پد قابلیت ویبره یا شوک هم دارد.

این مدل از دسته بازی پی-نت نیز جزو دسته های دوتایی است که بسیاری از گیمرها به آن علاقمندند. این دسته‌ها از طریق کابل USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل می‌شوند و با انواع سیستم‌های کامپیوتری و ویندوزها سازگار هستند. بر روی هر دسته 17 دکمه قرار دارد که فرمان‌های مختلفی را در بازی کنترل می‌کنند. طراحی این مدل بسیار ارگونومیک است و می‌تواند گزینه مناسبی برای گیمرهایی باشد که زمان بیشتری را در طول روز به بازی اختصاص می‌دهند.

گیم پد دوال سنس سونی یک دسته بازی معمولی نیست و تجربه‌ای فراتر از یک بازی را به شما ارائه می‌دهد. با این دسته بازی سونی، در تمام لحظات بازی خود را درون صحنه بازی تصور خواهید کرد زیرا دسته‌ای که در دستانتان قرار دارد، دارای موتورهای لرزاننده بسیار پر قدرتی می‌باشد که در تمام موقعیت‌های بازی با ایجاد لرزش‌های متفاوت، شوک و هیجان زیادی ایجاد خواهد کرد. داخل این گیم پد یک میکروفن داخلی قرار گرفته تا در خلال بازی بتوانید با دوستان خود صحبت کنید و اگر تمایل داشتید می توانید با دکمه ای که روی دسته تعبیه شده، میکروفن را خاموش کنید.

از این گیم پد را می توان به عنوان بهترین و مدرن ترین دسته بازی سونی نام برد. در این مدل، شرکت سونی تلاش کرده تمام نقص‌های مدل‌های قبلی را برطرف کند و دسته‌ای کاملاً ارگونومیک با کاربرد آسان و راحت و امکانات بیشتر ارائه دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دسته بازی بلوتوثی دوال شوک 4 قابلیت اشتراک‌گذاری بازی با سایرین است که تاکنون در هیچ‌کدام از گیم پدهای سونی مشاهده نشده بود. قابلیت مهم دیگر این دسته بازی داشتن اسپیکر داخلی است. همچنین این مدل دارای ویبراتور برای ایجاد هیجان مضاعف نیز می‌باشد. این دسته برای پلی‌استیشن 4 مناسب است و به‌صورت وایرلس از طریق بلوتوث به دستگاه‌های شما متصل می‌شود.


در ادامه بخوانید : معرفی 7 مدل از بهترین موس گیمینگ (ارزان ترین)

سخن آخر: در انتخاب بهترین دسته بازی مناسب باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیریم. دسته‌ های بازی به‌صورت اتصال باسیم و بی‌ سیم موجود هستند. برخی از دسته‌ها برای اتصال به کامپیوتر و لپ‌تاپ یا کنسول‌های بازی مناسب هستند و برخی از دسته‌ ها برای اتصال به موبایل و تبلت و آی پد. پس قبل از انتخاب دسته بازی باید توجه کنیم که به چه نوع دسته‌ای نیاز داریم. امکاناتی مثل میکروفن داخلی، اسپیکر داخلی، نمایش نورهای رنگی، ویبراتور، جوی استیک‌های مختلف و ... می‌توانند به جذابیت بازی بیفزایند اما ضروری نیستند. فاکتورهای دیگری مثل شارژ از طریق کابل یا باتری، طول کابل دسته‌های سیمی، جنس بدنه گیم پدها و... نیز جزو مواردی هستند که بسته به نوع سیستم بازی و نیازهای گیمرها می‌تواند موردتوجه قرار بگیرد.


در ادامه بخوانید : رایج ترین مشکلات ایکس باکس و راه حل های ساده برای رفع آنها


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید جدیدترین کنسول بازی و ایکس باکس (کنسول بازی ارزان)

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.