معرفی 7 مدل از بهترین روروک و واکر بچه ( ایرانی و خارجی)

معرفی بهترین روروک بچه 

از گذشته تا به امروز استفاده از روروک بچه و واکر کودک مرسوم بوده و هست. معمولا با افزایش سن کودک علاقه‌مند به کشف محیط اطراف شده و کنجکاوی بسیار زیادی در این زمینه دارد. استفاده از یک روروک یا واکر کودک می‌تواند در این زمینه کمک بزرگی کرده و کودک را سرگرم کند.

در این مقاله از سایت چی‌بگیر می‌خواهیم برایتان درباره خرید روروک، بهترین روروک ایرانی و راهنمای خرید روروک صحبت کنیم، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به هنگام خرید روروک و واکر برای فرزندان خود هیچ گونه مشکلی نداشته و با آگاهی کامل برای خرید اقدام کنید.

روروک چیست؟

روروک و واکر کودک وسیله‌ای است مناسب برای کودکان ۱۲ تا ۱۷ ماهه که فرآیند راه رفتن کودک را سرعت بخشیده و تشویقی است برای کودک تا زودتر گام برداشته و راه برود. استفاده از روروک و واکر موجب حفظ تعادل کودک شده و کودک ضمن اینکه با این وسیله بازی سرگرم ‌می‌شود، تمرین راه رفتن نیز می‌کند. در ادامه برایتان خواهیم گفت که به هنگام خرید بهترین روروک بچه و بهترین واکر کودک به چه نکاتی دقت داشته باشید.

برای خرید بهترین روروک و واکر کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید و قیمت روروک بچه

  • روروکی را که خریداری می‌کنید باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد و پاهای فرزند شما به روی زمین رسیده و کوتاه یا بلند نباشد‌.
  • جنس روروک کودک باید از مواد اولیه مناسب بوده و به سلامتی کودک آسیب نزند‌.
  • روروک کودک و واکر بچه به هیچ عنوان نباید دارای قطعات و اجزای کوچک باشند، زیرا ممکن است کودک این قطعات را جدا کرده و در دهان گذاشته و خطرآفرینی کند.
  • روروک و واکر بچه‌ای که خریداری و تهیه می‌کنید باید استاندارد بوده و ارگونومی مناسبی با استایل کودک شما داشته باشد.
  • به قابلیت تاشو بودن روروک کودک توجه داشته باشید. برخی از کودکان به روروک خود احساس وابستگی داشته و دوست دارند همواره با آن بازی کنند. چنانچه روروک قابلیت تا شدن داشته باشد حمل آن آسان‌تر است.

مزایای استفاده از روروک کودک چیست؟

  • با خرید یک روروک خوب کودک تشویق شده و کنجکاوی خود را بروز می‌دهد‌.
  • برخی از روروک‌های مناسب کودکان مجهز به موسیقی و اسباب‌بازی بوده و کودک را سرگرم می‌کند.
  • با خرید بهترین روروک بچه شوق راه رفتن او را افزایش می‌دهید.
  • کودک شما با استفاده روزانه از روروک، عضلات پا را تمرین و تقویت می‌کند.
  • این محصول به کودکان امکان حرکت مستقل را می‌دهد و آنها می‌توانند در محیط اطراف خود کنجکاوی کنند.
  • با استفاده از روروک شما نه تنها به رشد جسمی فرزند خود کمک می کنید، بلکه به رشد عاطفی (از طریق خودمختاری) و رشد شناختی کودک (بسته به فعالیت‌های موجود در واکر) نیز کمک خواهید کرد. در حقیقت، آنها یکی از کاملترین اسباب بازی‌ها برای نوزادان شش ماه به بالا هستند.

واکر کودک مدل he0801

این واکر مناسب برای کودکان دختر و پسر بوده و قابلیت تحمل وزن تا ۲۰ کیلوگرم را دارد. عمق آن ده سانتی‌متر بودا و عرض آن ۳۸ سانتی‌متر است. ارتفاع این واکر بچه حدوداً ۵۴ سانتی متر است. قابلیت تا شدن داشته و مجهز به چراغ‌های رنگی و دکمه‌های موزیکال است. این واکر بچه به شدت خوش رنگ بوده و تنوع رنگی بالایی دارد و لازم به ذکر است که قیمت آن نیز کاملا مقرون به صرفه است.

روروئک دلیجان مدل Alvan UFO

ابعاد این روروک کودک  74×53×63 سانتی‌متر است. استفاده از آن به شدت آسان بوده و دارای قابلیت و امکانات منحصر به فردی است. این روروک بچه وزنی معادل ۴ کیلوگرم داشته  و قیمت مناسبی دارد. قابلیت تحمل وزن کودک تا ۱۲ کیلوگرم را داشته و ارتفاع آن قابل تنظیم شدن است. به راحتی می‌توانید این روروک بچه را تا کرده و بدون شک کودک شما از استفاده این روروک شاد و خشنود خواهد بود و کنسول بازی موزیکال و چراغ‌های رنگی آن مدت‌ها سرگرم خواهد بود.

روروئک کریتیو بیبی مدل Airplane

این روروک بچه به شدت باکیفت  و مناسب برای کودکان تا ۱۵ کیلوگرم بوده و عمق آن ۶۲.۵ سانتی‌متر و ارتفاع آن ۷۷.۵ سانتی‌متر است. تعداد چرخ‌های این روروک ۴ عدد بوده و قابلیت تاشو داشته و مجهز به چراغ‌های بازی رنگی و دکمه‌های موزیکال است. این روروک کودک با مواد اولیه با کیفیت ساخته شده  و چراغ‌های آن با باتری شارژ شده و ارگونومی مناسبی برای کودکان ۱۲ تا ۱۷و ماهه دارد.

روروئک اسپرینگ مدل واکر 3in1

این روروک زیبا قابلیت تبدیل به واکر و جامپر را دارد و برای کودکان تا 12 کیلوگرم مناسب است. همچنین این روروک موزیکال است و مجهز به ابزارهای بازی ایمن می‌باشد. چرخ2های این روروک باکیفیت قابلیت چرخش 360 درجه را دارند. ابعاد این روروک 53*66*80 سامنی‌متر است. 

روروک گلهای زندگی مدل Bear

وزن قابل تحمل در این روروک 12 کیلوگرم است. دارای 10 چرخ باکیفیت است. جنس بدنه‌ی این روروک از پلاستیک مرغوب تهیه شده است. . مناسب برای استفاده کودکان شش تا هیجده ماه است. این روروک موزیکال نیست و قابلیت تاشو بودن را ندارد.

روروک ایوانت کد EV-RK01

این روروک قابلیت تنطیم ارتفاع را دارد. می‌توان از آن بعنوان میز غذا استفاده کرد. همچنین مجهز به اسباب بازی‌های موزیکال و متنوع، دارای صندلی استاندارد و طبی و قابلیت تا شدن را دارد. وزن قابل حمل در این روروک 20 کیلوگرم است.

واکر کودک مدل jie.star

این واکر کودک زیبا قابلیت تاشدن را دارد. وزن قابل تحمل در این واکر 18 کیلوگرم است. ابعاد این واکر 42*40*48 سانتی متر است و موزیکال می‌باشد.

ویژگی‌های مهم برای خرید بهترین روروک بچه

برای خرید بهترین روروک بچه و واکر مناسب کودکان حتما به ویژگی‌ها و موارد زیر نهایت دقت را داشته باشید.

ویژگی روروک کاربرد
جابه جایی آسان روروکی را می‌توانیم بهترین روروک کودک بنامیم که کودک با آن به آسانی حرکت کرده و چرخ‌های آن کاملا سالم بوده و قابلیت چرخش در تمامی جهات را داشته باشند.
رعایت نکات ایمنیبهترین روروک و واکر ایرانی واکر و روروکی است که در ساخت آن تمام نکات ایمنی کودک رعایت شده باشد و برای کودک قابلیت سرگرمی و بازی داشته باشد.
جنس مواد اولیه روروکمواد مورد استفاده در ساخت روروک بچه به هیچ عنوان نباید مضر بوده و نباید از پلاستیک‌های  سمی و نامطلوب ساخته شده باشند. باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که تحمل وزن کودک را داشته و اجزای آن‌ها به هیچ عنوان از هم جدا نشوند.

حال ‌که با ویژگی‌های یک رورک خوب کودک آشنا شدید می‌خواهیم اطلاعت مفیدی در زمینه قیمت روروک و واکرهای کودک ایرانی و بهترین روروک های ایرانی در اختیارتان بگذاریم. برای خرید روروک بچه و واکر کودک می‌توانید با خیالی آسوده یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید.

معایب استفاده بیش از حد روروک برای بچه‎‌ها چیست؟

البته لازم به ذکر است که استفاده از روروک معایبی نیز دارد به عنوان مثال به هیچ عنوان نباید کودک بیشتر از نیم ساعت مداوم از روروک استفاده کند، زیرا  برای کودک مضر بوده و الگوی حرکتی او را تغییر می‌دهد. همچنین زمانی که کودک شما سوار روروک است باید دقت داشته باشید که با سرعت به طرف اجسامی که در معرض افتادن قرار دارن نرفته و یا به بخاری روشن دست نزنند.

آیا روروک واقعاً می توانند به نوزادان در راه رفتن کمک کنند؟

واقعیت این است که این محصولات برای کمک به کودک شما در راه رفتن یاد ساخته نشده‌اند. بیایید نگاهی به عملکردهای اصلی روروک کودک بیاندازیم:

  • آنها به کودک اجازه می‌دهند آزادانه در خانه حرکت کند.
  • آنها به تقویت عضلات پا کمک می‌کنند.
  • کودک با بازی‌هایی که بوسیله‌ی روروک انجام می‌دهد سرگرم می‌شود.

این همان کاری است که روروک کودک انجام می دهد. آنها اساساً یک اسباب بازی تعاملی هستند که امکان حرکت ایمن را نیز برای کودک فراهم می‌کنند. با این حال، آنها تحت هیچ شرایطی نحوه راه رفتن را به کودک یاد نمی‌دهند.

کودک من از چه سنی می تواند از روروک استفاده کند؟

این سوالی است که ما دائماً با هر محصولی که برای فرزندانمان تهیه می‌کنیم از خود می‌پرسیم. برای استفاده از روروک و واکر کودک، توصیه می شود زمانی که کودک به راحتی توانست کمر خود را صاف نگه دارد و بین ما‌های هشت تا نه ماهگی کودک می‌توانید از آن استفاده کنید. در هر صورت اگر کودک شما شرایط خاصی دارد می‌توانید برای زمان استفاده از روروک یا واکر با پزشک کودک خود مشورت کنید.

روروک کودک برای ایمنی به چه مواردی نیاز دارد؟

  • ایمنی یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی والدین است. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی یافتن روروک ایمن آورده شده است:
  •  با نگاه کردن به چرخ ها شروع کنید. اینها پایه روروک هستند که هدف آن این است که به کودک شما اجازه حرکت دهد. چرخ‌ها باید سخت و محکم باشند و البته هنگام حرکت گیر نکنند. 
  • روروک باید مجهز به کمربند ایمنی باشد تا کودک در وضعیت مناسب قرار گیرد و از افتادن کودک جلوگیری کند.
  • در هر صورت، هرگز نباید فراموش کنید که نظارت بزرگسالان یک امر ضروری است. در حالی که روروک کودک به گونه‌ای طراحی شده که به کودک شما استقلال می‌دهد و اجازه  می‌دهد در خانه آزادانه حرکت کند، شما باید همیشه مراقب آنها باشید تا از بروز حوادث جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که کودکان کوچکترین احساس خطری ندارند.

آیا روروک کودک به نگهداری خاصی نیاز دارد؟

نه، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آنها را تا حد ممکن تمیز نگه دارید. در واقع ، این اقدامی است که برای محافظت از سلامتی کودک خود انجام می‌دهید. امروزه، تولیدکنندگان صندلی‌های روروک را با روکش پارچه‌ای ترکیب می‌کنند که می‌توانید آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

جمع بندی: در این مقاله بهترین رورک بچه و مناسب‌ترین روروک و واکر بچه را برایتان معرفی کرده و گفتیم که برای خرید بهترین روروک بچه باید به چه مواردی دقت داشته باشید. توصیه می‌کنیم به هنگام خرید روروک بچه و واکر کودک به موارد گفته شده نهایت دقت را داشته و بهترین روروک بچه را برای فرزندان خود انتخاب کنید تا از تمامی جهات مناسب و استاندارد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.