ترازوی آشپزخانه: معرفی بهترین مارک ترازوی دیجیتال آشپزخانه (پرفروش ترین)

بهترین مارک ترازوی دیجیتال آشپزخانه

ترازوی آشپزخانه معمولاً ترازو های کوچکی هستند که به اشکال مختلف کاسه‌ای یا مسطح و در مدلهای عقربه‌ای یا دیجیتالی در منازل وجود دارد. این ترازو ها معمولا به منظور اندازه‌گیری صحیح و مقدار معین از مواد به کار برده می‌شود.

کاربرد ترازوی آشپزخانه:

همانطور که اشاره شد و می‌دانیم، ترازو آشپزخانه در تنوع زیاد به منظور وزن کردن انواع خوراکی‌ها به کار برده می‌شوند. زمانی که شما قصد درست کردن شیرینی، کیک و یا ترشیجات را دارید؛ کاربرد این دستگاه بیشتر به چشم شما خواهد آمد. برای انتخاب بهترین مارک ترازوی آشپزخانه با چی بگیر همراه باشید. 

به دلیل کاربرد مشخص ترازو آشپزخانه، خرید این محصول کار سخت و زمان بری نخواهد بود. و انتخاب بهترین ترازوی آشپزخانه باکیفیت بالا مانند دیگر وسایل آشپزخانه رابطه مستقیم با میزان بودجه‌ای که به این منظور در نظر گرفته‌اید و برند آن دارد. هرچند توانایی‌هایی همانند،دقت ترازو، روشن شدن خودکار ترازو، لمسی بودن کلیدهای آن، وجود پارسنگ، صفر شدن خودکار ترازو و خاموش شدن خودکار ترازو می‌تواند بر قیمت ترازوی آشپزخانه تاثیر داشته باشد. 

در ادامه مقاله بهترین مارک ترازو آشپزخانه را خواهیم دید. خرید ترازوی آشپزخانه به صورت آنلاین هم خالی از لطف نیست.

معرفی بهترین مارک ترازو آشپزخانه

ترازو آشپزخانه مدل SF-400

ترازو آشپزخانه مدل  SF-400ترازویی دیجیتالی است با ظرفیت اندازه گیری تا 5 کیلوگرم. این ترازو با وجود سنسورهایی دقیقی که دارد می‌تواند برای اندازه‌گیری وزن مواد غذایی مختلف استفاده شود. 

انرژی که باعث می‌شود عدد وزن بر روی نمایشگر نمایش داده شود 2 عدد باطری قلمی است. بر روی دستگاه یک نمایشگر هم برای نشان دادن وزن و سه دکمه قرار داده شده است. نمایشگر این ترازو LCD است. یکی از مهمترین قابلیت‌های این ترازوی دیجیتال امکان تبدیل وزن به اونس و گرم است. به عبارت دیگر شما می توانید وزن را بر اساس اونس و گرم بر روی ترازو ببینید و تبدیل آن با استفاده از دکمه MODE انجام می‌پذیرد.

دکمه TARE برای صفر کردن ترازو تعبیه شده است. این ترازو قابلیت خاموش شدن خودکار را دارد. یعنی اگر در زمان کوتاهی بدون استفاده باشد خود به خود خاموش خواهد شد و اینگونه سبب میشود انرژی کمتری صرف شود و عمر باطری‌ها طولانی‌تر باشد.

ترازو آشپزخانه کمری مدل 4350

ترازو آشپزخانه کمری مدل 4350 بسیار زیبا و دقیق و کاربردی است. جنس بدنه این ترازو بسیار با کیفیت و دارای طراحی زیبایی است. ابعاد این ترازو 13 در 21 در 24 سانتیمتر است. این ترازوی زیبا و کاربرد نسبت به قیمت و طراحی و کارکردی که دارد ارزش خرید را دارد.

ترازوی آشپزخانه کمری مدل Camary-KAD

ترازوی آشپزخانه کمری مدل Camary-KAD را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. ابعاد این ترازو 23 در 10 در 13 سانتی‌متر است. این ترازو به صورت دستی تنظیم می‌شود. مهمترین مزایای این ترازوی آشپزخانه قابلیت اندازه‌گیری گرم ، اونس و پوند است. حداکثر ظرفیت قابل اندازه‌گیری برای این ترازو 5 کیلوگرم است.

دقت اندازه‌گیری (خطا) برای این ترازوی آشپزخانه 25 گرم است. گفتنی است بدنه این ترازو تمام استیل ضد زنگ بوده و شما از کاسه این ترازو نیز به تنهایی می‌توانید استفاده کنید.

ترازوی آشپزخانه دبلیو ام اف مدل 240

ترازوی آشپزخانه دبلیو ام اف مدل 240 بسیار زیبایی که در تصویر مشاهده می‌کنید، دارای نمایشگر LCD است. وزن این ترازوی آشپزخانه نیم کیلوگرم است. متاسفانه این مدل ترازو قابلیت تنظیم صفر را ندارد و تنظیم آن به صورت اتوماتیک اتفاق می‌افتد.

این ترازو با ابعاد 20 در 15 در 22 سانتی‌متر می‌تواند شما را در اندازه گیری‌های دقیق و کوچک یاری نمایند. همچنین حداکثر ظرفیت اندازه گیری برای این ترازو 5 کیلوگرم است. دقت اندازه‌گیری (خطا)ی این ترازو 1 گرم است. گفتنی است این ترازو به صورت پس از چند دقیقه بدون استفاده ماندن، خودکار خاموش خواهد شد.

ترازو آشپزخانه هایتک مدل HI-KS28

ترازو آشپزخانه هایتک مدل  HI-KS28دارای نمایشگر  LCDاست. این ترازو با قابلیت تنظیم صفر اتوماتیک به شما کمک می‌کند تا وزن دقیقی را نسبت به موادی که می‌خواهید وزن کنید داشته باشید. در واقع خاموشی خودکار پس از 60 ثانیه بدون استفاده ماندن اتفاق می‌افتد. همچنین خاموشی دستی با نگه‌داشتن دکمه‌ On/Off  به مدت 2 ثانیه اتفاق خواهد افتاد.

این ترازو قابلیت اندازه‌گیری مواد را هم به گرم و هم به اونس دارد. حداکثر ظرفیت قابل اندازه‌گیری این ترازو 5 کیلوگرم بوده و دقت اندازه‌گیری (خطا) آن 1 گرم است.

همانطور که می‌بینید این ترازو دارای کاسه فلزی قابل شستشو با وزن 360 گرم بوده که  دارای عملکرد Tare (توزین بدون محاسبه وزن ظرف) است. این ترازو با 3 عدد باتری نیم‌قلمی تغذیه می‌شود.

این ترازو دارای نشانگر تمام شدن شارژ باتری نیز هست.

ترازوی آشپزخانه مکسی مدل 111

ترازوی آشپزخانه مکسی مدل 111 از استیل ساخته شده و رنگ نقره‌ای براق و صیقلی آن حکایت از همین دارد. هم بدنه و هم کاسه این تزارو از استیل ساخته شده‌اند. کاسه این ترازوی آشپزخانه قابلیت جدا کردن از بدنه را دارد که بدون ترازو از آن می‌توان استفاده نمود. 

گفتنی است این ترازو دارای نمایشگر LCD است و وضوح کافی دارد و اعداد را به درشتی نمایش می‌دهد. این ترازو نیازی به تنظیم کردن یا کالیبره ندارد. 

از مهم‌ترین قابلیت‌های جالب توجه این ترازوی آشپزخانه داشتن قابلیت توزین در دو واحد وزنی اونس و گرم است. میزان حداکثری توزین در این مدل 5 کیلوگرم است و حساسیت در این مقدار 1 گرم. تغذیه ترازوی آشپزخانه ای کمری مدل 111 از طریق دو باطری قلمی تامین می‌شود و به این ترتیب هزینه مصرف برق نخواهد داشت. از مجموع توضیحاتی که آورده شد، و در قیاس با قیمتی که بر روی این محصول گذاشته شده، ترازوی 111 ترازوی با کیفیت و با صرفه اقتصادی بالا قلمداد می‌شود.

گفتنی است این ترازوی آشپزخانه هشدار پایان باطری را داراست

ترازو آشپزخانه لیمون مدل M5K

ترازو آشپزخانه لیمون مدل  M5Kبا اندازه 14 در 16 در 22 سانتی‌متر را در تصویر می‌بینید. این ترازوی آشپزخانه قابلیت تنظیم صفر را به صورت دستی دارد. 

ترازوی آشپزخانه لیمون قابلیت اندازه‌گیری گرم و کیلوگرم را دارد. حداکثر ظرفیت قابل اندازه‌گیری برای ترازوی لیمون 5 کیلوگرم است. گفتنی است دقت اندازه‌گیری (خطا) این ترازو 10 گرم است. 

قیمت مناسب رنگ و کیفیت و دقت خوب این محصول از مزایای این محصول است. 

4.4
ترازوی آشپزخانه مدل CB-26

ترازوی آشپزخانه مدل  CB-26ترازویی است که مجهز به نمایشگر LCDاست. این محصول قابلیت تنظیم صفر را دارد. این محصول به صورت اتوماتیک هم قابلیت تنظیم دارد. گفتنی است که این ترازو قابلیت اندازه‌گیری مواد را به گرم، کیلوگرم، اونس و پوند را دارد. 

حداکثر ظرفیت قابل اندازه‌گیری مواد برای این ترازو 3 کیلوگرم با دقت اندازه‌گیری (خطا) 1/0 گرم است.

با خرید این ترازوی آشپزخانه شما مجهز به تایمر جهت تهیه اسپرسو و نوشیدنی‌های دمی خواهید شد. جالب است بدانید این ترازو مجهز به پارسنگ نیز هست.  این ترازو دارای روکش سلیکونی است که این امر جهت جلوگیری از سر خوردن مواد بر روی این ترازو است. منبع تغذیه این محصول باتری نیم قلم و بک لایت است. 

این ترازوی آشپزخانه دارای دکمه‌های جدا برای اکثر عملکردهاست. این ترازوی با کیفیت و زیبا و دقیق دارای آلارم و زمان معکوس نیز هست.

4.7
ترازو آشپزخانه دبلیو ام اف مدل waage

ترازو آشپزخانه دبلیو ام اف مدل  waageترازویی بسیار سبک وزن است. وزن این ترازو 350/0 کیلوگرم است. این ترازو دارای نمایشگر LCDاست و قابلیت تنظیم صفر را دارد.

این ترازوی آشپزخانه به صورت اتومایتک تنظیم می‌شود و قابلیت اندازه‌گیری گرم، کیلوگرم، اونس و پوند را دارد.

حداکثر ظرفیت قابل اندازه‌گیری برای این محصول 5 کیلوگرم بوده و دقت اندازه‌گیری (خطا) آن هم 1 گرم است. دقت بالای اندازه‌گیری این محصول آن را می‌تواند از بقیه محصولات بسیار متمایز کند.

بسته‌بندی خوب این محصول در زمان تحویل از کیفیت خوب این محصول دم می‌زند. این ترازوی آشپزخانه به همراه دو عدد باطری عدسی به خریدار تحویل داده می‌شود. کیفیت ساخت بالا، طراحی خوب و دقت عالی این ترازوی آشپزخانه سبب می‌شودکه بدون هیچ گونه سوالی این محصول را خریداری نمایید.

ترازو آشپزخانه همارا مدل S001

ترازو آشپزخانه همارا مدل S001دارای نمایشگر LCDاست. این ترازوی آشپزخانه قابلیت تنظیم صفر را دارد. ترازوی آشپزخانه همارا قابلیت اندازه‌گیری کیلوگرم و گرم را دارد و حداکثر ظرفیت قابل اندازه‌گیری برای این ترازو 5 کیلوگرم بوده و. گفتنی است دقت اندازه‌گیری (خطا) 1 گرم است.

از مهمترین مشخصات ترازوی همارا قابلیت نشان دادن مقدار مایعات با دقت 1 میلی‌لیتر همچنین دارای سنسور سنجش وزن با دقت بالا و قابلیت نمایش خطای بار اضافه است. این محصول قابلیت خاموش شدن به صورت اتوماتیک را داشته و برای آسان‌تر شدن استفاده از این ترازو بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه نمایید.

این دستگاه قابلیت نمایش زمان تعویض باتری را داشته. گفتنی است منبع تغذیه 2 عدد باتری نیم قلمی است. 

سبک بودن این محصول، ایرانی بودنش و شیک و زیبا و دقیق بودن آن همگی جزو مشخصاتی است که شما را ترغیب به خرید این محصول می‌نماید.


در ادامه بخوانید : گریل خانگی: معرفی بهترین مدل (دستگاه گریل خانگی)

ترازوی آشپزخانه دیجیتال چیست؟

ترازوهای دیجیتالی قادرند کوچکترین ماده را با کمترین خطای وزنی، وزن کنند. ترازو آشپزخانه دیجیتالی برتری نسبی نسبت به ترازو ها مکانیکی دارند آن هم به دلیل میزان خطای کمتر است. همچنین ترازو دیجیتالی با سرعت بسیار زیادی توزین انجام می‌دهند. این مساله بسیار مهم این ترازوها را بسیار محبوب نموده است.

علاوه بر موارد ذکر شده بالا دقت وزن کشی و اندازه‌گیری این مدل ترازو هم از خصوصیت‌های مهم این محصول است. دقت این ترازوها کمتر از یک صد هزارم گرم است که البته این مهم بیشتر در ترازوهای آزمایشگاهی دیده می‌شود. مورد دیگر برتری این ترازوها سهولت استفاده از آنهاست. منبع تامین کننده انرژی در این مدل ترازو بیشتر برق و یا باطری است. باطریهایی که قابلیت شارژ مجدد را دارند.

همانطور که حتما این مدل ترازوها را دیده‌اید بدنه این ترازوها از استیل یا فلز هستند با نمایشگری LED  و یا LCD .

گفتنی است ترازوهای دیجیتالی به ترازوهای گرمی دیجیتالی، ترازوهای دیجیتالی صنعتی، ترازوهای دیجیتال آزمایشگاهی، ترازوهای دیجیتالی فروشگاهی، ترازوهای دیجیتال خانگی، ترازوهای دیجیتال پزشکی و ..... تقسیم بندی شده اند.

ترازوی آشپزخانه آنالوگ بهتر است یا دیجیتال؟

ترازوی آشپزخانه دو نوع است که می‌توان از بین آنها انتخاب کرد. ترازوی آنالوگ از یک فنر داخلی تشکیل شده است که وزن را با یک عقربه چرخان نشان می‌دهد. ترازوهای الکترونیکی یا دیجیتال روی باتری کار می‌کنند و وزن را در بازخوانی دیجیتالی نشان می‌دهند. آنها همچنین دارای ویژگی‌های اضافی مختلفی هستند، از جمله اینکه برخی از مدل‌ها می‌توانند داده‌ها را ذخیره کنند.

بیشتر ترازوهای آشپزخانه امروزی مدل‌های دیجیتالی هستند. بازخوانی دیجیتال یک مقدار اعشاری را نشان می‌دهد که معمولاً با نزدیکترین دهم واحد دقیق است.

ظرفیت و دقت ترازوی آشپزخانه باید چقدر باشد؟

برای تعیین ظرفیت مورد نیاز ترازوی آشپزخانه غذاهایی را که می‌خواهید وزن کنید را در نظر بگیرید. برخی از ترازوهای بسیار حساس برای وزن موارد سبک مانند گیاهان، ادویه‌ها و آجیل‌ها ایده‌آل هستند. انواع دیگر ترازوها می‌توانند وزن‌های بالاتری را تحمل کنند. ترازوهای جدید برای توزین برش‌های بزرگ گوشت و مرغ کامل مناسب هستند.

سخن آخر:

از مهمترین اصول آشپزی استفاده از مواد به اندازه کافی و مناسب است. اگر شما از مواد به اندازه و میزان درست استفاده نکنید در طعم و کیفیت غذا تاثیر خواهید گذاشت. حتی استفاده از ادویه‌ها هم باید به اندازه مناسب صورت گیرد. بهتر است از پیمانه‌های مناسب برای انجام این کار استفاده نمایید. 

اهمیت استفاده از بهترین ترازوی آشپزخانه در این‌جا بسیار نمود دارد. در واقع با وجود ترازوهای آشپزخانه‌ای که امکان اندازه‌گیری مواد غذایی را با درصد خطای پایین و تا میزان و اندازه بسیار کم را دارا هستند، سبب خواهند شد تا کیفیت غذایی که شما می‌خواهید طبخ کنید بهتر و بهتر باشد. این ترازوها به صورت عقربه‌های یا به صورت دیجیتالی طراحی شده‌اند. ترازوهای آشپزخانه جدید کارایی بالایی دارند و با ظرفیت اندازه‌گیری بیشتر با دقت بالاتر شما را یاری می‌نمایند

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.