قیچی پیوند: معرفی ده مدل از بهترین مارک قیچی زنی (پیوند زنی درخت)

پیشنهاد خرید بهترین قیچی پیوند 

قیچی پیوند زنی یکی از مهمترین ابزارها و لوازم ضروری در باغبانی و باغداری است. اگر شما نیز دارای باغ و گلخانه هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه وب‌ سایت چی بگیر باشید. ما در این مقاله سعی خود را می‌کنیم که به معرفی بهترین قیچی پیوند درخت و سایر گیاهان پرداخته و هر آنچه که لازم است درباره خرید این قبیل از قیچی‌ پیوند بدانید برایتان شرح داده و بیان کنیم.

چرا باید قیچی پیوند زنی بخریم؟

برخی از افراد سوال می‌کنند که برای چه باید قیچی پیوند زنی مخصوص خریداری کنیم و آیا نمی‌توان با قیچی‌های معمولی قلمه زنی و پیوند گیاه انجام داد. در جواب این  افراد باید بگوییم که هر کاری نیاز به مهارت و تخصص خاص خود داشته و از طرفی برای اجرا کردن این مهارت و تخصص لازم است که از ابزارهای خاص و ویژه‌ای استفاده شود. زمانی که از قیچی پیوند زنی مخصوص استفاده می‌کنید شیوه پیوند زدن گیاه به روش صحیح بوده و به هیچ عنوان امکان خراب شدن آن وجود ندارد. 

بنابراین اگر می‌خواهید گیاهی را قلمه و یا پیوند بزنید حتماً از قیچی پیوند زنی مخصوص استفاده کنید. قیمت قیچی پیوند زنی نیز به صورت متغیر از ارزان ‌قیمت شروع شده و برخی از آن‌ها نیز قیمت نسبتاً زیادی دارند. این قبیل از قیچی‌های پیوند زنی برای باغداران و باغبانان حرفه‌ای گزینه بسیار مناسبی هستند.

قیچی پیوند زنی مدل 123

قیچی پیوند زنی مدل ۱۲۳

ااین مدل از قیچی پیوند زنی از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول برای برش شاخه‌ها تا قطر ۲۰ میلی‌متر کاربرد داشته و بخش دوم آن جهت پیوند زدن شاخه‌های نر و مادگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد این قیچی 21×10×4 سانتی‌متر بوده و مجهز به قفل است. کار کردن با این قیچی لذت باغبانی را برایتان دو چندان خواهد کرد.

قیچی باغبانی سی آی اس مدل اس20

قیچی باغبانی سی آی اس مدل اس۲۰

ابعاد این قیچی پیوند زنی و باغبانی معادل با ۲۰×۵.۵×۲ سانتی‌متر بوده و به عنوان قیچی و چاقوی باغبانی و پیوند زنی کاربرد دارد. جنس دسته این قیچی پیوند و باغبانی از فولاد بوده و به شدت ارگونومیک است.

قیچی پیوند مدل PT-002 کد 4287

قیچی پیوند مدل PT-002 کد 4287

قطر نهایی این قیچی پیوند درخت معادل با ۱۲ میلی‌متر است و ابعادی معادل با 21.5×9×1.5 سانتی‌متر دارو و جنس دسته آن از فولاد بوده و دارای قفل است. این قیچی پیوند زنی دارای مهره یدک و دسته پلاستیکی فشرده است.

قیچی پیوند مدل سه تیغه

قیچی پیوند مدل سه تیغه

اگر برای باغبانی و باغداری نیاز شدیدی به قیچی پیوند زنی دارید این مدل از قیچی با ابعاد 21.5×9×1.5 سانتی‌متر و وزن ۳۰۷ گرم با دسته پلاستیکی و تیغ پولادی گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای شما است.

قیچی پیوند آرتی تک مدل 3t

قیچی پیوند آرتی تک مدل 3t

ابعاد این قیچی منحثر به فرد و باکارآیی بالا حدود 24×5×3 سانتی‌متر بوده  و جنس دسته آن از فولاد ضد زنگ است و جزء قیچی پیوند درخت و انواع قلمه‌های مختلف محسوب می‌شود.

قیچی پیوند زن سونو مدل جی 68

قیچی پیوند زن سونو مدل جی 68

جنس دسته این قیچی از فولاد ضد زنگ بوده و با خرید این محصول تا سالیان طولانی مدت به عنوان قیچی باغبانی و پیوند زنی می‌توانید از آن استفاده کنید. این قیچی سبک وزن و باکیفیت مجهز به قفل نیز است.

قیچی پیوند مدل Rr3

قیچی پیوند مدل Rr3

ابعاد این مدل از قیچی پیوند زن 24×5×3 سانتی‌متر بوده و مناسب جهت قلمه زنی و باغبانی و پیوند زنی است. این قیچی از فولاد ضد زنگ تولید شده و در تمامی فصول از آن برای پیوند گیاهان و درختان مختلف می‌توانید استفاده کنید.


در ادامه بخوانید : ابزار باغبانی: مزایای باغبانی، خرید و قیمت تجهیزات باغبانی

قبل از خرید قیچی پیوند زنی به چه نکاتی دقت کنیم؟

راهنمای خرید و قیمت قیچی پیوند زنی

اگر قصد شما برای خرید قیچی پیوند زنی جدی است و به دنبال بهترین و درجه یک‌ترین قیچی پیوند درخت هستید،  نظرتان را به مطالعه نکات و فاکتورهای زیر جلب می‌کنیم. با رعایت این نکات می‌توانید بهترین قیچی پیوند زنی را خریداری نمایید. این قبیل از نکات و فاکتورها عبارت‌اند از:

با توجه به اندازه و ابعاد قیچی قلمه زنی

از جمله مهمترین نکاتی که برای خرید قیچی پیوند و قلمه زنی باید به آن دقت داشته باشید ابعاد، اندازه و وزن قیچی است. وزن قیچی باید به گونه‌ای باشد که یک باغبان به راحتی بتواند آن را حمل کرده و به مدت طولانی در دست داشته باشد. اگر وزن قیچی متعادل و مناسب نباشد، ممکن است در طول کار به دستان باغبان آسیب بزند. ابعاد قیچی نیز نباید بسیار بزرگ بوده و باید کاملا استاندارد و ارگونومیک باشد.

بررسی جنس تیغه قیچی پیوند زنی

از دیگر فاکتورهای بسیار مهمی که به هنگام خرید قیچی قلمه زنی باید به آن دقت داشته باشید،  جنس تیغه است. بهتر است جنس تیغه قیچی پیوند زنی از فولاد ضد زنگ بوده و در اثر رطوبت و مواجه با آب دچار زنگ زدگی نشود. لازم به ذکر است که قیچی‌هایی با تیغه فولادی مقاومت و کیفیت بسیار بالایی دارند.

با توجه به کارایی‌های قیچی پیوند 

 لازم به ذکر است که برخی از قیچی‌های پیوند زنی تنها به منظور قیچی پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرند،  اما برخی از آنها که به شدت پیشرفته و مدرن هستند برای کلیه امور باغبانی و باغداری مورد استفاده قرار  می‌گیرند. این قبیل از قیچی پیوند درخت و گیاه معمولاً قیمت نسبتاً گران تری در مقایسه با  انواع معمولی دارند.

جنس دسته و طراحی

در اکثر مواقع قیچی‌های پیوند زنی دارای دسته پلاستیکی بوده و به شدت سبک و مناسب هستند. به هنگام خرید به نوع طراحی و جنس دسته دقت ویژه‌ای داشته باشید تا سبک بوده و به راحتی بتوانید با آن مشغول به کار شوید.

داشتن قفل قیچی پیوند زنی

جالب است بدانید که برخی از قیچی‌های پیوند زنی مجهز به قفل بوده و به کمک این قابلیت ایمنی و امنیت کار خود را می‌توانید افزایش دهید و فقط در مواقع نیاز قفل قیچی را باز کرده و از آن استفاده کنید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت قیچی پیوند زنی چیست؟

عوامل متعددی به روی قیمت قیچی پیوند زنی تاثیر مستقیم دارند  به عنوان مثال جنس دسته قیچی و نحوه طراحی آن جنس تیغه و کارایی که قیچی قلمه زنی دارد، تاثیر بسزایی به روی قیمت آن  داشته و شما می‌توانید متناسب با نیازی که دارید یکی از بهترین قیچی های معرفی شده را خریداری کنید.

آیا از قیچی پیوند زنی می‌توان برای سایر امورات باغبانی استفاده کرد؟

در جواب این سوال باید بگویم که لازم است به قابلیت‌ها و کارایی قیچی پیوند زنی دقت داشته باشید. برخی از این قیچی‌ها برای تمامی امورات باغبانی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما برخی فقط به منظور قلمه زنی و پیوند زنی استفاده می‌شوند.

سخن پایانی:

در این مقاله از وب‌ سایت چی بگیر برای آن دسته از عزیزانی که علاقه‌مند به کارهای باغبانی و باغداری هستند،  درباره خرید قیچی پیوند زنی گفته و تعدادی از بهترین قیچی‌های پیوند زنی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه را برایتان معرفی کردیم.  حال می‌توانید با توجه به نکات و فاکتورهای گفته شده بهترین مورد را انتخاب و سپس خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.