معرفی و خرید کتاب دختر پرتغالی

کتاب دختر پرتغالی:

درباره نویسنده کتاب دختر پرتغالی:

یوستین گاردر نویسنده نروژی و معلم فلسفه است. او که متولد 8 اوت 1952 می‌باشد، در رشته فلسفه، الهیات و ادبیات از دانشگاه اسلو فارغ التحصیل شد. عمده‌ی شهرت وی با انتشار کتاب دنیای سوفی بود که شهرتی جهانی یافت و  تاکنون به 54 زبان دنیا ترجمه شده است. اما از این نویسنده آثار موفق‌تری نیز داریم که یکی از آن‌ها دختر پرتغالی است.

در سال 1997 یوستین گاردر به همراه همسرش جایزه سوفی را بنیان نهاد. این جایزه به منظور پاسداشت حامیان طبیعت بود.

این رمان نویس و خالق داستان‌های کوتاه بیشتر کتاب‌هایش را با زمینه‌ی فلسفی می‌نویسد . داستان‌های او مرموز و پر کشش هستند و به طریقی دنیای ادبیات و فلسفه را به زیبایی با هم مرتبط می‌کند.

این معلم فلسفه برای درک بیشتر فلسفه توسط دانش آموزانش، فلسفه را در قالب داستان و رمان‌ با زبانی ساده شرح می‌دهد. شاید به همین دلیل است که او را استاد فلسفه و استاد ساده نویسی می‌دانند.


در ادامه بخوانید : معرفی، قیمت و خرید کتاب سه شنبه‌ها با موری


در ادامه بخوانید : بررسی و خرید کتاب قیدار

معرفی کتاب دختر پرتغالی

کتاب دختر پرتغالی از نویسنده معروف یوستین گاردر می‌باشد. که در سال 2003 منتشر شد. کتابی جذاب و خواندنی که خواننده را تا انتهای داستان به خود جذب می‌کند. ماجرای پسر نوجوان 15 ساله‌ای است که نامه ای از پدرش که 11 سال پیش از دنیا رفته، دریافت می‌کند.

پدر گئورک که پزشک جوانی بود، وقتی گئورک 4 ساله بود، درگیر یک بیماری ناشناخته می‌شود و میداند که فرصتی زیادی برای زندگی ندارد اما یک نگرانی بزرگ داشت و آن پسرش گئورک بود. تصمیم می‌گیرد نامه‌ای برای پسرش بنویسد و آن را در جایی پنهان کند تا بعدها که گئورک بزرگتر شد آن را بخواند. 

پسر وقتی نامه را دریافت می‌کند با ماجرای شیرین و شنیدنی آن همراه می‌شود، از نظر او نامه‌ی پدرش بلندترین داستان عاشقانه‌ای است که تا کنون خوانده. گئورک تصمیم می‌گیرد نامه‌ی پدر و احساسات خود از نامه را به صورت کتاب دختر پرتغالی به رشته تحریر در بیاورد.

پدر و پسر در دو زمان متفاوت می‌زیسته‌اند، اما نامه‌ی زیبا و سوالات فلسفوی پدر پیرامون زندگی، پسر را با چالش‌های جدید مواجه می‌کند و گویی حس بزرگ شدن و پشت سر گذاشتن دوران کودکی را در او ایجاد می‌کند. 

نامه‌ای که 11 سال پیش پدر گئورک نوشته در حقیقت یک ماجرای عاشقانه و لحظات غم و شادی ناشی از آن است. این ماجرای عاشقانه کشمکش‌ها و رموزی دارد که هر لحظه خواننده را به خواندن ادامه آن مایل می‌کند. 

نامه پدر و ماجرای مرموزی که از دختر پرتغالی می‌گوید و از پسر می‌خواهد که این معما را حل کند، تمام صفحات کتاب را جذاب و گیرا کرده است. پسر نامه پدر را می‌خواند تا راز او را کشف کند و ...

مضمون این رمان بیشتر عشق، زندگی، مرگ و بیان مسائل فلسفی می‌باشد. 

قسمت‌هایی زیبا از کتاب دختر پرتغالی:

تصور کن میلیاردها سال قبل، یعنی قبل از آغاز افرینش همه چیز، در متن این افسانه بودی و می‌توانستی انتخاب کنی که روزی به شکل یک موجود زنده در این کره خاکی زندگی کنی.نمی‌دانی چه موقع فرصت زندگی به تو می‌رسد؟ حتی نمیدانستی که چه مدت زندگی خواهی کرد؟ اما میدانستی که تحت هیچ شرایطی طول زندگی‌ات بیشتر از چند سال نخواهد بود. تنها به تو می‌گفتند: اگر زندگی را انتخاب کنی، در زمان مقرر به دنیا می‌آیی و روزی هم باید همه چیز را رها کنی و با زندگی وداع بگویی. ممکن است وداع با زندگی تو را غمگین و ناراحت کند. گئورک چه انتخابی می‌کردی؟

در قسمتی دیگر از کتاب گئورک به زیبایی بعد از کلنجارهای درونی پاسخ سوال پدر را می‌دهد: 

اگر جواب منفی به زندگی می‌دادم، یعنی اینکه هیچ گاه به آسمان نگاه نمی‌کردم. خورشید! هیچ‌گاه پاهایم را در جزیره داغ توزنبرگ نمی‌گذاشتم و هرگز تجربه شیرجه ب سرد را نداشتم. برای یک لحظه مفهوم نیستی را درک کردم. معده‌ام در هم می‌پیچد و بسیار خشمگینم. حس می‌کنم یک شوخی ناجور درمیان است، زیرا اول کسی می‌آِید و می‌گوید بفرما زندگی مال توست و بعد آن را از تو می‌گیرند. با این همه من در مرز بودن و نبودن، زندگی را انتخاب می‌کنم و گوشه کوچکی از خیر و نیکی را بر‌می‌گزینم که سزاوار آن هستم.

متن‌هایی از کتاب دختر پرتغالی:

من از شب‌هایی میترسم که دیگر زنده نخواهم بود، خیلی میترسم. دنیا خیلی پیر است، شاید 15 میلیارد سال داشته باشد و با این حال کسی نتوانسته بفهمد که جهان چگونه به وجود آمده. همه‌ی ما در افسانه بزرگی زندگی می‌کنیم که هیچ‌کس اطلاع درستی از آن ندارد.

خنده مسری‌ترین چیزی است که می‌شناسم و البته غم و اندوه هم می‌تواند مسری شود ولی ترس ماهیت متفاوتی دارد. ترس به سادگی خنده و غم سرایت نمی‌کند. ترس به تنهایی و در تنهایی سراغ آدم می‌آید و عمل می‌کند. 

کتاب دختر پرتقالی اثر یوستاین گاردر

کتاب دختر پرتقالی اثر یوستین گردر انتشارات آتیسا

کتاب دختر پرتقالی اثر یوستین گاردر نشر نسیم قلم

کتاب دختر پرتقالی اثر یوستین گردر انتشارات آتیسا

کتاب دختر پرتقالی اثر یوستین گاردر انتشارات نگین ایران


در ادامه بخوانید : بهترین کتاب‌های روانشناسی که باید بخوانید


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین کتاب روانشناسی در زمینه تربیت کودک

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.