راهنمای خرید پیانو برای مبتدیان+معرفی بهترین مدل پیانو (باکیفیت ترین)

معرفی و خرید بهترین مدل پیانو برای مبتدیان

پیانو یکی از قدیمی‌ترین و سخت‌ترین سازها در دنیای موسیقی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. افراد زیادی  علاقه‌مند به این ساز بوده و تمایل زیادی به یادگیری این ساز دارند. از طرفی ساز پیانو جزء گران قیمت‌ترین سازها محسوب می‌شود و برای خرید پیانو باید با آگاهی کامل اقدام کرد.

در این مقاله وب سایت چی بگیر برای افراد علاقه‌مند به موسیقی و ساز پیانو از بهترین مدل‌های پیانو، تفاوت‌های پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال و راهنمای خرید بهترین مدل پیانو خواهد گفت. توصیه می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید تا اطلاعات شما در زمینه خرید پیانو افزایش یافته و با آگاهی کامل نسبت به خرید ساز مورد علاقه خود اقدام کنید.

 بهترین مدل پیانو

انواع پیانو

ساز محبوب پیانو دارای دو نوع است که شامل پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال می‌شود. ساز پیانو آکوستیک از جمله قدیمی‌ترین نوع این ساز بوده که استفاده از آن در حال حاضر نیز بسیار رایج است. پیانو آکوستیک برای اولین بار در قرن ۱۸ میلادی در ایتالیا ساخته و نواخته شد.

پیانوهای آکوستیک از نظر ظاهری به شدت متفاوت بوده و حتما در فیلم و سریال‌های خارجی مدل‌های متنوعی از آن‌ها را مشاهده کرده‌اید. شکل ظاهری پیانو آکوستیک نسبت به پیانو دیجیتال به شدت لوکس و مجلل‌تر است. متریال مورد استفاده در ساز پیانو آکوستیک نیز خاص و درجه یک است و از این جهت قیمت پیانوهای آکوستیک نسبت  به پیانوهای دیجیتال بیشتر است.

پیانوهای دیجیتال نیز ویژگی‌های خاص خود را داشته و امروزه بسیار مورد توجه نوازندگان قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که نواختن با ساز پیانو دیجیتال دشوار‌تر از نواختن پیانو آکوستیک است و کار با آن‌ها به مراتب دشوارتر از نواختن پیانو آکوستیک است.

معرفی بهترین مارک پیانو

پیانو دیجیتال یاماها مدل DGX-660

عمق این پیانو درجه یک ۴۴.۵ سانتی‌متر و عرض آن ۱۳۹.۷سانتی‌متر است و وزنی معادل ۲۱ کیلوگرم دارد.استایل آن استیج بوده و دارای ۸۸ کلاویه از جنس Graded Hammer Standard است.

حساسیت لمسی آن سه حالت دارد و مجهز به پدال وسط و کاور صفحه کلید نیست.حافظه داخلی این پیانو دیجیتال ۱.۷ مگابایت است و امکان تغییر گام از12+تا 12- را دارد و چند آوایی است.

این پیانو درجه یک تک رنگ بوده و رزولوشن آن ۳۲۰×۲۴۰ است و قابلیت نمایش نت و متن موسیقی را نیز داشته و مجهز به موارد زیر است.

  1. پورت‌هاب ورودی آداپتور USB و صدای AUX و میکروفون
  2. پورت‌های خروجی USB و هدفون
  3. امکان تنظیم کنتراست
  4. صفحه نمایش لمسی
  5. تیونر و تمپو
  6. مترونوم
  7. قابلیت ریتم سازی
  8. وسایر امکانات ویژه

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

پیانو دیجیتال یونیک مدل 350

عمق این پیانو دیجیتال 42 سانتی‌متر و عرض آن 81 سانتی‌متر و ارتفاع آن 135 سانتی‌متر است و استایل آن دیواری است. مجهز به 7 اکتاو و 88 کلاویه است و جنس کلاویه‌های آن از عاج مصنوعی است. 

دارای سه حالت حساسیت لمسی بوده و مجهز به سه پدال است و پدال وسط نیز دارد.مجهز به حافظه داخلی و پوپیتز نیز است. از جمله امکانات این پیانو به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:.

  • 2 بلندگو
  • پورت‌های USB و MIDI و هدفون
  • تیونر و تمپو
  • ضبط ملودی
  • چند آوایی
  • امکان تغییر گام

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

پیانو دیجیتال بلیتز مدل JBP-433

میزان چند صدایی این پیانو192 پلیفونی است و استایل آن دیواری بوده و 7اکتاو دارد.تعداد کلاویه‌های آن 33عدد و میزان حساسیت لمسی آن 8 حالت داشته و مجهز به 3 پدال و پدال وسط است.

کاور صفحه کلید کشویی داشته و مجهز به کارت حافظه است. این پیانوی دیجیتال و مدرن مجهز بع صندلی و دو عدد بلندگو  است.

پیانو دیجیتال آرتسیا مدل AG-50

این پیانو ویژه چند صدایی 64 پلیفونی داشته و 136 صدا دارد و تعداد کلاویه‌های آن 88 است  و دارای 3 پدال و پدال وسط است . این پیامو دیجیتال دارای بلوتوث، قابلیت ذخیره مولتی ترک، قابلیت صداسازی  دارد.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

پیانو دیجیتال آلبینونی مدل ADP-100

چند صدایی این پیانو 120 پلیفونی است و ابعاد آن 52×149×41.5 سانتی‌متر است و وزن آن معادل 44کیلوگرم است. خرید این پیانو را برای افراد حرفه‌ای در زمینه نواختم پیانو توصیه می‌کنیم اگرچه افراد مبتدی نیز قابلیت استفاده از آن را دارند‌. 

تعداد اکتاوهای آن 7 و دارای 88 کلاویه است  و جنس کلویه‌ها چوبی است و حساسیت لمسی آن‌ها ۱۲ حالت دارد همچنین مچهز به صفحه نمایش غیر لمسی است.


در ادامه بخوانید : ویولن: لیست قیمت و نکات مهم برای خرید بهترین برند ویولن


در ادامه بخوانید : ساز دهنی: بهترین مارک سازدهنی برای افراد مبتدی و حرفه ایی(هارمونیکا)

در ادامه این مقاله برایتان خواهیم گفت که برای خرید بهترین مدل پیانو به چه نکاتی توجه و دقت داشته باشید، همراه ما باشید.

برای خرید  بهترین مدل پیانو به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر به تازگی قصد آموختن ساز پیانو را داشته و یا حتی به صورت حرفه‌ای مشغول به نواختن پیانو بوده و قصد تعویض و یا خرید مجدد ساز پیانو دارید، توصیه می‌کنیم که به موارد زیر نهایت دقت را داشته باشید.

 بهترین مدل پیانو

پیانو آکوستیک یا دیجیتال؟

اولین سوالی که به هنگام خرید پیانو باید از خود بپرسید این است که "پیانو آکوستیک بخریم یا پیانو دیجیتال؟"

  • ممکن است بین خرید دو مورد گفته شده مردد بوده و قادر به تصمیم‌گیری نباشید‌. برای تصمیم‌گیری درست در این زمینه لازم و ضروی است که به تفاوت‌های این  سازها آشنایی داشته باشید. پیانو آکوستیک قدیمی‌ترین نوع پیانو بوده و درساختار آن‌۲۲۰ چکش و رشته فولادی وجود دارد که موجب تولید صدا می‌شوند، از نظر ظاهر نیز از چوب با کیفیت ساخته شده و ظاهری کاملا مجلل دارد. در صورتی که پیانو دیجیتال ظاهری جمع و جور‌تر داشته و به راحتی در منازل و آپارتمان‌های کوچک نیز جا می‌شود. 
  • نواختن با پیانو دیجیتال به مراتب دشوارتر از نواختن با پیانو آکوستیک است و اگر شما در ابتدای مسیر یادگیری این ساز باشید، بهتر است که با ساز آکوستیک شروع به تمرین و یادگیری کنید.

 برای خرید یک پیانو باکیفیت مشورت کنید.

  • برای خرید بهترین پیانو حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا به صورت دقیق شما را راهنمایی کنند. معمولا افراد کاربلد با توجه به تجربیاتی که از نواختن انواع سازهای پیانو دارند، می‌توانند در این زمینه شما را به درست‌ترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

 به صدای پیانو دقت کنید

  • معمولا از پیانوها صداهای از پیش تعیین شده‌ای ضبط شده است و با شنیدن این صوت‌ها می‌توانید به کیفیت صدای پیانو پی ببرید. لازم به ذکر است که صدایی که از پیانو آکوستیک خواهید شنید به مراتب کیفیت بهتری نسبت به پیانو دیجیتال خواهد داشت و صدایی که پیانو دیجیتال تولید می‌کند تنها صدایی است تقلیدی از پیانو آکوستیک. اگر در نواختن ساز پیانو مبتدی و آماتور هستید بهتر است برای خرید ساز پیانو از شخصی کمک بگیرید که گوشی آشنا به انواع صدای سازهای پیانو دیجیتال و آکوستیک دارد. اینکه صدای کدام پیانو برای شما خوشایندتر است کاملا سلیقه‌ای بوده و به انتخاب شما بستگی دارد.

بررسی تعداد کلاویه‌های پیانو

  • به چکش‌های چوبی که موجب نواختن ساز پیانو می‌شوند کلاویه پیانو گفته می‌شو. و معمولا تعداد کلاویه‌های پیانو ۸۸ عدد و یا ۱۰۸ عدد است. بزرگترین پیانویی که بیشترین میزان کلاویه را دارد داری ۱۰۸ کلاویه است. پیانوهایی که دارای ۸۸ کلاویه هستند ۵۲ کلید سفید رن داشته و ۳۶ کلید به رنگ سیاه دارند.

توجه به پلیفونی پیانو

  • پلیفونی پیانو در واقع به چندین صدایی بودن پیانو گفته می‌شود و اینکه پیانو قابلیت تولید چندین نوع صدا را به طور همزمان دارد. اگر بخوایم به صورت واضح و روشن قابلیت پلیفونی پیانو را شرح بدهیم باید بگوییم که یعنی پیانو همزمان چندین صدای نت را می‌تواند پخش کند. پیانوهای دیجیتال قابلیت پلیفونی بسیار بالایی داشته و تا ۱۲۸ صدا را همزمان تولید می‌کنند. این ویژگی پیانو باعث شده است که صداهای خارق‌العاده‌ای را از پیانو بشنویم.

حساسیت‌های لمسی کلاویه‌های پیانو

  • کلیه پیانوهای آکوستیک، دیجیتال و گرند دارای حساسیت خاصی بوده و با توجه به این حساسیت از خود صوت تولید می‌کنند. میزان حساسیت پیانوها به کلاویه‌ها و وزن آن‌ها بستگی وارد. در رابطه با حساسیت لمسی باید بگوییم که این قابلیت در پیانوهای آکوستیک بیشتر بوده و از این جهت افراد زیادی پیانو آکوستیک را انتخاب می‌کنند زیرا باید با لمس و فشار بیشتری نواختن را انجام دهند و دقت و تمرکز داشته باشند. در حالکی که در پیانو دیجیتال کوچیک‌ترین حرکت و لمس دست ممکن است صدایی ایجاد کرده و موجب خطا در نواختن ساز شود.

 توجه به صداها و تن‌ها

  • خرید پیانو دیجیتال را برای افراد مبتدی توصیه نمی‌کنیم، زیرا در این ساز صداها و تن‌های بسیار زیادی جود دارد که تنها نوازنده‌های حرفه‌ای قادر به استفاده از آن‌ها هستند‌. پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید پیانو کیفیت صدا را اولویت اول خود قرار دهید.

بهترین برند پیانو کدام است؟

برای خرید بهترین مدل پیانو باید به برند و شرکت سازنده پیانو نیز دقت داشته باشید. از جمله معروف‌ترین برندهای پیانو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Korg
  • Casio
  • Yamaha
  • Roland

موارد نام برده از جمله نکات مهمی بودند که باید به هنگام خرید بهترین برند پیانو به آن‌ها نهایت دقت را داشته و متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین پیانو را با قیمت مناسب خریداری کنید. دقت کنید که قیمت بهترین مارک پیانو ممکن است مقداری بالا باشد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد ادامه دادن این هنر زیبا را دارید بهترین مارک پیانو رو انتخاب کنید تا در آینده مشکلی نداشته باشید. در ادامه این مقاله به سوالات متداولی که در خصوص خرید پیانو می‌شود، پاسخ خواهیم داد و در آخر تعدادی از بهترین پیانو آگوستیک و دیجیتال را برایتان معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید‌.

خرید پیانو دست دوم را توصیه می‌کنید یا خیر؟

برخی از افراد برای شروع یادگیری پیانو  تصمیم به خرید پیانو دست دوم می‌گیرند. باید بگوییم که برای خرید پیانو دست دوم باید نهایت دقت را داشته باشید که ساز با کیفیت باشد، زیرا اگر ساز شما مناسب نباشد از نظر شنوایی و موسیقیایی ضعیف شده و به خوبی صداها را نخواهید شنید.

چرا بهتر است پیانو دیواری بخریم‌؟

پیانوهای دیواری جنس بسیار مرغوبی داشته و شباهت بسیار زیادی به پیانوهای اصل و درجه یک گرند دارند. با خرید پیانو دیواری دیگر مجبور به جا به جایی پیانو  به صورت مداوم نخواهید بود و از ماندگاری و کیفیت پیانو دیواری نهایت لذت رضایت را خواهید داشت.

کدام پیانو فضا کمتری را اشغال می‌کند؟

اگر ابعاد پیانو جزء اولویت‌های شماست توصیه می‌کنیم که پیانو دیجیتال خریداری کنید، زیرا پیانو آکوستیک بزرگ‌تر بوده و فضای بیشتری را اشغال می‌کند، البته اگر زیبایی پیانو برای شما مد نظر است، آکوستیک گزینه مناسبی است.

پیانو آکوستیک چندین پدال دارد؟

پیانو آکوستیک سه پدال دارد که از این پدال‌ها برای نواختن ژانرهای مختلف موسیقی استفاده می‌کنند. پدال‌های پیانو آکوستیک‌شامل پدال نرم، پدال نگهدارنده و پدال sustenut می‌شود که پیانو دیجیتال تنها یک پدال دارد.

سخن پایانی : در این مقاله از سایت چی بگیر برای افرادی که قصد خرید بهترین مدل پیانو را دارند تعدادی از بهترین پیانو آکوستیک و بهترین مدل پیانو دیجیتال برای افراد مبتدی و حتی حرفه‌ای را معرفی کردیم. همچنین به نکات مهمی که برای خرید پیانو باید به آن‌ها توجه شود، برایتان ذکر کرده و شرح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.