بهترین مارک محافظ برق: خرید و قیمت (محافظ یخچال، محافظ پشت کنتور)

معرفی بهترین محافظ برق

در این روزهای گرم تابستان که دائما با قطعی برق و نوسانات برقی همراه هستیم، داشتن  یک محافظ برق برای لوازم الکترونیکی منزل ضروری است و در مقابل آسیب‌ها و خطرات ممکن لوازم برقی منزل را مصون نگه می‌دارد.

اگر برای لوازم برقی منزل خود از محافظ برق استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله از سایت چی‌بگیر همراه ما باشید. در این مقاله برایتان از ویژگی‌های بهترین مارک محافظ برق خواهیم گفت و همچنین بهترین مارک محافظ برق هوشمند را برایتان معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید.

چرا باید یک محافظ برق بخریم؟

وجود نوسانات و اختلال در جریان‌های برق ممکن است که آسیب‌های جبران ناپذیری به لوازم برقی منزل وارد کنند. به عنوان مثال ممکن است در اثر نوسانات و قطعی مکرر برق جریان ولتاژ کم و زیاد شده و موجب سوختن موتور یخچال شود. از آنجایی که قیمت لوازم برقی روز به روز در حال افزایش است، استفاده از بهترین مارک محافظ برق موجب می‌شود که با پرداخت هزینه اندک برای خرید محافظ برق از لوازم برقی خود مراقبت کنید. 

معمولا از محافظ‌ برق در برابر گرما و شوکی که ممکن است به وسیله برقی وارد شود استفاده می‌کنند. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که به صورت مکرر هوا طوفانی و همراه با صاعقه است، حتما برای مراقبت از لوازم برقی برای آن‌ها محافظ تهیه و خریداری کنید.

محافظ نوسان برق پارت الکتریک مدل PE5137

ابعاد این محافظ برق ۲۰۰×۱۰۵×۴۰ میلی‌متر و وزن آن ۲۵۰ گرم است. حداکثر توانی که می‌تواند پشتیبانی کند ۶۵۰۰ وات بودع و حداکثر جریان انتقالی آن ۳۰آمپر است. این محافظ مجهز به نمایشگر LED بوده و از محافظ‌های برق پشت کنتور محسوب می‌شود و در مقابل رطوبت  و گرد و غبار مقاوم است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

چند راهی برق و محافظ پارت الکتریک مدل PE2060

ابعاد این محافظ با کیفیت 15×4×18 میلی‌متر بوده  و وزن آن ۲۰۹ گرم است. مجهز به ۶ عدد پریز است و حداکثر توانی که پشتیبانی می‌کند ۲۴۵۰ وات است. 

طول کابل این محافظ ۱.۸ متر بوده و در مقابل رطوبت و گرد و غبار نیز به شدت مقاوم است و دارای نمایشگر LED برای مشخص کردن ولتاژ و شدت جریان است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

محافظ ولتاژ و چند راهی برق تکسان مدل TS-110

ابعاد این محافظ برق 240×100×40 میلی‌متری و وزن آن معادل ۳۰۰ گرم بوده و دارای ۵ پریز برق است. ولتاژ ورودی این دستگاه ۲۵۰۰ ولت و حداکثر جریان انتقالی آن ۱۵ آمپر است.

اگر به دنبال خرید یک محافظ با طول کابل بلند هستید این محافظگزینه مناسبی است که طول آن ۳ متر است و مجهز به دکمه خاموش و رکشن بوده و مناسب برای کامپیوتر و لوازم صوتی و تصویری است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

محافظ ولتاژ و چندراهی برق فردام الکتریک مدل 621094

ابعاد این محافظ برق درجه یک 170×130×50  میلی‌متر و وزن آن ۴۰۰ گرمگزارش شده است که دارای ۴ عدد پریز برق است. حداکثر توان قابل پشتیبانی این محافظ ۲۵۰۰ وات است و حداکثر جریان انتقالی آن ۱۰ آمپر است.

جنس بدنه این محافظ پلی کربانت بوده و طول کابلی با ۱۰۸متر دارد و برای محافظت از لوازم صوتی و تصویری بع شدت مناسب بوده و دارای نشان استاندارد و مرغوبیت کالا است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

محافظ برق هوشمند تایمردلر هادرون مدل  P102

این محافظ تنها دارای یک پریز بوده و مجهز به کابل نیست و برای محافظت از شارژرها، تبلت، لپ‌تاپ و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابعاد آن‌31×52×52میلی‌متر و وزن آن ۶۳۰۴ گرم است که دارای حداکثر جریان انتقالی ۱۰ آمپر استو کمه خاموش و روشن نیز ندارد اما می‌توانید برای قطعی جریان پس از ۱.۵، ۲.۵ و حتی ۵ ساعت برای آن  زمان تعیین کنید.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

این مدل از محافظ ولتاژ سارا مخصوص یخچال است. گروه صنعتی سارا برای ساخت محافظ برق مخصوص یخچال شهرت دارد و همه‌ی محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. حداکثر توان قابل پشتیبانی این محافظ یخچال 2450 ولت آمپر است. و زمان تاخیر آن 4-6 دقیقه می‌باشد. طول کابل این محافظ یخچال باکیفیت 1.6 متر است.

محافظ ولتاژ 3500 وات یخچال و فریزر کاوه دارای دو پریز ارت دار است. حداکثر توان قابل پشتیبانی آن 3500 وات است. زمان تاخیر در این محافظ یخچال 4-6 دقیقه است. این محافظ یخچال در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است. و همچنین مجهز به نشانگر LED است. از این محافظ یخچال می‌توانید برای یخچال های صنعتی و خانگی استفاده کنید. 

استابلایزر چیست؟ راهنمای خرید و قیمت روز بهترین استابلایزر خانگی کلیک کنید.

برای خرید بهترین محافظ یخچال به چه نکاتی دقت کنیم؟

بهترین مارک محافظ برق

برای محافظت از کلیه‌ی لوازم برقی که به صورت مکرر به منبع برق متصل هستند مانند یخچال‌ها، تلویزیون، کامپیوتر و ... لازم و ضروری است که از دستگاه محافظ برق استفاده کنید. توصیه می‌کنیم به هنگام خرید لوازم برقی متناسب با آن وسیله بهترین مارک محافظ برق را خریداری کنید. 

در ادامه تعدادی از بهترین مارک محافظ‌ برق را برایتان معرفی خواهیم کرد و نکات مهمی را که برای خرید محافظ برق لازم است بدانید شرح می‌دهیم، همرا ما باشید.

برای خرید بهترین مارک محافظ برق و باکیفیت برتر باید به نکات و فاکتورهای زیر نهایت دقت را داشته باشید.

موارد مصرف محافظ برق

قبل از اینکه برای خرید محافظ برق اقدام کنید، بهتر است که هدف خود را از این خرید مشخص کنید. به عنوان مثال باید تصمیم بگیرید محافظی که خریداری می‌کنید برای لوازم برقی صوتی و تصویری است یا یخچال فریزر؟

نوع محافظ‌ برقی با توجه به ولتاژی که لوازم برقی نیاز دارند متفاوت است. به عنوان مثال میان ولتاژ وارد شده در یخچال با دستگاه تلویزیون متفاوت است و باید برای وسایل برقی با توجه به ولتاژی که دارند بهترین مارک محافظ برق به صورت جداگانه خریداری شود.

توجه به خروجی محافظ

برخی از محافظ‌های برق دارای دو خروجی برخی سه و حتی بیشتر هستند. با توجه به نیازی که دارید بهتر است محافظ با همان تعداد خروجی را خریداری کنید تا برای لوازم برقی به راحتی مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال اگر در منزل و یا فروشگاه خود چندین یخچال دارید با خرید یک محافط برقی که چندین خروجی دارد در برابر آسیب‌ها از وسایل برقی خود محافطت کنید.

داشتن ضمانت نامه محافظ کنتور برق

توجه داشته باشید که ضمانت نامه کالایی که خریداری می‌کنید دلیل بر کیفیت مرغوب کالا است. اگر محافظ برق خریداری شده دارای ضمانت نامه باشد در اثر بروز هر گونه مشکل می‌توانید از طریق ضمانت نامه و گارانتی کالا برای پیگیری اقدام کنید.

طول کابل محافظ محافظ برق

کابل محافظ برقی که خریداری می‌کنید باید طولی متناسب داشته باشد. ممکن است که از نیاز به استفاده از محافظ برق در فاصله نسبتاً زیاد داشته باشید و اگر طول کابل محافظ کوتاه باشد قادر به استفاده از آن خواهید بود.

طول عمر محافظ برق

به این نکته توجه داشته باشید که نمی‌توانید به صورت مداوم چندین سال از یک محافظ برق استفاده کنید. این دستگاه به گونه‌ای است که ابتدا جریان برق وارد آن شده و پس از مدیریت و تنظیم ولتاژ برق به وسیله برقی می‌رسد. این دستگاه به دلیل تحمل فشار برق دچار فرسودگی می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما به طول عمر بهترین محافظ برق دقت کنید.

با رعایت به نکات گفته شده می‌توانید بهترین محافظ برق را با قیمت مناسب خریداری کرده و در مقابل حوادث احتمالی از لوازم الکتریکی منازل خود محافظت کنید‌.

هر کدام از چراغ‌های روی محافظ برق نشانه چیست؟

به روی محافظ برق سه چراغ به رنگ‌های قرمز، سبز و زرد است. رنگ قرمز نشانگر تاخیر مدار است و از وضعیت نامتعادل جریان برق خبر می‌دهد و زرد علامت هشدار بوده و رنگ سبز به معنای ایمن بودن جریان برق است.

اگر عملکرد محافظ برق دچار اختلال شود مشکل از کجاست؟

گاهی ممکن است متوجه شوید که محافظ برق شما خاموش بوده و هیچ یک از چراغ‌های آن روشن نباشد، در این مواقع اگر برق قطع نباشد مشکل از آی سی مدار محافظ است و یا حتی ممکن است پتانسیومتر  دستگاه محافظ کثیف شده باشد.

محافظ برق پشت کنتور چیست؟

محافظ برق پشت کنتور به مبدلی گفته می‌شود که در مسیر جریان وردی برق قرار گرفته و نوسان برق را کنترل می‌کند. با خرید محافظ برق پشت کنتور دیگر می‌توانید از خرید محافظ برق برای تک تک لوازم برقی خودداری کنید.

سخن آخر:

در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر برایتان درباره محافظ برق گفتیم و تعدادی از بهترین محافظ برق ورودی ساختمان را معرفی کرده و از مزایای استفاده از آن‌ها گفتیم. اگر به دنبال خرید بهترین محافظ برق با قیمت مناسب هستید، می‌توانید یکی از محافظ‌های برق معرفی شده را خریداری کرده و ایمنی لوازم برقی منزل خود را فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
چندراهی برق و محافظ ولتاژ قیمت انواع چندراهی برق و محافظ ولتاژ