شیشه شیر کودک: بهترین و ارزان ترین شیشه شیر بچه + قیمت روز

معرفی بهترین شیشه شیر برای نوزاد تازه متولد شده

برخی از نوزادانی که به تازگی متولد می‌شوند بنابر دلایلی از خوردن شیر مادر محروم بوده و مجبور به خوردن شیرهای خشک و انواع شیرهای مکمل می‌شوند‌. برای اینکه نوزادان به راحتی قادر به خوردن شیر خشک باشند لازم و ضروری است که برای آن‌ها شیشه‌ شیر مناسب تهیه و خریداری کنید.

ما امروز در این مقاله از سایت چی بگیر می‌خواهیم برایتان درباره معرفی بهترین شیشه شیر کودک بگوییم و به این نکته نیز اشاره کنیم که برای خرید بهترین شیشه شیر کودک به چه مواردی باید دقت و توجه داشته باشید، همراه ما باشید.

انواع شیشه شیر بچه گانه

انواع شیشه شیر بچه کاربرد 
شیشه شیر شیشه اییاین شیشه شیر از جنس شیشه هستند و هیچ گونه مواد شیمیایی در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است که موجب حل شدن با شیر داغ شود. از طرفی در شیشه‌ شیر شیشه‌ای، محتوای شیر دیرتر سردتر  می‌شود. از مزایای این بطری‌ها می‌تدانیم به دوام بالا و راحتی در ضدعفونی کردن آن‌ها و عدم وجود موتد شیمیایی اشاره کنیم.
شیشه شیر سیلیکونیهمینطور که از نام‌ این شیشه شیر پیدا است از جنس سلیکون مرغوب ساخته شده است و صد زنگ هستند. وزن شیشه‌ های سلیکونی سبک بوده و برای زمانی که کودک قادر به گرفتن شیشه شیر در دستش است به شدت مناسب بوده و پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید که شیشه شیر سیلیکونی نباید در معرض حرارت بالا قرار بگیرند.
شیشه شیر پلاستیکی کودکاین شیشه شیر کودک از پلاستیک فشرده ساخته شده و به شدت سبک هستند.  استفاده از آن‌ها با توجه به قیمت ارزان کاملا مقرون به صرفه است. از طرفی دارای درجه حرارت هستند و می‌توانید آن‌ها را در داخل ماکروویو نیز قرار دهید. از معایب این شیشه شیرها نیز به دوام کم و دشواری در شستن‌ آن‌ها می‌توانیم اشاره کنیم.
شیشه شیر کودک استیلاین شیشه شیر برای کودکان با سن بیشتر مناسب بوده و برای نوزادان پیشنهاد داده نمی‌شود. قیمت شیشه‌ شیری که بطری از جنس استیل دارند گران‌تر بوده، اما مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و جنس استیل نیز ممکن است به روی طعم شیر تاثیر بگذارد.

معرفی بهترین مارک شیشه شیر 

 شیشه شیر چیکو مدل نچرال فیلینگ گنجایش ۲۵۰ میلی لیتر

جنس این شیشه شیر درجه یک پلی پروپیلین است و جنس سری آن از سیلیکون بوده و سایز سری آن دو است و مناسب برای کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه است. این شیشه شیر کودک ضدنفخ بوده و مجهز به درپوش است و وزن آن نیز ۳۰۰ گرم بوده و گنجایش ۲۵۰ میلی لیتر شیر را دارد.

شیشه شیر مایا مدل ارتودنسی ظرفیت ۱۵۰ میلی لیتر

جایش این شیشه شیر ارتودنسی ۱۵۰ میلی لیتر بوده و آن ۶۰ گرم از جنس آن از پلی پروپلین بوده و و از سیلیکون و به صورت ارتودنسی است .این شیشه شیر ضد نفخ بوده و دارای درپوش و دسته همچنین دارای درجه بندی بوده و می‌توانید فرزند خود را مطابق با این درجه بندی شیر بدهید.

شیشه شیر بیبی لند مدل ۴۷۰ ظرفیت ۳۰۰ میلی لیتر

جالب است بدانید که سریع این شیشه شیر نیز ارتودنسی بوده و دارای درجه بندی درپوش دسته است. جنس این شیشه‌شیر از پلی کربنات بوده و قابلیت شستشو به صورت دستی را دارد. توجه داشته باشید که این شیشه شیر با گنجایش ۳۰۰ میلی لیتر آن نمی‌توانیم در مایکروویو قرار دهید

مشخصات
ابعاد۱۲ × ۶ × ۶ سانتی‌متر
گنجایش150
جنسپلی‌پروپیلن
ویژگی هااین شیشه شیر ضد نفخ است. دارای درجه بندی می باشد و جنس سری آن سیلسکونی است.
دارای جریان یک قطره، دارای سوپاپ، آنتی‌کولیک ،فاقد BPA

مشخصات
گنجایش125
جنسپلی‌پروپیلن
جنس سریسیلیکونی
قابلیت استفاده در ماکرویوو دارد
ویژگی هابدون مواد مضر و BPA ، دارای سری با جریان Newborn Flow،  سری شیشه‌شیر با انعطاف‌پذیری بالا و بدون نشتی ، دارای طراحی ارگونومیک، دهانه‌ی عریض و مشابه سینه‌ی مادر،  طراحی سبب سهولت در سرهم‌بندی و شست‌وشو ، طراحی عریض باعث نگهداری بهتر شیشه‌شیر در دست نوزاد یا مادر

مشخصات
ابعاد ۹x۹x۱۵ سانتی‌متر
وزن 300 گرم
گنجایش250
جنس پلی‌پروپیلن
جنس سریسیلیکون
عملکرد ضدنفخدارد
رده سنی 6 تا 12 ماه


در ادامه بخوانید : معرفی بهترین دستگاه استریل کننده شیر کودک (بهترین روش استریل کردن)

برای خرید بهترین شیشه شیر بچه گانه به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

اگر قصد خرید شیشه شیر برای کودک و نوزاد خود را دارید باید به موارد زیر نهایت دقت را داشته باشید.

توجه به قسمت سری شیشه شیر بچه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های شیشه‌ شیر کودک قسمت سری آن است که انواع مختلفی دارد. امروزه برخی از سری شیشه شیرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شباهت بسیار زیادی به نوک سینه مادران داشته و شیر خوردن با آن‌ها برای کودکان به شدن آسان‌تر از شیشه شیرهای معمولی است.

ابعاد شیشه شیر نوزاد

بهترین شیشه شیر کودک شیشه‌ شیری است که از نظر ابعاد مناسب با سن کودک باشد. به عنوان شیشه شیر مناسب نوزاد تازه متولد شده کوچکتر از کودک پنج تا شش ماهه است. و باید شیشه شیری با ابعاد مناسب برای آن‌ها خریداری شود‌.

درجه بندی شیشه شیر

برخی از مدل های شیشه شیر ارزان قیمت کودک دارای درجه بندی نیستند. توصیه می‌کنیم به هنگام خرید شیشه شیر کودک به درجه بندی دقت داشته و شیشه شیری را خریداری کنید که دارای درجه بندی است تا بتوانید به اندازه کافی به فرزند خود شیر بدهید.

شیشه شیر ضد نفخ کودک

جالب است بدانید که شکل و ظاهر شیشه شیر کودک به روی هضم شیر تاثیرگذار است و اگر به گونه‌ای باشد که کودک دچار نفخ شود با دشواری‌های جدیدی مواجه خواهید شد. برخی از شیشه‌ شیر کودکان به نحوی طراحی شده‌اند که ضد نفخ بوده و موجب بروز مشکلات گازی و ریفلاکس کودک نشده و هیچ گونه هوایی از طریق  نوک پستانک شیشه شیر وارد دهان کودک نمی‌شود.

توجه به زاویه شیشه شیر کودک

برخی از شیشه‌ شیر بچه ها استوانه‌ای شکل بوده و هیچ گونه زاویه‌ای ندارند. در مقابل برخی از شیشه‌ شیر ها دارای زاویه بوده و استفاده از آن‌ها به شدت آسان‌تر از شیشه شیر استوانه‌ای شکل است. این مدل از عفونت‌های گوارشی و تشکیل هوا در نوک پستانک شیشه شیر جلوگیری می‌کند. شیشه شیر زاویه‌ دار به گونه‌ای است که کودک به راحتی به صورت نشسته می‌تواند از آن تغذیه کند.

جنس بدنه بطری شیشه شیر نوزاد

از جمله مهم‌ترین نکاتی که به هنگام خرید بهترین شیشه شیر باید به آن دقت داشته باشید جنس بدنه شیشه شیر بچه است. که انواع مختلفی دارد. معولا شیشه شیر کودک را از جنس شیشه، پلاستیک یا استیل تولید می‌کنند. که در ادامه با هر کدام از آنها آشنا می‌شویم.

انواع سر شیشه کودک

سرشیشه کودککاربرد
سرشیشه استاندارد یا سنتیدر این شیشه شیر کودک قسمت سری یا پستانک به شکل گنبد و زنگوله‌ای است و شباهت بسیار زیادی به پستانک دارد.
سر شیشه طبیعیدر این نوع از شیشه‌ شیر قسمت پستانک پهن بوده و به تقلید از سینه مادران طراحی و تولید می‌شود. معمولا نوزادان به راحتی قادر به میکدن آن بوده و برای استفاده از این پستانک شیشه‌ شیر کودک خانواده‌ها با مشکل مواجه نمی‌شوند، زیرا دارای پای گستره و سکویی برجسته است، درست مشابه سینه مادران.
سرشیشه ارتودنسیشیشه شیر ارتودنسی در قسمت بالایی شباهت زیادی به پیاز دارد که در قسمت سقف دهان کودک قرار می‌گیرد و کناره‌های آن به صورت صاف و زاویه‌دار است‌. استفاده از شیشه شیر ارتودنسی را برای کودکانی که دندان‌هایشان در حال رشد است توصیه می‌کنیم.
شیشه شیر کودک با سری سلیکونیاین پستانک‌ ها از سلیکون شفاف و انعطاف پذیر ساخته شده‌اند که به شدت در مقابل حرارت و جوشاندن مقاومت بالایی دارند. از ویژگی‌های مثبت شیشه‌ شیر کودکی که دارای سری سلیکونی است می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که ضد حساسیت بوده و دوام بسیار بالایی دارد.
سرشیشه لاتکسبرخی از شیشه‌ های شیر بچه از جنس لاتکس هستند. توصیه می‌کنیم برای نوزادان از این سری شیشه شیر کودک استفاده نکنید زیرا منجر به حساسیت و آلرژی در کودکان می‌شود و از آنجایی که به مرور زمان بوی نامطبوعی می‌گیرد، لازم و ضروری است که به صورت مداوم تعویض شوند.

شاید شما هم این سوالات را داشته باشید:

در چه شرایطی باید شیشه شیر کودک را تعویض کنیم؟

اگر کودک شما با شیشه شیر خریداری شده به راحتی تغذیه نمی‌کند و به صورت مداوم دچار نفخ معده و گریه و زاری می‌شود، باید بدانید که مشکل از شیشه شیر کودک بوده و باید برای خرید شیشه شیر ارگونومیک و استاندارد اقدام کنید.

شیشه شیر کودک را چطور بشوریم؟

حتما پس از شیر دادن به کودک شیشه شیر را با ابزارهای مناسب برای شست وشو شسته و ضدعفونی کنید تا بوی نامطبوعی نگیرند. لازم‌به ذکر است که سر شیر های یک بار مصرف نیز در بازار موجود است که برای مسافرت مناسب هستند.

شیشه شیر ارتودنسی مناسب چه سنی است؟

زمانی که مشاهده کردید که کودک شما اولین دندان‌های شیری به روی لثه‌هایش قابل رویت است باید برای خرید شیشه شیر ارتودنسی اقدام کنید تا کودک به راحتی قادر به استفاده از شیشه شیر مناسب باشد.

سخن آخر: 

در این مقاله از سایت چی‌ بگیر بهترین شیشه شیرهای کودک را برایتان معرفی کرده و از مزایا و معایب انواع شیشه‌های شیر مناسب کودکان گفتیم. حال با توجه به نکات گفته شده می‌توانید یکی از بهترین مدل های شیشه‌ شیر کودک نام برده را خریداری کرده و مراقب تغذیه کودک خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
شیشه شیر، سرلاک و داروخوری قیمت انواع شیشه شیر، سرلاک و داروخوری