راهنمای خرید بهترین ست شطرنج (شطرنج حرفه ایی و مبتدی)

بهترین و باکیفیت ترین ست شطرنج

همه‌ی افراد حداقل یکبار در طول زندگی خود شطرنج بازی کرده‌اند‌. بازی شطرنج از آن دسته از بازی‌هایی است که هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و از گذشته تا به امروز برای بزرگسالان و کودکان مهیج و لذت بخش بوده و هست. مهمترین لازمه برای بازی شطرنج داشتن ست مهره‌های شطرنج است. در این مقاله از وب سایت چی بگیر می‌خواهیم برایتان بهترین ست بازی شطرنج را معرفی کرده و بگوییم که برای خرید شطرنج لوکس و باکیفیت باید به چه مواردی دقت داشته باشید.

خرید بهترین و حرفه ایی ترین ست شطرنج

ست مهره شطرنج چوبی سین گالری مدل چوبین

ست مهره شطرنج چوبی سین گالری مدل چوبین

اگر به دنبال خرید بهترین مهره‌های شطرنج برای بازی هستید این مورد بهترین گزینه ممکن است که سطح زیرین مهره‌ها ۲.۵ سانتی‌متر است.وزن مهره‌های شطرنج هر کدام‌ معادل ۱۵ گرم است و کلیه‌ی معره‌ها از چوب باکیفیت و مقاوم ساخته شده‌اند.

ست مهره شطرنج اوستا مدل جنگ صلیبی سایز 1

 ست مهره شطرنج اوستا مدل جنگ صلیبی سایز ۱

اگر مرغوبیت مهر‌های شطرنج ا لویت شمل برای خرید است این مورد را به شدت پیشنهاد می‌کنیم‌ ابعاد صفحه این شطرنج 40×40  و 50×50  است و وزن آن معادل ۲۰۰۰گرم است. جنس صفحه نیز از فلز بوده و مهره‌ها نیز از فلز روی و قلع ساخته شده‌اند و وزن آن‌ها تقریبا ۵۰تا ۷۰ گرم است.

مهره شطرنج کد AVST34 مجموعه 32 عددی

مهره شطرنجکد AVST34 مجموعه ۳۲ عددی

سطح زیر مهره‌های این شطرنج ۳ سانتی‌متر بوده و وزن آن معادل ۲۰۰۰ گرم است. این  ست شطرنج از جنس پلی استر ساخته شده و ابعاد صفحه آن معادل 35×20×10 سانتی‌متر است‌.بدون شک با خرید این محصول از بازی شطرنج بیشتر لذت خواهید برد.

مهره شطرنج مدل E07 مجموعه 32 عددی

مهره شطرنج مدل E07 مجموعه ۳۲ عددی

سطح زیری مهره‌های شطرنج ۳ سانتی‌متر بوده و وزن کلی ازن محصول ۱۸۰۰ گرم است. این مهره‌ها از جنس پلی استر تولید شده و ابعاد صفحه آن‌ها معادل 38×26×7 سانتی‌متر است. این ست شطرنج دارای کاور نیست و لذت بازی با آن در مقایسه با شطرنج معمولی دو چندان است.

شطرنج مدل 001

شطرنج مدل ۰۰۱

ابعاد صفحه این شطرنج 18×18×2 سانتی‌متر بوده و وزن آن ۲۵۰ گرم است. جنس این ست شطرنج از پلاستیک بوده و سطح زیر مهره آن یک سانتی‌متر است. وزن تقریبی هر مهره شطرنج معادل ۱۰ گرم است.

شطرنج چوبی مدل Cyrus

یک ست شطرنج و تخته بسیار حرفه ایی و باکیفیت که از روکش طبیعی راش و ام دی اف ساخته شده است. مهرهای این شطرنح از چوب گردو است. کیفیت این شطرنج بسیار عالی است و به راحتی می‌توانید در هر شرایط آب و هوایی از آن نگهداری کنید. 

میز و صندلی شطرنج کد 2060

این میز و صندلی که مجهز به صفحه شطرنج است بوسیله دست درست شده و بسیار زیبا است. در ساخت این میز و صندلی زیبا از معرق و منبت کارهایی بسیار زیبایی استفاده شده است که آن را تبدیل به یک اثر هنری بی نظیر کرده است. همچنین برای روکش صندلی‌های این مجموعه از چرم طبیعی استفاده شده است. 

شطرنج مدل A100

این تخته شطرنج از چوب ساخته شده و بسیار زیبا و باکیفیت است. در این شطرنج از روکش پلی استر استفاده شده و دارای منبت کاری دست می‌باشد. یک کاور پارچه ایی ترمه هم به همراه این ست شطرنج است. 

شطرنج مدل Gh12

گزینه ی پیشنهادی بعدی شطرنج باکیفیت و حرفه ایی است که جنس صفحه‌ی آن از چوب و جنس مهره‌های آن از چوب خراطی شده است. و از کیفیت بسیار بالایی می‌باشد. 

برای خرید بهترین ست شطرنج باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر قصد خرید بهترین ست شطرنج را دارید باید به موارد و فاکتورهای زیر به هنگام خرید نهایت دقت و توجه را داشته و باکیفیت‌ترین ست شطرنج را خریداری کنید. این موارد عبارت‌اند از:

مشخص کردن هدف

  • در ابتدا قبل از اینکه برای خرید ست شطرنج اقدام کنید بهتر است که هدف خود را از خرید شطرنج مشخص کنید‌. به عنوان مثال اگر قرار است فرزند خود را با بازی شطرنج آشنا کنید، بهتر است که ست شطرنجی مناسب با سن کودک خریداری کنید. در این شرایط مهره‌های پلاستیکی گزینه مناسبی هستند، زیرا سبک بوده و بازی با آن‌ها برای کودکان راحت‌تر است. از طرفی کودکان ممکن است مهره‌های شطرنج را گم کنند. با خرید ست شطرنج پلاستیکی، در صورت گم شدن هزینه‌های زیادی را هدر نداده‌اید. البته اگر به صورت حرفه‌ای شطرنج بازی می‌کنید توصیه می‌کنیم که ست شطرنج لوکس و باکیفیت خریداری کنید.

 جنس ست شطرنج

  • مهره‌های شطرنج به شیوه‌های متعددی ساخته و تولید می‌شوند. جنس برخی از این مهره‌ها از انواع فلز بوده و به عنوان مثال با روی، قلع، نقره و حتی طلا درست شده‌اند. برخی از مهره‌های شطرنج نیز به صورت منبت کاری و با چوب مرغوب ساخته شده‌اند و نوع دیگر آن‌ها شیسه‌ای است.  انتخاب جنس مهره‌های شطرنج کاملا سلیقه‌ای است و می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین ست شطرنج را خریداری کنید و مشغول به بازی   ورزش فکری شوید. لازم به ذکر است که برخی از افراد ست شطرنج خود را به صورت سفارشی تهیه کرده و خود دستور ساخت آن را به سازنده شطرنج می‌دهند‌.

ابعاد شطرنج و مهره‌ها

  • به هنگام خرید ست شطرنج حتما به اندازه و ابعاد صفحه شطرنج و مهره‌ها نهایت دقت را داشته باشید. متناسب بودن ابعاد صفحه شطرنج و مهره‌ها مسئله بسیار مهمی است. ابعاد مهره‌های شطرنج نیز نباید خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشند. برخی از بازی‌های شطرنج در ابعاد کوچک و جیبی طراحی شده‌اند. این دسته از شطرنج‌ها قابل حمل بوده و می‌توانید به هنگام گردش و مسافرت نیز آن را همراه داشته و به عنوان مثال در  قطار به بازی بپردازید.

وزن مهره‌های شطرنج

  • وزن مهره‌های شطرنج با توجه به جنس آن‌ها به صورت متغیر است. به عنوان مثال شطرنج‌هایی که از فلز ساخته شده‌اند سنگین‌تر از مهره‌های شطرنج چوبی هستند. اگر بخواهیم مهره‌های شطرنج را به ترتیب سبک بودن وزن نام ببریم به شرح زیر خواهد بود:

مهره‌های پلاستیکی، مهره‌های شیشه‌ای، مهره‌های چوبی و مهره‌های فلزی

جعبه نگهداری مهره‌ها

  • بعضی از شطرنج‌های لوکس و زیبا داری جعبه‌ای برای نگهداری مهره‌های شطرنج هستند و در اکثر مواقع صفحه بازی شطرنج خود جعبه‌ای برای نگهداری مهره‌ها است و قابلیت باز شدن تا انتها به عنوان صفحه شطرنج را دارد. توصیه می‌کنیم که ست شطرنجی خریداری کنید که دارای جعبه و کاور مخصوص باشد تا از مهره‌های شطرنج خود مراقبت کنید‌.

رنگ مهره‌ها

  • مهره‌های شطرنج باید به رنگ سیاه و سفید باشند. رنگ شطرنج‌های پلاستیکی کاملا واضح و مشخص است. اگر قصد خرید ست شطرنج منبت‌ کاری، شیشه‌ای یا فلزی را دارید، حتما به رنگ مهره‌های شطرنج دقت داشته باشید که واضح و مشخص باشد. اگر به موارد دقت شده نهایت دقت را داشته باشید می‌توانید بهترین ست شطرنج را خریداری کنید. در این مقاله تعدادی از بهترین ست‌های شطرنج را برایتان معرفی کردیم که بازی با آن‌ها به شدت لذت بخش است.

خرید بهترین و حرفه ایی ترین ست شطرنج

کدامین جنس مهره‌های شطرنج بهتر است؟

مهره‌های شطرنجی که از جنس فلز ساخته شده‌اند نسبت به مهره‌های چوبی و شیشه‌ای در مقابل ضربه مقاوم‌تر بوده و طول عمر نسبتا طولانی‌تری دارند.

برای کودکان خود چگونه ست مهره‌ای شطرنجی بخریم؟

توصیه می‌کنیم که برای فرزندان کودک خود ست شطرنج پلاستیکی بخرید، زیرا این ست‌های پلاستیکی شطرنج فانتزی به شدت ظاهر مناسبی داشته و از طرفی سبک وزن هستند  و بازی با این مهره‌ها برای کودکان آسان است.

برای خرید مهره شطرنج به چه موردی دقت داشته باشیم؟

یکی از مواردی که حتما به هنگام خرید ست شطرنج باید به ان توجه داشته باشید شکل مهره‌ها است. به عنوان مثال مهره اسب و فیل باید متفاوت بوده و شکل مناسب خود را داشته باشند. بنابراین به شکل تک تک مهره‌ها دقت کنید که مناسب باشند.

سخن پایانی: در این مقاله از سایت چی بگیر برای افراد علاقه‌مند به بازی شطرنج از انواع ست صفحه و مهره‌های شطرنج گفته و به نکات مهمی که برای خرید شطرنج باید به آن‌ها دقت داشته باشید، اشاره کردیم. اگر قصد خرید بازی شطرنج را داشته باشید، حال با توجه به موارد گفته شده و نمونه‌های معرفی شده می‌توانید بهترین تصمیم ممکن را برای خرید بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.