رینگ لایت چیست ؟ معرفی بهترین مدل رینگ لایت (قیمت رینگ لایت)

راهنمای خرید رینگ لایت

هنر عکاسی یکی از محبوبترین هنرها است و افراد زیادی علاقه‌مند به یادگیری عکاسی هستند. امروزه همه افراد به واسطه گوشی‌های موبایل خود عکاسی می‌کنند اما اگر به صورت حرفه‌ای و  تخصصی عکاسی می‌کنید، باید تجهیزات عکاسی شما نیز کامل باشد. ما در این مقاله از وب سایت چی بگیر می‌خواهیم برایتان درباره انواع رینگ لایت بگوییم و اطلاعات مفیدی در اختیارتان بگذاریم.

 اگر قصد خرید یک رینگ لایت برای عکاسی به کمک دوربین عکاسی و یا حتی گوشی‌های همراه خود را دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید،  تا با آگاهی کامل بتوانید برای خرید رینگ لایت اقدام کنید.

رینگ لایت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

رینگ لایت یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی به صورت حرفه‌ای و با کیفیت است. به کمک این وسیله که حلقه‌ای دایره شکل است به صحنه‌ای که می‌خواهید از آن عکاسی کنید نور می‌تاباند. می‌توانید نور محیط را کنترل کرده و تصاویری باکیفیت به ثبت برسانید.

رینگ لایت حلقه‌ای از لامپ‌های ال‌ای‌دی است که بسیاری از یوتیوب‌برها از آن برای تامین روشنایی بیشتر استفاده می‌کنند. حلقه معمولاً روی سه پایه یا بالای دوربین نصب می شود.

از رینگ لایت برای عکاسی در محیط‌های بسته مثل آتلیه، خانه و سایر مکان‌های دیگر استفاده می‌کنند. برای عکاسی به کمک رینگ لایت نیازی به دوربین عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای نخواهید داشت و می‌توانید از رینگ لایت برای عکاسی با گوشی همراه نیز استفاده کرده و تصاویری منحصر به فرد با نور کافی به ثبت برسانید.

بررسی بهترین برند رینگ لایت 

3.8

رینگ لایت مدل DX-260

ابعاد این رینگ لایت معادل 26×26×3 سانتی‌متر است و وزن آن معدل ۲۰۰ گرم گزارش شده است. زاویه نوردهی این رینگ لایت ۱۸۰ درجه است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این رینگ لایت باکیفیت به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

  • کنترل میزان شدت نور
  • کنترل کردن رنگ نور
  • قابلیت تنظیم ارتفاع پایه تا ۲ متر
  • قابلیت سازگاری با گوشی‌های موبایل، دوربین‌های عکس برداری و فیلم برداری
  • مجهز به رینگ لایت، سه پایه، هولدر، ریموت سیم دار و پایه هولدر

رینگ لایت مدل YQ-320A به همراه پایه 

این رینگ لایت به شدت سبک بوده و وزن آن معادل ۲۶۵ گرم است. توان خروجی آن ۳۰ وات بوده و دارای آداپتور، ریموت کنترل و ۲ دمای رنگی است. دمای رنگ این رینگ لایت 3000 و 6500 کلوین است و زاویه نوردهی تا ۱۲۰ درجه داشته و قابلیت کم و زیاد شدن شدت نور را دارد.

رینگ لایت مدلFRL-S20

ابعاد این رینگ لایت منحصر به فرد معادل 20×22×40 سانتی‌متر است و وزن آن معادل ۲۰۰ گرم است. قطر خارجی رینگ لایت معادل ۲۰ سانتی‌متر بوده و قابلیت تنظیم میزام نور با دمای رنگ ۳۲۰۰ تا  ۶۰۰۰ را داشته و زاویه نوردهی آن ۳۶۰ درجه و عمر مفید لامپ‌های آن ۳۰۰۰۰ است.

رینگ لایت مدل 26CM

اگر به دنبال خرید رینگ لایت با قیمت مناسب هستید، این رینگ لایت گزینه به شدت مناسبی است و ابعاد آن معادل 26×26×2 سانتی‌متر و وزن آن معادل ۳۲۰ گرم است. زاویه نوردهی این رینگ لایت ۱۸۰ درجه و مناسب برای دوربین‌های عکس برداری و فیلم برداری بوده و مجهز به اتصال USB است و امکان قرار دادن به روی سه پایه را دارد.

رینگ لایت مدل SA-3366

اگر قصد خرید یک رینگ لایت حرفه‌ای دارید این مورد به شدت پیشنهاد می‌شود و ابعاد آن معادل 50×30×6 سانتی‌متر بوده و دارای وزنی معادل ۱۰۰۰ گرم است که قابلیت تغییر رنگ از کاملا آفتابی بع مهتابی را داشته و زاویه نوردهی آن ۳۶۰ درجه است.

این رینگ لایت دستگیره حمل داشته و دمای رنگ آن ۳۵۰۰ تا ۶۵۰۰ است و امکان قرار دادن به روس ۳ پایه داشته و برای گوشی نیز مناسب است.

رینگ لایت مدل live s

ابعاد این رزنگ لایت سلفی معادل 19×15×8 سانتی‌متر بوده و وزن آن معادل ۵۰۰ گرم است  که زاویه نوردهی ۲۶۰ درجه دارد‌‌.این رینگ لازت پرکاربرد دارای ۱۰ سطح روشنایی است و سه رنگ نور داردو از آن به عنوان چراغ مطالعه نیز می‌توانید استفاده کنید و قابلیت استفاده با شارژر و پاور بانک را نیز دارد.

هر آنچه که برای خرید رینگ لایت باید بدانید:

نکات مهم برای خرید رینگ لایت

امروز رینگ لایت‌ های متفاوت و متعددی در بازار به فروش می‌رسند و لازم است که به هنگام خرید این محصول به نکاتی و فاکتورهایی توجه ویژه‌ای داشته باشید این نکات به شرح زیر هستند:

مشخص کردن هدف عکاسی:

قبل از اینکه برای خرید رینگ لایت اقدام کنید بهتر است که هدف خود را از خرید آن مشخص کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای آتلیه عکاسی خود رینگ لایت خریداری کنید بهتر است که از با کیفیت‌ترین محصولات استقبال کرده و برای آن‌ها هزینه پرداخت کنید. اما اگر قصد استفاده روزمره از رینگ لایت را دارید می‌توانید رینگ لایت‌ گوشی استفاده کنید.

برای انتخاب رینگ لایت باید به سازگار بودن آن و نوع چراغ‌هایی که به روی آن نصب می‌شوند، دقت داشته باشید.  برخی از رینگ لایت‌ها با منبع تغذیه شما سازگاری داشته و می‌توانید برای استفاده از آن‌ها از انواع پاوربانک و باتری استفاده کنید.

به هنگام خرید رینگ لایت حتماً به سازگاری آن به محیط خود توجه داشته باشید تا منابع انرژی کمتری را مصرف کند و همواره امکان استفاده از ان را داشته باشید.

میزان قدرت رینگ لایت:

قدرت و توانایی که رینگ ‌لایت‌ها دارند به شدت مهم بوده و برخی از آن‌ها به گونه‌‌ای هستند که می‌توانند ۳ الی ۱۰ ساعت مورد استفاده مداوم قرار بگیرند. اگر می‌خواهید به صورت طولانی مدت از رینگ لایت استفاده کنید حتماً توصیه می‌کنیم که از نوع  پرقدرت آن‌ استقبال کنید.

توجه به وزن رینگ لایت:

از دیگر مسائل بسیار مهمی که به هنگام خرید رینگ لایت باید به آن دقت داشته باشید وزن این تجهیزات است. در برخی مواقع لازم است که از رینگ لایت خود به صورت حامل استفاده کنید و مجبور به حمل آن باشید. در این شرایط با توجه به وزن ضرورت بسیار زیادی دارد.

لوازم جانبی رینگ لایت:

توصیه می‌کنیم که به هنگام خرید حتما به لوازم جانبی رینگ لایت دقت داشته باشید. برخی از رینگ‌لایت‌ ها به گونه‌ای هستند که خود دارای سه پایه بوده و برخی از آن‌ها نیاز به سه‌ پایخ و سایر لوازم جانبی دارند. به هنگام خرید به قابلیت‌های ویژه و نوع نورهای این وسیله نیز نهایت دقت را داشته باشید. چنانچه به موارد دیگر گفته شده نهایت دقت را داشته باشید می‌توانید بهترین رینگ لایت با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید و از دنیای عکاسی و فیلمبرداری نهایت لذت را ببرید.

مهمترین کاربرد رینگ لایت چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، رینگ لایت یکی از تجهیزات پرکاربرد در هنر عکاسی است و از جمله مهم‌ترین کاربردهای این وسیله منحصر به فرد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تاکید بر جزئیات بیشتر در تصاویر: زمانی که از یک رینگ لایت با کیفیت برای عکاسی استفاده می‌کنید،  نور تصویر شما به قدری مناسب و کافی است که تمام جزئیات تصویر با دقت بالایی ثبت می‌شوند و تصاویر شما کیفیت مطلوب‌تری خواهند داشت‌.
  • امکان عکاسی ماکرو با استفاده از رینگ لایت: در عکاسی ماکرو شما از اجسام و موجودات ریز عکاسی می‌کنید و ممکن است نور خوبی برای عکاسی وجود نداشته باشد. زمانی که از یک رینگ لایت درجه یک برای نورپردازی استفاده می‌کنید، تصاویری که به‌صورت ماکرو به ثبت می‌رسند به شدت جذاب و خیره کننده خواهد بود.
  • امکان ایجاد جلوه های رنگی: در برخی مواقع برای ایجاد تنوع در تصاویر خود به نورها و جلوه‌های متفاوتی نیاز دارید، رینگ لایت این کاربرد را داشته و از این بابت برای ایجاد جلوه‌های ویژه و رنگی آسوده خاطر خواهید بود.
  • امکان ضبط ویدیو: اگر تصویری را به ثبت برسانید و نور آن کافی نباشد به کمک ابزارهایی می‌توانید نور آن را زیاد و کم کنید، اما از آنجایی که فیلم به صورت یک مجموعه است نمی‌توانید نور آن را با دقت بالایی تنظیم نمایید. بنابراین با خرید یک ریرینگ لایت درجه یک می‌توانید تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری خود را کامل کرده و به راحتی در منازل خود فیلم‌های باکیفیت تهیه  کرده و فیلم برداری کنید.
  • نیاز حیاتی بلاگرها به رینگ لایت: از جمله طرفداران پروپاقرص رینگ لایت می‌توانیم به بلاگرها اشاره کنیم. این افراد معمولاً به صورت روزانه از فعالیت‌های خود به مانند آرایش و یا مسائل دیگر فیلمبرداری می‌کنند و در این زمینه حتما از رینگ لایت استفاده کرده و فیلم‌ها و تصاویر با کیفیت را برای مخاطب های خود ضبط می‌کنند.

اگر شما نیز به مانند یک بلاگر فعالیت می‌کنید و هنوز نسبت به خرید رینگ لایت اقدام نکرده.اید توصیه می‌کنیم که یکی از بهترین و با کیفیت ترین رینگ لایت‌ هایی که برایتان معرفی می‌کنیم را انتخاب کرده و با خرید آن کیفیت ویدیوهای خود را افزایش دهید.

به هنگام خرید رینگ لایت به چه مواردی باید دقت داشته باشیم؟

موارد زیر از جمله مهم‌ترین نکاتی هستند که هنگام خرید رینگ لایت باید آن‌ها دقت داشته باشید:

  • رنگ و دمای نور
  • امکان تنظیمات نوردهی
  • باتری و برق
  • نوع و طول پایه
  • رومیزی بودن رینگ لایت
  • نحوه نصب دوربین به روی رینگ لایت  آینه دار  بودن رینگ لایت 
  • امکان کنترل از راه دور رینگ لایت 
  • شدت نور رینگ لایت
  • و سایر امکانات دیگر

رینگ لایت ارزان قیمت بخریم یا رینگ لایت دست دوم؟ قیمت رینگ لایت؟

برای پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که باید به نیاز خود توجه داشته باشید. اگر می‌خواهیدبه صورت حرفه‌ای عکاسی کنید و بودجه کافی برای خرید رینگ لایت با کیفیت و پیشرفته ندارید،  می‌‌توانید خرید رینگ لایت دست دوم را انتخاب کنید. اما دقت داشته باشید که خرید لوازم دست دوم به صورت یک ریسک بوده و ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته باشند.

چرا یوتیوب‌برها از رینگ لایت استفاده می‌کنند؟

استفاده از نور اضافی باعث بهبود وضوح فیلم و عکس می شود، به خصوص هنگام فیلمبرداری در داخل خانه.

تولید فیلم حرفه ای اغلب شامل استفاده از حلقه های نورپردازی پیچیده با پرتوهای نور متعدد است. حتی عکاسان حرفه ای نیز معمولا از نورها برای افزایش کیفیت عکس های خود استفاده می کنند. برای نورپردازی یک صحنه با رینگ لایت نیازی به هیچ گونه تجربه تولید فیلم یا عکاسی ندارید. نور را به سمت سوژه خود می گیرید و یک عکس یا فیلم باکفیت تولید می کنید.

رایج ترین اندازه برای رینگ لایت چه سایزی است؟

در هنگام خرید رینگ لایت شما با دو اندازه روبه رو می شوید. اندازه کوچکتر که قطر حلقه داخلی است و اندازه بزرگتر که قطر حلقه بیرونی را نشان می دهد. 

متداول ترین سایزهای رینگ لایت 25 سانتی و 45 سانتیمتری است. رینگ‌لایت‌های 25 سانتی «چراغ‌های سلفی»نیز در نظر گرفته می‌شوند. رینگ لایت 45 سانتی قادر به روشن کردن یک اتاق کوچک است. 

برای عکس سلفی به چه اندازه ایی از رینگ لایت احتیاج داریم؟

هنگام عکاسی از هد شات یا سلفی، ممکن است فقط به یک حلقه نور کوچک 25 سانتی نیاز داشته باشید.

بیشتر رینگ‌لایت‌ های 25 سانتی به عنوان «چراغ حلقه‌ای سلفی» تبلیغ می‌شوند. آنها معمولاً روشنایی کافی برای برجسته کردن جزئیات چهره شما، حتی هنگام فیلمبرداری در اتاقی با نور کم ارائه می دهند.

در کنار  رینگ لایت 25 سانتی، می توانید گزینه های 20 و 12 سانتی  نیز تست کنید.

رینگ لایت گوشی همراه به چه صورت است؟

رینگ لایت گوشی همراه به گونه‌ای است که محل نصب و قرار گرفتن گوشی همراه داشته و با نصب گوشی خود به روی آن می‌توانید راحتی به تهیه فیلم و عکس بپردازید

 سخن آخر:

 در این مقاله از وب سایت چی بگیر برای افرادی که به صورت حرفه‌ای و تخصصی و یا حتی به صورت آماتور عکاسی می‌کنند از تجهیزات عکاسی و انواع رینگ لایت گفتیم و به کاربردهای این وسیله اشاره کردیم. حال می‌توانید با آگاهی کامل برای خرید بهترین رینگ لایت  وارزان قیمت ترین رینگ لایت برای عکاسی و فیلمبرداری اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
نظرات چی بگیر - سارا

عالی

25 شهریور 1400 - 12:06

پاسخ
نظرات چی بگیر - سارگل

بسیار عالی و پرکاربرد بود برام.ممنونم

5 شهریور 1400 - 18:21

پاسخ