معرفی و قیمت خرید بهترین بخاری گازی (بدون دودکش و با دودکش)

راهنمای خرید بهترین مارک بخاری گازی بدون دودکش

یکی از مهم‌ترین لوازمی که نیاز به آن در هر خانه‌ای احساس می‌شود، بخاری گازی است. در گذشته استفاده از بخاری‌های نفتی و برقی مرسوم‌تر از استفاده از بخاری گازی بود ولی امروزه بخاری‌های گازی طرح شومینه، بخاری‌های دیواری و زمینی جایگزین بخاری‌های قدیمی شده‌اند‌. اگر قصد خرید بهترین بخاری گازی را داشته و به دلیل قیمت بخاری گازی و کاربردهای آن‌ها مردد هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه سایت چی بگیر باشید.

در این مقاله برایتان خواهیم گفت که به هنگام خرید بخاری گازی ارزان و باکیفیت به چه موارد مهمی دقت داشته باشید و در ادامه نیز تعدادی از بهترین بخاری‌های ایرانی و خارجی اعم از بخاری گازی نیک کالا، بخاری گازی ایران شرق و سایر موارد دیگر را برایتان معرفی خواهیم کرد.

از جمله بهترین بخاری بدون دودکش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلار
  • آبسال 
  • نیک کالا
  • توان
  • مروارید 
  • ایران شرق 

بخاری گازی نیک کالا مدل mc28

بخاری گازی نیک کالا مدل mc28

طول این بخاری گازی زیبا ۱۰۲۵میلی‌متر و عرض آن ۳۶۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۸۰۵میلی‌متر است. وزن بخاری نیک کالا معادل ۳۸ کیلوگرم است و رده انرژی آن D است. این بخاری قابلیت نصب با روی زمین را دارد.

نوع سوخت این بخاری گاز شهری است و تمامی شیرهای آن تمام اتوماتیک هستند و شیشه آن به شدت ایمن است. این بخاری مجهز به ترموکوپل، حالت تنظیم شعله، جرقه زن بوده و نیاز به دودکش دارد.

بخاری گازی ایران شرق مدل benyamin 220

بخاری گازی ایران شرق مدل benyamin 220

اگر قصد خرید یک بخاری باکیفیت ایرانی را دارید این بخاری گزینه بسیار مناسبی است و طول آن ۸۵۰ میلی‌متر و عرض آن ۴۰۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۷۵۰ میلی‌متر است. وزن این بخاری ۳۰ کیلوگرم گزارش شده است.

رده انرژی این بخاریE بوده و قابلیت نصب به روی زمین را دارد و نوع شیر کنترل آن نیمه اتوماتیک است.این بخاری مجهز به شیشه ایمن،جرقه زن و تنظیمات شعله است.

بخاری گازی ارنست مدل 28000

بخاری گازی ارنست مدل 28000

ابعاد این بخاری گازی منحصر به فرد 740×310×800 میلی‌متر است و وزن آن حدود ۳۳ کیلوگرم بوده و رده انرژی آن E  است و به صورت زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع سوخت این بخاری گاز شهری است و مجهز به ترموکوپل، تنظیمات شعله، جرقه زن و سایز امکانات دیگر است و حداکثر ظرفیت گرمادهی آن ۶۰۰۰ کیلوکالری است.

بخاری گازی سایوا گستر مدل بدون دودکش شقایق

مشخصات
ابعاد24*53*73
نوع سوختگاز شهری
امکاناتترموکوپل
تنظیم شعلهدارد
نوع شیر کنترلتمام اتوماتیک
ایمنیسیستم خاموشی خودکار
قابلیت نصبدیوار/رومیزی/زمین

نکته: این بخاری برای مکان هایی که سیستم تهویه مناسبی ندارند مانند اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی مناسب نیست.

بخاری گازی آیسان خزر مدل بدون دودکش کد AK770

مشخصات
ابعاد18*54*68
نوع سوختگاز شهری/ گاز مایع
تنظیم شعله3 حالته
شیر کنترلتمام اتوماتیک
سیستم ایمنیسیستم قطع خودکار
قابلیت نصبدیوار/زمین


بخاری گازی پاییزان مدل 7000

مشخصات
ابعاد32*52*64
نوع سوختگاز شهری
سیستم ایمنی سیستم قطع خودکار
قابلیتتنظیم شعله
قابلیت نصبزمین

بخاری گازی مدل رویال

مشخصات
ابعاد 88*87*37
نوع سوخت گاز شهری/ گاز کپسول
امکانات بخاریترموکوپل
نوع شیرنیمه اتوماتیک
قابلیت نصبزمین
نگهدارینیاز به دودکش

بخاری گازی آبسال مدل 437

مشخصات
ابعاد63*40*13
نوع سوختگاز شهری
امکانات بخاریترموکوپل
حالت تنظیم شعله3 حالته
رده مصرف انرژیE
قابلیت نصبدیوار/ زمین
سیستم ایمنیشیشه ایمن


در ادامه بخوانید : راهنمای خرید و قیمت بخاری برقی و هیتر برقی ( ارزان ترین)

برای خرید بهترین بخاری گازی طرح شومینه به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید بخاری گازی نیز مانند سایر لوازم مورد نیاز خانه نیاز به دقت زیادی داشته و لازم و ضروری است که برای خرید آن باید به فاکتورهای مهمی دقت داشته باشید‌. این فاکتورها و موارد مهم عبارت‌اند از:

  • توجه به  ابعاد محیط:قبل از اینکه برای خرید بخاری گازی اقدام کنید، باید مشخص کنید که این بخاری را برای کدام قسمت خانه می‌خواهید استفاده کنید. باید به ابعاد محیط نهایت دقت را داشته باشید. به عنوان مثال فضای اتاق‌ها کوچک‌تر از سالن‌های پذیرایی است و برای گرم کردن محیط‌های بزرگتر به بخاری بزرگ‌تر نیاز خواهید داشت.
  • قابلیت ایمنی بخاری:اگر فرزند کوچکی در خانه خود دارید و یا حتی از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، توجه داشته باشید که بخاری گازی طرح شومینه ایمن باشد و برای سلامتی فرزندان و حیوانات خانگی خطرآفرین نباشد. دقت کنید که سنسور تشخیص سطح اکسیژن در بخاری شما وجود داشته باشد. این سنسور قابلیت خاموش کردن بخاری را در مواقعی که سطح اکسیژن به حالت غیر قابل مجاز برسد را دارد. 
  • توجه به گرمایش بخاری: هر بخاری گازی قدرت و توانایی برای گرمایش دارد. همانطور که قبلا اشاره کردیم توجه به محیط و فضای خانه اهمیت ویژه‌ای داشته و باید بخاری گازی خرید نمایید که توانایی گرمایش این محیط را داشته باشد. 
  • نیاز به دودکش: از دیگر مسائل مهمی که به هنگام خرید بخاری گازی باید به آن دقت داشته باشید مسئله دودکش است. برخی از بخاری‌ها قابلیت استفاده به صورت بدون دودکش را داشته و در واقع بخاری گازی بدون دودکش هستند. عدم وجود دودکش زیبایی منزل شما را بیشتر کرده و جلوه ویژه‌ای به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد.‌ توجه داشته باشید که در بخاری‌های نیازمند به دودکش مراقبت از دودکش نیز اهمیت ویژه‌ای داشته و دردسرهای خاص خود را دارد. اگر فضای شما قابلیت چرخش هوا را دارد و در اصطلاح فضای بسته‌ایی نیست می‌توانید از نوع بدون دودکش استفاده کنید. (بخاری گازی بدون دودکش بیشتر برای فضاهای کاری استفاده می‌شود)
  • ابعاد بخاری گازی: هر بخاری گازی دارای ابعاد خاص بوده و بهتر است که قبل از اقدام برای خرید محل نصب بخاری را مشخص کرده و سپس با توجه به ابعاد محیط برای خرید بخاری اقدام نمایید. بنابراین توجه به سایز بخاری گازی به شدت حائز اهمیت بوده و نیازمند دقت ویژه‌ است‌.
  • قابلیت نصب: برخی از بخاری‌های گازی بدون دودکش قابلیت نصب به روی دیوار را داشته و برخی نیز فقط به روی زمین نصب می‌شوند. معمولا بخاری‌های گازی طرح شومینه قابلیت نصب به روی دیوار را ندارند و فقط به عنوان نصب به روی زمین استفاده می‌شوند. آن دسته از بخاری‌هایی که قابلیت نصب روی دیوار را دارند نسبتاً سبک وزن بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کنند‌.
  • قابلیت حمل آسان: بخاری‌هایی که وزن سبک داشته و قابلیت حمل آسان‌ دارند به مراتب بهتر از بخاری‌های سنگین وزن بوده و می‌توانید به هنگام تعویض منزل و یا نظافت به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن نیز قادر به گرم کردن محیط هستند.
  • میزان مصرف انرژی: هر بخاری دارای یک رده‌ی مصرف انرژی است و باید به هنگام خرید به این مسئله نهایت دقت را داشته باشید و بخاری خریداری نمایید که مصرف انرژی متعادلی داشت و به طبیعت نیز از نظر زیستی آسیب وارد نکند. بخار گازی بدون دودکش از نظر مصرف انرژی کم مصرف تر هستند. اما در هنگام خرید باید به موارد ایمنی این نوع بخاری دقت کنید.

بهترین بخاری گازی طرح شومینه

آیا بخاری بدون دودکش برای منزل مناسب است؟

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از بخاری گازی بدون دودکش استفاده نکنید، مگر اینکه مدل آن بدون دودکش باشد. استفاده از بخاری‌هایی که نیاز به دودکش دارند، بدون دودکش خطرناک بوده و احتمال گازگرفتگی دارد. از بخاری گازی بدون دودکش هم باید بسیار با دقت استفاده کرد و استفاده از این نوع بخاری فقط برای مکان‌هایی که بسته نیستند مناسب است.

نحوه‌ روشن کردن بخاری گازی به چه صورت است‌؟  

برخی از بخاری‌های باکیفیت گازی دارای جرقه بوده و تمام اتوماتیک هستند‌، شیوه‌ی روشن کردن این بخاری‌ها به شدت آسان بوده و یادگیری آن برای هر شخصی امکان پذیر است.

برای نصب بخاری گازی چگونه عمل کنیم؟

زمانی که بخاری گازی خریداری می‌کنید، برای نصب آن می‌توانید از نمایندگی مربوطه کمک بگیرید. قبل از استفاده از بخاری گازی توصیه می‌کنیم که دفترچه راهنمای آن را به صورت کامل مطالعه کرده و از قابلیت‌های ویژه آن باخبر شوید.

سخن پایانی

در این مقاله از وب سایت چی بگیر برایتان درباره انواع بخاری گازی بدون دودکش، بخاری گازی زمینی، دیواری و شومینه‌ای گفتیم و همچنین اشاره داشتیم که برای خرید باید به چه نکاتی دقت داشته باشید. حال می‌توانید با خیالی آسوده یکی از بهترین بخاری‌های گازی معرفی شده را خریداری کرده و فضای خانه خود را گرم و صمیمی نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.