کولر گازی: راهنمای خرید و قیمت انواع کولر گازی (جنرال،گری،ال جی...)

راهنمای خرید کولر گازی:

امروزه در بیشتر محیط های مسکونی، اداری و یا فروشگاهی، برای گرمایش یا سرمایش فضا، از کولر گازی استفاده می کنند. چرا که این سیستم ها، به بهترین نحو عمل کرده و فضای داخل را کامل مطبوع و تازه نگهداشته و دمای فضا را ایده آل می سازند. در کنار این مزایا، دیگر مشکلات و دردسر های کولر های آبی یا سیستم های گرمایشی سنتی نیز در کار نیست. همچنین انواع مختلفی از کولر گازی وجود دارند که برای فضاهای مختلف می توانید آن ها را تهیه کنید. همچنین نکات مهم در هنگام خرید کولر گازی وجود دارند که در این مقاله از چی بگیر، به تمامی این نکات پرداختیم تا بهترین و مناسب ترین تجربه خرید را داشته باشید.

کولر گازی، دریچه هوای تازه و مطبوع در منزل شما!

با توجه به طیف گسترده ای از انواع کولر های گازی، انتخاب بهترین گزینه برای خرید یک کولر گازی خوب و متناسب با فضای مورد نظر شما، شاید کمی دشوار به نظر بیاید. مهم ترین نکاتی که قبل از خرید کولر گازی باید به آن توجه کرد، مواردی از قبیل ظرفیت، قیمت، نوع، برند و... است که در ادامه، به تمامی این موارد خواهیم پرداخت تا به شما در خرید بهترین کولر گازی، متناسب با نیاز خود، کمک کنیم:

انواع مدل های کولر گازی کدام اند؟

کولر های گازی، شامل انواع مختلفی از نظر ابعاد و نوع کاربرد می شوند:

کولر گازی سیستم اسپلیت دیواری

کارکرد این نوع کولر گازی، به این صورت است که هوای گرم محیط را مکش کرده و هوای سرد و مطبوع پخش می کند. همچنین این دستگاه از دو قطعه مجزا تشکیل شده که یک پنل به صورت دیواری داخل فضا و قطعه دیگر آن، در فضای باز نصب می شود. یکی از مزایای این نوع کولر های گازی، بی سر و صدا بودن آن هاست؛ چرا که قطعه پر سرو صدای کولر یعنی کمپرسور، در قطعه دوم قرار دارد که در بیرون محیط نصب می شود. این سیستم، با قابلیت تغییر درجه دما، هم مناسب سرمایش در تابستان بوده و هم قابلیت ایجاد گرمایش در فصول سرد و زمستانی است.

مزایای کولز گازی دیواری (اسپیلت دیواری)
بی سر و صدا است.
قابلیت تغییر درجه دما را دارد (سرمایش و گرمایش)

سیستم اسپلیت ایستاده

خرید و قیمت کولر گازی ایستاده

این سیستم خنک کننده نیز همانند اسپلیت دیواری، از دو یونیت مجزا تشکیل شده؛ با این تفاوت که یونیت داخلی این کولر، از ابعاد بزرگتری تشکیل شده و در روی زمین بصورت ایستاده قرار می گیرد. یونیت دوم نیز بیرون از ساختمان قرار گرفته و گرمای مکش شده توسط یونیت داخلی را توسط فن به هوای بیرون منتقل می سازد. همچنین این دستگاه هم قابلیت گرمایش و هم قابلیت سرمایش را داراست. با توجه به قدرت کمپرسور های این نوع اسپلیت و تولید سرمایش قوی تر، برای محیط های بزرگ تر و پر جمعیت تر مانند تالار ها و رستوران ها توصیه می شود. ظرفیت های 24000BTU تا 100000BTU از این دستگاه در بازار موجود است.

مزایای اسپیلت ایستاده
قابلیت گرمایش و سرمایش
مناسب برای مکان های بزرگ

کولر گازی پرتابل (قابل حمل)

قیمت کولر گازی قابل حمل

اگر به دنبال خنک کردن یک فضای کوچک مانند اتاق خواب شخصی یا اتاق کار خود هستید، می توانید از این دستگاه استفاده کنید. یک کولر گازی ارزان و کوچک که قابل حمل است و به راحتی می توان آن را جابجا کرد. 

مزایای کولر گازی پرتابل
مناسب برای فضاهای کوچک
قیمت مناسب و ارزان

کولر گازی پنجره ای

خرید و قیمت کولر گازی پنجره ایی

این دستگاه، به گونه ای طراحی شده که تمامی اجزای خنک کننده آن، در یک محفظه قرار گرفته و هوای خنک و تازه، توسط یک قاب پنجره ای که در جلوی آن قرار گرفته، به هوای داخل منتقل می شود. اگر فضای کوچکی را مد نطر دارید می‌توانید از کولر گازی پنجره‌ایی استفاده کنید. 

مزایای کولر گازی پنجره ایی
مناسب برای فضاهای کوچک
به صرفه و اقتصادی

بهترین مارک کولر گازی کدام است؟ 

معرفی بهترین برند های کولر گازی در ایران:

حالا که ویژگی ها و نکات مهم در هنگام خرید کولر گازی را یاد گرفتید، وقت آن رسیده است که تصمیم خود را نهایی کرده و بهترین مارک کولر گازی و مناسب ترین آن را برای فضای مورد نظرتان انتخاب و خریداری کنید! در این قسمت، می خواهم لیستی از بهترین مارک کولر گازی را به شما معرفی کنم.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

کولر گازی T3 جنرال مدل GNR-14K-SA

این مدل از کولر گازی جنرال نیز از انواع کولر های گازی دیواری محسوب شده که به صورت سرمایشی و گرمایشی عمل می کند. یکی زا ویژگی های بارز این محصول، داشتن یک لوله مسی 3 تا 5 متری است که نصب آن را بسیار آسان تر می کند.

این مدل از کولر گازی دیواری جنرال، پرتاب هوای قوی و یکنواختی داشته و همچنین مصرف برق بسیار پایینی دارد. قیمت این محصول نیز بسیار مناسب است.

مشخصات فنی محصول:

  • میزان بهره وری انرژی: رتبه 3 (C)
  • امکانات ویژه: تصفیه هوا
  • محدوده ظرفیت سرمایش: 10000 تا 20000 BTU
  • نوع برق مصرفی: تک فاز

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

کولر گازی ال جی مدل M24AKH-SK2

این مدل کولر گازی ال جی، از سیستم اینورتر پشتیبانی کرده و مصرف برق را به حداقل ممکن رسانده است. از ویژگی های مهم این محصول، می توان به پرتاب هوای عالی و مطبوع اشاره کرد که اصلا برای افراد فضا آزاردهنده نبوده و لذت تجربه یک هوای بسیار عالی را رقم خواهد زد. همچنین با توجه به سیستمی که در طراحی این محصول استفاده شده، صدای بسیار کمی داشته که جز ویژگی های خوب این کولر ها است.

راحتی در نصب و زیبایی منحصر به فرد این مدل از کولر گازی ال جی، از ویژگی های دیگر این محصول به حساب می آیند که می توانید آن را با بهترین قیمت خریداری نمایید. 65% صرفه جویی در مصرف برق و همچنین سیستم عیب یابی هوشمند، از ویژگی های منحصر به فرد کولر گازی ال جی مدل M24AKH-SK2 است.

مشخصات فنی محصول:

  • محدوده ظرفیت سرمایشی: 20000 تا 30000 BTU
  • کارایی محصول: سرمایش و گرمایش
  • نوع برق مصرفی: تک فاز

کولر گازی ال جی مدل M19AKH-SK2

کولر گازی ال جی مدل M19AKH-SK2 یکی از محصولات منحصر به فرد ال جی است که در گرما و سرما، هوای بسیار مطبوع و لطیفی برای شما رقم می زند. با توجه به این که این کولر گازی ال جی، جز دسته محصولات دوئل اینورتر است، با عنوان دستگاه سبز یا کم مصرف یاد شده که مصرف بسیار پایینی در انرژی دارند.

این محصول، از ظرفیت 12000BTU برای سرمایش و 36000BTU برای گرمایش استفاده کرده و برای فضا های بزرگ، اداری و محل کار و جاهای پر رفت و آمد، توصیه می شود. مانند مدل قبلی که معرفی کردیم، این محصول نیز حدود 65% در مصرف برق صرفه جویی کرده و دارای سیستم هوشمند عیب یابی است.

همچنین با فناوری های به روز و منحصر به فردی که در طراحی کولر گازی ال جی مدل M19AKH-SK2 استفاده شده است، می توان آن را در مناطق گرم و حاره ای نیز استفاده کرد و از نظر جغرافیایی، برای اکثر مناطق متناسب است.

مشخصات فنی محصول:

  • میزان طول لوله کشی: 20متر
  • محدودیت ظرفیت سرمایشی: 10000BTU تا 20000BTU
  • نوع برق مصرفی: تک فاز
  • کارایی این محصول: سرمایش و گرمایش

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

کولر گازی ال جی مدل Next fighting2 NF249SQ1 24000

پشتیبانی از فناوری دوئل اینورتر، مصرف برق بسیار پایین، پرتاب هوای عالی، مطبوع و یکنواخت، دستگاه نکست فایتینگ ال جی با ظرفیت 24000 مناسب برای فضا های بزرگ تر و همچنین قدرتمند بودن، از ویژگی های اصلی مهم کولر گازی ال جی مدل Next fighting2 محسوب می شود.

مشخصات فنی:

  • بازدهی سرمایشی: 2.2
  • محدوده ظرفیت سرمایشی: 20000BTU تا 30000BTU
  • نوع برق مصرفی: تک فاز
  • دارای سیستم هوشمند عیب یابی

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

کولر گازی ایران رادیاتور مدل ICA-24CH-A

این نوع کولر گازی، از انواع اسپلیت های دیواری با قیمتی مناسب و دارای کمپرسور GMCC تولید شرکت توشیبا، محصولی قدرتمند برای سرمایش و گرمایش فضای مورد نظر شما است.

ایجاد فضایی مطبوع و تازه، پرتاب هوای لطیف و دلنشین و مصرف انرژی عالی و پایین، از ویژگی های اصلی کولر گازی یا اسپلیت ایران رادیاتور مدل ICA-24CH-A است که می توانید با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی، این محصول را خریداری کنید.

مشخصات فنی محصول:

میزان بهره وری انرژی: A

حداقل دما: -7 درجه

کاراییسرمایش و گرمایش
نوع برق مصرفی تک فاز
نوع کمپرسور روتاری
نمایشگر جلوی پنلدارد
حداکثر ارتفاع لوله کشی 10 متر

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

رده انرژیB
محدوده ظرفیت سرمایشی
بالای ۳۰ هزار BTU/hr
نوع برق مصرفی 3 فاز
امکان تصفیه هوا دارد
ریموت کنترل دارد

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

رده مصرف انرژی A
امکان تصفیه هوادارد
محدوده ظرفیت سرمایشی
۲۰ تا ۳۰ هزار BTU/hr
نوع برق مصرفیتک فاز

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

قبل از خرید کولر گازی چه نکاتی را بررسی کنیم؟

با توجه به نوع محلی که می خواهید کولر گازی مورد نظر خود را نصب و راه اندازی کنید، نکات مهمی وجود دارند که باید به آن ها توجه کنید. انتخاب بهترین مارک کولر گازی، مناسب ترین ظرفیت آن و پیدا کردن یک کولر گازی ارزان و اقتصادی با توجه به بودجه مورد نظر شما مواردی هستند که به آن ها خواهیم پرداخت

چه ظرفیت از کولر گازی را انتخاب کنیم؟

چه ظرفیتی مناسب فضای مورد نظر شما است؟

اولین گام، برای انتخاب کولر گازی مورد نظرتان، انتخاب ظرفیت و قدرت کولر گازی است که بر اساس BTU (واحد اندازه گیری حرارت بریتانیا) و قدرت آن بر اساس کیلو وات محاسبه می شود. منزل مسکونی یا محل کار؟ اداره یا مغازه، رفت و آمد زیاد یا تعداد ساکنین کم؟ تجاری یا مسکونی؟ فضای بزرگ یا فضای کوچک؟ آب و هوای گرم و خشک یا سرد و مرطوب؟ همه و همه نکاتی هستند که در انتخاب یک کولر گازی با ظرفیت و قدرت ایده آل، تعیین کننده هستند. به راهنمای زیر توجه کنید:

ابعاد ظرفیت کولر گازی
10 تا 20 متر 9000BTU
20 تا 30 متر 12000BTU
30 تا 45 متر18000BTU
45 تا 60 متر24000BTU
75 تا 90 متر36000BTU
90 تا 120 متر48000BTU

میزان بهره وری انرژی یا EER

هنگام خرید کولر گازی مورد نظر خود، حتما به برچسب انرژی یا میزان بهره وری انرژی آن توجه کنید. با توجه به فرایند پیچیده و پرمصرفی که این سیستم ها دارند، سعی کنید در بین آن ها، دستگاهی را انتخاب کنید که رتبه EER آن A یا B باشد. دستگاه های بالای C بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین میزان بازدهی را دارند.

قیمت کولر گازی

قیمت کولر گازی، با توجه به نوع، ابعاد، ظرفیت و برند، می تواند متفاوت باشد. اما، باید توجه داشته باشید که فریب قیمت های پایین و کالای قاچاق و بی اصالت موجود در بازار را نخورید. چرا که اگر کوچک ترین مشکلی وجود داشته باشد، هیچکس پاسخگو نخواهد بود. پس قیمت کولر گازی خوب، نه قیمت خیلی گزاف و بالایی است و نه مبلغی ناچیز و ارزان. به دنبال جنس با کیفیت و با اصالت در بازار باشید.

سیستم کولر گازی اینورتر چیست؟

در واقع اینورتر یک قطعه الکترونیکی و دیجیتالی است که برای تبدیل جریان برق متناوب به مستقیم استفاده می شود. زمانی که دمای محیط، به دمای تنظیم شده اسپلیت می رسد، موتور سیستم خنک کننده خاموش شده و پس از تغییر دما، مجددا راه اندازی می شود که مصرف زیاد انرژی را به دنبال دارد. زمانی که اینورتر روی کولر گازی نصب است، پس از رسیدن به دمای مطلوب، موتور اسپلیت دیگر خاموش نشده بلکه دور موتور آن کاهش پیدا می کند که این به معنی کاهش چشمگیر مصرف انرژی است.

چند وقت یکبار کولر گازی نیاز به شارژ گاز و سرویس دهی دارد؟

معمولا کولر گازی پنجره ای و پرتابل، خیلی نیاز به سرویس دهی پیدا نمیکنند اما دیگر اسپلیت ها، مخصوصا دیواری و ایستاده، معمولا سالی یکبار به تمیزکاری، سرویس و شارژ گاز نیاز دارند.

کلاس آب و هوایی در مورد کولر های گازی به چه معناست؟

کولر های گازی، از نظر کلاس آب و هوایی به سه دسته کلی تقسیم می شوند: سردسیر، معتدل (T1) و گرمسیر (T2) که بیشتر کولر ها، از نوع اول هستند.

فیلتر کولر گازی هرچند وقت یکبار نیاز به شست و شو و سرویس دارند؟

معمولا فیلتر کولر گازی در فضاهای معمولی و کوچکتر ماهی یکبار و کولر های فضاهای پررفت و آمد مانند فروشگاه ها یا اداره جات، تقریبا هر دو هفته یا 20 روز یکبار نیاز به نظافت دارند. توجه داشته باشید که فقط با آب خالی فیلتر را بشویید و پس از خشک شدن در سر جایش قرار دهید.

نتیجه گیری 

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران، در فصول مختلف، شاهد تغییرات دمایی زیادی هستیم. تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد! به ویژه در قسمت های شمالی کشور که رطوبت زیادی وجود دارد و گرمای تابستان بسیار آزار دهنده است. یا مناطق غربی کشور که اکثر روز های سال، هوا سرد و زمستانی است. از طرفی دیگر، استفاده از وسایل سنتی گرمایشی و سرمایشی مانند کولر های آبی یا بخاری، مشکلات خود را دارد و البته استفاده از آن ها در برخی مناطق دردی را دوا نمی کند! پس راه حل چیست؟ برای مقابله با این شرایط چه باید کرد؟ در این مطلب از چی بگیر شما را با برند کولر گازی و نکات مهمی که در هنگام خرید باید به آنها دقت کنید، آشنا  کردیم. امیدوارم بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خرید خود را با ما در میان بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.