معرفی و خرید بهترین مارک ماشین ظرفشویی (ایرانی و خارجی)

راهنمای خرید بهترین مارک ماشین ظرفشویی

اگر شما هم قصد خرید ماشین ظرفشویی دارید از آنجایی که این وسیله تقریبا هزینه زیادی برای شما دارد بهتر است قبل از خرید اطلاعات خود را کامل کنید تا بهترین خرید بر اساس نیاز و بودجه خود داشته باشید. تیم چی بگیر اطلاعاتی جامع و مفید در خصوص خرید ماشین ظرفشویی در اختیار شما قرار می‌دهد.

پیشرفت تکنولوژی همواره در راستای راحتی بیشتر انسان بوده است. اگر به اطراف خود نگاه کنید قطعا چندین دستگاه می‌بینید که کارهای شما را راحت‌تر کرده‌اند. دستگاه‌هایی که زندگی ما به شدت به آن‌ها وابسته شده بدون اینکه خودمان بدانیم تا چه حد از راحتی خود را مدیون این وسایل هستیم. البته که زمان باارزش‌ترین دارایی انسان بوده و هست و استفاده از وسایل جدید در صرفه جویی در زمان به ما کمک می‌کنند و همچنین کمک می‌کنند بتوانیم از وقت خود بسیار بهتر استفاده کنیم. 

گفتیم بهتر است خرید شما با توجه به نیاز شما باشد. پس در ابتدا با انواع ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

با مدل های مختلف ماشین ظرفشویی آشنا شوید:

ماشین ظرفشویی در سه نوع کلی رومیزی، توکار، ایستاده یا همان مبله طراحی و تولید می‌شود. 

ماشین ظرفشویی توکار: 

این مدل ماشین ظرفشویی در فضای بین کابیت‌ها و در قسمتی که دسترسی به شیر آب و همچنین محلی برای نصب لوله تخلیه وجود داشته باشه، نصب می‌کنند. ماشین ظرفشویی توکار از نطر طراحی و زیبایی برای آشپزخانه‌های مدرن بسیار مناسب است و فضای کمی اشغال می‍کند. ماشین ظرفشویی توکار از نظر ظرفیت تقریبا با ماشین ظرفشویی ایستاده برابر است.

ماشین ظرفشویی رومیزی: 

این مدل ماشین ظرفشویی بسیار مورد استقبال خانواده‌های کم جمعیت قرار گرفته است. چون دارای یک سبد برای قرار دادن ظرف می‌باشند، به سرعت پر می‌شوند و نیازی نیست چند وعده برای شستن ظرف‌ها صبر کنید. از دیگر مزیت‌های این مدل فضای کمی است که روی کابینت می‌گیرند. ماشین ظرفشویی رومیزی قیمت کمتری نسبت به مدل توکار و ایستاده دارد. در هنگام خرید به ظرفیت دستگاه دقت کنید، معمولا ظرفیت 6 تا 8 نفره دارند. 

ماشین ظرفشویی ایستاده یا مبله: 

 ماشین ظرفشویی ایستاده از جمله مدل‌های پرطرفدار در بازار است. برای افراد با خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که مهمان بیشتری دارند این مدل مناسب‌تر است زیرا با داشتن چندین سبد برای قرارگیری ظروف به طور همرمان تعداد زیادی از ظروف را می‌شویند. ماشین ظرفشویی مبله قیمت و ظرفیت‌های مختلف نسبت به برندهای مختلف دارند.

ماشین ظرفشویی ایستاده اگر قابلیت نیم شور داشته باشد یک مزیت خوب محسوب می‌شود. در ادامه این قابلیت را بررسی می‌کنیم. 

ماشین ظرفشویی پاک شوما مدل MDF 15303 را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این دستگاه یک مدل مبله با ظرفیت 15 نفره و دارای سه سبد برای انواع ظروف می‌باشد. اگر دنبال دستگاهی هستید که شست و شوی اقتصادی با مصرف پایین آب و مصرف بهینه انرژی با نمودار مصرف انرژی A++ داشته باشد، ماشین ظرفشویی پاک شوما برای شما مناسب است. دارا بودن هشت برنامه مختلف شستشو به شما امکان می‌دهد تا از قابلیت‌های مختلف دستگاه به طور مثال شست و شوی ظروف گران‌بها و حساس نیز بهره‌مند شوید. نگران پر شدن کامل هر سه سبد نباشید چون این ماشین ظرفشویی قابلیت شست و شو با نصف ظرفیت را دارا است.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

ماشین ظرفشویی دوو مدل DWK-2560 یک دستگاه مبله با ظرفیت 15 نفره می‌باشد. دارای سه سبد با قابلیت تغییر جانمایی در آن‌ها و تغییر ارتفاع سبد بالایی برای قرار دادن ظروف با اندازه‌های مختلف می‌باشد. ماشین ظرفشویی دوو دارای 6 برنامه مختلف شستشو و همچنین قابلیت شستن میوه و سبزی را دارد. تولید صدا دستگاه برابر 49 دسی بل و دارای قفل کودک برای افزایش ایمنی می‌باشد. شستشو اقتصادی و سیستم شستشو سریع در 34 دقیقه از دیگر قابلیت‌های ماشین ظرفشویی دوو می‌باشد. 

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

ماشین ظرفشویی امرسان مدل ED14-MI3 یک دستگاه با کیفیت با دارا بودن 8 برنامه مختلف شستشو از جمله برنامه برای ظروف حساس و برنامه بخارشور یک دستگاه کاربردی می‌باشد. ماشین ظرفشویی امرسان شستشو اقتصادی و همچنین برچسب A++ را داراست. اگر ظرف‌های شما کل دستگاه را پر نمی‌کند می‌توانید از قابلیت ظرفیت نصفه دستگاه بهره‌مند شوید. دستگاه دارای سه سبد می‌باشد که سبد بالایی برای شستن قاشق و چنگال مناسب است همچنین شما می‌توانید برای شستن میوه و سبزی نیز از ماشین ظرفشویی امرسان استفاده کنید. 

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

ماشین ظرفشویی آ ا گ ساخت کشور ایتالیا است. این محصول با به روز ترین برنامه‌های شستشو ویژه ماشین ظرفشویی طراحی شده است. سیستم بازو یا پروانه ویژه پخش ماهواره‌ای آب باعث می‌شود آب به تمامی نقاط برسد و ظروف با کیفیت بیشتری شسته شوند. از دیگر قابلیت‌های دستگاه تکنولوژی sensorlogic که تعداد ظروف و میزان کثیفی آن‌ها اندازه‌گیری می‌شود و با برنامه مخصوص میزان آب و مواد شوینده به حداقل می‌رسد.سیستم خشک کن، براق کننده و دارا بودن نمودار +++A  از دیگر نکات مثبت ماشین ظرفشویی آ ا گ می‌باشد. 

ماشین ظرفشویی توکار سامسونگ مدل D170 محصول پیشنهادی بعدی است. برند شناخته شده محصول کیفیت کالا را تضمین می‌کند اما در خصوص ویژگی‌های این ماشین ظرفشویی باید بدانید که ظرفیت 14 نفره و دارای 2 سبد شستشو می‌باشد. این دستگاه قابلیت شستشو با نصف ظرفیت و همچنین شستشو میوه و سبزی را دارد. دارای نمودار ++A برای مصرف بهینه انرژی می‌باشد. تولید صدا 42 دسی بل است که جز دستگاه‌های کم صدا محسوب می‌شود. شستشو سریع، شستشو با تاخیر، شستشو شدید و قفل کودک از دیگر مزیت‌های دستگاه می‌باشد. 

ماشین ظرفشویی رومیزی مایدیا یک دستگاه با طراحی زیبا و جمع و جور برای افرادی است که فضای کمتری برای قرار دادن ماشین ظرفشویی دارند. این مدل ظرفیت 8 نفره با دو سبد می‌باشد. دارای قابلیت‌هایی مانند سیستم تاخیر در شستشو تا 24 ساعت، سیستم تمیز کننده، شستشو سریع و شستشو قوی است. از مزیت‌های قابل ذکر دستگاه این است که در هر سیکل فقط 8 لیتر آب مصرف می‌کند و نمودار مصرف انرژی آن نیز نسبتا کم و +A  می‌باشد. 

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

ماشین ظرفشویی رومیزی مایدیا یک دستگاه با طراحی زیبا و جمع و جور برای افرادی است که فضای کمتری برای قرار دادن ماشین ظرفشویی دارند. این مدل ظرفیت 8 نفره با دو سبد می‌باشد. دارای قابلیت‌هایی مانند سیستم تاخیر در شستشو تا 24 ساعت، سیستم تمیز کننده، شستشو سریع و شستشو قوی است. از مزیت‌های قابل ذکر دستگاه این است که در هر سیکل فقط 8 لیتر آب مصرف می‌کند و نمودار مصرف انرژی آن نیز نسبتا کم و +A  می‌باشد. 

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید

ماشین ظرفشویی رومیزی الگانس یک مدل با ظرفیت شش نفر و دارای یک سبد شستشو برای خانواده‌های کم جمعیت مناسب است. میزان مصرف آب دستگاه کم و همچنین رده مصرف انرژی +A می‌باشد. محفظه داخلی استیل و نمایشگر LCD که میزان کمبود نمک و مایع را نشان می‌دهد، از قابلیت‌های خوب ماشین ظرفشویی به حساب می‌آید.

محصول بالا ناموجوداست، میتوانید از محصولات پیشنهادی جایگزین دیدن کنید


در ادامه بخوانید : چرا باید یک ماشین ظرفشویی داشته باشیم؟

برای خرید بهترین مارک ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی به چه نکاتی دقت کنیم؟

در هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا خریدی خوب داشته باشید. توجه به این نکته ضروری می‌باشد که برخی ویژگی‌ها جز قابلیت‌های اساسی یک دستگاه ماشین ظرفشویی می‌باشد ولی برخی دیگر از ویژگی‌ها جز قابلیت‌هایی است که مزیت اضافی برای دستگاه محسوب می‌شود و البته هزینه اضافی دارد. 

ظرفیت ماشین ظرفشویی: 

قطعا یکی از مهم‌ترین اصل‌هایی که باید به آن توجه کنید خرید دستگاهی متناسب با نیاز شما است:

  • اگر خانواده‌ای کم جمعیت هستید که معمولا مهمان زیادی هم ندارید، ماشین ظرفشویی رومیزی می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد. در هنگام خرید ماشین ظرفشویی رومیزی به تعداد سبدها و ظرفیت دستگاه که معمولا 6 یا 8 نفره است، دقت کنید. 
  • اگر خانواده‌ای کم جمعیت هستید اما معمولا ظروف زیادی در هر وعده کثیف می‌کنید یا مهمان‌های زیادی به منزل شما رفت و آمد می‌کنند می‌توانید ماشین ظرفشویی مبله با قابلیت شستن نصف ظرفیت انتخاب کنید. در این حالت برنامه‌ای به دستگاه خود می‌دهید که به طور مثال فقط یک سبد را بشوید. با این کار در مصرف آب و مایع شستشو نیز صرفه جویی کرده‌اید.
  • اگر خانواده‌ای پرجمعیت هستید و دنبال راه حلی برای رهایی از ظرف‌ها و قابلمه‌های کثیف خود می‌گردید. خرید ماشین ظرفشویی مبله به شما توصیه می‌شود. این دستگاه‌ها معمولا با سه سبد شستشو و ظرفیت بالا تمام نیاز شما را پاسخ می‌دهند.

مصرف انرژی در ماشین ظرفشویی: 

داشتن برچسب انرژی برای هر وسیله برقی از جمله ماشین ظرفشویی یک امر بسیار واجب است. دستگاه‌هایی که میزان مصرف آب و انرژی پایینی دارند را در اولویت انتخاب قرار دهید.

برنامه‌های شست و شو: 

در هنگام خرید ماشین ظرفشویی خوب حتما به دفترچه راهنما محصول توجه کنید. ماشین ظرفشویی‌های مختلف ممکن است برنامه‌های متنوعی نیز داشته باشند ولی اکثر آن‌ها حداقل پنج یا شش برنامه مختلف شستشو را دارا هستند. به طور مثال برنامه شستشو با تاخیر، شستشو سریع، شستشو قوی، سیستم خشک کن، پخش آب از جهات مختلف، شستشو ظروف حساس و غیره که شما بر اساس نیاز خود دستگاه را تنظیم کنید. البته توجه داشته باشید داشتن برنامه‌های خیلی زیاد و متنوع ممکن است هرگز به کارتان نیاید و فقط هزینه اضافی برای شما به وجود بیاورد.

برخی سنسورهای دستگاه قابلیت‌هایی خوب و کارآمد است که در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار می‌باشد. به طور مثال سیستم تشخیص تعداد ظروف و میزان کثیفی آن‌ها باعث می‌شود دستگاه برنامه‌ای با میزان مناسب آب و دما ارائه دهد. یا قابلیتی مانند سیستم تاخیر که خود دستگاه در زمانی خارج از اوج مصرف برق شروع به کار می‌کند که باعث کاهش هزینه‌های مصرف کننده می‌شود.

میزان سر و صدای ماشین ظرفشویی

معمولا کار دستگاه در هنگام ورود و تخلیه آب و شستشو ظروف یک عمل پر سر و صدا می‌باشد که قطعا برای خانواده به خصوص در زمان استراحت خوشایند نیست. پس توجه به این نکته که دستگاه شما قابلیت کار کردن با تولید صدا پایین را داشته باشد یک مزیت عالی محسوب می‌شود.

سیستم فیلترینگ آب در ماشین ظرفشویی:

در مناطقی که سختی آب بالا است شاید مسئه مهمی باشد که ماشین ظرفشویی از قابلیت فیلترینگ آب بهره مند باشد تا ظرف‌ها بعد از شستشو کاملا بدون لکه باشند. اگر این موضوع برای شما مهم است حتما در هنگام خرید به آن توجه کنید. البته سیستم فیلترینگ آب باعث می‌شود چربی‌ها زودتر پاک شوند و میزان مواد شوینده کمتری مصرف شود.

برنامه مختص به شستن میوه و سبزیجات: 

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی و البته پرطرفدار ماشین‌ ظرفشویی برنامه مخصوص شستن میوه و سبزیجات است. اگر شما هم تمایل دارید تا میوه و سبزیجات خود را با خیالی آسوده ضدعفونی کنید پس به این نکته نیز دقت کنید. 

سخن آخر: 

در این مقاله از وب سایت چی بگیر سعی کردیم اطلاعت جامع در خصوص خرید ماشین ظرفشویی در اختیار شما قرار دهیم. فراموش نکنید برای یک خرید با اطمینان درخواست گارانتی و کارت خدمات پس از فروش از فروشنده الزامی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
ماشین ظرفشویی قیمت انواع ماشین ظرفشویی