قیمت و خرید ظروف مینا کاری (بشقاب مینا کاری، گلدان مینا کاری...)

راهنمای خرید ظروف مینا کاری شده

هنرمیناکاری بر روی ظروف از برجسته‌ترین و فاخرترین هنرهای ایرانی است. این هنر چشم نواز ایرانی، مورد توجه تمام هنردوستان در سراسر جهان است. هنر میناکاری میراث ایرانی است. میناکاری معمولا بر روی فلزاتی از قبیل طلا، مس، نقره و برنج انجام می‌شود. هرچند که امروزه مینا کاری بر روی سفال نیز انجام می‌گیرد. 

گفتنی است میناکاری بر روی مس صورت گیرد. و بیشترین تولیدات را ظروف مسی، و بشقابهای مسی تشکیل می دهند. این ظروف توسط مسگرها به شکل دلخواه در می‌آید سپس در کوره با درجه بالا پخت و لعاب کاری صورت می‌گیرد. ظروف لعابکاری شده توسط رنگهای مخصوص میناکاری نقش‌بندی می‌شوند. این نقوش اسلیمی، ختایی، تذهبی، گل و مرغ و یا ترکیبی از این نقوش هستند. 

انجام هنرمیناکاری کاری راحت و آسان نیست. هنرمندان به نام و با توانایی فوق‌العاده بالایی این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل بسیار ارزشمند هستند و قیمت بالایی دارند.

بشقاب میناکاری طرح ماهور کد 30

بشقاب میناکاری طرح ماهور کد 30 بشقابی، دست‌ساز از گالری سعدی است. این بشقاب از بهترین آثار ساخت استادان اصفهانی است و برای هدیه و سوغات مورد مناسبی است. ابعاد این اثر 29 در 29 سانتی‌متر است. برای موارد تزئینی در منزل بسیار مناسب است.

این بشقاب میناکاری شده در اصفهان تولید شده و جنس بدنه آن هم از مس است.

ست گلاب پاش و بشقاب میناکاری کد S02

ست گلاب پاش و بشقاب میناکاری کد S02 را در تصویر ملاحظه می‌نمایید. این محصول کار دست است و این گلاب پاش به همراه بشقاب 8 گوش در زیر که ابعادش 25 در 25 سانتی‌متر ارایه می‌گردد.

تکنیک به کار رفته بر روی این ست زیبا مینای برجسته است که هم امکان استفاده از آن هست و هم برای موارد تزئینی از آن استفاده می‌شود. این ست زیبا در همدان تولید شده و جنس بدنه آن هم از سفال است.

سینی میناکاری مسی آسمانی مدل بوستان کد S-4

سینی میناکاری مسی آسمانی مدل بوستان کد S-4 کاملا کار دست هنرمندان ایرانی در اصفهان است. برای تولید این محصول از مس خالص نورد شده استفاده شده است. لعاب به کار رفته در این سینی هم یک لعاب مرغوب است. نوع تکنیک به کار رفته شده در این سینی میناکاری شده، مینای نقاشی است و شما می‌توانید از این محصول به صورت کاربردی نیز استفاده نمایید و هم به صورت تزئینی.

ابعاد این محصول30 در 25 سانتی‌متر است. بدنه این محصول قلم زنی شده است. گفتنی است. در این اثر هنری علاوه بر نقوش اسلیمی از نقوش بدیع تذهیب نیز استفاده شده است.

شیرینی خوری میناکاری آسمانی طرح گل صدبرگ مدل Conf-3S-1

شیرینی خوری میناکاری آسمانی طرح گل صدبرگ مدل Conf-3S-1 از تکنیک، مینای نقاشی استفاده شده است. این محصول هم به عنوان یک محصول پرکاربرد برای پذیرایی و هم برای تزئیین می‌توان استفاده نمود.

ابعاد این محصول 40 در 30 در 30 سانتی‌متر است و کمی بیشتر از یک کیلوگرم وزن دارد. جنس بدنه این محصول زیبا از مس است. این شیرینی خوری میناکاری توسط هنرمندان ایرانی و در اصفهان تولید شده است. در طراحی این ظروف علاوه بر نقوش اسلیمی و ناب ایرانی از تذهیب نیز استفاده شده است.

کاسه میناکاری کد 005 مجموعه ی 7 عددی

کاسه میناکاری کد 005 مجموعه 7 عددی در تصویر دیده می‌شود. از این ظروف می‌توان برای مصرف روزانه بهره برد ولی همانطور که در مقدمه گفته شد؛ در هنگام شستشو موارد لازم را رعایت کنید. جنس بدنه این ظروف سفال است که بر روی آنها میناکاری انجام شده است.

قندان میناکاری محسن حیدری مدل ISF-GH1

قندان میناکاری محسن حیدری مدل ISF-GH1 قندانی است فوق‌العاده زیبا، با جنبه مصرفی و هم تزئینی در منزل. هدیه‌ای فوق‌العاده برای هنردوستان . ابعاد این محصول 14 در 11 در 11 سانتی‌متر است. جنس بدنه این ظرف زیبا از مس است که بر روی آن میناکاری صورت گرفته.

تابلو بشقاب سلام مجموعه اکسیر طرح گل و مرغ قهوه ای

تابلو بشقاب سلام مجموعه اکسیر طرح گل و مرغ قهوه‌ای را در تصویر ملاحظه می‌کنید. ابعاد این تابلوی میناکاری بسیار زیبا 6 در35 در 35 سانتی‌متر است. این تابلوی میناکاری با طرح گل و مرغ در اصفهان تولید شده است.

شکلات خوری میناکاری طرح گل پایه دار کد MRK4

شکلات خوری میناکاری طرح گل پایه‌دار کد MRK4 با تکنیک میناکاری روی مس تولید و طراحی شده است. این ظرف میناکاری مسی توسط هنرمندان اصفهانی با رنگهای جذاب و عالی می‌تواند زینت بخش منازل شما باشد. ابعاد این شکلات خوری میناکای شده 14 در 14 با ارتقاع 17 سانتی‌متر است.

شکلات خوری میناکاری کد 113

شکلات خوری میناکاری کد 113 از جنس مس است. از این محصول به عنوان قندان هم می‌توان استفاده نمود. ابعاد این محصول 30 در16 در 30 سانتی‌متر است. کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد. محل تولید این شکلات خوری زیبا در اصفهان تولی شده است.

ست کاسه و بشقاب میناکاری کد 0002

ست کاسه و بشقاب میناکاری کد 0002 را در تصویر ملاحظه می‌نمایید. بر روی این کاسه و بشقاب تکنیک میناکاری اجرا شده است، جنس بدنه این محصول از مس است. این محصول هم جنبه تزئینی دارد و هم جنبه مصرفی دارد. وزن این محصول کمتر از یک کیلوگرم است.

گلدان میناکاری سفالی مدل 01

گلدان میناکاری سفالی مدل 01 محصولی زیبا و چشم نواز است. این محصول که سفالی است و بر روی آن میناکاری صورت گرفته کاملاً جنبه تزئیناتی دارد. این گلدان میناکاری شده توسط هنرمندانی یزدی خلق شده است. ابعاد این گلدان میناکاری شده 5 در 5 در 15 سانتی‌متر است.

شکلات خوری مینا کاری سفالی کدs09

شکلات خوری مینا کاری سفالی کدs09  ترکیبی از سفال و میناکاری است. از این شکلات خوری می‌توان به جای قندان نیز استفاده نمود. ابعاد این اثر17 در 17 در 28 سانتی‌متر است. 

این شکلات خوری جنبه تزئیناتی نیز دارد. محل تولید این شکلات خوری سفالی در همدان است. 

شیرینی خوری میناکاری گالری آسمانی طرح گلبرگ فیروزه 3 مدل Conf-3

شیرینی خوری میناکاری گالری آسمانی طرح گلبرگ فیروزه 3 مدل Conf-3 یک اثر هنری و زیبای ایرانی است. این محصول علاوه بر جنبه مصرفی، جنبه تزئیناتی نیز دارد. ابعاد آن هم 5/14 در 5/14در 5/10 سانتی‌متر است. 

شیرینی خوری میناکاری که در تصویر دیده می‌شود جنسی از مس دارد که بر روی آن میناکاری انجام گرفته است. این اثر زیبای هنری در اصفهان تولید شده است. در نقاشی از طرح‌های اسلیمی و همچنین طرح‌های ناب ایرانی استفاده شده است.

بشقاب مسی میناکاری شده اثر صالحی زاده طرح 1 قطر 16 سانتی متر

بشقاب مسی میناکاری شده اثر صالحی زاده طرح 1 قطر 16 سانتی‌متر را در تصویر ملاحظه می‌نمایید. این بشقاب زیبا دارای نقوش ختایی تزیین شده و در قسمت وسط آن طرح گل‌ومرغ به چشم می‌خورد. جنس بدنه این بشقاب همانطور که از اسمش هم پیداست مسی است. 

این بشقاب دارای یک حلقه فلزی در قسمت پشت برای آویزان کردن بر دیوار است. محل تولید این بشقاب زیبا اصفهان است.

بشقاب میناکاری سفالی کد S04

بشقاب میناکاری سفالی کد S04 یک اثری است که کاملا با دست ساخته شده است. ابعاد این اثر 35 در 35 در 4سانتی‌متر است. نوع تکنیک به کار رفته در این بشقاب مینای برجسته است. این بشقاب میناکاری شده هم جنبه تزئینی دارد و هم جنبه مصرفی.

محل تولید این بشقاب میناکاری شده سفالی در همدان است.

شیرینی خوری میناکاری آسمانی مدل Conf-14

شیرینی خوری میناکاری آسمانی مدل Conf-14 صد درصد دست ساز بوده و در ساخت آن از مرغوبترین مواد اولیه مانند مس خالص نورد شده، رنگ‌های طبیعی و باکیفیت (از جنس اکسید طبیعی فلزات) و لعاب مرغوب استفاده شده است. در این اثر هنری از هنر تذهیب نیز در مینای نقاشی استفاده شده است.

این محصول هم جنبه تزئینی دارد و هم می‌توان به عنوان وسیله پذیرایی از آن استفاده نمود. محل تولید این محصول زیبا اصفهان-نجف آباد است.

ست 3 تکه گلدان و شکلات خوری میناکاری مسی مدل پرداز کد st25

ست 3 تکه گلدان و شکلات خوری میناکاری مسی مدل پرداز کد st25 از قلب هنر ایران زمین، اصفهان زیباست. این ست سه تگه شامل دو عدد گلدان و یک عدد شکلات خوری یا قندان است. این ست دارای ویژگیهای خاصی است از جمله سطح صاف و صیقلی این محصول و نقاشی پردازی شده درجه یک و ضخامت بالای ورق مس. این ست پوشیده شده با لایه از پلی استر است. 

بهترین روش نگهداری ازظروف میناکاری شده؟

قیمت و خرید ظروف مینا کاری

همانطور که می‌دانیم، ظروف میناکاری شده اشکال و فرم‌های زیادی دارد. این ظروف می‌تواند شامل، بشقاب، قندان، میوه خوری، گلدان، و حتی جواهرات هستند. اگر از این ظروف خوب نگهداری کنید، سالها ماندگاری دارند و منازل شما را می‌توانند زیبا نگه دارند. 

همانطور که اشاره کردیم؛ ظروفی که قرار است بر آنها نقش میناکاری حک بشوند در کوره تا دمای 800 درجه حرارت پخته می‌شوند. بنابراین به راحتی با اسکاچ نرم و با آب ولرم قابلیت شستشو دارد. ولی بهتر است بدانید از کشیدن اشیاء نوک تیز و ضربه زدن بر روی این ظروف باید خودداری کنید. این کار باعث می‌شود که لعاب‌هایی که بر روی ظروف هستند کنده و یا باعث پریدگی شود.

  • ظروف میناکار به دلیل لعابی که دارد در مقابل رطوبت هوا مقاومت دارد. اما ممکن است در مقابل رطوبت مداوم دچار آسیب شوند.
  • ظروف میناکاری شده را هرگز در معرض حرارت زیاد و یا در ماکروفر قرار ندهید.
  • در حمل ظروف میناکاری شده دقت کنید. در اثر سقوط ممکن است قسمتهای تزئیین شده از بدنه اصلی ظروف جدا خواهد شد.
  • از قرار دادن مواد اسیدی مانند سرکه و آب لیمو در قسمت داخلی و یا نزدیک به ظروف میناکاری پرهیز کنید.
  • از شستشوی ظروف میناکاری در ماشین ظرف شویی پرهیز کنید و پس از هربار شستشو این ظروف را خشک نمایید.
  • برای گردگیری و تمیز کردن این نوع ظروف شستشوی آنها با آب ولرم و یا کشیدن دستمال مرطوب بر روی آنهاست. 

پراهمیت ترین موارد برای خرید ظروف میناکاری چیست؟

می‌دانیم که ظروف فلزی میناکاری شده از مس تهیه شده است. در هنگام خرید به وزن ظروف توجه نمایید.

  • دقت کنید. اگر ظروف میناکاری که شما انتخاب کرده باشید دارای نقش و نگار ظریف‌تری باشد پس دقت در بوجود و خلق کردن آنها هم کار و زحمت بیشتری برده است. بنابراین گران‌تر هستند.
  • برای انتخاب یک ظروف میناکاری شده، حتما ظرف مورد نظر را با دست لمس کنید. باید سطح ظرف یکسدت و صاف باشد. اگر زبری و ترک خوردگی داشته باشد، نشان دهنده یک ظرف بی‌کیفیت است.
  • خاطرنشان می‌شود که رنگهای به کار رفته در ظروف میناکاری شده بسیار درخشان و براق هستند. این نشان دهنده کیفیت خوب رنگ در طراحی و ایجاد نقوش بر روی ظروف است.
  • از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.


سخن آخر: بهتر است از ظروف میناکاری خود به دقت مراقبت نمایید. به طوری که نیاز به تعمیر نداشته باشد. اما اگر آسیب وارد شده به ظروف به اندازه‌ای باشد که خودتان نتوانید در منزل آن را تعمیر نمایید، بهتر است آن را به کارگاه‌های میناکاری بسپرید. معمولا آنها با اسید ظرف را شستشو می‌نمایند تا تمام رنگهای موجود در سطح آن از بین برود، سپس مجددا آن را رنگ می‌نمایند و به کوره می‌فرستند. این اتفاق یعنی صرف هزینه و زمان.

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.