رادیو: معرفی و قیمت بهترین مارک رادیو خانگی (وایرلس و جیبی)

رادیو خوب چی بخرم؟

  • آخرین باری که از رادیو استفاده کرده‌اید را به یاد دارید؟
  • به نظر شما  امروزه برنامه‌های رادیویی مخاطب دارند؟
  • مهم‌ترین ویژگی‌های یک رادیوی فلش‌خور چیست؟

در گذشته که شبکه‌های تلویزیونی به مانند امروز گسترده نبود و گوشی‌های هوشمندی وجود نداشت، استفاده از رادیوها به شدت شایع بود. جالب است بدانید که امروزه نیز افرادی از این دستگاه استفاده کرده و روزانه ساعت‌ها با برنامه‌های رادیویی سرگرم می‌شوند، به ویژه‌ای رادیوهایی که قابلیت استفاده با فلش و مموری کارت را نیز دارند.

ما در این مقاله از وب‌سایت چی بگیر تصمیم گرفته‌ایم که بهترین رادیوی موجود در بازار را برایتان معرفی کنیم. به شما می‌گوییم که برای خرید رادیو ارزان و رادیو خانگی باید به چه فاکتورها و نکات مهمی دقت داشته باشید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

رادیو گولون مدل RX-8866BT

رادیو گولون مدل 8866BT

ابعاد این رادیو معادل 13×4×8 سانتی‌متر بوده و وزنی معادل 280 گرم دارد که به وسیله کابل شارژ و باتری قابلیت استفاده دارد. این رادیو مجهز به فناوری بلوتوث بوده و از سیستم عامل‌های IOS، ANDROID  و WINDOWS پشتیبانی می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های منحصر به فرد این رادیو به پورت USB، باتری و آداپتور و قابلیت افزودن کارت حافظه SD  و امواج دریافتی SW ، AM، FM و جستجوی دستی می‌توانیم اشاره کنیم.

رادیو جیبی سونی مدل ICF-P36

 رادیو جیبی سونی مدل ICF-P36

اگر قصد خرید یک رادیو سبک وزن و جیبی را دارید، این رادیو گزینه بسیار مناسبی است. ابعاد آن معادل 131.5×69.5× 43.5 میلی‌متر بوده و وزنی معادل ۲۲۰ گرم دارد. 

این رادیو مجهز به دستبند و باتری بوده و امواج درادیوییAM و FM را دریافت کرده و برای جستجو به صورت دستی می‌توانید اقدام کنید. 

رادیو مییر مدل M-111BT

رادیو مییر مدل M-111BT

ابعاد این رادیو معادل 23×17×10 سانتی‌متر بوده و وزن آن معادل ۱۲۱۵ گرم بوده و دارای ریموت کنترل بوده و مجهز به کابل برق شهری است. این رادیو دارای قدرت خروجی بالا و قابلیت اتصال فلش مموری USB و آنتن تلسکوپی، دستگیر قابل حمل و سایر امکانات دیگر است.

این رادیو امواج FM, AM, SW, SW2  را دریافت کرده و به کارت‌های حافظه SD, Micro, SD وصل می‌شود و منبع انرژی آن باتری و آداپتور است و نوع جستجوی آن دستی است.

رادیو کیمای مدل MD-1909BT

رادیو کیمای مدل MD-1909BT

ابعاد این رادیو معادل 25×17×10 سانتی‌متر بوده و وزن آن معادل ۱۱۶۷ گرم بوده و یک کابل شارژر داردو امواج رادیویی FM، AM و SWرا دریافت می‌کند و مجهز به پورت UDB نیز است.

رادیو گولون مدل RX-382BT

رادیو گولون با ابعاد 16*10*9 سانتی متر و 560 گرم وزن می‌باشد. خروجی 5 ولت در این رادیو به عنوان پاور بانک و ورودی 6 ولت جهت نصب پنل خورشیدی است. از جمله قابلیت‌های این رادیو می‌توان به قابلیت اتصال کارت حافظه قابلیت و شارژ مجدد باتری داخلی اشاره کرد. امواج دریافتی این رادیو FM , AM , SW است. این رادیو مجهز به بلوتوث است. 

رادیو فیلیپس مدل AJ3116M

امواج دربافتی این رادیو FM است. و منبع انرژی آن آداپتور و باتری می‌باشد. ابعاد این رادیو بسیار جمع و جور و مناسب است و ابعادی در حدود 10*10*7 سانتی متر دارد و وزن آن 220 گرم است. 

رادیو فیپه مدل FP-9002BT

رادیو فیپه امواج FM , AM , SW را دریافت می‌کند. بوسیله بلوتوث این رادیو به راحتی می‌توانید به موبایل ئ لپتاپ خود وصل شوید و موزیک مورد علاقه خود را گوش دهید. منبع انرژی این رادیو باتری و آداپتور است و مجهز به پورت USB می‌باشد. 

برای خرید بهترین مارک رادیو به چه نکاتی دقت کنیم؟

توصیه می‌کنیم که به هنگام خرید یک رادیوی درجه یک و باکیفیت فاکتورهای زیر را در نظر گفته و بهترین رادیو را با قیمت مناسب خریداری کنید.

رادیوی دیجیتال

از مهم‌ترین فاکتورهای یک رادیو درجه یک توجه به دیجیتال بودن دستگاه رادیو است. افرادی که قصد خرید رادیو و  استفاده از آن را دارند، باید توجه داشته باشند که رادیو دیجیتال آیا قادر به دریافت امواج رادیویی هست یا خیر؟

پیشنهاد می‌کنیم که به هنگام خرید به نوع امواج دریافتی رادیوی دیجیتال دقت داشته باشید.‌ به عنوان مثال باید بدانید که رادیو امواج FM ، AM و یا SW  دارد یا نه و نوع اموج رادیویی آن به چه صورت است.

رادیوی جیبی یا رومیزی

رادیوی رومیزی به رادیویی گفته می‌شود که قادر به استفاده از آن در منازل خود خواهید بود. به عنوان مثال می‌توانید آن را به روی میز کنار تخت آب خود قرار داده و هنگام استراحت به برنامه‌های رادیویی گوش بدهید، یا حتی می‌توانید آن را به روی کابینت آشپزخانه قرار داده و ضمن پرداختن به مسائل آشپزی و آشپزخانه و با صوت رادیو در تخیل خود سیر کنید.

رادیوهای جیبی نیز به شدت کاربردی بوده و از آنجایی که وزن نسبتاً سبکی دارند، می‌توانید آن‌ها را با خود همراه ساخته و همواره در دسترس داشته باشید.‌ به عنوان مثال به هنگام یک پیاده روی سبک، می‌توانید دستگاه رادیوی جیبی را با خود همراه داشته باشید.

خرید رادیو جیبی و قابل حمل

تصور کنید که برای آخر هفته می‌خواهید به جنگل رفته و در دل طبیعت استراحت کنید. یک رادیوی قابل حمل این امکان را در اختیارتان می‌گذارد که همواره صوت و آواهای زیبا را با خود همراه داشته باشید.

هر زمان که صحبت از رادیو می‌شود، قابلیت حمل و جمع و جور بودن آن را بر رادیوهای ثابت و حجیم ترجیح دهید. این امر برای اطمینان از استفاده و نگهداری آسان است. به یاد داشته باشید که از رادیوهایی با دسته حمل داخلی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد دستگاه را برای سفرها و سایر بازدیدهای خارج از منزل حمل کنید.

  • قابلیت اتصال به فلش و مموری کارت

همه‌ی افراد علاقه‌مند به گوش دادن برنامه‌های رادیویی نیستند. البته لازم به دکر است که این افراد نیز قادر به استفاده از دستگاه رادیو خواهند بود، به شرط اینکه رادیوی شما فلش‌خور بوده و قابلیت اتصال به مموری کارت را نیز داشته باشد. با این شرایط می‌توانید موسیقی مورد علاقه‌تان، پادکست و برنامه‌های صوتی مورد علاقه خود را با نهایت اشتیاق گوش کنید.

بررسی کیفیت صدای رادیو

به هنگام خرید حتما کیفیت صدای رادیو را تست کرده و مورد بررسی قرار دهید تا به خوبی بتوانید از آن استفاده کنید. بررسی کیفیت صدای رادیو، دریافت بهترین کانال های صوتی، باتری‌های قابل شارژ و بادوام تر از جمله مواردی است که بر کیفیت رادیو تاثیر می‌گذارند. 

  • باتری یا آداپتور 

منبع تغذیه رادیو از دیگر مسائل مهمی است که به هنگام خرید باید به آن نهایت دقت را داشته باشید. رادیوهای رومیزی معمولا به وسیله آداپتور شارژ می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. رادیوهای جیبی و قابل حمل نیز معمولا باتری‌خور بوده و یا به صدرت شارژی هستند.

باتری‌ها از مواد مختلفی استفاده می‌کنند، اما برای طول عمر بیشتر باتری، باید باتری مناسب را انتخاب کنید. باتری‌های رادیویی ساخته شده از پلیمر یون لیتیوم و یون لیتیوم را انتخاب کنید زیرا حدود 16 تا 24 ماه دوام می‌آورند. آنها همچنین شارژ طولانی تری را ارائه می‌دهند. رادیوهای باتری کارآمدتر از رادیوهای برقی هستند زیرا به شما در صرفه جویی در مصرف برق و قبوض انرژی کمک می‌کنند.

چه کسانی بیشتر از رادیو استفاده می‌کنند؟

استفاده از رادیو برای افراد در سنین و شرایط مختلف هیچگونه محدودیتی ندارد؛ اما افراد نابینا در مقایسه با افراد بینا بیشتر مخاطب برنامه‌های رادیویی بوده و از این دستگاه استفاه می‌کنند.

معمولا این افراد همواره یک رادیوی جیبی به همراه دارند. سایر افراد نیز در موقعیت‌های مختلف از دستگاه رادیو استفاده می‌کنند. به عنوان مثال اکثر خانم‌های خانه‌داری که مشغول طبخ غذا و یا شستن ظروف هستند از رادیو استفاده کرده و به موسیقی و برنامه‌های رادیویی گوش می‌دهند. 

سالمندان نیز از مخاطبان پروپاقرص رادیو بوده و اگر قصد خرید هدیه برای مادر بزرگ و پدربزرگ خود را دارید، یک رادیوی جیبی باکیفیت.گزینه بسیار مناسبی است. در ادامه برایتان خواهیم گفت چگونه بهترین رادیو با قیمت مناسب را خریداری کنید. 

برای خرید بهترین رادیو وایرلس به چه مواردی باید دقت کنیم؟

رادیوی وایرلسی که خریداری می‌کنید باید دارای گارانتی بوده و از مراکز معتبر خریداری شده باشد و لازم و ضروری است که به نصب آن نیز آگاهی داشته باشید.

قیمت انواع رادیو در بازار به چه صورت است؟

امروزه رادیوهای متنوع و منحصر به فردی در بازار موجود بوده و به فروش می‌روند و قیمت رادیوهای وایرلس معمولا با توجه به کارایی بالایی دارند بیشتر است. به هنگام خرید رادیو باید به دو فاکتور قیمت و کیفیت نهایت دقت را داشته باشید.

 سخن پایانی: 

در این مقاله از وب‌ سایت چی‌ بگیر برای مخاطبین برنامه‌های رادیویی و طرفداران پادکست‌های صوتی بهترین رادیو جیبی و قابل حمل را معرفی کردیم‌. همچنین گفتیم که برای خرید بهترین رادیو باید به چه عوامل و فاکتورهایی دقت داشته باشید. حال با آگاهی کامل می‌توانید یکی از دستگاه‌های معرفی شده را خریداری کرده و از شنیدن صوت رادیو نهایت لذت را ببرید.‌ 

دیدگاهتان را بنویسید ایمیل شما منتشر نخواهد شد.